Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****Kesäkerttusten keskiviikko*****

01.02.2006 |

Pitkästä aikaa taas kerkeen kirjoittelemaan... lukenut oon juttuja mutta kirjottelut on jääny...

Quest: voimia sinne vaikean asian edessä!!! toivottavasti saitte miehesi kanssa keskusteltua aiheesta ja saitte päätöksen tehtyä!!

Eiliseen nimikeskusteluun voin sen verran sanoa ettei meillä oo kumpikaan uskaltanu avata suutaan tästä aiheesta vielä. Yksin oon miettiny mikä kuulostaa kivalle mutta miehen kanssa ollaan varmaan törmäyskurssilla tässä asiassa: eli verta, hikeä ja kyyneleitä ehkäpä luvassa ennex meidän vauvalle on nimi valittu!! Toinen nimi on pojalle kyllä aika varma koska se on molempien suvussa kulkeva....

Rantakunnosta mies ei oo vinkannu sanaakaan kyllä mulle mutta veikkaan että heti vauvan synnyttyä tulee kyllä kommenttia ja tottakai toivoisin että mahdollisimman nopeasti pääsis ylimääräisestä eroon ja rantakuntoon!! Mä oon aika huvittunu koska ennen raskautta oli aina kommentoimassa mun liikuntalaiskuutta jos lintsasin jumpasta, mutta nyt ei oo kommentoinu sanallakaan eikä höpöttäny mitään: kyllä sä voit kävelläkin vaan suloisena sitten kuskaillu mua jos ei oo autosta voinu luopua!! ja ompahan tuo polkenu -20 pakkasessa että saan auton... :)

Huomenna ois kontrolli ultra koska viime viikolla vauvan pää oli niin syvällä lantiossa ettei pään rakenteita saatu kuvattua... Toivotaan että ois tällä kertaa paremmassa asennossa!! Ja saatais vähän parempaa kuvaa kaverista!!! Sukupuoli varmaan säilyy salaisuutena kesään asti jos ei ihan tolkuttomasti ala vilauttelemaan!!! Liikket kyllä tuntuvat selvästi ja usein siellä masussa touhuillaan jotain jännää!!! On se aina vaan niiiiin sykähdyttävä tunne että meinaa kyllä mammankin jalat lähtä alta ja kyyneleet tulla silmiin!!! :)

Mutta jospa tekis vähän töitäkin... yötyöt menee edelleen kuten ennenkin... normaalia enempää väsymystä ei oo havaittavissa ja uni maittaa sitten päivällä makoisasti-->ainoastaan vessaan tulee herättyä koska yöaikaan janottaa kamalasti niin päivällä sitten nukkuessa vuorostaan vessattaa :(

Voikaahan paksusti Kerttujenodottajat!!!

Miitsu ja masu 20+4

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuohon mun kohdalle tuonne karttaan tuli vaan tuo remove me?

Miten nuo kotisivu- ja sähköpostilinkit saa siihen?

Vierailija
2/38 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quest:ille voimia tulevaan koitokseen, kaikki menee varmasti hyvin, me pidetään sormet ja varpaat ristissä! x x

Gabriela kyseli istukan paikasta ja sen mahdollisesta vaikutuksesta alapääsynnytykseen. Mullakin todettiin istukan olevan aavistuksen kohdunsuun päällä joten sain kontrolliultran kahden kuukauden päähän. Kaupunkihan meillä kustantaa vain yhden ultran = rakenneultran ja näin ollen siis pääsen toiseen ilmaiseen utraan. Ajattelu siksi näin positiivista, että neuvolassa sanoivat istukan nousevan kohdun kasvun myötä 98-99 %:sti ylemmäs joten " huolta" ei pitäis olla. Ja jos istukka jäis siihen kohdunsuulle niin luultaavasti sektio olis edessä, mitä ainakaan minä en toivo!

Nimiä olen lähinnä minä miettinyt ja miehellä niitä " testauttanut" . Me harrastetaan ihan tällaisia tavallisia nimiä ja pojalle tuossa eilen mietinkin yhdistelmää Teemu Matias ja tytölle vois olla tuo mun nimimerkki aikasta kiva :)

Hikoilu on myöskin täällä lisääntynyt ja mikä inhottavinta se haisee pahalle!!! Vielä pari viikkoa sitten hyvin pitänyt dödö pettää mennen tullen ja palatessa, yäk! Tänään pitäis vielä mennä ekaa kertaa mammajumppaan, kuinkahan pahalle sitä haisee kun tulee sieltä takas? :)

Sellaista tänään!

MiljaMaaria 22 + 3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten pääsen takasin sisään, kun kirjauduin ulos?

Mä oon ihan surkee näissä..

Vierailija
4/38 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kans nopeaan tulla tänne kirjottelemaan, nyt ensimmäistä kertaa :) Eli oon uusi täällä. LA ois sitte 2.6 ja toinen tulossa. Tuolla se esikoinen koisailee ulkona vaunuissa päikkäreitä ja varmaan kohta jo heräilee.

Neuvolakin ois ens maanantaina ja pääsen kelapapereita täyttelemään. Ajattelin ottaa äitiyspakkauksen vaikka esikoinen on vasta 1v ja siltäkin siis äippäpakkaus. Mut onhan se kuitenkin jollain tapaa arvokkaampi kun se raha, tarkoitan ettei rahalla saa sitä määrää tavaraa.

KOvasti pikkuinen liikkuu, hyvä :) Tietää ainakin että kaikki on hyvin. Raskaus on sujunut ihan ok, tällä hetkellä vaivaa selkäkivut istuessa ja toisinaan tulevat harjotusupparit, tosin on päiviä ettei niitä ole ollenkaan. Ja sit on kohdunkannatinkipuja mutta masu kai kasvaa nyt niin kovaa vauhtia että sen takia...Mutta eiköhän nämä kestä kun tietää minkä takia näistä kärsii :)

Toivotan kaikkee hyvää teille kaikille odottajille!

Vierailija
5/38 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon ollut kaikkia kyselyitä, että olen ihan tippunut kärryiltä.

Ja samoin tuosta karttahommasta, mikä se oikein on? Onko tarkoitus merkitä itsensä johonkin karttaan?

Mutta yritetäänpä muutamaan kysymykseen vastata.

Nimihommissa me ollaan miehen kanssa aika eri linjoilla. Esikoisen kanssa pyydettiin tosiaan maistraatilta lisäaikaa, kun ei päästy sopimukseen kahdessa kuukaudessa pojan syntymän jälkeen :/

No, saatinpa sitten sekin tieto, että olisivat vasta n puolen vuoden päästä ruvenneet kyselemään. Nyt olen koittanut viritellä asiasta jo keskustelua, ettei kävisi noin, mutta mies on mieltä että nimeä voi

oikeastaan miettiä kun on lapsen nähnyt. Eli että nimi sitten sopii. Mun mies kun saa jonkun periaatteen päähän, niin se ei kauhean helposti jousta. Siksi nyt muina naisina tiputtelen pikku hiljaa nimiä mieleen muhimaan :) siis tyyliin : Hesarissa oli syntyneet-palstalla tällainen nimi, mitä siitä ajattelet?

Minulla on - jos täällä nyt kuitenkin tunnustan - tytölle nimi jo valmiina. Mies olkoon kuinka periaatteen mies tahansa, mutta tarvittaessa hän kyllä kohtaa minussa parempansa... eli ajattelin tällä hivutustekniikalla

lobata ajatustani (tää on siis ihan huumorilla ). Pojalle ei mullakaan ole mielessä nimeä, kun n niin tyttöolo kuin olla voi.

Mistä muuten johtuu, kun yritän korjata edellä olevaa tekstiä, niin en pysty, vaan uusi teksti " syö" vanhan pois. Eli siis mihinkään väleihin ei voi enää lisätä sanoja, muuten sen jälkeen oleva katoaa?? Näin on käynyt joskus ennenkin.

Eristäytymisestä sen verran, tää olen ollu niin huonossa kunnossa ja väsybyt oikeastaan koko tämän raskauden ajan, että mun päivän tavoite on niinkin minimissä kuin päästä esikoisen kanssa ulos ja saada ruoka laitettua. Kaikki muu siihen on plussaa.

Meillä on onneksi esikoisen vauva-ajoilta sellainen naapuruston mammapiiri, vuoroin ollaan kunkin kotona lasten kanssa. Se on ollut tosi virkistävää, suosittelen. Nyt on vaan muut jo pikkuhiljaa menossa töihin, joten pitäisi saada uusia värvättyä piiriin.

Ja sitten aloitin synnytyslaulukurssin. Olin sellaisella esikoisenkin kanssa ja tykkäsin tosi paljon. Onko kukaan muu kesäkerttu sellaisella? (Tuli vaan siellä kurssilla mieleen, että voisikohan näistä joku olla kesäkerttu? Aika paljon taisi kyllä maalismammoja olla)

äitimiia rv 22+4

Vierailija
6/38 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Queen, tervetuloa joukkoon mukavaan =)))

Itsellä ei mitään ihmeempiä pvän aikana. Tyttö jumpassa ja kun sitä lähetään hakemaan, tehdään viikottainen kauppareissu ja ostetaan kauppa tyhjäksi ;DDD

Vierailija
7/38 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äitimiia: Painappas seuraavan kerran ku noin käy insert nappia kerran, niin pitäisi ongelman korjaantua.

Tulipas taas syötyä maha täyteen perunamuusia...ihan ähkyssä olen. Turha sitten ihmetellä miksi paino nousee...

mirju taas

Vierailija
8/38 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin ollaan menossa maternaan. taitaa vielä sama ukkeli olla ultraamassa. mulle sanoivat sieltä, että 70-80e jää maksettavaksi itselle, mutta oispa kiva, jos jäis vähemmän.

kertoiko se teille ultratessaan että mitä näkyy? siis että " tuolla virtsarakko" jne? vaikuttiko mukavalta, vai oliko tympeä, niinkuin monet lääkärit on? mäkin toivon, että näkyis paremmin vielä, että onko poika, niinkuin eilen neuvolalääkärissä ajateltiin.

monet oli vastanneet mun istukkakyselyihin. kiitos vastauksista! kyllä se istukka sieltä varmaan vielä nousee...

gabriela

Vierailija
9/38 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi Questille voimia ja halauksia huomiseen ja pienelle tarrasukat jalkaan.

Tervetuloa uusille tulokkaille. Johan oli pinot eilen ja tänään meni oikein aikaa, kun luki läpi. Mulla on tänään joku hormonaalinen myrsky menossa. Jokaikinen asia ottaa päähän ja tekis mieli tännekin pinoihin vastata epäystävällisesti ja muutenkin ilkeesti:( No en sitä tee, koska eihän se kenenkään vika ole. Taitaa vaan väsy eilisestä iltavuorosta vaivata. Ei keretty edes syömään ja juoksuksi pisti. Heräsin sitten yöllä kolmelta ja oli ihan mieletön nälkä... No olen jo aikapäivää sitten päättänyt että yöllä ei syödä. Ja sitten pyörinkin viiteen nälissäni ja kiukkuisena.

Mulla oli kans istukka aluksi kohdunsuun päällä. Sieltä se on noussut ja nyt rakenneultrassa oli siirtynyt kokonaan sivuun. Muuten ois ollu tarkistus ultra vko 30. Kattelin noita teiän vaavien painoja tossa 20+ viikoilla ja sinttihän se mun masussa näyttää asustavan. Painoa oli vaavilla 290g 19+6. No reippaasti tuo kaveri potkii.

Lytte ja Masukki 20+4

Vierailija
10/38 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis oli sama tilanne kuin Questilla. Olimme rakenne ultrassa reilu viikko sitten ja järkytys oli suuri, kun kätilö soitti lääkärin huoneeseen keskenkaiken kysta löydöksen jälkeen. Aikansa ultrattuaan sanoi kuitenkin, että ei kannata huolestua... antoivat kuitenkin lapun kouraan jossa oli maininta punktiosta. Yöunethan siinä meni asioita miettiessä varsinkin, kun ikää on " jo" 36v. vaikka veriseulan/niskapoimu ultran tulokset olivatkin olleet negatiiviset eli kaikki oli niissä ollut hyvin.

Lopulta soitin Bruno Cacciatorelle joka tekee 4D ultria Helsingissä ja jonka luona olemme käyneet aikaisemmissa raskauksilla vkolla 25-26. Tänään iltapäivällä olimmekin sitten hänen luonaan ja kaikki oli hienosti!!! Mikä helpotuksen tunne!! Hän selittikin kaiken juurtajaksaen noista plexus kystista kuten mm. sen, että riski kromosomihäiriöön on TODELLA pieni ja ultrattuaan meidän vauvamme hän totesi kaiken olevan hyvin eli ainakaan Trisomia 18 ei ole kysymys. Eli hän siis tarkasti mm. aivot, nenäluun, sormet ja varpaat (kaikki 10 kutakin!), silmät, kallon muodon, sydämen(virtaukset/sykkeet yms), virtsarakon yms. Mikä helpotus!!!

Luulen siis, että sinäkin Quest voit olla lähes varma, että kaikki on hyvin vauvallasi. Kaikkea hyvää punktioon huomenna!!!

Ja lisäksi saimme tietää, että tyttöjoukko senkun kasvaa eli siis meille on tulossa kolmas tyttö :)

Onnellinen Jazzimiina rv 20+5 sekä tytöt 10/02 ja 07/04

Vierailija
11/38 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tullut kirjoiteltua vähän viime aikoina...

Eristäytymisestä... mulle on käynyt päin vastoin... rakastan vierailla ystävieni kanssa. Käyn uimassa vuorotellen kaikkien kanssa ;) ja kyläilen jopa naapurissa. En tiedä miksi...

Magpie: Mulla kans noi liitoskivut on yllättäneet. Alkuun niitä tuli vain ratsastuksen jälkeen tonne alaselälle (pyllynpäälle) enkä tunnistanut niitä liitoskivuiksi, kunnes joogassa ohjaaja kertoi liitoskivuista ja tunnistin oireeni. Sain lainaksi tukivyön (sellaisen joustamattoman vyön, joka laitetaan vain lantionkohdalle mahd. tiukalle) ja nyt on helpompi kävellä. Itseasiassa tuntuu että kivut kovenevat kokoajan, mutta tukivyöllä kipu on siedettävää.

Synnytyslaulusta: Joogassa käydään myös tuota äänenkäyttöä läpi ja tehdään harjoituksia. Saas nähdä miten sitten synnytyksessä ääntelen, mutta ainakin se jotenkin rentouttaa mukavasti. Joogaa voin kyllä suositella kaikille... se on niin ihanan rentouttavaa. TÄnäänkin tullesani uimasta tein hissukseen joogaharjoituksia hiljaisessa hämärässä olohuoneessamme ja havahduin yhtäkkiä venytysasennosta ...olin jotenkin nukahtanut tai jotain koko asentoon :D

No nyt jatkan tuota laskiaispullan mässytystä :)

Ninni ja vauvi rv 19+0 (hiphei... uusi viikko!)

Vierailija
12/38 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelen näin illalla, kun koko päivä on mennyt lepäillen. Heräilin tuossa aamulla ja kävin antamassa kissalle raksuja. Selkä kumarassa siinä sitä touhusin ja nousin ylös niin jotain tuntui purskahtavan jalkoväliin. Siitä sitten vessaan ja huomasin että verta tulee. Huusin heti miehen paikalle joka rupesi rauhoittelemaan minua. Sanoin kuitenkin että haluan soittaa jonnekin ja kysyä asiaa. Ensin sain kiinni ihmisen naistentautienpolilta joka sanoi että ottaisin tämän päivän rauhassa ja jos tuntuu kipuja niin sitten voisin mennä mieltäni rauhoittamaan polille. Vuoto ei ollut suurta, mutta säikäytti pirukseen. Nukuin sitten vielä 4 tunnin päiväunetkin... Mies ennen raskautta " uhkaili" ettei pystyisi tulemaan synnytykseen, mutta kyllä hän niin rauhallinen tilanteessa oli ja piti huolta loppupäivän minusta, että mun on pakko saada se synnytykseen mukaan. Itekseni en siitä selviäisi.

Questille voimia ja onnen toivotuksia!

Ensi viikolla selviää saako mies töitä meidän synnyinseudulta ja into piukassa ollaan menossa katsomaan yhtä ihanaa sinistä puutaloa. Toivottavasti vaan pankki myöntäisi tarpeeksi lainaa sitä varten. Häitäkin pitäisi suunnitella mutta oon siitä hommasta ihan ulkona. Jos ensi tiistaina ennen neuvolaa käytäisiin ampumassa Stokkalla lahjalista kuntoon niin sitten saisi tehdä kutsut valmiiksi ja pistää ne sitten kuun lopussa menemään!

Taidan mennä hakemaan pakkasesta marjoja ja sulattaa ne ja syödä iltapalaksi!

Venla82 ja Eppu 19+1

Vierailija
13/38 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta kaikille. ei tämä ole ihmisen aika herätä töihin... plaah.. väsyttää... vauva riehu läpi yön ja piti minua valveilla ensimmäistä kertaa yöllä..meinasi muutama kirosana päästä kun olin vielä 3 aikoihin hereillä je kello soimassa puoli 6.

toivottavasti nämä yö valvomiset eivät nyt ala...

jaksamisia kaikille kertuille.

Vierailija
14/38 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetki aikaa piipahtaa, ennen kuin täytyy neiti 4vee herättää ja viedä hoitoon.

Sain yöllä jopa muutaman tunnin nukuttua, vaikka asiat pyöriikin koko ajan mielessä:( Jahka saan neitin hoitoon niin soitan ä-polille ja ilmoitan että haluan lapsivesipunktion. Ihan jo senkin perusteella, että tätä epätietoisuutta en kestä seuraavaa 20 viikkoa. Viimeinen vajaa vuorokausikin on ollut jo ihan yhtä h*****tiä. Saanpahan reilun parin viikon päästä ainakin jonkinlaista tietoa tilanteesta... Nyt vaan peukut pystyyn, että itse punktio menee hyvin. Seuraava etappi on siis huomisaamu. Mies onneksi pääsee mukaan huomenna. Minni potkii kyllä aikaisempaa enmmän ja selvemmin, toivottavasti se on hänen tapansa ilmoittaa, että kaikki kääntyy vielä parhain päin...

Noi lapset on kyllä hyviä vaistoamaan asioita. Vaikka en neitille ole vielä tässä vaiheessa asiasta mitään sanonutkaan, niin jotenkin oli niin äitin kulta ja halimassa koko illan. Ja Minnille jutteli kans kovasti ja pusuja jakeli.... Kai se huoli ja stressi sit jotenkin näkyy naamasta, vaikka yritin olla ihan " normaali."

Päivänjatkoja ja palailen taas päivän mittaan.

Quest ja Minni 20+5

Vierailija
15/38 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana Questille voimia...Jotenki hiljaseks se vetää. Mä luulen et oisin valinnu kans sen punktion, mahotonta kuukausitolkulla olla epätietonen...

Nimistä. Meillä on tytölle nimi valmiina,vaik poika kait sieltä on tulos... Pojalle on toinen nimi mut... No viimeks pähkättiin viimeseen asti kummin päin nimet...

Kivaa herätä näin aikasi, poika pyöri jo kuuden jälkeen mut jännästipä ootti et kello soi ja sit pukahti ekan kerran. (eilen aamulla ei näin positiiviset ajatukset aikasi heräämisestä kyllä ollu...) Mut tänään onki työpäivä nii asenne " pakottaa" olemaan pirteempi, miehellä onneks vapaapäivä nii se saa pojan kans touhuta enimmän aikaa...

Juu... Lumitöihin näköjään pääsee, en tykkää yhtään lumisateesta!

Suhmura ja Napura 21+6 ja poika 12/03

Vierailija
16/38 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Questille voimia!! Toivotaan että kaikki menee hyvin.

Täällä Paapero taas potkutteli heti kun herättiin. Mieskin laittoi vaihteeks käden massun päälle tunteakseen potkuttelut. Se on vaan niin ihana tunne. Kyyneleet täälläkin silmissä miltei joka kerta kun pikkuinen antaa merkkejä elämästä =' ))

Tänään ei olekkaan mitään sovittua ja pakollista menoa. Joten jos pojan nuhasuus ei ole kaaottista ulkoillaan rauhallisissa merkeissä.

Maanantaina oli se ultra ja eilen oli tytön hammaslääkäri. Huomenna onkin sitte vuorossa neuvola. Tuntuu et aamupäivisin on joka pvä jotain sovittua ja menoa *huoh*

Päivitän esittelyn ja poistun askareisiin =)

Marieela ja Paapero 19+3 (puoliväli lähestyy täälläkin ;D)

Vierailija
17/38 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska yhteensattuma tytöllä, että heillä on aina ollut lumisadepäivä kun on ollut hiihtoa, niin myös tänäänkin =).

Laitoin kahvin lurpsuttamaan kun niin ramasee vielä. Kolme muksua vielä nukkuu, tosi harvinaista herkkua. Johtuu ihan siitä, että mies on ulkomailla työreissussa ja me kaikki nukuttiin olohuoneessa ja tulihan siitä melkoinen iltashow, varsinkin kahdelta nuoremmimmalta =). Tyynyt lenteli ja äidillä jo melkein käämit paloi ;).

Nimiä ollaan heitelty ilmaan, mutta mitään ei vielä olla sovittu. Lapsi on siis mun viides ja vanhoja käyttämättömiä nimiäkin ois vielä. Välillä kokeillaan leikillään hurjiakin ehdotuksia, joita ei kyllä oikeasti laitettais, vaikka läpi menisivätkin =).

Tilasin Kunto Plus-lehden, minkä peruin, kun aihe ei kiinnostakaan juuri nyt. Mutta tallessa on Pilates DVD-levy. Lahjaksi pitäisi tulla vielä syke- ja askelmittari. Tilasin tuon lehden sijasta Vauva-lehden ja eilen vielä Meidän Perhe-lehden. Huvittavaa oli se, että kun olin naputtelemassa tekstiviestillä tilauksen, niin lehtimyyjä soittaa myyden samaista lehteä =). Hivenen säikähdin, että mistä se tiesi, et olen tilaamassa juuri sitä lehteä, joko isoveli valvoo systeemit on toiminnassa =D. Hauska yhteensattuma vain.

Niin ja yritys olisi olla jonkinlaisessa rantakunnossa edes loppukesään mennessä. Tilanne näyttää toivottomalta, sillä painoa on kertynyt tähän mennessä jo 10kg!! Pidänkö ykköstilaa? Lähtö BMI oli 19, joten tuo nousu ei sinällään mitenkään drmamaattista minun kannaltani kai ole. Terkka ja lääkäri suunnillen vain huitaisevat kädellä ja sanovat, ettie haittaa. Pelkään, että vauvasta tulee iso kun mulla on taipumusta raskausdiabetekseen. Eilenkin kun mittasin sokeriarvot, niin kaikki olivat sallituissa numeroissa.

Mulla on hirveä vaunubuumi meneillään =). Nuo edelliset Briot ovat palveleet hyvin neljä lasta, mutta nyt pitäisi saada uusi menopeli vauvalle. Mistähän verkkokaupasta voisi katsella Brion ja Emmaljungan yhdistelmävaunuja? Kertokaa, jos tiedätte.

Quest: Eilen sanoin, etten menisi punktioon. Illalla kuitenkin pyörittelin ajatusta päässäni ja totesin, että odottaminen olisi varmasti ollut aivan liian stressavaa. Jännää, että palstan ihmisten asiat ovat kamalan lähellä sydäntä, ihan kuin jonkun hyvän ystävän. Voimia sinulle ja huominen menee varmasti hienosti. Sitten pitää vain odotella se viikko. PIdän peukkuja!

Mitenkäs muiden kerttujen aamu on lähtenyt rullamaan?

Magdalena rv22 tasan.

Eilen katsoin netistä, että tähän asti kestäneistä raskauksista 98% selviytyy lopuun asti ja että kohtukuoleman riski on 0.33%. Jos lapsi nyt syntyisi, niin jonkinlainen tsäänssi jäädä eloon on, mutta keskosongelmat voivat olla isoja. Että tällaista, jos jotain kiinnostaa =D.

Vierailija
18/38 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]piti ihan tarkistaa että sataakos täälläkin lunta kun ulkona niin paljon pimeämpää kuin eilen tähän aikaan ja Kyllä! sitä sieltä tulee...

QUEST:mukana ollaan! kovasti kaikennäköistä tarratavaraa minnille masuun että pysyy mukana ;) ja koko perheen voimin pidetään peukkuja pystyssä ettei mitään hälyyttävää löydy!

MARIEELA:tuosta päivittämisestä. juu päivitellään vaan aina kun siltä tuntuu :D ite yleensä ilmotan tänne ensin että menen päivittämään jotta sinä ja " lyttekin" näkisitte ettei tule sitten päällekkäin päivitettyä!

harmittaa kun jouduit tuon alkurumban kokonaan hoitamaan yksin...mutta luulin oikeasti että tuo on mielettömän monimutkaista ja ettei mun taidot yksinkertaisesti sellaiseen riitä (perinteisesti siis aliarvioin taas itteeni :))

omanapa: eilen taas supisti inhottavasti pitkin iltaa... enkä ymmärrä mistä tämä nyt johtuu...ei kuitenkaan niin kovin kipeästi...

mun pelon aiheena on näissä raskauksissa aina ollut se että aliarvioin kivut...tai siis esim. viime synnytyksen jälkeen kätilö tai joku sanoi mulle että mulla on tosi korkea kipukynnys...ja nyt pelkään aina vaan enemmän että asiat on pahemmin kuin luulen,ja sinnittelen sitten vaan kipujen kanssa...

ÄÄÄÄH en tiiä :(

potkiiko teitin asukit silloin enemmän kun tulee näitä supistuksia??

musta tuntuu että se saa jotain ihme potku turnauksia aina silloin kun tuo särky/kipu on pahimmillaan...Miksiköhän...?

paljon on aina näitä ihmettelyn aiheita...vaikka kolmatta jo odotellaankin :DDD

nyt häippäsen aamupuurolle, Morjenttes

krisse,tytöt ja Alli/u rv20+4

Vierailija
19/38 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

magdalena:täältä ainakin löytyy teutonian vaunuja.

http://www.lastenturva.fi/tuotevalikoima/matkarattaat/teutonia_rattaat…

Meillä oli taas nukkumaanmeno tosi vaikeeta x) Vaavi oli taas niin vilkas kl.23.00-01.00. Sen jälkeen taas nukuin sellaisia pätkiä. Sitten vähän jälkeen kuuden vaavi päätti,ettei äiskä nuku enää ja aloitti potkutreenit. Ja sitten kun tuleva isä taas yritti kokeilla sen potkuja niin se ei suostunut potkimaan isää. Aloitti heti kun isä otti käden pois masun päältä. Kumma juttu,aivan kun se tietäis,että isä siä yrittää sitä silitellä :)

Toisaalta se on ihan hyvä herätä näin aikaisin niin pääsee siihen normaaliin rytmiin mistä eilen puhuin.

Mulla kans kauhea vimma miettiä kaikkia mitä vaavi tarvitsee. Olis kiva jo päästä ostaan niitä juttuja. Mutta taidampa yrittää edelleen olla ostamatta. Monta kertaa on ollut puhetta samasta,mutta kun tekis niin mieli jo hakea kaikenlaista.

Plääh,pitää nyt keksii jotain tekemistä päiväksi.

Lilli81 22+6

Vierailija
20/38 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei Teutonioista ole kokemusta. Onko jollain teistä tuon merkkiset Yhdistelmät, onko hyvät vaunut?

Edelleen otan vastaan saitteja, missä olis Brion ja Emmaljungan kärryjä myytävänä, näistä mulla on hyviä kokemuksia. Molemmat ovat kestäviä