*¤¤*Syyskeijujen tiistai pino*¤¤*
Kommentit (42)
...käytiin siis tänään siellä alkuraskauden ultrassa, viikkoja olisi pitänyt olla seitsemäs menossa vauvalaskurin mukaan. Lääkäri Tuukka Tarkkila oli oikein miellyttävä vanhempi herrasmies, toiminut 30vuotta Taysissa synnytyslääkärinä eli melkoinen asiantuntija. Sanoi heti kun kuuli milloin viimeiset kuukautiset olleet, että voi kun ollette aikaisin liikenteessää....minä kapusin tutkimuspöydälle ja mies sai oikein aitiopaikan suoraan sisätutkimuksen ytimeen...ei kyllä kauheasti katsellut, raukka parka :)
Kohtu ei juurikaan ollut vielä kasvanut ja aikansa kun pyöritteli ultrakonetta sisälläni sai paikannettua pienen mustan " läntin" . Koska olimme hätähousuina liikenteessä papu oli vielä niin kovin pikkuinen ettei sydänääniä ollut mitään mahdollisuutta vielä kuulla. Hyvä uutinen oli kuitenkin se, että lääkärin mukaan olen oikeasti raskaana ja raskaus on oikeassa paikassa! :) Tosin näin aikaisessa vaiheessa ei pystytä 100%varmuudella sulkemaan pois tuulimunaa, mutta lääkärin mukaan näyttää erittäin vahvasti sltä että kyseessä on ihan oikea raskaus. Kovasti harmittele ettemme jaksaneet odotta paria viikkoa koska silloin olisi ollut jo huomattavasti enemmän näytettävää. Nyt Näkyi siis tuo " läntti" joka käytännössä on ruskuaispussi eikä paljon muuta vielä tässä vaiheessa. Lääkäri pyysi meitä tulemaan parin viikon päästä uudelleen, ennen ensimmäistä neuvolaa, silloin pitäisi näkyä ja kuulua jo paljon enemmän. Lupasi vielä ettei ota täyttä maksua seuraavasta kerrasta :) Nyt maksettavaa jäi Kela-korvauksen jälkeen 54¿ eli ihan kauheasti minun mielestäni.
Minulle jäi ainakin hyvä mieli, koska nyt tiedän olevani oikeasti raskaana. Kysyin myös niistä vatsakivuistani ja lääkärin mukaan mitään syytä huoleen ei ole, esim.munasarjoissa on kaikki kunnossa, kivut kuuluvat ns.asiaa, johtuvat kohdun kasvamisesta yms. Tämäkin tieto oli käynnin arvoinen, eipä tarvitse huolehtia turhaan :)
Uskomattominta kuitenkin oli se, että kun odotimme vuoroamme samaisen lääkärin vastaanotolta tuli ulos MINUN POMONI!!!!!! En siis ole kertonut töissä kuin parille työkaverille...eipä siinä paljon jäänyt epäselvyyksiä kun samaan aikaan lääkäri kutsui minut sisään ja mies tuli mukaan...ei olisi tainnut mennä läpi selitys että mies on aina gynekologilla mukana ;) Hauskinta oli se, että pomo istui siinä vielä kun tultiin ulos (oli menossa uudelleen lääkärille) joten eipä jäänyt paljon vaihtoehtoja kuin myöntää asian oikea laita :) Pomo oli kyllä hyvin iloinen ja onitteli kovasti, huolehti heti että pitää sitten töissä varoa nostamisia yms. Eli ei nyt niin kauheasti harmita vaikken olisi ihan vielä halunnutkaan hänelle asiaa paljastaa. Aika pieni on tämä maailma... ;)
Hui, tulipas pitkä raapustus ja pelkkää omaa napaa, mutta kun pakko oli tulla teille kertomaan miten reissu sujui :)
Toivotaan, että papu olisi seuraavaan ultraan saanut kasvatettua vähän lisää papua! Saatiin muuten kaksi kuvaa mukaamme " läntistä" , hieman kyllä huvitti kun lääkäri totesi juhlallisesti että " tässä on kuvat teidän ensimmäisestä lapsestanne" ja niissä todellakin on vain musta läntti harmaalla taustalla ;)
Eiköhän tämä taida riittää tältä illalta, hyvää yötä kaikille!
:) elaine + papu rv 6 tai 7 tai jotain...
Pahoitteluni kaikille syyskeijujen joukosta poistuneille; jaksamisia toivotan ja tärppionnea heti kun uuteen yritykseen ryhdytte!
Monella tuntuu olevan uniongelmia... Kuulun samaan joukkoon. Olen aina aiemmin (satunnaisia stressikausia lukuun ottamatta) nukkunut hyvin ja sikeästi heräämättä kertaakaan yön aikana. Nyt herään joka aamuyö vessaan eikä uni meinaa tulla uudelleen silmään. Aamuöisin mikään nukkumisasento ei tunnu hyvältä. En oikein ymmärrä mistä johtuu... Ei ainakaan ole siitä kiinni etteikö väsyttäisi.
Muuten olo on ollut viime päivinä ihan ok; pahoinvointi vaivaa silloin tällöin mutta se ei ole mitään uutta... Väsymystä on ilmassa ja selkä täynnä finnejä. Hassua; murrosiässä finnejä ei ollut juuri lainkaan, mutta nyt niitä on senkin edestä.
Toukka06 (rv 8+4)