Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oltiin tänään Lintsillä ja auta armias kun siellä oli lihavia lapsia.

Vierailija
25.06.2008 |

Selvästi porukka maakunnista oli jalkautunut pääkaupungin hulinaan ja näky oli kamala. Pukeutumisesta en jaksa edes jauhaa - se on sivuseikka, mutta herra jumala sitä ihran määrää. Erityisesti lasten kohtalo surettaa. Alle 10-vuotiaitakin lapsia, joilla paikat hyllyy ja leukoja on kolme. Miksi heidän vanhempansa riskeeraavat lastensa terveyden? Kyse ei voi olla ainakaan tiedon puutteesta.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläsi on vaikeuksia hyväksyä itsesi ja kyttäät sen vuoksi koko ajan toisten läskejä. Olisit nyt hyvä ihminen pitänyt hauskaa ja nauttinut Linnanmäen päivästä ilman tuollaisia ajatuksia.

Itse olen laiha, mutta en koskaan arvostele toisia ihmisiä.

Vierailija
2/49 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa... Läskit puolustaa läskejään ja toisten läskejä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoinpitelevät lapsiaan. Minäpä arvostelen vanhempia, jotka lihottavat lapsensa ja vaarantavat näin heidän terveytensä, enkä häpeä tätä yhtään. Tekisi mieli mennä haukkumaan nämä vanhemmat päin naamaa.

Hyväksytkö sinä myös raiskaukset ym. rikokset?

Mistähän päättelet, että kyttään koko ajan toisten läskejä. Jotkut pystyvät (tai joutuvat) tekemään huomioita ympäristöstään ilman kyttäämistäkin.

Vierailija
4/49 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain ymmärrä tuollaista ylimielisyyttä.

2

Vierailija
5/49 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksytkö kaikki muutkin asiat, jotka vaarantavat lasten terveyden?

Vierailija
6/49 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia. Ovatko kaikki lääkärit yms., jotka lasten lihavuuden riskeistä puhuvat, ylimielisiä. Onko aihe jotenkin tabu. Miksi esim. päihdeongelmaisia vanhempia saa arvostella, mutta lapsensa lihottavia ei. Ensimmäinen on kuitenkin siinä mielessä parempi vaihtoehto, että harvemmin alkoholistivanhemmat sentään viinaa lapselleen juottavat. Syömäongelmaiset vanhemmat sen sijaan ylensyöttävät lapsensa aiheuttaen tälle mahdollisesti pysyvän terveyden menetyksen.

Aivan järkyttävää, että jotkut hyssyttelevät tätä aihetta. Kysehän on täysin selkeästi yhdestä lapsen pahoinpitelyn muodosta, koska lapsen terveys vaarannetaan.

Vierailija
7/49 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin tietenkin aikuistenkin ylipaino, mutta jos on jo lapsena lihava, niin aika huonot on kortit elämälle:(

Vierailija
8/49 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei voi valita.

Vierailija
9/49 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja helsinkiläiset hoikkia...

Pitäisiköhän sun joskun käydä sen lähiösi ulkopuolella, ap.

Käypä vaikka USA:n jossain suurkaupungissa tai Helsingin kokoisessa tuppukylässä, niin tiedät 5 minuutissa mitä on lasten (ja aikuisten lihavuus). Ja siitä pukeutumisesta nyt turkanen sentään puhumattakaan, vaikka niillä olisi kaikki ihqut Tommy Hilfigerit, Timberlandit ja GYmboreet lähes ilmaisia - silti ostavat kammottavia telttoja WalMartista.

Ai luoja kun jaksaa syntyperäistä helsinkiläistä - ja jonkin verran muuallakin asunutta - sapettaa tällainen. Ap on varmaan joku Haukiputaalta 18-vuotiaana lähihoitajaopiskelijana "Hesaan" muuttanut ja samalla muuttunut helsinkiläisemmäksi kuin kukaan helsinkiläinen ikinä.

Vierailija
10/49 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiminlyödään oikeus terveeseen elämään.

Vierailija
11/49 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suomalaisetkin ovat nykyään ihan_liian_lihavia?!?

Vierailija
12/49 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka he olisivat kuinka hoikkia tahansa, mikäli tietysti hyvä asia, mutta heillä on sukurasitteena paljon pahempaa:

Suunnaton tyhmyys!

Ja arvaa mitä , ap.

Ylimääräisistä kiloista voi päästä joskus eroon, niin halutessaan.

Mutta tyhmyys on pysyvä piirre. =(

Vierailija
13/49 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalla kuin pk-seudulla ja niin myös ns. alemmissa sosiaaliluokissa.

Siis mikä sinua tarkalleen ottaen sapettaa? En minä ole edes väittänyt olevani helsinkiläinen. Olen itse asiassa kotoisin Espoosta, asunut 20 vuotta Helsingissä nyt taas Espoossa. Eksyit nyt jotenkin täysin aiheesta. Ei tässä ketjussa nyt puhuta mistään helsinkiläisyydestä vaan lasten ylipainosta, joka on yleisepää maalla kun kaupungissa, joten korostuu pk-seudulla aikana, jolloin maalla asuvat lomailevat täälläpäin.

Vierailija
14/49 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onhan se totta, että lasten ylipaino on eräänlaista pahoinpitelyä.

Lapsi kun ei varmasti itse sitä ruokaansa osta/ valmista, niin on todella väärin lasta kohtaan opettaa hänet huonoihin ruokailutottumuksiin!

Vierailija
15/49 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheeseen. Koska olette ilmeisesti ap:n kanssa eri mieltä, niin voisitteko perustella, miksi lasten lihavuus on teidän mielestänne ok ja miski lasten ylipainosta ei saisi olla huolissaan? Antaisitte vähän fiksumman kuvan itsestänne, jos pysyisitte itse asiassa. Oletteko mahdollisesti itse läskien lasten vanhempia?

Vierailija
16/49 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin taitaa olla hänen lapsensakin. Valitettavasti:(

Vierailija
17/49 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuseikka tosiaan todellisen ongelman rinnalla.

Vierailija
18/49 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten ihan asiaa!

Vierailija
19/49 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"helppo" lapsuusiässä saaduista liikakiloista todellisuudessa on päästä eroon, sen sijaan, että uskottelet itsellesi, että lihavat lapsesi voivat hyvin ja laihtuvat kyllä myöhemmin tuosta vain.

Vaikka he olisivat kuinka hoikkia tahansa, mikäli tietysti hyvä asia, mutta heillä on sukurasitteena paljon pahempaa:

Suunnaton tyhmyys!

Ja arvaa mitä , ap.

Ylimääräisistä kiloista voi päästä joskus eroon, niin halutessaan.

Mutta tyhmyys on pysyvä piirre. =(

Vierailija
20/49 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheeseen. Koska olette ilmeisesti ap:n kanssa eri mieltä, niin voisitteko perustella, miksi lasten lihavuus on teidän mielestänne ok ja miski lasten ylipainosta ei saisi olla huolissaan? Antaisitte vähän fiksumman kuvan itsestänne, jos pysyisitte itse asiassa. Oletteko mahdollisesti itse läskien lasten vanhempia?

Ja ihan kaikkialla Suomessa ja muualla maailmassa kohtaa nykyisin aivan kauhean ylipainoisia ihmisiä. Kun lapsi on lihava, voi varmasti suurimmaksi osaksi syyttää vanhempia ja heidän ruokailutottyumuksiaan, vain harvoin geneettistä taipumusta. Tässä ap on ihan oikessa!

Mutta ärsyttää tuo asenne "maakuntien väki". Juu kerro missä tutkimuksessa on todettu, että esim. Turussa asuvat lapset ovat keskimäärin lihavampia kuin pääkaupunkiseudulla suvat, samoi tuo komentti pukeutumisesta oli aivan outo. Ihan yleissivistykseksi, Turku sijaitsee Varsinais-Suomen maakunnassa. - kuten muuten mm. Espoo sijaitsee Uudenmaan maakunnassa. Tuosta "maalla" asuvien lihavuudetsa en osaa sano, mutta luen mielelläni llähteen, jossa näin on tutkittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme