Tämän päivän Fingerpori, NYT MENI LIIAN PITKÄLLE
En enää halua antaa edes vanhemman kouluikäisen lapseni lukea Hesaria, niin törkeä tämänkin päivän Fingerpori on. En tiedä olenko liian tiukkapipoinen, vai menikö muidenkin mielestä tällä kertaa liian pitkälle?
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 01:54"]
Mä en ymmärtänyt tuota sarjakuvaa, kun "Asko meni kansanopistoon lukemaan"... Selittäkää mulle, mikä se vitsi on!
[/quote]
En minäkään ymmärtänyt?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 02:00"]
Mä en ymmärtänyt tuota sarjakuvaa, kun "Asko meni kansanopistoon lukemaan"... Selittäkää mulle, mikä se vitsi on!
[/quote]
Mies katsoo hevosta ja sekaantuu ajatuksissaan. Sekaantuu siis eläimeen. Hahmo on Fingerporissa pedofiili ja eläimiinsekaantuja.
En minäkään ymmärtänyt?
[/quote]
Mutta mitäs sanotte kuukausiliitteen Aku Ankka-aiheisesta mainoksesta samallav teemalla? Se oli jo vähän hämmentävä.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 02:00"]
[/quote]
En minäkään ymmärtänyt?
[/quote]
Asko-eläimiinsekaantuja näki hevosen ja ajatus harhaantui pois keskustelusta.
Tuon "sekannuin ajatuksissani" voi tulkita niin että ajatus harhaantui tai niin että Asko kuvitteli mielessään hässivänsä hevosta,eli (eläimiin)sekaantui ajatuksissaan.
Tämähän on porvoolaisen ap:n mielestä jopa lapsille sopivaa huumoria,vain kakkajutut on täysin sopimattomia :)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 02:08"]
Mutta mitäs sanotte kuukausiliitteen Aku Ankka-aiheisesta mainoksesta samallav teemalla? Se oli jo vähän hämmentävä.
[/quote]
Millainen se sitten oli? Aku istunnolla vai?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 02:11"][quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 02:08"]
[/quote]
Millainen se sitten oli? Aku istunnolla vai?
[/quote]Vessassa Akkarin lukeminen sosiaalisena normina...
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 07:25"]
Siis kaikki SM-kisa, homojuna, "tulit Mieleen" jne. vitsit ovat mielestäsi olleet sopivia lapselle, mutta tämä ei? Olen kyllä itse Fingerpori -fani, mutta aika paljon K18 -huumoria - jonka kyllä jo yläkoululaiset tajuavattässä stripissä on aina harrastettu.
Kannattaa varmaan jatkossa esisensuroida lehti, leikata siis sarjakuvasivu pois ennenkuin annat sen lapselle luettavaksi. Hesariin tuskin kannattaa asiasta kirjoittaa, ellet halua olla seuraava äiti, jonka närkästymiselle naureskellaan IS:n kommettiosiossa.
[/quote]
... tai jonka kommentit päätyvät koristamaan seuraavan Fingerpori - albumin sisäkantta. Jarla arvostaa näitä.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 02:23"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 07:25"]
Siis kaikki SM-kisa, homojuna, "tulit Mieleen" jne. vitsit ovat mielestäsi olleet sopivia lapselle, mutta tämä ei? Olen kyllä itse Fingerpori -fani, mutta aika paljon K18 -huumoria - jonka kyllä jo yläkoululaiset tajuavattässä stripissä on aina harrastettu.
Kannattaa varmaan jatkossa esisensuroida lehti, leikata siis sarjakuvasivu pois ennenkuin annat sen lapselle luettavaksi. Hesariin tuskin kannattaa asiasta kirjoittaa, ellet halua olla seuraava äiti, jonka närkästymiselle naureskellaan IS:n kommettiosiossa.
[/quote]
... tai jonka kommentit päätyvät koristamaan seuraavan Fingerpori - albumin sisäkantta. Jarla arvostaa näitä.
[/quote]
Jarlan Pera muuten julkaiseekin juuri uuden albumin, ellei julkaissut jo. Näyttäkää nyt joku edes sille tämä keskustelu. AP:lle: haluamme näyttää tämän keskustelun Pertti Jarlalle (Fingerporin piirtäjä), jotta hän voisi vastedes tiedostaa sopivan huumorin rajat nykyistä paremmin.
Mä en tuota fingerporia niin usein lue kun ei tuu hesaria mut ne muutaman mitä oon nähnyt onhan ne mauttomia mut sehän siinä hauskaa onkin. (Btw Löytääkö joku linkin siihe "yritin soittaa sulle eilen mutta tuuttasit varattua"- juttuun, oli huippu ja ap vois siitä tykätä.) Yks kysymys kuitenkin..pitääkö tuota seurata säännöllisesti jotta pysyy kärryillä vai mistä mun pitäis tietää että asko on eläimiinsekaantuja?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 02:39"]
Yks kysymys kuitenkin..pitääkö tuota seurata säännöllisesti jotta pysyy kärryillä vai mistä mun pitäis tietää että asko on eläimiinsekaantuja?
[/quote]
Ei tarvitse säännöllisesti seurata. Kyllähän se monesta stripistä tulee kerralla esiin, millaisia tyyppejä ne fingerporilaiset ovat (vaikkapa Asko tai Riitta), tai viimeistään sitten, kun on lukenut muutaman.
Voihan tuosta ihan hyvin joku loukkaantua. Tuomari sentään housut kintuissa...
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 07:18"]Mitä erikoista tuossa on? Löysennä vähän pipoa.
[/quote]
Luin ensin, että löysennä vähän sitä toista p:llä alkavaa...
Pidän paljon Fingerporista, en kaikista stripeistä, mutta välillä ne ovat tosi oivaltavia. Eipä nuo vessajutut minua haittaa, eikä seksijututkaan aikuista ihmistä, mutta se on pieni ongelma, että alakouluikäinen poikani tykkää myös Fingerporista, mutta oikeasti minusta ne eläimiin sekaantumiset eivät ole lasten juttuja. Eli tilanne on sillä tavalla vähän hankala, että en haluaisi pojan noita näkevän, mutta sitten taas todella älykkäiden, hauskojen sanaleikkivitsien hoksaaminen on minusta ihan kasvattavaakin (sen ohella, että ennen kaikkea ovat siis viihdyttäviä!). Tämä on tällainen pullamössölänsimaalaisen ihmisen ongelma...
Ja ongelmahan on, että tuomari pyyhkii paperiin eikä käytä käsisuihkua.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 07:21"]Meillä mennään kylpyhuoneeseen käsien pesulle, ei tulisi mieleenkään kertoa tuollaisia juttuja. Yleensä Fingerpori sentään noudattaa hyvän maun mukaista linjaa. Taisi meidän perheen Hesarin tilaus loppua tänään.
[/quote]
Siis lapsi ei saa sanoa että on kakkahätä? :o
eiks niitä vähän ihmetytä pitkät käsipesut? :o