Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olin joulun tienoilla kaasona ja rahaa muutes paloi hääparin hyväksi kiitettävästi

Vierailija
02.02.2006 |

vielä lahjankin ostin, häissä vedettiin ohjelmaa ym.... eipä oo kuulunu kiitoslahjaa, ei edes postikorttia että kiitos.

:(

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla he ovat sivun jäseniksi päätyneet. Tosin naureskelevat ymmärtäväisesti, koska ovat itsekin olleet samanlaisia.

Vierailija
22/92 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt kukaan ihminen joka oikeasti pitää jotain toista YSTÄVÄNÄÄN vaadi häneltä yhtään mitään. Kyllä ystävyys on ihan vapaaehtoista ja silloin kunnioitetaan toista.

Itse menin naimisiin 3 vuotta sitten ja paras ystäväni nyt syksyllä. Kaasoina oltiin toisillemme ja kummallakaan ei tosiaan ollut minkäänlaisa vaatimuksia kaasolle.

Pääasia meille oli molempien juhlissa että sekä morsian että kaaso viihtyvät ja saadaan hyvät bileet. Toisillamme emme maksattaneet mitään ja jos jotain halusi toinen tarjota niin siitä vaan, me ei muutenkaan lasketa joka penniä mikä käytetään yhdessä.

Kummallakin oli aivan ihanat polttarit, mutta ei tullut mieleenkään esittää niiden suhteen vaatimuksia. Kyllä mun mielestä polttarit on YLLÄTYS juhlat morsiamelle ja hänen parhaille kavereilleen ja kaikilla on oltava kivaa ja kulut hoidetaan yhdessä lukuunottamatta morsianta ja järjestetään just sellaiset kun on varaa.

En voi kun ihmetellä millaioseia mporsiammia teilä on olevinaan ystävinä. Kyllä noista vaatimuksista on ystävyys kaukana ja en kyllä ymmärrä sitäkään miksi joku suostuu tuollaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi alkaa tarkemmin selostamaan kaikkia käänteitä... Tulee vain paha mieli. Mutta köyhänä opiskelijana jolla EHKÄ itselläkin olisi rahanmenoa VITUTTAA niin tuo että ei voida maksaa rahoja takaisin eikä antaa minkäänlaista kiitoslahjaa.

ap

Vierailija
24/92 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En viitsi alkaa tarkemmin selostamaan kaikkia käänteitä... Tulee vain paha mieli. Mutta köyhänä opiskelijana jolla EHKÄ itselläkin olisi rahanmenoa VITUTTAA niin tuo että ei voida maksaa rahoja takaisin eikä antaa minkäänlaista kiitoslahjaa.

ap

tai miksi ylipäätään suostuit maksamaan. Ja jos kysymisestä menee välit niin anna mennä ei kuulosta miltään ystävältä.

Vierailija
25/92 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-morsian halusi minun käyttävän morsiuspuvun tyylistä prinsessaunelmaa, jonka 300¿ vuokra mun olisi pitänyt maksaa.

-morsiamen mielestä mun olisi myös pitänyt käydä kampaajalla ottamassa kampaus häihin ja meikkajalla meikattavana ja manikyyrissä, hintaa olisi tullut ainakin parisataa euroa yhteensä, mun maksettavaksi tietysti.

-polttaritoiveina oli kabinetti Saslikissa, chippendales show, Hevosajelu Helsingin keskustassa ja kylpyläviikonloppu. Ja siis polttarivieraiden laskuun tietysti.

- morsiamen mielstä mun olisi pitänyt olla joka päivä väkertämässä koristeita, käärimässä hääkarkkeja ja kirjoittelemassa niihin runoja. Muuten hyvä mutta mulla on kaksi lasta ja työpaikka, ei mulla ole loputtomiin aikaa.

ja morsiamelle siis ei kelvannut missään tapauksessa että en kävisi kampaajalla laitattamassa hiuksia ja että tekisin meikit itse. Morsiamen mielestä kun hääpäivän aamu on sitä varten että morsian ja morsiusneito kaunistuvat yhdessä... polttareihinkaan ei kelvannut yhdessäolo tai muu halvempi, sillä " viimeinen ilta sinkkuna" pitää viettää kunnolla... Ja koska en pystynyt toiveita noudattamaan, sain kuulla jatkuvasti haukkuja itsekkyydestä ja siitä etten arvosta häntä tarpeeksi. Ja että olen kateellinen kun hän pääsee naimisiin. Joten sanoin että ehkä sun täytyy etsiä toinen kaaso. Hääkutsu peruutettiin morsiamen toimesta, eikä hän suostu enää puhumaan mulle.

Vierailija
26/92 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onneksi et suostunut tuohon.

Vierailija
27/92 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuin vielä silloin olemaan juuri työttömäksi jäänyt yh-äiti ja morsian oli hyväpalkkaisessa virassa. Morsiamella oli suuret unelmat polttareistaan, hän antoi listan kutsuttavista jossa oli n. 40 nimeä ja puh.numeroa (siis kaikki alle 40-v. naispuoliset vieraat) ja vihjaili kovasti unelmoineensa AINA huimista polttareistaan, toiveena oli mm. päästä lentämään pienkoneella ym.

Ongelmana vaan oli, että noista 30 + ikäisistä naisista lähes kaikki kohteliaasti kieltäytyivät polttareista, ja lopuistakin osa teki oharit. En toisaaalta ihmettele: kukaan ei tunne muita ja rahaa palaa ihan h*lvetisti. Lopulta paikalle tuli n. 5 naisihmistä, joista 2 ilmoitti ettei ole varaa osallistua kuluihin, mutta osallistuisivat polttareihin muuten kuitenkin mielellään. Eli meikä maksoi pelkistä (hyvin riisutuista) polttareista yli 200 e, lentämiset kyllä jäi.

Lisäksi itse häihin meni rahaa n. 200 e kampaukseen ja vaatteisiin, eikä siellä ollut edes kivaa kun mut oli istutettu yksin pariskuntapöytään eikä kukaan edes puhunut mulle, saati hakenut tanssimaan tms. Edes juotavaa ei kukaan kaasoparalle tarjonnut, siellä jonotin baarissa yksin herrojen keskellä.

Enpä minäkään osallistuu enää polttareihin: ei ole kivaa tällä iällä viettää iltaan ventovieraiden kanssa ja rahaa menee liikaa.

Vierailija
28/92 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä ainakin morsian oli itse kaikkein innokas suunnittelemaan polttareitaan. Melkein itku pääsi kun hääpäivään oli jotain 5 kk ja ei ollut vielä mitään suunnitelmia. No odotusaikahan meni hänellä mukavasti antaessa kaikenlaisia vinkkejä, " ihan vaan jos ette keksi mitään" . Kaikki ideat oli jotain 100-500 euroa, ja näitä olisi tosiaan päivään pitänyt mahtua useammat. Yhdessäolopolttarit hän tyrmäsi heti sanomalla, että " jaa siis siinäkö muka KOKO polttarit, että vaan ollaan yhdessä" . Myöskin vihjaavia tarinoita siitä, miten jollakin morsiamella oli niin paha mieli, kun polttarit olivat olleet ihan mitättömät, ei mitään helikopteriajelua tms.

Vierailija
29/92 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ainakaan maksattanut mitään erityistä kaasollani.

Mutta sen tiedän, että hän oli tuolloin työtön ja että ihan matkakulut olivat hänelle rahaa... Kampauksen maksoin ja puolet puvusta. Polttareiksi toivoin yhdessäoloa... ja sain paljon enemmän (liikaakin... oisin toivonut tosiaan sitä yhdessäoloa.. enkä mitään myymistä..). Häihin toivoin pukemisapua.

Muiden polttareista olen saanut tarpeekseni, kun tuntuu että kaasoilta karkaa mopo käsistä. Vähintään 50 e pitää maksaa morsiamen kuluja, sitten vielä yhtä paljon omia kuluja ja vastalahjaksi saa olla tuntemattomien ihmisten kanssa koko illan... ja keskustella mitä sitten tehdään... Kiertää kaupunkia kello kädessä paikasta toiseen ym. tekopirteää... Toivottavasti ei enää polttarikutsua mulle ;)!

Vierailija
30/92 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-monen ruokalajin illallinen viinoineen kaupungin kalleimman ravintolan yksityiskabinetissa

-päivä Tukholmassa -risteily

-kylpyläviikonloppu

-oma Chippendales -show

-viikonloppu Lapin hiihtokeskuksessa

-yksityinen helikopteriajelu / päivä merellä huvijahti ja kapteeni vuokraten

-ihan reilua viinanjuontia, baareissa kiertelyä ja taksilla ajoa, niin että joku muu kun hän maksaa (työssäkäyville ihan normaalia, mutta ei oikein opiskelijoille, joilla ei muutenkaan ole varaa moiseen).

Vierailija
31/92 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvila-ravintolan terassille. Hän ei kuulemma vietä viimeistä neiti-iltaansa muuten kuin " aivan täydellisen tyylikkäänä" .

Vierailija
32/92 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kahvila-ravintolan terassille. Hän ei kuulemma vietä viimeistä neiti-iltaansa muuten kuin " aivan täydellisen tyylikkäänä" .

Vierailija
33/92 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toivottavasti ei enää polttarikutsua mulle ;)

Vierailija
34/92 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itselleni puvun 350EUR siis jonka itse halusin itselleni ja kengat 280EUR. Pukuun sopivan laukun 100EUR. Matkustin häihin joka olivat n.3h lentomatkan päässä. Tehtäväni olivat: aamulla menin kapaukseen jonka morsian maksoi, autoin pukemisessa. Kirkossa pidin omaa ja morsiammen kimppua. Hääpaikalla autoin ihmisiä omille paikoilleen, pidin puheen ja ex-tempore juonsin leikkejä. Todellakaan mulle ei oltu annettu mitään tehtäviä jotka olisin kokenut raskaiksi. Polttareihin itseltäni kului lentolipunverran (olisin tullut paikalle muutenkin, joten ei varsinainen kulu) ja olisinko maksanut illasta 300EUR max mikä oli varsin kohtuullista. Ihanat häät ja polttarit. Morsian oli tyytyväinen niin kuin kaasokin.

Vierailija
35/92 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ostin itselleni puvun 350EUR siis jonka itse halusin itselleni ja kengat 280EUR. Pukuun sopivan laukun 100EUR. Matkustin häihin joka olivat n.3h lentomatkan päässä. Tehtäväni olivat: aamulla menin kapaukseen jonka morsian maksoi, autoin pukemisessa. Kirkossa pidin omaa ja morsiammen kimppua. Hääpaikalla autoin ihmisiä omille paikoilleen, pidin puheen ja ex-tempore juonsin leikkejä. Todellakaan mulle ei oltu annettu mitään tehtäviä jotka olisin kokenut raskaiksi. Polttareihin itseltäni kului lentolipunverran (olisin tullut paikalle muutenkin, joten ei varsinainen kulu) ja olisinko maksanut illasta 300EUR max mikä oli varsin kohtuullista. Ihanat häät ja polttarit. Morsian oli tyytyväinen niin kuin kaasokin.

Vierailija
36/92 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemani mukaan esim polttarit olivat varmasti vaatimattomat. pidimme hauskaa ja söimme + joimme, ei mitään hotelleja +lentoreissuja ym...Toista kunnioittavat ja välittävät ihmiset eivät aiheuta ystävilleen ongelmia omilla toiveillaan. En kehtaisi maksattaa varattomilla ystävilläni kulujani. Kyllä tulisi mieleeni kysyä että voinko itse maksaa...varsinkin jos esittäisin tiukkoja toiveita.

Vierailija
37/92 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toista kunnioittavat ja välittävät ihmiset eivät aiheuta ystävilleen ongelmia omilla toiveillaan. En kehtaisi maksattaa varattomilla ystävilläni kulujani. Kyllä tulisi mieleeni kysyä että voinko itse maksaa...varsinkin jos esittäisin tiukkoja toiveita.

Vierailija
38/92 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahaan mieleen päättyneissä tarinoissa on yhteistä juuri se, että morsian ja kaaso (kaverit) ovat suunnilleen samoissa tulotasoissa, mutta häiden ja polttareiden takia morsian olettaa kaikkien nostavan kulutustottumuksensa kertaa 10. Pitäisi käsittää, että häät olisi hyvä olla kustannuksiltaan samassa linjassa muun elämän kanssa. Ja jos opiskelija-kaasolla menee talous sekaisin useaksi kuukaudeksi joidenkin suuruudenhullun polttareiden kanssa, täytyy toivoa ettei kukaan toinen ystävä mene lähiaikoina naimisiin, kun ei välttämättä olisi rahaa edes matkaan, saati sitten lahjaan.

Vierailija
39/92 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitoslahjan vaikka en kyllä odottanut mitään. Pelkät polttarit maksavat jo vaikka mitä.

Vierailija
40/92 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kai sä polttareita yksin maksanut? meidän kaveripiirissä on tapana että kaikki osallistuvayt maksavat yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi