Te, jotka olette lähteneet Facebookista.
Kauan olit Facebookissa? Miksi lähdit? Kauan olet nyt ollut poissa? Aiotko mennä takas? Miten irl elämä muuttui vai muuttuiko?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Ei facebookkiin ole pakko päivitellä omaa elämäänsä, siellä voi ihan hyvin vain seurata muiden elämää ja sitäkin voi tehdä valikoiden. Itse seurailen pääasiassa tiettyjen yritysten ja yhteisöjen faceboook sivuja.
Niin minäkin. Minä en kerro kaikkia asioitani siellä.
Lähdin jo 6 vuotta sitten. Uudistus jossa feedissä alettiin näyttää kaverien tykkäämää sisältöä oli mulle se kuolinisku - feedi täynnä täysin tuntemattomien ihmisten kersojen kuvia tai jotain mainoksia. Mikä ihmeen järki tuossa muutoksessa oli, en vieläkään vuosien jälkeen ymmärrä. Ikinä en myöskään saanut kiinni ideasta seurata jotain yrityksiä tai ryhmiä. Siis käytännössä tilata itselleen mainoksia, tai jälleen kerran tuntemattomien ihmisten postauksia? En vaan ymmärrä miksi ketään kiinnostaisi.
Ja kun omat oikeat ystävät eivät edes olleet Facebookissa, ei ne pari kertaa viikossa feedissä näkyvät ala-asteen exluokkalaisen tai 10v takaisen kollegan jutut ihan niin paljoa kiinnostaneet että sinne olisi jäänyt.
Liityin facebookiin joskus vuoden 2010 paikkeilla, kun sain toistuvasti kutsuja sinne. Olin aika pitkään, lopetin tilini pari vuotta sitten. Syitä tähän oli monia, mm. se, että siellä yhä vähemmän oli kaverien kivoja päivityksiä, liian paljon oli sitä vähemmän kivaa, itsensä kehumista ja suoranaista valehtelua omasta erinomaisuudestaan. Se oli sellainen loputon itsekehupaikka. Sen lisäksi ärsytti ihan älyttömästi aikuisten ihmisten riitely milloin missäkin ryhmässä kaikenlaisista turhista aiheista.
En ole missään somessa. Instassa olin lyhyesti jossain vaiheessa, kun lapset meni sinne. Minusta se on ihan tyhjänpäiväinen sovellus. Samoin ei kiinnosta Twitter/X. Aikuisten hiekkalaatikko, joka keskittyy riitojen lietsontaan. Kiinalalaisten tiktok ei ole minua varten useasta syystä.
En ole kaivannut facebookiin enkä muuallekaan. Säästyy monelta mielipahalta kun ei pyöri somessa.
Täynnä lukutaidottomia typeryksiä ja persu-propagandaa eli valheita. Kuten. täälläkin .
Seuraan vain ryhmiä, en edes kavereita vaikka niitäkin on toista sataa.
Nykyään täynnä mainoksia. Poistuin, ei harmita.
Vierailija kirjoitti:
Lähdin jo 6 vuotta sitten. Uudistus jossa feedissä alettiin näyttää kaverien tykkäämää sisältöä oli mulle se kuolinisku - feedi täynnä täysin tuntemattomien ihmisten kersojen kuvia tai jotain mainoksia. Mikä ihmeen järki tuossa muutoksessa oli, en vieläkään vuosien jälkeen ymmärrä. Ikinä en myöskään saanut kiinni ideasta seurata jotain yrityksiä tai ryhmiä. Siis käytännössä tilata itselleen mainoksia, tai jälleen kerran tuntemattomien ihmisten postauksia? En vaan ymmärrä miksi ketään kiinnostaisi.
Ja kun omat oikeat ystävät eivät edes olleet Facebookissa, ei ne pari kertaa viikossa feedissä näkyvät ala-asteen exluokkalaisen tai 10v takaisen kollegan jutut ihan niin paljoa kiinnostaneet että sinne olisi jäänyt.
Mun fbstä lähtö taitaa ajoittua samoihin aikoihin ja syihinkin, tuli ne pirun mainos feedit tosiaan silloin! Olin varmaan vuodesta 2008 siellä, sillonhan tekstarit oli vielä kalliita joten fbn tulo oli kuin vastaus rukouksiin, mutta se ilo hälveni aikanaan, ja tilalle tuli kaikenlaista riesaa, kuten liikaa ja vääriä kavereita/pyyntöjä, jengi alkoi riidellä ja muokata kuviaan filttereillä, lopulta ärsytti jo se käskyttäminenkin ketä pitäisi milloinkin muistaa onnitella :D ajankäyttöni on nykyään parempaa ja olen sosiaalisesti enemmän läsnä kun soitan tai tapaan ihmisiä, enhän ole nyt lukenut kenenkään kuulumisia facesta valmiiksi. Viihdyn tässä yksityisyyden kuplassani siis vallan mainiosti :)
Ei facebookkiin ole pakko päivitellä omaa elämäänsä, siellä voi ihan hyvin vain seurata muiden elämää ja sitäkin voi tehdä valikoiden. Itse seurailen pääasiassa tiettyjen yritysten ja yhteisöjen faceboook sivuja.