Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen kotona lasten kanssa ja mies töissä: millainen teillä on työnjako kotitöiden suhteen?

Vierailija
26.06.2008 |

.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pesee viimeisen koneen niin myöhään, että menee nukkumaan ennen pesuohjelman loppua ja sitten ne vaan unohtuu. Yleensä pari päivää riittää siihen, että ne pitää pestä uudelleen.

Vierailija
22/31 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun hommat: tiskit, pyykit narulle saakka, vaippapyykki myös narulta eteenpäin (taittelu yms.), arjen kauppareissut, puhdistus-tyyppinen siivoaminen, ruuanlaitto pääsääntöisesti, pienet nikkarointihommat.

miehen hommat: järjestely, puhdas pyykki viikattuna kaappeihin, usein viikonloppuruoka.

yhdessä teemme viikonlopun kauppareissut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies 10-12 tuntia päivässä töissä minä tein kotityöt ja mies osallistui lähinnä olemalla lasten kanssa, jotta sain muutaman kerran viikossa tunnin pari itselleni (kävin lenkillä tai vastaavaa). Ja mies toi rahat, jolla saatiin suurin osa laskuista maksettua. Mies hoiti auton korjaukset, lamppujen vaihtamisen ja vei roskat. Niin ja lenkitti illalla koiran :-) ja osallistui tietty lasten hoitoon minkä ehti.

Mun mies ei koskaan nalkuttanut että olen loinen, jos sellaiseen olisi ruvennut niin monoa olisi peppuun saanut. Hänen mielestään oli oikein, että hän tuo rahat ja minä hoidan kodin. Enkä minä alkanut marista että hänen olisi työpäivänsä päälle vielä pitänyt alkaa tamppaamaan mattoja tms.

Organisoinnista se vaan on kiinni, että kotityöt ehtii tehdä. Minä en ainakaan saanut siihen kovin montaa tuntia päivässä menemään. Nyt töissä ollessa sen huomaa, että miten paljon oikeesti ehti jopa löhöillä kun oli kotona (ok, meillä vaan kaksi lasta). Tosin nyt kun olen töissä, olen antanut itselleni armon viettää vapaa-aikani lasten kanssa ja perheeseen keskittyen. Imurin varressa en sitä enää vietä.

Meillä oli onneksi sen verran rahaa

Vierailija
24/31 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten pyykit voivat unohtua koneeseen? Ja kuinka kauan niiden pitää siellä muhia, että joudutaan pesemään uudelleen?

Vierailija
25/31 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun on monta rautaa tulessa niin yksi voi jäädä takomatta...... Pesukone on kodinhoitohuoneessa eli "poissa silmistä, poissa mielestä". Ei ne pyykit kauaa joudu muhimaan jotta uudestaan pestään, ehkä n. 4-5h. Ymmärrätkö nyt? :-)

Vierailija
26/31 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyimme siis palkkaamaa siivoojan tekemään esim. ikkunoiden pesuja ja suursiivouksia. Mies maksoi kiltisti tämänkin homman (nyt maksamme yhdessä) kun pyysin. Sanoi syyksi sen, ettei halua minun liikaa rasittuvan.

Mieheni tiesi, että pidän kodin kunnossa ja ruoka on pöydässä kun tulee ja ARVOSTI sitä sekä sanoin että teoin.

Vierailija
27/31 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne pyykit kauaa joudu muhimaan jotta uudestaan pestään, ehkä n. 4-5h. Ymmärrätkö nyt? :-)

Tuolloin käytän pikapesun ilman pesuainetta ja huuhtelua, jos ovat yön yli ja seur. päivänä totean tilanteen niin pesuaineen kanssa :-D

Vierailija
28/31 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun on monta rautaa tulessa niin yksi voi jäädä takomatta...... Pesukone on kodinhoitohuoneessa eli "poissa silmistä, poissa mielestä". Ei ne pyykit kauaa joudu muhimaan jotta uudestaan pestään, ehkä n. 4-5h. Ymmärrätkö nyt? :-)

4-5 tuntia jos ovat, niin miksi ne pitäisi pyörittää uudelleen?

Ja kukaan ei voi olla niin laho, että "unohtaa" 2 vuorokaudeksi. Silloin on jo kyse laiskuudesta, ettei vaan viitsi laittaa kuivumaan.

Vierailija
29/31 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein kotona ollessa 100% kotitöistä. En hukkunut niihin ja jäi aikaa olla lastenkin kanssa... Lapset oli mukana viikkosiivoissa, pyykkikonetta ja tiskikonetta ei tarvi vahtia kun ne pyörii ja niiden tyhjääminen vie pienen hetken, samoin muu ylläpitosiivous. Ruokaa tein isoja annoksia, en joka päivä 2 eri lämmintä ateriaa, vaan lounaalla lämmitettiin edellisen päivän jämät jne. Meillä oli aina siistiä, pyykkihuolto pelasi jne. Olenkin hyvä organisoimaan. Keittiö aina illalla siistiksi, samoin lelujen keräys ynnä muu yleinen järjestys.

Vierailija
30/31 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei illalla osaa sanoa edes kävinkö aamulla suihkussa ja syötiinkö lounasta. Onneksi joku muu osaa aina vastata näihin kysymyksiin. Ihan ei ole aina päivistäkään selvillä tehtiinkö joku tänään pari tuntia sitten vai oliko se pari päivää sitten.

Vierailija
31/31 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotitöihin menee kaikki aika. Meillä on aina ollut kohtalaisen siistiä ja neliöitä 150 ja päälle puutarha. Ja jos joka päivä käyttää 2-3 tuntia kotitöihin, niin sitten on jo tosi siistiä, syödään hyvää kotiruokaa ja vaatteet on puhtaana kaapissa. Siitä jää runsaasti aikaa olla lasten kanssa ja löhötä/roikkua av:lla. En mä ihmettele, miksi jotkut miehet rutisee kotiäitejä töihin. johan se on nyt kohtuutonta, jos olettaa vielä miehen tekevän työpäivän jälkeen puolet töistä.

Ja sinä, joka olet ammatiltasi lastenhoitaja, niin oikeastiko olet sitä mieltä, että omien lasten hoitaminen on raskaampaa kuin päiväkodissa työskentely?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme