millainen isä hylkää lapsen :'( ?
Uuden vaimon pyynnöstä!?
Läheiselle ystävälle kävi näin. Heidän tyttönsä on 9 vuotta eikä näe enää isäänsä.
voin pahoin, voin fyysisesti pahoin kun edes ajattelen miltä kummitytöstäni tuntuu kun hän huomaa, ettei isä tule enää ikinä hakemaan, vaikka ennen on asunut joka toisen viikon isällään.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti aika tyypillinen suomalainen mies. Minunkin lapselleni kävi noin.
Ja silti mies jätetään ja potkitaan suhteesta ulos, jos rehellisesti kertoo ettei edes halua lapsia.
Täydelliset äidit vaan perce edellä sinne spermapankkiin, niin yhtään huonoa mutsia ei ole?
Eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti aika tyypillinen suomalainen mies. Minunkin lapselleni kävi noin.
Ja silti mies jätetään ja potkitaan suhteesta ulos, jos rehellisesti kertoo ettei edes halua lapsia.
Täydelliset äidit vaan perce edellä sinne spermapankkiin, niin yhtään huonoa mutsia ei ole?
Eikö niin?
Eiku kyllä ne täydelliset äidit pokaa jonku miehen ja valehtelee ehkäsystä jonka jälkeen potkivat miehen pellolle ja vaativat isot elarit
Vierailija kirjoitti:
Isäksi pakotettu tekee usein näin. Oikeasti se lapsen hankinta ei ole vain naisen päätös "minä haluan vauvan, sun mielipide ei kiinnosta" parisuhteessa on aina kaksi, ei vain nainen! Jos haluaa lapsen miehen kanssa, joka ei lapsia halua.. On julmaa pakottaa hänet isäksi. Pitäisi osata lopettaa suhde, ja etsiä mies joka haluaa isäksi!
Ei isäksi voi pakottaa. Jokainen mies voi pistää piuhat poikki tai käyttää kondomia sekä kertoa selkokielellä että EI EHDOTTOMASTI halua lapsia.
Jos ajautuu isäksi , on vain saamaton.
Eihän saamattomalta isältä voi toki paljoa odottaa eli siinä mielessä olet oikeassa: naisten ei kannata painostaa eikä missään nimessä huijata koska siitä hyvä tule.
Silti siinäkään tapauksessa syy ei ole lapsen. Syy EI ole lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 21:35"]
Herätään myös toiseen todellisuuteen ja kysytään, mitä lapsen äiti on tehnyt sen eteen, että isä on tehnyt niinkin kovan ratkaisun? Kiusannut, pomputtanut, taloudellisesti hyväksikäyttänyt, mustamaalannut, kertonut kuunneltua totuutta? Varmasti hylkääjä-isissä on narsistisia kusipäitä, mutta on myös niitä, joilla ei ole äidin tekojen takia muuta mahdollisuutta.Mikään äidin teko ei oikeuta sitä että isä hylkää lapsensa. Ei mikään. Herää sä nyt vaan siihen todellisuuteen, että isä itse valitsi sen ettei tapaa lasta. Isä, ei kukaan muu. Ei vaikka itselleenkin olis helpompi selitellä, että ei mussa mitään vikaa ole, muissa vaan. Isä voi katsoa peiliin, siellä se hylkääjä näkyy.
Niin. Minustakaan omaa jälkeläistä ei pidä hylätä, ei minkäänlaisissa olosuhteissa. Olen kuitenkin lähipiirissä nähnyt useammankin tapauksen, jossa nuori pari on seurustellut ja tytölle/naiselle on joko tullut kauhea vauvakuume tai sitten hän on ollut epävarma siitä, pysyykö seurustelukumppani hänen vierellään vai lähteekö jonkun muun matkaan. Useassa tapauksessa naisosapuoli on päätynyt yrittämään vanhanaikaista ja "unohtaa" ehkäisyn ja tulee raskaaksi. Sanoo silmät kirkkaina, että pillerit petti, söin niitä koko ajan mutta tulin silti raskaaksi. Tai että unohdin kerran ottaa yhden pillerin.
Tulevalla isällä ei siis ole ollut pienintäkään ajatusta tai halua tulla isäksi, ainakaan siinä vaiheessa elämäänsä tai ainakaan sen naisen lapselle. Tilanne voi hänestä tuntua todella ahdistavalta. Kuulostaa hirveältä ja raadolliselta, mutta aika monet seurustelevat lähinnä säännöllisen seksin vuoksi ja että olisi vaan joku jonka kanssa olla, eikä suinkaan siitä syystä että ovat mielestään löytäneet sen oikean ja haluavat perustaa perheen.
Niin ollen pystyn kuitenkin jollain tasolla ymmärtämään sen, että vastoin omaa tahtoaan isäksi tullut, varsinkin jos hän on kovin nuori ja/tai muuten epäkypsä, sanoutuu aluksi irti lapsesta kokonaan. Se on surullista, mutta toivon mukaan asia kuitenkin muuttuu hänen kypsyessään ja hän haluaa alkaa pitää yhteyttä lapseen myöhemmässä vaiheessa. Sitten kun hän on kypsä isäksi ja kantamaan vastuunsa.
Onhan se aika mulkkua seurustella pelkän seksin takia jos ei ole asiasta rehellinen.
Huijausta sekin jossain määrin on.
Ylipäätään kaikenlainen epärehellisyys on hanurista.
Huijata isäksi, huijata toinen uskomaan mahdolliseen yhteiseen tulevaisuuteen, huijata toinen uskomaan että haluaa lapsia jossain vaiheessa kun oikeasti haluaa vain pitää toisesta kiinni jne.
Uskon että se minkä taakseen jättää sen edestään löytää.
Mikä tahansa huijaus - vaikka sitten se että huijaa itseään uskomaan että ei kannata pitää lapsiinsa yhteyttä- tulee silmille joskus myöhemmin tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätään myös toiseen todellisuuteen ja kysytään, mitä lapsen äiti on tehnyt sen eteen, että isä on tehnyt niinkin kovan ratkaisun? Kiusannut, pomputtanut, taloudellisesti hyväksikäyttänyt, mustamaalannut, kertonut kuunneltua totuutta? Varmasti hylkääjä-isissä on narsistisia kusipäitä, mutta on myös niitä, joilla ei ole äidin tekojen takia muuta mahdollisuutta.Mikään äidin teko ei oikeuta sitä että isä hylkää lapsensa. Ei mikään. Herää sä nyt vaan siihen todellisuuteen, että isä itse valitsi sen ettei tapaa lasta. Isä, ei kukaan muu. Ei vaikka itselleenkin olis helpompi selitellä, että ei mussa mitään vikaa ole, muissa vaan. Isä voi katsoa peiliin, siellä se hylkääjä näkyy.
Niin. Minustakaan omaa jälkeläistä ei pidä hylätä, ei minkäänlaisissa olosuhteissa. Olen kuitenkin lähipiirissä nähnyt useammankin tapauksen, jossa nuori pari on seurustellut ja tytölle/naiselle on joko tullut kauhea vauvakuume tai sitten hän on ollut epävarma siitä, pysyykö seurustelukumppani hänen vierellään vai lähteekö jonkun muun matkaan. Useassa tapauksessa naisosapuoli on päätynyt yrittämään vanhanaikaista ja "unohtaa" ehkäisyn ja tulee raskaaksi. Sanoo silmät kirkkaina, että pillerit petti, söin niitä koko ajan mutta tulin silti raskaaksi. Tai että unohdin kerran ottaa yhden pillerin.
Tulevalla isällä ei siis ole ollut pienintäkään ajatusta tai halua tulla isäksi, ainakaan siinä vaiheessa elämäänsä tai ainakaan sen naisen lapselle. Tilanne voi hänestä tuntua todella ahdistavalta. Kuulostaa hirveältä ja raadolliselta, mutta aika monet seurustelevat lähinnä säännöllisen seksin vuoksi ja että olisi vaan joku jonka kanssa olla, eikä suinkaan siitä syystä että ovat mielestään löytäneet sen oikean ja haluavat perustaa perheen.
Niin ollen pystyn kuitenkin jollain tasolla ymmärtämään sen, että vastoin omaa tahtoaan isäksi tullut, varsinkin jos hän on kovin nuori ja/tai muuten epäkypsä, sanoutuu aluksi irti lapsesta kokonaan. Se on surullista, mutta toivon mukaan asia kuitenkin muuttuu hänen kypsyessään ja hän haluaa alkaa pitää yhteyttä lapseen myöhemmässä vaiheessa. Sitten kun hän on kypsä isäksi ja kantamaan vastuunsa.
Jos ei ole valmis isäksi, ei pidä harrastaa seksiä. Ihan sama, mitä tyttö/nainen sanoo ehkäisystä. Piste!
Tai voihan mieskin huolehtia kunnolla ehkäisystä niin ei tule niitä isäksi " huijaamisia".
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa miehistä ei alunperinkään halua lapsia, suostuvat vain naisen ja yhteiskunnan odotusten mieliksi. Ei ole siis ihme, että tilanteen vaikeutuessa hylkäävät lapsensa.
Jos tämä on totta niin suuri osa miehistä on täysin munattomia .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäksi pakotettu tekee usein näin. Oikeasti se lapsen hankinta ei ole vain naisen päätös "minä haluan vauvan, sun mielipide ei kiinnosta" parisuhteessa on aina kaksi, ei vain nainen! Jos haluaa lapsen miehen kanssa, joka ei lapsia halua.. On julmaa pakottaa hänet isäksi. Pitäisi osata lopettaa suhde, ja etsiä mies joka haluaa isäksi!
Ei isäksi voi pakottaa. Jokainen mies voi pistää piuhat poikki tai käyttää kondomia sekä kertoa selkokielellä että EI EHDOTTOMASTI halua lapsia.
Eihän saamattomalta isältä voi toki paljoa odottaa eli siinä mielessä olet oikeassa: naisten ei kannata painostaa eikä missään nimessä huijata koska siitä hyvä tule.
Silti siinäkään tapauksessa syy ei ole lapsen. Syy EI ole lapsen.
Kun niitä piuhoja ei saa poikki alle kolmekymppisenä. Kondomia käytän aina, mutta pakko todeta, että se vie kyllä aika paljon tuntemuksista pois.
Joo. Seurustelin itsekin miehen kanssa, jonka kaikki exät olivat psykoja, mutta etenkin lapsen äiti oli kuulemma aivan hullu ja ei antanut tavata lasta.
Minulla on kaksi lasta entisestä avioliitosta ja näille minun lapsille mies oli aivan ihana isäpuoli ja ihmettelin siksi kovasti, että miksi ihmeessä miehen lapsen äiti ikinä kieltäisi mieheltä yhteisen lapsen tapaamiset ja järjestin hänelle parhaan mahdollisen juristin tapaamisasian selvittämiseksi.
No, onneksi selvisi ennen haasteen lähettämistä, että tämä mies on uhkaillut lapsensa äitiä, koska äiti oli vaatinut lapselle kuuluvaa elatusta ja lukuisista pyynnöistä huolimatta ei ollut suostunut tapaamaan lastaan yli kolmeen vuoteen. Saakelin noloa.
Tietenkin tässä vaiheessa odotin lasta ja raskaus oli yli puolessa välissä. Mies otti toisen naisen ja ei ole suostunut tapaamaan yhteistä lastamme kertaakaan.
Hän varmasti kertoo taas kaikille kuinka minäkin olen hullu ja estän häntä tapaamasta pientä lastaan. Hassua miten hänen kummankin lapsen äiti on mielenvikainen taloudellinen hyväksikäyttäjä ja vieraannuttaja 🤔 Hänellä on käynyt harvinaisen huono tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti siinäkään tapauksessa syy ei ole lapsen. Syy EI ole lapsen.Kun niitä piuhoja ei saa poikki alle kolmekymppisenä. Kondomia käytän aina, mutta pakko todeta, että se vie kyllä aika paljon tuntemuksista pois.
Vai vie kondomin käyttö tuntemuksia pois?? 😅🙈 Naisille suunnatut ehkäisymenetelmät sotkevat kivasti koko kehon ja altistavat lukuisille vaarallisille terveyshaitoille aina aivoinfarktista migreenille. Jos ei missään nimessä halua isäksi ja on alle 30-vuotias, on harrastettava homoseksiä, käytävä ulkomailla vasektomiassa, elettävä selibaatissa tai käytettävä kondomia tai sitte valittava seksikumppanit niin, että heidän kanssaan on valmis toimimaan yhteisvanhemmuudessa. Vaihtoehtoja on.
Nämä jutut ovat kamalia. Tuttavani lapsen äiti taas päätti muuttaa lapsen kanssa niin kauas, ettei isä näe kuin harvoin enkä ymmärrä, miksi se on niin monen mielestä ihan ok. Siis naisen on oikeus viedä lapsi isältään ja isä lapseltaan, mutta isä on huono, kun häipyy. Tällainen pitäisi tässä maassa saada loppumaan. Häipymiselle ei tietysti mitään mahda, mutta on hyviäkin isejä, joita ei arvosteta yhtään vanhempana.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on vaan uudelle parisuhteelle helpompaa aloittaa puhtaalta pöydältä, kuin lähtee säätämään exien ja aiemman liiton lasten tapaamisten ja isovanhempien ym. juttujen kanssa. Voi kuullostaa julmalta, mut lapset tottuu muutoksiin ja unohtaakin pian, jos ei tapaa. Mä oon mieheni kanssa aikoinani tehnyt periaatepäätöksen, että hän ei enää tapaa hänen edellisen suhteen lapsia siinä vaiheessa kun me muutettiin yhteen. Mies itse koki et niin on helpompi, että saa keskittyä siihen perheeseen mikä meillä tulee olemaan. Kaikkeen tottuu!
Ei ne lapset unohda. Koskaan.
Mulla on yli kaksikymppinen tytär, joka edelleen kipuilee sitä, että isä jätti. Ei ole isäänsä nähnyt ollenkaan n. 10 vuoteen. Tytär sanoo, että isä on aina hänessä, vaikka kuinka yrittää pyristellä eroon ja pakoon. Ei vain pääse. Se hylkäämiskokemus seuraa mukana aina. Kun ei kelvannut.
Nyt hän aikoo vaihtaa etunimensä, että saisi vielä lisää etäisyyttä. Nimi on isän antama. Sukunimi vaihtui heti kun oli mahdollista. Tottakai nämä nimen vaihdot on vain tekohengitystä, mutta antaa tunteen, että on tehnyt asian eteen edes jotain. Isän kanssa asiaa ei voi vieläkään käydä läpi, kun ei ole yhteystietoja.
Vierailija kirjoitti:
Olen yksi niistä naisista, joka uskoi miesystävänsä jutut siitä että ex-vaimonsa oli hirveä ahne hyväksikäyttäjä. Suhteemme syventyessä selvisi että se "taloudellinen hyväksikäyttö" tarkoitti elareita (joita mies ei suostunut maksamaan) ja lisäksi mies oli saanut eron jälkeen kaiken omaisuuden, uhkailemalla ex-vaimoaan. Hän ei suostunut tapaamaan lapsiaan, koska koki niiden rajoittavan hänen omaa elämäänsä liikaa. Olin järjestämässä hänelle jo hyvää lakimiestä että tapaamiset onnistuisivat, mutta siinä vaiheessa mies tunnusti ettei itse asiassa omien menojensa vuoksi ehdi tavata lapsia.
Asiat valkenivat mulle pikku hiljaa, kun mies jäi vähän väliä kiinni valheista ja oudoista selittelyistä myös meidän parisuhteemme osalta. Tosiaankin kannattaa suhteen alkaessa tarkkaan miettiä, että onko kaikki miehen kertoma totta, etenkin jos ei itse tunne sitä toista osapuolta lainkaan ja jos mies itse ei vaikuta ollenkaan kiinnostuneelta sopimaan eroriitojaan.
Mielenkiintoista kuulla tämäkin puoli tarinasta. Kammottavinta tässä on se, että nämä miehet voivat laittaa uuden naisystävän syyksi sen, että eivät halua tavata lapsiaan. On helppo syöttää kaikille tarinaa ilkeästä äitipuolesta. Ja ihmiset uskovat.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jopa 20% lapsista on käenpoikaisia jota "isä" vain kasvattaa eikä oikeasta isä ole maisemissa.
Siihen kun suhteutetaan, lapsien "hylkääminen" on hyvin harvinaista.
Nyt on näitä geenitestejä. Niiden tekijät saavat tiedon, josko sukulainen löytyy tietokannasta. Kannattaa teettää itsellään ja lapsillaan, jos epäilystä. Teette itse nyt ja lapsille vaikkapa joululahjana.
Jäävät petolliset mammat kiinni 🤗Mutta mitä jos paljastuu etteivät lapset ole omia? Miten katsot sen jälkeen 5v poikaasi tai 10v tytärtäsi? Eivät olekaan sinun mutta olet silti heille tärkeintä maailmassa ja he sinulle..
He ovat käenpoikia. Heti silloin ero.
Eri
Vierailija kirjoitti:
En ikimaailmassa olisi miehen kanssa, joka hylkää lapsensa.
Silti on niitä naisia ja äitejä on jotka on tuollaisten miesten kanssa. Eipä kukaan tosin tiedä mitä tuollainen mies tarinoi ympäriinsä, totuus kuitenkin paljastuu aina. Lapsen elämään hylkäämisen trauma vaikuttaa läpi koko elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti siinäkään tapauksessa syy ei ole lapsen. Syy EI ole lapsen.Kun niitä piuhoja ei saa poikki alle kolmekymppisenä. Kondomia käytän aina, mutta pakko todeta, että se vie kyllä aika paljon tuntemuksista pois.
Vai vie kondomin käyttö tuntemuksia pois?? 😅🙈 Naisille suunnatut ehkäisymenetelmät sotkevat kivasti koko kehon ja altistavat lukuisille vaarallisille terveyshaitoille aina aivoinfarktista migreenille. Jos ei missään nimessä halua isäksi ja on alle 30-vuotias, on harrastettava homoseksiä, käytävä ulkomailla vasektomiassa, elettävä selibaatissa tai käytettävä kondomia tai sitte valittava seksikumppanit niin, että heidän kanssaan on valmis toimimaan yhteisvanhemmuudessa. Vaihtoehtoja on.
Voi myös valita niin vanhan naisen, ettei hän enää tule raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole valmis isäksi, ei pidä harrastaa seksiä. Ihan sama, mitä tyttö/nainen sanoo ehkäisystä. Piste!
Tai voihan mieskin huolehtia kunnolla ehkäisystä niin ei tule niitä isäksi " huijaamisia".
Totta. Ei ainakaan sille 2- vuotiaille kännissä avautua että miehiä ei saa huijata ja olit pelkkä huijaus äitisi puolelta vaikka todellisuudessa on katkera kun äiti jätti isin.
Minä olen tukenut miestäni ajatuksessaan hylätä lapsensa. Tytär kohtelee isäänsä julmasti ja käyttää hyväkseen. Äitinsä myös.
Ehkä se isä kokee olevansa niin kurja isä, ettei halua lapsensa joutumaan kärsiä hänen läsnäolosta?
Mutta mitä jos paljastuu etteivät lapset ole omia? Miten katsot sen jälkeen 5v poikaasi tai 10v tytärtäsi? Eivät olekaan sinun mutta olet silti heille tärkeintä maailmassa ja he sinulle..