Te, jotka olette lähteneet Facebookista.
Kauan olit Facebookissa? Miksi lähdit? Kauan olet nyt ollut poissa? Aiotko mennä takas? Miten irl elämä muuttui vai muuttuiko?
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:44"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:42"]
Liityin ekan kerran 2007 ja olin muutaman kuukauden kunnes poistuin. Tokan kerran liityin 2010 ja silloin olin melkein pari vuotta ennenkuin poistuin taas. Viime vuonna liityin taas ja poistuin nyt uudestaan. Ei mulla oikein ole kavereita ja inhoan sitä että exä vainoaa mua sitä kautta.
Ehkä menen vielä joskus takaisin, kunhan pääsen lopullisesti exästä eroon.
[/quote]
Et laittanu exälle estoa päälle? Vai laitoit, ja se tekaisi uuden profiilin, jolla taas pääsi sua kyttää?
[/quote]
Laitoin. Mutta sai tietää että olen niin tehnyt ja ilmestyi oveni taakse mesoamaan. Joten parempi olla poissa kokonaan.
[/quote]
Sen verran urpo kuitenkin ettei tekaissut tyyliin "Matti Meikäläinen" - profiilia, jolla ois taas päässy näkee sut netissä. Vaivautui ihan oikeassa elämässä tulla oven taakse mesoamaan, kun ei näe sua enää netissä omalla profiilillaan :D ? huh huh
[/quote]
En tiedä vaikka olisi tehnyt noinkin. Ainakin se kusipää on sinnikäs, jos ei muuta....
Olin viitisen vuotta, sitten kyllästyin. Vei myös ihan liikaa aikaa ja koukutti. En tiedä palaanko takaisin. En usko, pärjään näemmä ilmankin :)
Muutaman vuoden aikana olen jaksanut innostua pariin otteeseen, olla aikani ja lähteä taas. Hauskaa se on ollut hyvällä tuulella tai kännissä, kun on tullut hauskoja keskusteluja kavereiden ja tuttujen kanssa sekä hyviä musiikkilinkkejä ennen kaikkea.
Tällä hetkellä en ole. Miksi näin? Kohdallani kyse ei ole siitä, että se veisi liikaa aikaa. Sen sijaan koen, että Facebook vie ja ottaa paljon enemmän kuin antaa. Käytännössä päivitykset ja linkitykset ovat poikkeuksetta hyvin samankaltaisia samoilta ihmisiltä, jolloin tulee tunne, että nämähän olen lukenut jo ennenkin.
Enemmän kuitenkin suoraan sanoen ärsytti kaikenlainen itseen ja omaan elämään liittyvä markkinointi , mitä Facebookin viestit myös pitkälti ovat. A on aina oman kertomansa mukaan tehokas, sporttinen, aikaansaava, menestyvä jne. B on mielestään ihana, kaunis, tavoiteltu ja kaikin puolin halutuin. C on älykäs, nokkela, tietäväinen, sarkastinen jne. D valittaa, vaikeroi ja vinkuu päivät pitkät. Ja samaa vuodesta toiseen.
Sitten se julistaminen. Vaahdotaan puolesta tai vastustetaan fanaattisesti esimerkiksi kasvissyöntiä, pilvenpolttoa, amerikkalaisia, juutalaisia, vaihtoehtomedioita, ympäristöasioita, luomua, kuluttamista, matkailua, pasifismia, sivaria, uskontoa, oikeistolaisuutta, kommunisteja, liikuntaa, tietynlaista elämäntapaa... Lista on loputon.
Vierailija kirjoitti:
Liityin 2005 ja lähdin 2011.. Lähinnä rupesi ärsyttämään puolituttujen elämän seuraaminen ja myös se, että puolitutut tiesivät yhtäkkiä minun elämästä enemmän kuin olisin heille kertonut. Kavereiden poistaminen oli stressaavaa ja ahdistuin kaveripyynnöistä joita en halunnut hyväksyä. Menin samoihin aikoihin naimisiin ja saimme sairaalahoitoa vaatineen lapsen joten tärkeysjärjestykseni muuttui aikalailla.
Myös se ärsytti, että vaikka elämässäni menin eteenpäin ja jätin epämielyttäviä ihmissuhteita ja elämänvaiheita taakseni niin facebookissa se kaikki oli luettavissa ja muistuttamassa minua menneistä joka päivä.. En myöskään halunnut antaa narsistiselle exälle mitään tietoa minusta saataville koska tiesin hänen käyttävän sitä minua vastaan..
Eiköhän tuossa ollut ihan tarpeeksi syitä :)
En ole kaivannut ollenkaan. Ajankäyttöni on muuttunut lasten myötä muutenkin. Netissä roikun välillä esim lukemassa näitä keskusteluja :)
Koen olevani taas rauhassa enkä muiden tuijoteltavana koko ajan.
Facebookkia ei ollut vielä suomalaisille vuonna 2005, mut muuten hyvä :)
Lähdin 2014 tammikuussa kun alkoi ottaa päähän ne jatkuvat uudistukset jotka oli pakko ottaa. Takaisin en ole kaivannut ja naamakirjassa olin jotain kolme-neljä vuotta.
Olen ollut pois naamakirjasta jo monta vuotta. Lähdin, koska se alkoi täyttyä mainoksista ja ketään ei oikeesti kiinnosta mun elämä. Syntymäpäiväonnittelutkin tulevat nykyään vaan niiltä, jotka oikeasti muistaa. En ole menettänyt mitään.
Liityin 2009
Laitoin tauolle 2016-2018
Aloitin uudestaan 2019
Suljin lopullisesti 2024
Vierailija kirjoitti:
Liityin 2009
Laitoin tauolle 2016-2018
Aloitin uudestaan 2019
Suljin lopullisesti 2024
Ja siis yhtään en ole kaivannut, enkä kaivannut silloinkaan kun oli tauolla. En tiedä miksi avasin uudestaan, taisin etsiä jotain ulkomaanmatkaan liittyviä juttuja fb:n foorumeilta tms.
Olin kymmenisen vuotta mutta en super aktiivisesti. Enemmän lueskelin muiden postauksia kuin kirjoitin itse.
Olen nyt ollut 6-7 vuotta ilman FB:tä ja hyvin on pärjännyt. Yhdessä harrastusryhmässä on vähän tylsä kun vanhanaikaiset ihmiset haluavat käyttää facebookia tiedotuskanavana, mutta se on hyvin pieni ongelma. Pääsääntöisesti ei ole ollut mitään ongelmia ja en ole kaivannut FB:tä. Luovuin samalla myös Twitteristä (X).
Whatsapp olisi paljon hankalampi luopua koska nykyään siellä on suurin osa erilaisista kaveriporukkaryhmistä, harrastusryhmistä jne.
Eniten sielullesi on kyllä tehnyt hyvää iltapäivälehtien ja niihin rinnastettavien medioiden klikkiotsikkojen ja niitä koskevien some postausten välttäminen. Suosittelen!
Postuin, kun korona alkoi. Ei jaksanut niitä itku viestejä. Muutenkin pitemmän aikaa otti päähän ne turhat käyn kusella tai paskalla päivitykset. Lasten jutut ja kuinka ihanaa perhe-elämä on, vaikka osan perhe-elämä on ihan täyttä kulissia jne.
Facebook on boomerien juttu.
Siellä oo ku vanhuksia.
Vierailija kirjoitti:
Postuin, kun korona alkoi. Ei jaksanut niitä itku viestejä. Muutenkin pitemmän aikaa otti päähän ne turhat käyn kusella tai paskalla päivitykset. Lasten jutut ja kuinka ihanaa perhe-elämä on, vaikka osan perhe-elämä on ihan täyttä kulissia jne.
Vuosi Hiljaisuutta 🤣
Me ei olla arabian kielisiä mutta alkoi tulla arabian kielisiä te xtejä ja muuta ihan täyteen joten miten sen saa lopetettua.
Hyvesignalointi! Tekopyhyys! Ei jumalauta! Keskiluokkaiset, rahaa loputtomasti ahnehtivat kermaperseet pönöttävät selfieissään palestiinalaishuiveissa, seisovat kaikkien kanssa (I stand with *tähänjokaviikkoerikohde*). Laittavat joulukorttirahat karvatassuille ja hyväntekeväisyyteen. Ratamatkustavat ilmastotietoisina - ja kailottavat tätä näkyvästi. Nämä, ja keski-ikäiset yrittäjä-pyrkyrit, joiden narsismilla ei ole mitään rajoja 😳 Aivan heikkolahjaista menoa jatkuvalla itsekehu- ja idiotismiharrastuskuvatulvalla.
Ei pysty!
Some ei nappaa. Kaikki niin feikkiä.
Loin tilin FB:hen helmikuussa 2008 ja poistin tilin vuonna 2010, kuukautta en muista. En kokenut tarvitsevani Facebookia mihinkään. Se ei kiinnostanut lainkaan. Aivan turhanpäiväistä, kavereiden tekemisten seuraamista, sen sijaan että olisin keskustellut heidän kanssaan.
En ole riippuvainen Facebookista. Olen enimmäkseen pelkästään jakanut sinne mielestäni tärkeitä uutisia. Mutta eihän siinä ole edes mitään järkeä, koska ihmiset lukevat niitä muutenkin
Minulle tulee niin paljon yksityisviestejä, että hermostun niistä. Hävettää se, etten jaksa vastata niihin. Siksi sieltä on lähdettävä.
Itselläni fb.n käyttö muuttunut niin että en juurikaan päivitä omia juttuja, seuraan oikeastaan vaan tiettyjä sivustoja joista pidän. Satunnaisesti tykkään tai kommentoin kavereiden postauksia, koska ne eivät ole enää pääasia fb.n käytössäni.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:54"]
Liityin 2005 ja lähdin 2011..
[/quote]
ot mutta ihanko totta, jo 2005???
Ote wikipediasta:
Vuonna 2005 Facebook jatkoi laajentumistaan useisiin eri kouluihin Yhdysvalloissa ja lopulta myös ulkomaille. Vuoden 2005 joulukuussa palvelulla oli jo yli viisi ja puoli miljoonaa käyttäjää.[18]
Vuonna 2006 käyttäjäkuntaa laajennettiin ensin työyhteisöille ja lopulta kaikille avoimeksi.