Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKALAHJOJEN LAUNTAILÖPINÄT

04.02.2006 |

Jes! Ekan kerran ehdin aloittaa uuden päivän pinon! Vähänkö olen ylpee :)

t. meritähtönen

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miska on jo ekoilla päikkäreillä.Nukkunut 1h nyt.:)En taida kehdata valittaa täällä mistään, kun niin moni joutuu vielä heräilemään yösyöttöihin.Jaksamissäteitä kovasti kaikille kukkujille ja toivottavasti yönne rauhoittuvat ^^^^^^^^ bd bd bd !

Miska kun nukkuu yöt heräämättä syömään.Käy unille 21-22 välillä, ja heräilee 7-8 syömään ja siitä nukkuu n. 2h vielä.Tänään heräs jo 8.30.

Silloin kun oli ekat kovat pakkaset, niin pari päivää meni huonosti nukkuen, kun aina nukutan ulkona vaunuissa päikkärit (niinkun 2 ekat päikkärit) paitsi illalla 1h päikkärit sisällä.Onneksi sitten alkoi nukkumaan sisälläkin hyvin.

Ei oo kyl silti kiva nämä pakkaset kun ei pääse ulos lasten kanssa enkä poniakaan kunnolla liikuttamaan.Onneksi alkuviikosta lauhtuu.

Kiva oli lukea SINISIIVEN ja SILJAN kuulumisia.:) Ja oliko joku muukin harvemmin kirjoitteleva(anteeksi en muista nyt nickiä).

SILJA: Kyllähän sen imetyksen pitäisi ehkäistä, mutta ei siihen ihan 100% voi luottaa.

ponnyt ja Miska 3kk 9 pv

Vierailija
22/118 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SILJA: Kyllähän sen imetyksen pitäisi ehkäistä, mutta ei siihen ihan 100% voi luottaa.

>>Mä sanoin mun miehelle, että kyllähän se imetys ehkäisee. Se sano, että joooo-o, siksi niillä lestaadiolaisilla varmaan niitä lapsia onkin. ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en minäkään siihen imetykseen luottais.;)

Vierailija
24/118 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MERITÄHTÖNEN : Meillä ei todellakaan nukuta koko yötä, viime yönä herättiin TUNNIN välein syömään.Kello 4 oltiin ihan hereillä ja naureskeltiin ja pulistiin. Niin ja nukkumaan mentiin eilen sentään aikaisinm eli 23. Yleensä menään nukkumaan vasta puoli 1. Aamulla poika oli pirteä ja naureskeli, mutta äiti ei todellakaan. Kun saisi nukkua edes yhden 3 tunnin pätkän, niin se auttaisi edes vähän.

Tuntuu että monella on haasteita nukkumisen kanssa juuri nyt, mistä lienee johtuvan? Onko joku ikäjuttu vai lisääntynyt maidontarve-tissuttelu vai...?? Ajatelin kokeilla kohta vyöhyketerapiaa, jos ei meno muutu. Joku oli sillä saanut vauvansa nukkumaan. En tiedä auttaako, mutta voihan sitä kokeilla. TUntuu että kokeilen mitä vain, että nukkuisi edes 3 tuntia putkeen yöllä...

SINISIIPI: Kiva kuulla, että voit paremmin.

LAULUJA: En osaa ulkoa kuin Ukkonooa ja Jänis istui maassa. Usein laulan omilla sanoilla ja aikalailla omalla nuotillakin kaikenlaista...On varmana huvittavan kuuloista, mutta poika naureskelee (miksiköhän, lienee niin hassun kuulosta)

Kivat pakkaset taas, pitää yrittää huijausta jälleen eli kypärämyssy päähän, haalari päälle ja eteiseen nukkumaan...Harmi kun ei pääse itsekään ulos jokapäiväiselle kärryttelykävelylle;( Olisi niin upea auringonpaiste!

Neuvolassa käytiin keskiviikkona, pituuskontrollissa. Mitat 3,5 kk 62 cm ja 6360g.

Nyt kotia raivaamaan!

t. Harju ja Atte 3,5 kk

Vierailija
25/118 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo meitin toukka kylläkin nukkuu koko yön pahemmin heräilemättä. Yleensä noin 6-7 syö ja sitten torkahtaa tunniksi. Noh, tänä aamuna heräsi kuudelta eikä meinannut nukahtaa takaisin. Vihdosta viimein kun poitsu nukahti, niin 6.45 soi puhelin. Prrr, mun entinen asiakas soittaa, että hän haluaisi keskustella päihdeasioista. Ja ihan turpajumissa koko äijä. (Olen siis päihdealalla) Että sillain. En kylläkään suostunut keskusteleen vaan ilmoitin mielipiteeni siihen aikaan soittamisesta. Ehkä pitäis alkaa harkittee alan vaihtoa.

Mistä tulikin mieleeni. Nasulikos se kyseli, et ketkä on lähihoitajia. Tää heiluttaa kättään ja ilmoittaa olevansa myös lähihoitaja. Lisäksi olen lukenut päihdetyön ammattitutkinnon.

Voi hitto, pitäis alkaa siivoileen kämppää. On se vaan kumma mistä tota pölyä ja likaa siunaantuu koko ajan.

Tulipas mieleen noista eilisistä keskusteluista. Onkos teillä tallella jotain omia vanhoja vauvajuttuja. Meillä on mun vanha rottinkinen ensisänky ja oli aivan ihana alkuun, mut ei toi pikkuniitti siihen enää mahdu. Lisäksi on ainakin yksi potkari äippäpaketista ja vähän muitakin vaatteita, pari helistintä. Jokusia peittoja ja toi ihanan karmea äippäpaketin makuupussi. Tosi hippi peitto, vihreä väriltään, jossa on isoja kukkasia. Hi hii... Ja sit vielä sellanen potkupuku, joka on ollut mun päällä silloin kun olen kotiutunut sairaalasta.

Että tämmösiä meille.

T:nuuskis

Vierailija
26/118 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei mennä nukkumaan 21-22, vaan poika hilluu vähintään puoleenyöhön. Ja ne parhaimmat jutut on just sillon. Killittää päälle, nauraa ja juttelee.

NUUSKIS, meilläkin käytössä mun vanha rottinkisänky. On siis edelleen, pian pitäis siirtyä pinnasänkyyn (joka myöskin mun vanha). Vaatteitakin olis joitakin mun vanhoja, on vaan niin tyttömäisiä. Esikoisella niitä pidinkin enemmän.

Autoista on ollut puhetta, meillä on peugeot 307, vm. 03. Sitten miehellä on työsuhde-auto, joka on aina uusi (siis vaihtuu usein uudempaan) ja sillä me kuljetaan sitten pitkiä reissuja.

NASULI kyseli lähihoitajia, täälä myöskin yksi. Mä oon suuntautunut kehitysvammaisiin. Työ on kivaa ja antoisaa, mut kuten täällä olikin jo ennemmin puhetta, palkkaus on aivan *erseestä!! Ja sitten se 3-vuorotyö, yöks!! Senpä takia koulutin itseni myöhemmin sosionomiksi että sais paremmin päivätöitä ja palkka olis parempi.

Jahas, paappa soitteli ja pyysi kylään. Eipä muutakun sitte autoa lastaamaan. Meillä myöskin mies töissä tänään, kuten melkein joka jumalan lauantai. Niin joo, ja ei osaa meilläkään mies viinaa ottaa, ei sovi sille sitten yhtään! Ja onneksi ei usein otakkaan.

Niin ja lauluista vielä, myöskin hoilotan 5 pientä ankkaa, tupakkarullaa, pikkuista lintua, tytön tylleröistä muunneltuna pojan pulleroiseksi ja sitten kaikkia omia tosi hyviä sävellyksiä, ainakin pojan mielestä. (tai sitten se nauraa vaan sille ku äiti on niin hullu)

LAIHDUTTAJAT, eilen ratkesin mäkin, söin kaverin kans kahvilla paninin ja illalla 4 pätkistä!!! HYIHYI mua!!

Nyt menoksi!

Emily ja lapset

Vierailija
27/118 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin tähän mun äidille kyläilemään, niin pääsen piipahtamaan ystäviä tapaamassa :) Olikin jo ikävä!

Kiitoksia kaikille eilen tapaamisessa olleille, hauska oli nähdä. Hemulii_i, ihan oikein mä tulkitsin sen aikataulun ja pääsin saman tein bussiin siitä pysäkiltä :) Kunhan palailen tiistaina kotiin niin katselen ne kuvat ja pyytelen vielä erikseen julkistuslupaa.

Jahas, herkuttelua on ollut ilmassa..no en minäkään voi sanoa reissussa paljon kaloreita laskeneeni, kun lapsia vietiin hampurilaiselle ja kyläilty ollaan kakkukahvien kera vähän siellä sun täällä. Multahan jää maanantaipunnitus väliin ja varmaan hyvä niin! Täksi illaksi varasin Maraboun Appelsiinikrokanttilevyn, se on tai-vaal-lis-ta. Huomenna on mun papan 80-set, taas kakkua *kuolaa*

Voi voi kun tuli pakkaset. Sampon päikkärit on vaihteeksi sekaisin; heräsi 6.30 tänään ja on nukkunut 45min, jee. Tiedossa kiukuntäyteinen ilta. Herramme ei kestä enää ollenkaan selällään.. aina punkee vattalleen ja puklaa, hermostuu ja silti vaan uudelleen masulle. Äh, nytkin sillä menee justiinsa hermot kun on nyrkit ja peitot puklussa.

No mutta tämä oli tällainen pikatervehdys mummulasta, hyviä vointeja mammuskat ja vaavit.

äiti kolmelle ja Sampo kiukkupinna tiukassa

Vierailija
28/118 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemis, hauska tuo Valde ja Pulde - melkein kuin tiuhti ja viuhti :)

Meilläkin mies lähti iltahukiin.

Galluppeihin: Meillä vierastetaan ihan täysillä, viimeksi kun mummo ja pappa kävivät niin se olikin jo kaikenhuippu. Huusi niin mahoton! :(

Autoista, meillä Chervolet nubira, farmari -05.

Ja mies osaa ottaa yhtä kohtuudella kuin muillakin.. :/

Nyt kahville :)

Vierailija
29/118 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen syventynyt lapsiin ja nuoriin.

Lauleskelemisessa olen todella huono kun en muista sanoja mutta kovasti tykkään laulaa Jesselle, yleensä laulelen esim. känkkäränkkää, mörrimöykkyä, se mummolaan pyöräillen laulu, ja kaikkea mitä nyt mieleen tulee.

Meillä on autona skoda octavia (taitaa olla 2000) mies on kovasti katellu uutta autoa (uus vanhaa) jotain farmari mallia.

Tänään annoin ekat maistiaiset perunaa Jesselle. Aika hiljaiseks veti pojan kun maisteli uutta makua, ei ollut kai kovin mieleen kun ei hirveesti hinkunu lisää ja kiukutteli, oli kai myös aika väsynyt. muutaman pikku lusikallisen verran se maisteli.

Nyt sitten nukkuu tuolla varastossa tyytyväisenä.

Taidan mennä laittamaan itelle mamma teetä, hirvee hinku juoda koko ajan jotain kuumaa ja kun tekee niin pirusti mieli sitä suklaata teen kanssa, mutta kun teen nyt testiä että onko se suklaa joka aiheuttaa masu ongelmia ja kiukkuisuutta Jesselle, ei ole ainakaan vielä helpottanu Jessen oloa toivottavasti ei tartteis neuvolassa alkaa tonkia mun syömisiä, nolona myöntää huonon ruokavalion :(

Silja ja Jesse 3½kk

Vierailija
30/118 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä räkätauti vaan jatkuu... Viime yö oli ihan huippu, ei kahta tuntia nukuttu kun tissillä, viereen, omaan sänkyyn, huutoa taas. En sit tajunnut suppoa laittaa:( Hölmö äiti. Nyt kun laitoin päivällä supon ni nukkui ihan hyvin. Laitoin pojan taas vinttiin nukkumaan kypärämyssy päässä ja lapaset kädessä, saa nähä kuin kauan nukkuu. Toiv. nyt ainakin pari tuntia, ku menee sit ilta niin pilalle jos ei saa nukuttua. Rintaa ei poika suostunut ottamaan ollenkaan, onneksi korviketta oli kaapissa. Huusi vaan suoraa huutoo, kun sai pullon, imi tosi ahnaasti kaikki.

G: Meillä mies ei juo oikeastaan ollenkaan, saattaa ottaa yhen saunakaljan, mut siihen jää. On viimeksi ollut kännissä mein häissä kaksi vuotta sitten. Mä taidan olla meidän perheen " äijä" . Mä en ota koskaan vaan yhtä. Musta on niin turhaa juoda vaan 1-2, otetaan sit kunnolla kun aloitetaan;) Well, mulla toi kunnolla ottaminen on 4 siideriä, heh!! Kun alettiin meihen kanssa seukkaa 6-> sitten ni lopetin itsekin joka viikkoisen kännäämisen, nyt ehkä kerran kahessa kuukaudessa tjs. Siis ennen poikaa. plaa plaa plaa.

Mulla ei ole nyt hajuukaan mistä olette praatannut joten pinkkaa selaa läpi...

Niin autoista, mulla on vm.02 fiesta ja miehellä vm.98 mersu paketti auto. Tällähetkellä meillä on äitin Mondeo vaihdossa fiestaan ku vaunut ym. mahtuu sinne paremmin ja äitee tykkää körötellä pikku kinniäisellä.

Muuten näistä " hienoista" sanoista joita käytetään vain jossain päin Suomea ja muualla ei ymmärretä niiden merkitystä. Löytyykö teiltä sellaisia?? Mä voisin aloittaa: Tiettekö mikä on suuli??

Annu

Vierailija
31/118 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta vyöhyketerapiasta?? Miten se auttaa vauvaa nukkumaan? Kerro jos viitit pikkasen siitä. *korvat höröllään odottaa jos vaikka sais apuja meidänkin yökäkättäjälle* Minkä ikäsenä voi antaa?

Annu

Vierailija
32/118 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullutkaan...mikä se suuli on?

Harmillista että niin kova pakkanen, poju ei varmaan nuku kuin power nap' ejä. Eilen posotti nukkua sisällä divaanin kulmalla 3h ja vielä aiemmin päivällä vaunuissa tuossa eteisessä kun oltiin käyty pikalenkillä ulkona.

Kuinka paljon pidätte vauvojanne sitterissä?

Uskomatonta miten aika menee, meillä täytetään ensi viikolla 4 kk. Tällä viikolla olen antanut maidon sekaan maissivelliä ja luumusosetta. Ne perunat ja perunaporkkana soseet veti vatsan ihan mahdottoman kovaksi pikkuisella.

Nyt alas kahvinkeittoon että pääsee Runebergintortun pariin, huomennahan se vasta on se torttupäivä mutta menköön jo tänään.

Lauantaita!

Vierailija
33/118 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa yhtäkään lastenlaulua, vielä pitäisi ruotsiksikin joku keksiä kun yritän opettaa pojalle äidinkieleksi. Isä puhuu suomea.

Tilasinkin juuri cd' n jossa kaikki suosituimmat lastenlaulut, jospa ne sitten muistuisi mieleen omastakin lapsuudesta.

Vierailija
34/118 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuli on meilläpäin jonkinlainen riihi / aitta, jossa on kuivattu heiniä.

Vierailija
35/118 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypäs tuolla yhteisön puolella, viestiä sulle.

annu

Vierailija
36/118 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat lapset nukkuu joten pari riviä ehdin kirjoittaa. meillä on nyt kolmena iltana juotu maissivelliä 60-100ml ja tänään annoin ekaa kertaa peruna-porkkana sosetta...syy tähän on et paino ei oikein nouse pelkällä tissimaidolla. toivotaan nyt et ei illalla huuda vatsa kipua. kunhan esikoinen herää unilta lähdetään vähäksi aikaa sen kans tonne pakkaseen...neitiä en sinne kehtaa viedä joten se saa jäädä isin kanssa sisälle. illalla sitten saunotaan kunnolla...mut sauna juomaks saa kelvata mehu...eihän sitä edes enää taida osata ryypiskellä;) nyt pitää lopettaa...

Vierailija
37/118 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neiti heräs just ja huus ihan suoraa huutoa...tais tulla soseesta masu vaivoja:( toivotaan et rupee helpottamaan tai voi jäädä illalla saunomiset väliin.

hauskaa lauantai iltaa kaikille.

-äiti 24v, poika 1½v ja tyttö 3kk1vko3pv.-

Vierailija
38/118 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ajallisesti sanoa, paljonko Miska on sitterissä.Oon kyllä pyrkinyt pitämään enempi lattialla, jotta oppii liikkumaan.Sitterissä lähinnä jos keittiössä touhuan niin sitteri on keittiön pöydällä ja joskus kun syön.En muuten niin paljoa kun viihtyy lattialla aika hyvin.

Vierailija
39/118 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesko päivä tyttösi on syntynyt ? taitaa mennä aika lähelle meidän pojan syntymäpäivää.:)

Vierailija
40/118 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistyssanasto seku rikastu

suulin

myötä.

Vaan mikä/mitä se [b]huuppa[/b] on? ;-O