olin joulun tienoilla kaasona ja rahaa muutes paloi hääparin hyväksi kiitettävästi
vielä lahjankin ostin, häissä vedettiin ohjelmaa ym.... eipä oo kuulunu kiitoslahjaa, ei edes postikorttia että kiitos.
:(
Kommentit (92)
Ap, jospa pari muistaa sinuakin myöhemmin kunhan naimishuumastaan selviävät..
Moni nykyään kieltäytyy osallistumasta polttareihin mikä on ymmärrettävää jollei sitten ole tosi läheinen.
ja omalle kaasolleni olen pyrkinyt kyllä järkkäämään mahd vähän rahaavieväksi. pitkämatkalaiset ovat tervetulleita meille kotiin yöksi ja kaasolle en ole sälyttänyt muuta kuin varmaan netti/puhelinlaskua kun miettii ohjelmaa häihin. muut järjestän itse. henkisenä tukena toimii kun pitopalvelu ottaa kupoliin...
-rahaa kuluu todella älyttömästi. Ja minä sentään pidän luonnollisena ostaa uuden puvun, meikkaukset, kampaukset ja n. 50-100e arvoinen lahja mieheltä ja minulta. Mutta kun sitä rahaa menee aivan kaikkeen polttaritouhuista kauppamatkoihin (makutuomarointi) ja muut pyynnöt.
-Aika. Aikaa minulla ei olisi, mutta sitä ei käsitetä.
-tietotaito. Olisinpa vaikkapa kaupankassa, niin ei joka asiassa soitettaisi mukaan. Loppujen lopuksi säästävät siinäkin rahaa - aika paljonkin.
Niin että maistraatissa mennään vihille, vaikka rahaa olisi. En halua yhtään vastentahtoista ihmistä paikalle. Todistajat on siis viran puolesta jotain tuntemattomia, hyvä niin.
lasketaan kuluina, esim. polttarit!
ja jotain matkakuluja???? kyllä joku on taas " onnistuneesti" kaason valinnut. voi TAIVAS!
Kukaan teistä nurisijoista ei ansaitsis tulla enää koskaan tulla kutsutuksi yksiinkään juhliin kun ne näkyy teille olevan vaan rahanmenoa ja pahaa mieltä.
Olen järkyttynyt, toivottavasti olette harvinaisuuksia tai pelkkiä netti-persoonia!
Vierailija:
lasketaan kuluina, esim. polttarit!ja jotain matkakuluja???? kyllä joku on taas " onnistuneesti" kaason valinnut. voi TAIVAS!
Kukaan teistä nurisijoista ei ansaitsis tulla enää koskaan tulla kutsutuksi yksiinkään juhliin kun ne näkyy teille olevan vaan rahanmenoa ja pahaa mieltä.
Olen järkyttynyt, toivottavasti olette harvinaisuuksia tai pelkkiä netti-persoonia!
Siitä on hauskuus kaukana, kun morsian toisensa jälkeen hypytyttää mielihalujensa mukaan. Hyviä kavereita muuten, mutta siinä kohtaa kun häiden suunnittelu alkoi, puhelin soi jatkuvasti ja joka kohdassa piti neuvoa ja auttaa, oli sitten töissä kokoukseen menossa tai sunnuntaina klo 23.
Samoista hommista mulle maksetaan palkkaa 140e/pv.
Serkkumies sentään kehtaa kieltäytyä kun joka ikisestä rikkoutuneesta sähkövempaimesta soitetaan.
onko siis mielestäsi kohtuullista, että paras ystävä menee naimisiin ja maksauttaa häidensä kuluja ja koristelua muilla ihmisillä? J kiitoskorttia ei edes aivaudu lähettämään häiden jälkeen...
Vierailija:
lasketaan kuluina, esim. polttarit!ja jotain matkakuluja???? kyllä joku on taas " onnistuneesti" kaason valinnut. voi TAIVAS!
On tainnu pikkasen hämärtyä noi kaason tehtävät.
Se on minustakin hauskanpitoa!
Hemmetti, en minä laske IKÄVIKSI kustannuksiksi muutakaan juhlimista, on sitten kyse yhteisistä baari-illoista kaverien kanssa tai vaikkapa synttäreistä.
Mutta siinä menisi minun rajani, minusta kaason EI tarvitse maksaa hääjärjestelyistä, koristeista tms. Eikä häntä sovi vaivata muutenkaan ylenpalttisesti järjestelyillä.
Vierailija:
Hemmetti, en minä laske IKÄVIKSI kustannuksiksi muutakaan juhlimista, on sitten kyse yhteisistä baari-illoista kaverien kanssa tai vaikkapa synttäreistä.
toiselle puolen suomea laitettavaksi... pitäisi varmaan laskutkin maksaa ja elää niiden bileiden jälkeenkin!!! ota sinä 16 järki käteen!!!!!!
Vierailija:
Vierailija:
Hemmetti, en minä laske IKÄVIKSI kustannuksiksi muutakaan juhlimista, on sitten kyse yhteisistä baari-illoista kaverien kanssa tai vaikkapa synttäreistä.toiselle puolen suomea laitettavaksi... pitäisi varmaan laskutkin maksaa ja elää niiden bileiden jälkeenkin!!! ota sinä 16 järki käteen!!!!!!
Hitostako se naimisiinmenijä sun budjettitilanteen tarkalleen tietää!
Minä ainakin ymmärtäisin sellaisen hyvin. Kurjempaa olisi jälkikäteen kuulla ja huomata, että kaaso nyrpistelee kavereille mun selkäni takana, että se-ja-se maksoi niin paljon ja se-ja-sekin piti tehdä.
Sopikaa aikuiset ihmiset pelisäännöistä etukäteen, älkääkä valittako jälkikäteen.
Mutta tää on tätä nykyaikaa, minkään ei saisi aiheuttaa vaivaa tai maksaa mitään, edes juhlimisen.
mitä mä teen ja mitä en. Kaveri maksoi puvun ja juhlakampauksen. Ne, jotka tuli kauempaa, maksoivat oman yöpymisensä, se oli heidän häälahjansa, että ylipäänsä tulivat kaukaa paikalle.
Minä olin kanssa reilun vuoden kokopäiväkaasona, eikä ymmärrystä omille kiireilleni juuri löytynyt. Samoja asioita suunniteltiin ja väännettiin päivätolkulla vuotta aikaisemmin. Ja sitten uudestaan, kun tilanne tai mieli muuttui.
Ja mitäpä se aika, mutta se raha... Ei paljon morsianta hävettänyt antaa tarkkoja " toiveita" polttareistaan ja olla närkästynyt, kun yritettiin vähän jäähdytellä innostusta. Lisäksi kaikenlaista pientä meni pitkin vuotta omasta pussista, eikä niitä koskaan muistettu maksaa takaisin, ei edes kysyä.
Paha mieli jäi kyllä minulle, enkä tiedä jäikö morsiamelle. Eipä ole oltu tekemisissä sen jälkeen, mutta tuskin on osannut ajatella yhtään omaa mahdollista osuuttaan tähän.
Se alkaa minusta olla jo aika kaukana ystävyydestä, jos puolin ja toisin unohdetaan ajatella ensin toista ja sitten vasta itseään. Minusta kaason normihommat maksimissaan ovat suunnilleen polttarien järkkääminen (ei maksaminen), askarteluissa auttaminen, kaupoissa kiertely, ohjelman suunnittelu ja juontaminen. Askartelu- ym suunnittelussa on kyse parin päivän hommista.
Jos nykyajan kaasous on sitä, että vuoden verran pitää olla valmiusasemissa tekemään, mitä morsian ikinä käskee ja olla innostunut vielä vuoden puolitoista etukäteen joka päivä, niin kyllä toivoisin että minua varoitettaisiin etukäteen. Saattaisin muuten noiden oman vanhentuneiden käsitysteni valossa suostua. Pitäähän sitä nyt pienituloisen alkaa säästää, että on polttareihin satanen, pukuun ja kampaukseen 300 ja hieno häälahja tietenkin, parhaalle kaverille.
ja joutuu pyytämään jonkun tuollaisen jolta ei saisi aikaakaan kulua. Puhelinlaskuista tai bensasta ym. puhumattakaan.
En suostu uskomaan että normaalit ihmiset ajattelevat noin. Ei voi olla.... saituus on mielestäni maailman vastenmielisin luonteenpiirre ja se näkyy oikein kukoistavan täällä.
Ei minustakaan kaason tarviste tietenkään itse maksaa esim. pukua tai kampausta jos morsian on jotain tietynlaista ollut vailla (omasta mielestäni kaasolla pitäisi olla oikeus näyttää juuri niin hyvältä kun itse haluaa ja valita itse kaikki).
Tehkää saiturit palvelus koko maailmalle ja kieltäytykää tästä lähin kaikista luottotehtävistä kaason, kummin jne.. ja juhlakutsuista niin säilyy hyvä mieli kaikilla. jookos?
Ei morsiamella välttämättä tule edes mieleen miten vaivalloista ja hankalaa kaikki kaasolle onkaan jollei itse ole ollut kaasona, varmaan kuvittelee että hauskaa yhdessä suunnitella ja järkkäillä parhaan kaverin kanssa - voi miten väärässä raukat. Kaveri vilkuilee salaa kelloaan ja laskeskelee vaivojaan ja rahojaan.
kauhea häpeä että opiskelijalla ei ole ilmanmuuta laittaa 100-300 euroa rahaa toisen häihin? Mulla opiskeluaikana oli joku 150-200 euroa käyttörahaa vuokran jälkeen. Osaatko arvata kuinka pahalta tuntuu, kun morsiamelle ei tule mieleen tuo kun tekee selväksi, että haluaa kaason käyvän kampaajalla (ainakin 40 euroa). Miksei kaasoksi pyydetty ystävä kelpaa sellaisena kun on, esimerkiksi köyhänä mutta innokkaana auttamaan? Monesti auttaminen ei ole mitään kivaa askarteluapua morsiamen ostamista aineksista vaan sitä että sä " hoidat" sen ja sen, omalla rahallasi.
matkakuluja toiselta puolen suomea usean kerran, polttarit yöpymisineen varmasti 200e minulta (vaikka oli kimppamaksu johon kaikki osal.) hääleikkien valmistelut, askartelut ,lahja, kampaus itelle (vaadittiin ottamaan se, eikä pari todellakaan tarjoutunut mitään maksamaan)-> siinäkin pölähti 50 euroa yhden illan tukkaan :((( ym ym
ja KYLLÄ.... olen katkera!!! kukaan ei ole edes tarjoutunut maksamaan mitään noista koristelutarvikkeita ym...
viimeinen kerta kaasona !" ##¤#%" #¤!" " ¤%¤%!!!
AP