Huonoin lääkäri jolla olette käyneet
Itselläni eräs ihotautilääkäri oli surkea. Määräsi väärää lääkettä ja toista lääkettä hirmuisolla annostuksella. Tämä lääkäri ottaa vastaan helsingissä.
Kommentit (73)
Lääkäri oli lähi-idästä, ei puhunut juurikaan suomea. Menin poistamaan tikkua kämmenestä, kun se oli jopahasti tulehtunut. Lääkäri rapsutteli hetken kohtaa jonka jälkeen väitti saaneen tikun pois. Ihmettelin hieman, koska hän ei näyttänyt tikkua ja itse olin kotona paljon ronskimmin yrittänyt saada tikkua pois esimerkiksi neulalla kaivamalla. Kysyin, että kuinka iso se tikku oli kun noin pahasti tulehtui, mutta lääkäri sanoi vain että ei suuri. Antoi antibioottikuurin, mutta eihän se auttanut vaan käsi meni vain pahemmaksi. Lopulta käsi oli niin pahana, että kaivoin itse sitä ja venyttelin ja väänsin kämmentä, jolloin tikku tikun pää ilmestyi näkyviin. Lopulta sain kaivettua sen noin puolitoistasenttisen tikun pois. Pahinta oli tuo, että lääkäri valehteli saaneensa sen pois. Ensimmäinen kerta minulle kun lääkäri suoraan valehtelee.
Ihotautilääkäri joka määräsi rankan kuurin Roaccutania akneen ottamatta ensin (lakisääteisiä!!!) verikokeita. Vahingossa sitten selvisi että maksa-arvot olivat ihan pilvissä (roa nostaa maksa-arvoja eikä sitä koskaan saisi määrätä jos ne ovat valmiiksi koholla).
Maksavaurio oli kuulemma lähellä.
Jouduttuaan kovan kuumeen takia sairaalaan, sain diagnoosiksi monta kertaa virtsatietulehduksen, vaikka kyseessä oli influenssa. Nuoret mieslääkärit passittivat kotiin, vaikka en pysynyt pystyssä. Kolmannen sairaalakäynnin jälkeen nuori naislääkäri sanoi kyseessä olevan myyräkuumeen. lopulta jouduttiiin tulemaan ambulanssilla sairaalaan ja diagnosoitiin keuhkokuume. Vanhempi lääkäri sanoi että sen olisi voinut välttää, jos nuoret lääkärit olisivat todenneet sairauden ajoissa.
Naisgynekologi, joka valitettuani endometrioosikipuja kysyi haluanko mielialalääkityksen. Olin tosi loukkaantunut, sillä hänellä oli tiedot sairauteen liittyneistä leikkauksista yms. En ollut keksinyt vaivaa itse.
Tämä tapahtui itä-Helsingissä. Jouduin huonosti suomea puhuvalle lääkärille joka kertoi että flunssaoireeni johtuvat raskaudesta (en ollut raskaana enkä edes seurustellut!) ja koska en ollut raskaana niin oireet johtuivat jostain muusta ja täytyi turvautua poppaskonsteihin niin lääkäri käski minun hypätä kolme kertaa yhdellä jalalla! olisiko kenties jokin vanha uskonto/muinaistapa joka karkoittaa "pahat henget" pois? aivan oikea lääkäri sanoo näin! no joka tapauksessa oireet johtuivat homeasunnosta eivätkä poistuneet hyppimällä. Tunsin itseni tosi tyhmäksi bimboksi hyppiessäni kuin jokin eläin ja lähes aloin nauraa siinä hyppiessäni kunnes tunsin itseni vielä tyhmemmäksi mutta lääkäri näytti koko ajan vakavalta.. Ennen tätä tapausta odotin pitkään lääkäriä ja vanhempi henkilö meinasi läikyttää kusipurkkinsa sandaaleihini.
Muistuu mieleen vielä yksi tapaus, olen rauhallinen ihminen mutta kerran hoitaja toi minulle "väkisin" rauhoittavaa ja otin sen koska luulin että se auttaa angiinaan tai on jokin muu lääke kuin rauhoittava. Angiinaa minulla ei edes uskottu olevan (koskaan ennen en ole kärsinyt niin suuresta kurkkukivusta) ja hoitaja toi odotustilaan jonkin pillerin ja sanoi otas tämä niin minähän otin tietämättä mitään.
Nyt on pakko avautua paskin lääkäri ikinä Mehiläinen Mikkeli Marutz.Sip väärä diagnoosi ja googlettamalla selvisi että melkein 50 kymppisenä valmistunut muutama vuosi sitten Romaniasta lääkäriksi. Sinne menee ne opiskelemaan kellä ei ikinä muualla tiet lääkkseen urkene.
Joku botox-lääkäri, joka oli siis erikoistunut kauneushoitoihin. Joutui kuitenkin ilmeisesti käytännön pakosta tehdä vuoroja myös tavallisten kuolevaisten kanssa. Kovin töykeä oli. Empatia puuttui täysin. Kylmä ja konemainen. En mene toista kertaa. Toivottavasti jatkaa vaan botox-piikkiensä kanssa elämäntyötään.
Vierailija kirjoitti:
Pakko kyllä nyt kehaista mieslääkäreitä, joita aina yleisesti sätitään. Ajattelevat rationaalisesti ja heti vo:n jälkeen todella tapahtuu jotakin konkreettista. Laittavat siis heti tuulemaan. Naislääkärit tuntuvat ajattelevan vo:lla lähinnä perhettään ja potsku menee siinä sivussa, jos menee. Joten mieslääkäreitä vain mulle, iästä viis. Koskee myös hammaslääkäreitä.
Huonoimpia ovat aina vähättelevät, ylimielisesti käyttäytyvät ja alentuvasti asiakkaita/potilaita kohtelevat lääkärit. Enpä siis enää rahasäkkejäni heille kanna.
Äärimmäinen säälittäviä nämä keski-iän ylittäneet pick me girlit.. Teitä näkee paljon terveydenhuollossa ja te olette aina saman näköisiä, teidät tunnistaa jo ulko-ovella. Lääkäritkin tunnistavat ja kahvihuoneessa teille nauretaan myös niiden ihanien mieslääkärien toimesta.
Sairastuin etelän reisulla, kuumetta ja kamala yskä. Kotona heti sairaalan päivystykseen ja todettiin keuhkokuume. Lääkärinainen oli joku malesialainen tms. ja puhui todella hoono soomi, kirjoitti reseptin ja kysyi oliko vielä muuta, sanoin että ei varmaan töihin pysty menemään tässä kunnossa niin tiuskien kirjoitti yhden päivän saikkua. Apteekissa reseptissä oli jotain häikkää ja sieltä jouduttiin vielä soittamaan kys.lekurille.
Vierailija kirjoitti:
Menin tk-lääkärin vastaanotolle epämääräisten oireiden, mm. pitkittyneen nuhakuumeen ja väsymyksen takia. Diagnoosi: kissa-allergia. Oikea diagnoosi erikoissairaanhoidon puolelta muutamaa viikkoa myöhemmin: keuhkoveritulppa, sydämen vajaatoiminta. Reseptit piti käyttää uusittavana tällä tk-lääkärillä vuosittain ja aina niissä oli jotain väärin: uusittu vääriä lääkkeitä, jätetty oikeat uusimatta, väärä annostus jne. Luulisi että kymmeniä vuosia tk-lääkärinä toimittuaan ihminen osaisi edes uusia reseptin. Lopulta anoin omalääkärin vaihtoa.
Pitääkö sitä ihan anoa???
t. ulkosuomalainen
Pissatulehdus oli lääkärin mukaan selvä klamydia ja epäili myös että olen raskaana. Sanoi että mennään nyt virallista kautta ja otetaan testit, mutta voisin määrätä lääkkeet tuohon klamydiaan heti. Kun selvisi että pissatulehdushan se eikä mistään klamydiasta tietoakaan, niin kirjoitti hirmu vihaisesti antibiootit ja käski käydä myöhemmin vielä uudestaan laajoissa sp-tauti testeissä.
Mikkelin terveyskeskuksen päivystys 10 vuotta sitten
Eläinlääkäreissä on joskus alalle eksyneitä torveloita. Kerran puhui talorempasta koko vastaanoton ja koira kiltisti odotti tekeekö se lekuri korvatarkastuksen vai ei.Piti sitten muistuttaa, miksi ollaan siellä.
Yksi psykiatri ihmetteli miksi minulle on määrätty tietty lääke. Kun kysyin milloin pitäisi ottaa maksa-arvot, hän totesi ettei tarvitse, vaikka tätä lääkettä ottaville pitäisi tehdä ne säännöllisesti. Lopulta suostui maksa-arvojen testaukselle. Arvot olivat 3-kertaiset normaaliin verrattuna. Hän teki tästä johtopäätöksen että olen alkoholisti ja minun pitäisi lopettaa juominen. En juo alkoholia ja lääke sitten lopetettiin ja maksa-arvot palasivat normaaliksi. Kaikki kommunikointi tehtiin puhelimitse.
Nyt sen saan sanoa ulos. Minulla rinnassa kyhmy ja tiesin jo itse mistä on kysymys. Hoono soomi naislääkäri välittömästi vähätteli sanoin: tämä nyt on niin liikkuvakin ja näin ylhäällä mutta minä nyt voin sinun mielenrauhasi vuoksi laittaa eteenpäin. Eteenpäin pääsin mutta en saanut mielen rauhaa. Syöpä.
Huonoin lääkäri oli miespuolinen yksityinen, jolle menin, kun romahdin täysin henkisesti ja fyysisesti. Itkin univelkaisena, että pakko saada nukkua, ei tästä mitään tule näin. Kirjoitti melatoniinireseptin... Jeps, noillahan sitä kroonisesti uneton ja ahdistunut loppuunpalanut ihmisraunio varmastikin nukkuu. Jonkin ajan kuluttua tuosta yritin sitä lopullista pois pääsyä, kun ei tässä pahoinvointivaltiossa muuta ratkaisua ole tarjolla.
Pari uunoa psykiatria avohoidon puolella, joiden mielestä migreenin auraoireet (+muut ennakko oireet) olivat skitsofreniaa. Hoidoksi tuli tietysti neuroleptejä, no eihän ne auttaneet, päinvastoin. Neurologilta sain myöhemmin ihan oikeat tropit ongelmaani. Edelleenkin diagnoosilistallani keikkuu F29 migreenin aurojen takia. Sitä on kiva selittää joka kerta lääkärillä käydessä.
Kasvoni halvaantuivat toispuolisesti. Soitin terveyskeskukseen ja hoitaja pyysi heti tulemaan sinne, jotta saan lähetteen keskussairaalaan neurologille. Minulla on ms-tauti,
TK:ssa oli nuori kloppi lääkärinä. Hän ihmetteli miksi olen tullut hätävastaanotolle. Sanoin, että hoitaja pyysi tulemaan, ja tietysti selitin tilanteen.
Hän sanoi, että mitä ylipäätään minua haittaa tuo vaiva ja voin tilata ajan lääkärille.
Sanoin, että en pysty syömään, kun ruoka valuu toisesta suupielestä. En pysty puhumaan kunnolla (kai hän sen kuuli itsekin) ja kerroin vielä, että olen puhelinkeskuksessa töissä. Hän oli armelias ja kirjoitti yhden päivän sairauslomaa.
Tulin ulos lääkärin huoneesta, hoitaja tuli kysymään: Millä lähdet keskussairaalaan, soitanko ambulanssin vai kykenetkö menemään taksilla. Sanoin, etten millään, koska lääkäri ei kirjoittanut lähetettä, eikä minun hänen mielestään olisi pitänyt tulla edes hätävastaanotolle. Hoitaja oli pöyristynyt ja pyysi minua soittamaan itse keskussairaalaan. Hän uskoi, että tuossa tapauksessa pääsen ilman lähetettäkin, kun olin ollut aiemmin siellä hoidossa.
Lähdin kotiin, enkä soittanut mihinkään. Halvaus kesti noin 1,5 kk ennenkuin hävisi kokonaan. Sinänsä ihme, ettei siitä jäänyt mitään jälkiä, sentään parani.
Mietin kyllä jälkeenpäin, kenelle se hätävastaanotto oli tarkoitettu. Kuinka olisin voinut esim. kuukautta aiemmin soittaa itselleni ajan syynä: aion halvaantua kuukauden päästä. Niin kai sitten.
Vierailija kirjoitti:
Naisgynekologi, joka valitettuani endometrioosikipuja kysyi haluanko mielialalääkityksen. Olin tosi loukkaantunut, sillä hänellä oli tiedot sairauteen liittyneistä leikkauksista yms. En ollut keksinyt vaivaa itse.
Mielialalääkitystähän käytetään kivun vähentämiseen. Ei syytä loukkaantua.
Vierailija kirjoitti:
Jos tässä alkaisi kaikkien nimiä luetteloimaan, aika äkkiä oltaisiin oikeussalissa.
Vain 1 voi olla huonoin.
Mulla oli pitkään virtsatientulehdus joka uusi monta kertaa. Menin taas jälleen tuskastuneena tkseen ja vastassa oli tietysti inhottava keikkalääkäri. Kysyin sitten että mistähän tää harvinaisen ikävä vaiva saattais johtua niin vastaus oli "rakas ystäväni mistä minä voisin sen tietää?" Veti sanattomaks.