Huono olo (oksettava) jo yli kuukauden. Mikä minua vaivaa?
Olen tehnyt kolme raskaustestiä että se pitäisi nyt olla poissuljettu. Välillä saattaa olla päiviä että on hyvä olo, useimmiten ei. Yrjö ei tule mutta välillä ei ole kaukanakaan. Muu perhe voi mainiosti. Ei ole merkitystä olenko syönyt vai ei. Joskus tekee mieli ruokaa ja harvoin se tuntuu tosi vastenmieliseltä. Olen tämän kuukauden sisällä mm. lopettanut imetyksen ja lopettanut ehkäisyn. Muita ns. suuria muutoksia ei ole tapahtunut. Rupee jo pelottamaan että mussa on jotakin tosi pahasti pielessä.
Kommentit (10)
oli tuollaista välillä yli 2 viikkoa. Tosin mulla on myös neurologisia oireita, jotka myös huolestuttavat. Kävin mahalaukun tähystyksessä, mutta ei ollut mitään erikoista. Mene sinäkin sellaiseen.
Mulla alkoi pahoinvoinnit ja yrjön tunteet kun olin todella uupunut vaan kaikesta imetyksestä ja perheen passaamisesta jne jne ja loppujen lopuksi paloi ihan totaalisesti loppun...sitä kamalaa oloa kesti useamman kuukauden vaihtelevalla menestyksellä ja loppujen lopuksi sitten kaikki oli väsymystä ja stressiä.Sitä kyllä riittää vieläkin mutta en osannut niitä yhdistää silloin vain pelkkään uupumukseen.
Vitamiinien puutos toki on teoriassa mahdollinen, joskaan en ole muuttanut ruokavaliotani yllättäen.
Tuo stressi? No, siis tunnen oloni ihan hyväksi mutta on tämä välillä rankkaa, pieniä lapsia kotona, teen kotityöt, stressaan työpaikasta (mitä en koskaan varmaan saa), asumme paikassa missä en kovin hyvin viihdy, tai no ei tässä sinänsä mitään vikaa mutta muutto tuli kolme vuotta sitten ihan yllättäen ja sillon sotki kaikki minun suunnitelmat. Äh, tämä on vaikea asia, välillä tuntuu että käyn ihan äärirajoillani kuitenkaan valittmatta. Haluan hoitaa kaiken hyvin ja se toimiikin ok. Sitten saan oman tunnon tuskat koska mulla oikeasti on hyvä elämä, hyvä mies, oma talo, ihanat lapset. Tiedättekö mitä tarkoitan?
Ja lohdullista (tai no ikäväähän se on) kuulla että huono olo ei välttämättä johdu mistään kauhean traagisesta.
Väsymys: sitä on varmasti ollut vikat 7 vuotta niin paljon että en enää edes huomaa olevani väsynyt.
Hormonit: suoraan sanottuna toivon että asia johtuisi siitä. Olen ollut vuodesta 2002 joko raskaana tai imettänyt ja nyt siis en ole kumpaakaan. Mutta kun tämä huonovointisuus alkoi niin juuri sillon en lopettanut imetystä tai ehkäsyä, voisko silti johtua näistä?
Ap taas
No, minun käskettiin olla kokeeksi ilman laktoosia 2 viikkoa, vaikka en ollut huomannut maitotuotteiden mitenkään haittaavan. Lisäksi kirjoitti mulle lääkettä nimeltä Antepsin. Se kuulemma tekee jonkun kalvon mahan sisälle ja jos on jotain tulehdusta, se saa sitten parantua rauhassa. Hän ei kyllä käsittääkseni nähnyt mitään tulehdusta eikä mulla ollut sitä vatsahaavaa aiheuttavaa helikobakteeriakaan. Ilmeisesti kuitenkin ajatteli, että jos kuitenkin olisi jotain tulehduspohjaista. Sanoin hänelle, etten halua alumiinipitoista ja ostettuani lääkkeen huomasin sen kuitenkin sisältävän alumiinia, joten en ole sitä ottanut. Sitten hän sanoi minulla olevan palleatyrä, joka on kuulemma erittäin yleinen. Se ei yleensä aiheuta mitään oireita. Se voi kuitenkin aiheuttaa kai jotain närästystä. Mene sinäkin varmuuden vuoksi tähystykseen. Se ei satu, mutta on melko epämukavaa, kun ohut taipuisa letku laitetaan mahaan. Kestää jotain 10 minuuttia. Olin yksityisesti ja hintaa en nyt muista. Kyllä sen sietää. Siinä otetaan näytteitä samalla. Sekään ei satu ollenkaan. Nielu puudutetaan suihkeella. Minä varasin mahalääkärille ajan sillä varauksella, että jos hän haluaa, niin tähystetään saman tien ja niin hän halusi.
Kuitenkin näin maalaisjärjellä: ei se pahoinvointi aina mitenkään mahasta johdu, sillä kyllä esimerkiksi raskauspahoinvointi on hormoneista kiinni.
Näiden perusteella melkeen luulisin että syynä väsymys, hormonit jne. Yritän ottaa iisimmin vaikka nuo yöunet ei varmaan parannut ennen kun kaikki lapset on vähintään kouluikäsiä. Tänään ei ole ollut esim yhtään huono olo ja kuvittelisin että jos kyse olisi vaikka maitoallergiasta tai muusta hyvin fyysisestä vaivasta, se vaivaisi sitten joka päivä.
Minusta av on mainio palsta, täältä saa apua ja neuvoa asiaan kun asiaan ja niin paljon nopeammin kuin mistään muualta. Toki filtteri saa olla päällä mutta kuitenkin!