Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos wc kaivo tulvii yöllä,soitatko talkkarille vai odotatko aamuun?

Vierailija
10.05.2014 |

N.yhden-kahden välillä oli kaverilla yöllä vessassa vesi noussu... Oli soittanu päivystävälle talkkarille yöllä kaivosta.. Minusta tuollanen voi odottaa aamuun ,siis ilmoitus...oli kumminki voinu esim.pissalla käydä mut vetää pönttöä ei...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa soittaa heti. Eihän siitä tiedä, jos yön aikana tulva nousee. Kyllä se talkkari sitten kertoo, onko kyseessä kiireellinen tilanne, vai odotetaanko käynnin kanssa aamuun saakka. Kun vesi on kysessä, kannattaa aina pelata varman päälle.

Vierailija
2/8 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitää soittaa heti. Pahimmassa tapuksessa kun siitä tulee koko taloon suuri vesivahinko ja remontti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii..talkkari oli käyny ,rassanni vessa harjalla pari kertaa pönttöä ja oli tukos lähteny.. Oli jupissu että on kaveri uusavuton ku ei ite tee asialle mitään ja seuraava kerta voi odottaa esim aamu seittemään..

Vierailija
4/8 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talkkarille? Mulle omakotitalossa asuneena olisi täysin vieras ajatus soittaa tuollaisesta asiasta talonmiehelle edes kokeilematta jotain "rassausta" itse ensin.

Jos ei sillä avaudu, tukos voi olla jossakin kauempana kuin oman vessan putkissa.

Joskus mulla on hajonnut vesihana asuntolassa myöhään sunnuntai-iltana, mutta en soittanut talkkarille silloinkaan. Kävin katkaisemassa veden putkessa olevasta sulusta ja soitin vasta aamulla.

Vierailija
5/8 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa ihmettelin, miksei tehnyt asialle itse jotain. Ei voi olla noin vaikeeta...

Vierailija
6/8 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille ihmeen talkkarille? Vieläkö sellaisia on jossain?

Vierailija
7/8 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä aluksi itse yrittäisin jotain tehdä. Tosin jos ei onnistuisi, soittaisin kyllä huoltoyhtiölle, sillä vesivahinkokaan ei houkuta.

Mulle on kerran illalla yhdeksän jälkeen sattunut hieman vastaava paniikki. Lattiakaivosta oli noussut vesi vessan lattialle. Pyykinpesukone oli ollut sitä ennen päällä, joten ilmeisesti sen laskemat vedet oli olleet joku viimeinen niitti sille tukokselle. Ei kun kumisaappaat jalkaan ja lattiakaivoa putsaamaan, mutta jossain syvemmällä se tukos kai oli.

Äkkiiä juoksin ostamaan lähikaupasta kodin putkimiestä. Kerrankin oli todellista hyötyä myöhäisestä aukioloajoista. Seuraavaksi se lattia sitten lainehti sinisenään kodin putkimiestä... Tukos sitten avautui ihan yllättävästä syystä eli vetämällä vessa, jonka jälkeen se lattiakaivosta tulvinut vesi valui lattiakaivoon samantien. Ehti kyllä käydä mielessä kaikenlaista koko talon vesivahingosta lähtien.

Vierailija
8/8 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin soitin yks ilta myöhällä huoltomiehelle kun vettä alkoi nousta kylppärin lattiakaivosta (wc samassa tilassa). Jossain vaiheessa rupesi huomaamaan milloin naapurissa käytetään vettä, kun ne vedet nousivat meidän kylppäriimme, mukaan lukien paskaa ja vessapaperia.

Tukos oli siis pidemmällä eikä meidän pöntössä tai putkissa. Kävivät myöhällä tsekkaamassa, kokeilivat paria hommaa ja palasivat aamulla klo 7 jatkamaan. Irrottivat pöntön ja rassasivat aikansa jollain sähkökäyttöisellä vehkeellä - ei mitään apua. Lopulta selvisi, että tukos olikin ollu jossa kadulla olevassa viemärikaivossa, joka piti käydä tyhjentämässä loka-auton voimin - eli olikin todellakin isompi ongelma kuin yhen kylppärin tukkeuma..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän