Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä oikeasti totta? (taaperoiden vanhemmat)

Vierailija
01.02.2006 |

Otetaan tällainen teoria, että kyseessä on perheen ainoa lapsi, noin 2-vuotias. Kun taaperopalstalla joku kysyy tv:n/videoiden katselusta, karamellin syömisestä, mehun juomisesta jne., niin vanhemmat toimivat kuin ohjekirjasta: telkkua ei katsella, kun se passivoi, karamelli vie hampaat, mehua ei juoda ennen kuin eläkeiässä.

Minä kysyn ainoan lapsen hoitovapaalaisena, että mitä hemmettiä te teette niiden lasten kanssa päivät pitkät??? Minä ennätän askarrella ja piirtää, ajeluttaa autoja, rakentaa legoja, teettää palapelejä, kaivella kaapeista mitä kehittävämpiä leluja ja lukea kirjoja - ja kello on siinä vaiheessa 10 aamulla. Kyllä totta vie meillä katsotaan videotakin - ja enemmän kuin 10 minuuttia. Enkä pode siitä edes huonoa omaatuntoa.

Karamelliä lapsi ei suostu suuhunsa laittamaan, mutta olisi saanut kyllä, kun itsekin syön aina silloin tällöin. Ja mehua juo joka päivä. Vettä kun ei juo ja liika maitokin on pahasta.

Lapsi nukkuukin vielä vieressä, mutta siihen tulee muutos, kun kauppa suvaitsee toimittaa lapselle sängyn lähitulevaisuudessa.

Sainpas sanottua :D

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy, miksi kaikki ei tee niin kuin minä teen!!!! Miksi kaikki ei opeta lapsiaan pienestä pitäen katsomaan videoita ja mussuttamaan karkkeja, niinhän minäkin teen!!! Puppua että rytmit muka olis hyväksi lapselle, ei meidänkään lapsella ole!!! Pingottajia ja tiukkiksia kaikki jotka moisia puhuvat!!!!!

...Eikös tässä ketjussa ole enemmän tuon kaltaisia vastauksia? :)

Vierailija
42/42 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mukavuudenhaluinen kotiäiti ja siksi lapsellani on suht säännöllinen päivärytmi. Se nimittäin helpottaa elämää huomattavasti. Ei tarvi miettiä aina erikseen että onkohan lapsella jo nälkä ja nukuttaakohan sitä, kun on aina samat ajat näille toimenpiteille! Ja lapsi on tasapainoinen ja tyytyväinen. Eikä se tarkoita etteikö mekin kyläiltäisi, kierreltäisi kaupungilla yms, kyllä sen ruuan voi sielläkin antaa samaan aikaan kuin kotona :)

Mukavuudenhaluisena olen myöskin opettanut lapseni viihtymään itsekseen, jotta saan tehdä omia juttuja rauhassa :) Lapsi ei tarvitse videoita viihdytyksekseen, eikä myöskään äitiä joka sekunti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla