Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette lähteneet Facebookista.

Vierailija
08.05.2014 |

Kauan olit Facebookissa? Miksi lähdit? Kauan olet nyt ollut poissa? Aiotko mennä takas? Miten irl elämä muuttui vai muuttuiko?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvesignalointi! Tekopyhyys! Ei jumalauta! Keskiluokkaiset, rahaa loputtomasti ahnehtivat kermaperseet pönöttävät selfieissään palestiinalaishuiveissa, seisovat kaikkien kanssa (I stand with *tähänjokaviikkoerikohde*). Laittavat joulukorttirahat karvatassuille ja hyväntekeväisyyteen. Ratamatkustavat ilmastotietoisina - ja kailottavat tätä näkyvästi. Nämä, ja keski-ikäiset yrittäjä-pyrkyrit, joiden narsismilla ei ole mitään rajoja 😳 Aivan heikkolahjaista menoa jatkuvalla itsekehu- ja idiotismiharrastuskuvatulvalla. 

Ei py

----

Älä tuomitse. Sekin on tekopyhää.

Vierailija
42/73 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juutalaisten karjarekisteri jossa ihmiset vaan stalkkaavat muita.

Ihan idioottien palvelu. Kavereita, jotka oikeasti jotain puolituttuja. Turhaa paskaa täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvesignalointi! Tekopyhyys! Ei jumalauta! Keskiluokkaiset, rahaa loputtomasti ahnehtivat kermaperseet pönöttävät selfieissään palestiinalaishuiveissa, seisovat kaikkien kanssa (I stand with *tähänjokaviikkoerikohde*). Laittavat joulukorttirahat karvatassuille ja hyväntekeväisyyteen. Ratamatkustavat ilmastotietoisina - ja kailottavat tätä näkyvästi. Nämä, ja keski-ikäiset yrittäjä-pyrkyrit, joiden narsismilla ei ole mitään rajoja 😳 Aivan heikkolahjaista menoa jatkuvalla itsekehu- ja idiotismiharrastuskuvatulvalla. 

Ei pysty!

Nämä, ja moni muu kärjistynyt ihmisyyden kuvottava ilmentymä. 

Vierailija
44/73 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut pois naamakirjasta jo monta vuotta. Lähdin, koska se alkoi täyttyä mainoksista ja ketään ei oikeesti kiinnosta mun elämä. Syntymäpäiväonnittelutkin tulevat nykyään vaan niiltä, jotka oikeasti muistaa. En ole menettänyt mitään.

Ennen tuli facen kautta enemmän onnitteluja. Nykyään harva viitsii onnitella, vaikka on ne valmiit viestit mitä voisi vaan klikata. Että niin hyviä tuttuja (kavereista varmaan turha puhua). Oikeat kaverit sitten laittavat tekstiviestin tai soittavat tms. Toisaalta sitä osaa sitten oikeasti arvostaa.

Vierailija
45/73 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman vuoden aikana olen jaksanut innostua pariin otteeseen, olla aikani ja lähteä taas. Hauskaa se on ollut hyvällä tuulella tai kännissä, kun on tullut hauskoja keskusteluja kavereiden ja tuttujen kanssa sekä hyviä musiikkilinkkejä ennen kaikkea.

Tällä hetkellä en ole. Miksi näin? Kohdallani kyse ei ole siitä, että se veisi liikaa aikaa. Sen sijaan koen, että Facebook vie ja ottaa paljon enemmän kuin antaa. Käytännössä päivitykset ja linkitykset ovat poikkeuksetta hyvin samankaltaisia samoilta ihmisiltä, jolloin tulee tunne, että nämähän olen lukenut jo ennenkin.

Enemmän kuitenkin suoraan sanoen ärsytti kaikenlainen itseen ja omaan elämään liittyvä markkinointi , mitä Facebookin viestit myös pitkälti ovat. A on aina oman kertomansa mukaan tehokas, sporttinen, aikaansaava, menestyvä jne. B on mielestään ihana, kaunis, tavoiteltu ja kaikin puolin halutuin. C on älykäs, nokkela, tietäväinen, sarkastinen jne. D valittaa, vaik

Inhoan yli kaiken itsensä brändäämistä! Se on rasittavaa jo työelämässä. Miksi vaikka jonkun rividuunarin pitäisi brändätä itsensä? Eri asia sitten esim. yrittäjät. Valitettavasti tuo tuntuu siirtyneen myös muuhun elämään. Tärkeintä tuntuu olevan se miltä vaikuttaa kuin se mitä oikeasti on. Erityisen ärsyttäviä ovat kaikki "parasta seuraa", "mikä kaunotar" ym. pinnalliset ja teennäisen mielistelevät hehkutukset somessa. Oikeassa elämässä kyseisestä ihmisestä ei välttämättä edes pidetä.

Vierailija
46/73 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka olette lähteneet Facesta, niin oletteko jossain muussa somessa vai lopetitteko kokonaan somen käytön? Itse en ole lähtenyt (vielä) Facesta muutamien ryhmien takia. En enää tee itse päivityksiä.

Vierailija
47/73 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
48/73 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt päivityksiä aikoihin, mutta ylläpidän useampaa ryhmää, joten vähän pakko jatkaa Facebookissa.

Ryhmissä on nykyään ikäihmisiä, jotka ovat aika pihalla Facebookin käytöstä. Se teettää ylläpitäjille töitä ryhmissä. 

Vierailija
49/73 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka olette lähteneet Facesta, niin oletteko jossain muussa somessa vai lopetitteko kokonaan somen käytön? Itse en ole lähtenyt (vielä) Facesta muutamien ryhmien takia. En enää tee itse päivityksiä.

Lopetin molemmat IG ja Face. 

Vierailija
50/73 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pysty!

Poistin yhden kaverin kun hän aina kehuskeli omaisuudellaan.  Köyhien ryhmät parhaita.

Vierailija
51/73 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Facessa noin vuoden ajan 2010-2011. Elämäni ei ole niin kiinnostavaa että jaksaisin postailla mitään ja muiden touhut ei kiinnosta. En käytä instagramia, twitteriä, tiktokia.

Vierailija
52/73 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Facebook tuli päätin että tuonne en mene.

Vierailija
53/73 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityin 2009 tai 2010. Lähdin 2021. En vaan jaksanut sitä öyhötystä.

Vierailija
54/73 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Facebook tuli päätin että tuonne en mene.

Samma här och på den vägen är det. Orsaken var den att det enda sättet att få reda på vad det ens är, var att skippa sin privacy till förmån för Facebook. Sådant gör man inte. Beslutet har visat sig vara bra.

Vierailija
55/73 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kysymys ei mua koske niin kerron etten ole koskaan Facebookissa ollut. Kaverilla olen joskus lukenut ja ajatellut ettei ole mua varten.

Vierailija
56/73 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poistuu, jääkö profiili, eli kuvat ja postaukset johonkin kuitenkin talteen? Eli menetänkö kaiken mitä olen sinne laittanut? Olisi kurjaa jos lasten pikkulapsiajan muistot sieltä katoaisi.

Mahdollisen takaisin paluun takia tätä mietin, ettei ihan tyhjästä tarvisi aloittaa taas jos tulee halu olla taas somessa aktiivinen.

Vierailija
57/73 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb portaali todella outo ku avaa aktiviteettilogin kautta postituksia niin urlist löytyy haukkumasanoja. Kaikki ei oo fb puolel kunnos.

Vierailija
58/73 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti myös tykätyt asiat lakkaa olemast fbs niin ne saa pois vain aktiviteettilogin kautta. Sinänsä alkeellinen portaali.

Vierailija
59/73 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irl = In real life

Vierailija
60/73 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan missään facebookissa ollut. Onko se nyt joku tärkeä äppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä