Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään perhettä, jossa vauvalle olisi tapahtunut kätkyt-kuolema?

Vierailija
03.02.2006 |

olen hermoraunio kun pelkään kätkyt-kuolemaa vauvallamme. tuskin saan edes nukuttua. kuinkakohan usein noita tapahtuu?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: se 6kk äiti

Vierailija
22/27 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkui meidän välissä. Nyt on jo kasvanut " isoksi" . Mut niinhän se on ettei sille todellakaan voi kai oikein mitään tehdä sille asialle ;-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti ei ikinä voisi kääntyä unissaan vauvan päälle, jos ei ole humalassa tms. koskaan en ole näin kuulluut tapahtuneet.

sellaisissa maissa (kehitysmaat) joissa vauva nukkuu vain äidin vieressä ei kätkytkuolemia juuri tapahdu. Vauva kuulee äidin hengityksen ja hengittää samaan tahtiin.

Vierailija
24/27 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin perustat väitteesi? Itse olen taas lukenut (tutkimustietoa), että vieressä nukuttaminen lisää kätkytkuolemia.

Vierailija
25/27 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuu juuri siihen ,että vauva ei pääse liian pitkäksi aikaa liian syvään uneen ja näin ollen unohda hengittämistä. Koska vanhemmat/vanhempi liikkuu unissaan ja vauva havahtuu tähän. Toinen tekiä on juuri tuo äidin (isän?) hengitys minkä rytmissä vauvakin sitten muistaa hengittää.

Vierailija
26/27 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mihin perustat väitteesi? Itse olen taas lukenut (tutkimustietoa), että vieressä nukuttaminen lisää kätkytkuolemia.

Vierailija
27/27 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkakunnallani menehtyi puolivuotias vauva (kätkytkuolema).

Itseäni hirvittää myös kyseinen asia, meillä vauva nyt 6 kk ja kääntyilee yöllä vatsalleen nukkumaan, jos en ole tyynyillä tms. tukenut kyljelleen tai selälleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan