Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*¤¤*Syyskeijujen tiistai pino*¤¤*

31.01.2006 |

En nähnyt vielä tälle päivälle pinoa.

Öttis

Kommentit (42)

Vierailija
2/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut enään nukutuksi miehen lähdettyä töihin. Pahoinvointi oli taas jotain ihan kamalaa. En ookkaan päässyt pahoivoinnista vielä.

Poistu nukkuu vielä. Harmittaa kun en saa itse nukutuksi vaikka siihen ois tilaisuus.

Mulla on tullu ihan käsittämättömän paljon finnejä. Luulisin että ne johtuu raskudesta. Naama kukkii ihanasti ja rintaankin on finnejä ilmaantunut. Ennen raskautta iho oli aika hyvässä kunnossa, mutta ei ole enään.

Torstaina sitten lähdemme laivalle. Toivottavasti meren käynti ei ois kova. Muuten vietän koko reissun pyttyä halaillessa. Ajattelin ruotsista katsella mamma vaatteita. Täältä kun en oikein mistään ole mieleisiä löytänyt. Mahdun kyllä vielä omiin vaatteisiin, mutta tuskin kovin kauaan.

Tänään onkin vuorossa hirveästi pyykin pesua, siivoamista jne. ja yhtään ei huvittais.

Nyt meen aamupalalle jos saisin sen rauhassa syödä ennen poistun heräämistä.

Öttis, poitsu 1v4kk ja masutoukka rv 9+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kamalaa leipomista ja siivoamista, kun nuorempi täyttää 2v huomenna. Ja väsymys ja pahoinvointi on samalla todella kamalaa. Jospa tuota keskiviikon jälkeen sais vähän levätäkin.

Vielä pitäisi odotella viikko, että on lääkärineuvola ja siellä varmaan jo sydänäänetkin kuuluvat. Sitten jotenkin " varmistuu" tää raskaus. Tai siis se, että on siellä ihan oikeasti joku.

Meillä on nuorempi tyttö tykästynyt nyt sellaiseen kirjaan, ku meille tulee vauva. SItä on luettu monen monta kertaa. Jännä tää ajankohta, eihän tuo 2v voi millään tietää, että äidin masussa kasvaa uusi vauva...

Nyt tarvii alkaa aamupalan laittoon ja jos tarkenis vähän tuolla ulkonakin käydä. Pakkasta kun täällä Oulussa on -19 astetta.

T. Költtänä rv 9+6 (neuvolan mukaan, tätä käytetään ultraan asti)

Vierailija
4/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs te muut nukutte?

Minä nukun todella huonosti. Uni ei meinaa tullakun ei löydy hyvää asentoa. Ja kun aamulla herää tuntuu että on nukkunu koko yön samassa asennossa. Nyt on sitten kaikki lihakset jäykkinä.

Tietääkös kukaan mitä Rocka01:lle on tapahtunut. Ei oo pitkään aikaan kirjotellu.

Puuron keitoon!

rv 6+5

Vierailija
5/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pinoutunut lainkaan työkiireiden ja pahanolon vuoksi. Olo on kyllä tuskainen 24h vuorokaudessa ja pyörtyilyä on ollut. Onko kellään muulla huimausta/pyörrytystaipumusta raskausaikana? Mulla oli esikosta ihan sama juttu.

Ihanaa kun on vapaapäivä ja eka tilipäivä! Aion mennä kampaajalle ja ostaa ITSELLENI vaatteita =) Luxusta antaa vähän aikaa itelle!

Käytiin yksityisellä kurkkaamassa masuasukkia. Yksi pieni sydän siellä sykki ja la siirtyi 12.9. Eli nyt eletään rv 8.tasan.

Kuten Öttiksellä, mulla on myös käynyt mielessä ostaa jo mammavaatteita. Olen tosi hoikka, painan vaan 47kiloa. Esikon jälkeen kaikki 15 raskauskiloa lähti 2viikossa ja nyt olen vain haamu entisestä. Mahaa ei siis ole ollut, mutta nyt iltaisin turpoaa niin pirusti tuo masu, että ihan ku olis jo rv 20 tai jotain ;) Joten tilavampia housuja vatsan kohdalta tarvitsen piakkoin. Olen iloinen, että raskauden myötä saan taas naisellisia muotoja =)

Tervetuloa uudet keijut ja osanottoni niille, joilla raskaus ei ole edennyt toiveiden mukaisesti.

-frodo rv 8+-

Vierailija
6/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syy tähän on todella alhainen verenpaine. Mulla on vähän auttanut se, että syön heti herättyäni ja nousen ylös aina hitaasti, olin sitten istumassa tai makoilemassa. Harvoin olen ihan pyörtynyt, mutta monesti alkaa silmissä sumentumaan ja päässä pyöriä. Silloin äkkiä selälleen ja jalat seinää vasten ylös.

T. Költtänä rv 9+6 (+ tytöt 2v ja 9v)

Vierailija
7/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä vaivaa myös väsymys ja huimausta/pyörrytystä ilmenee myös välillä. Minulla on kyllä yleensä aina ollut alhainen verenpaine, pillereiden syönti nosti sitä hieman ja pieni toivottu painonnousu aikanaan, mutta nyt se alkaa taas vaivata, olen kuullut, että sekin voi kuulua raskausoireisiin. muuten voin hyvin, äklötystä ilmenee, jos ei muista/ennätä syödä usein pikku välipaloja, muuten tuntuu että sen kanssa on alkanut päästä tasapainoon. Närästystä ilmenee toisinaan, mutta lähes joka päivä jostain aikaa. Valkovuotoakin on, mutta rinnat eivät ole eilen eikä tänään olleet niin arat kuin aiemmin. sunnuntaista alkaen nippailut ovat tuntuneet hieman voimakkaammilta ja alaselkäkipujakin on ilmaantunut ajoittain, luin helistimen sivuilta, että " Alamahakivut voivat olla melko kovia, mutta yleensä lyhytaikaisia. Kivut johtuvat kohdun kasvamisesta." Elikkä sekin kuulostaa normaalilta, vaikka aina ensinhän se hieman säikäyttää. Viime yönäkin nukuin n.11h ja hyvin unta riitti, väsymys tuntuu pohjattomalta, ja välillä tuntuu, että eläisi jotenkin puoli horroksessa tai unessa.

vauva06 rv7+1

Vierailija
8/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ihan eri fiilis kuin eilen aamulla,vuoto loppui ja eilen ultrassa näkyi ihan hienosti syke ja sikiö vastasi viikkoja 8,mutta tarkemmin se määritellään sitten np-ultrassa.Olo on hurjan helpottunut,sillä vuotoa tuli aika lailla eilisen aikana,tosin mulla on joka raskaudessa vuotoja ollut,että tuttua on.Silti sitä kovin säikähtää joka kerta!!

Nyt vaan jatketaan ja toivotaan että vuoto pysyy poissa koko loppuraskauden ajan!

Mulla on myös ollu hurjaa huimausta,pyörtynyt en ole mutta eilen töissä oli lähellä.Kunhan muistaa syödä tarpeeksi usein niin olo pysyy suht hyvänä.Pahoinvointi on kyllä rajumpaa kuin missään aikasemmassa raskaudessa,siihenkin varmaan vaikuttaa se että aikasemmin olen saanu olla vaan kotona ja potea huonoa oloa,mutta nyt töissä kun olen niin huono olo velloo koko illankin tosi voimakkaana.eikä siellä voikkaan yhtäkkiä heittäytyä sohvalle huonon olon yllättäessä...

nyt pitää lähteä apteekkiin,kuopuksella todettiin eilen korvatulehdus ja pikkusen pitää saada lääkettä.Mutta oikein mukavaa tiistaipäivää kaikille!!

Unelias76& ujo7+4

Vierailija
9/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muillakin on samoja oireita. :)

Vierailija
10/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

frodo tervetuloa pitkästä aikaa listoille ;D ja unelias: hyvä että kaikki oli kunnossa!! Itsellä etova olo hieman helpottanut, johtuiskohan siitä että nyt saikulla olen saanut enemmän levättyä eikä ole tarvinnut pestä asiakkaiden vessoja ;D se kun tuppaa olemaan sellaista oksetusta näillä viikoilla. Samaten koirien hengityksen haju oksettaa ja nyt kun on noin kovat pakkaset taas niin koirulien pitää olla päivät sisällä!

Tuosta unettomuudesta joku kysyi... Itse olen huomannut saman asian, öisin nukkuu levottomammin kuin ennen ja viime yönäkin kävin 3 kertaa pissillä!!! kurjaa herätä kesken unien ja raahautua vessaan... Ja iltaisin voisin valvoa pitkään, uni ei taho tulla silmään sitten millään. Puolille öin kudoin eilenkin sukkia! =D pitää sitten keksiä jotain hyödyllistä tekemistä jos ei nukuta.

Aivan ihana ilma tulossa, aurinko paistaa tänäänkin. Harmi kun on niin kylmää, mutta jospa se ilma tuosta päivää kohti lauhtuu niin pääsis poikien kanssa pihalle. Eilen väsättiin lumimopo ;D meillä pojat ei tykkää noista perinteisistä lumi-ukoista ;)

Mutta nyt laittamaan ruoka uuniin niin olis parin tunnin päästä valmista.

Hyvää päivän jatkoa kaikille keijuille!!

*tiitiäinen79, pojat 02 ja 04, masu 7+6 *

Vierailija
11/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vuotoa näkynyt toissapäivän jälkeen, hyvä niin. Todennäköisesti joku verisuoni katkesi kohdunsuulta ja se aiheutti tilanteen. Toivottavasti ei tarvisi enää huolehtia, edelliset raskaudet on menneet hyvin ilman mitään tällaista, joten vähän huolissani tietysti olin. Ja vieläkin hieman varpaillaan. Ehkä käyn neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet ennen lääkärintarkistusta, jos siltä tuntuu.

Eilen illalla oksetti niin lujaa, etten oikein tiennyt miten päin olisi hyvä olla, joten sen perusteella voisi ajatella, että masussa on kaikki hyvin. Muuten vointi on ihan ok.

Finnejä pukkaa täälläkin, se on tosiaan yksi raskausoire, kuten joku epäilikin (anteeksi, en muista nikkiä). Mulla myös alhainen verenpaine, joten liian nopeasti ei kannattaisi nousta.

Maha on jo tässä vaiheessa niin suuri, että raskautta on ihan turha piilotella :D Viimeksikin tuli nopeasti näkyviin, nyt vielä nopeammin, kun kolmatta odotan. Toisaalta kyllä ihanaa, saa olla ihan " rehellisesti" raskaana. Tosin voi olla, että saa taas kuulla niitä " oletko ihan varma, että siellä on vaan yksi" -lauseita...

Lämpimät osanottoni kaikille ikäviä uutisia saaneille ja paljon uusia plussatuulia teille!

Porenn ja Pimpula rv 9+1/11+1

Vierailija
12/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väymystä, yökötystä ja finnejä on tuttuun tapaan mutta nyt alkoi tämä ikävä päänsärky. Verenpaine on minullakin alhainen ja huippaa helposti koska raskausaikana verenpaine menee vuoristorataa ylös ja alas. Verenpaineen vaihtelu tuntuu ikävältä koko kropassa...

Henkisesti taitaa olla vieläkin pahempaa, edelleen odotellaan sitä perjantain ultraa ja jos tuulimuna todetaan joudun kai samantien kaavintaan. Olisipa sekin kiva ennalta tiedää mutta enää en soittele neuvolaan kerjätäkseni aikaa. Kun ei täti ymmärrä niin ei ymmärrä vaikka hyvin ikävän ja surullisen taustani tietääkin.

Vierailija
13/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan,

Eilen se sit alkoi - kuvotus ja etominen.

Alkaa oikeastaan työmatkalla ja jatkui eilen iltapäivään. Ja illalla vielä oli lievempiä oireita.

Nyt olo tosi äklö.

Katsotaan miten tää töissä puurtaminen sujuu. Esikoisen kanssa jouduin pahoinvoinnin takia olemaan poissa välillä.

Pyörryttää myös. Kyllä.

Mutta ehkä se on hyväkin että tuntuu. Hetken ehdin jo ihmetellä kun piti oikein muistuttaa itseään raskaana olosta :)

Meinasin yhtenäkin päivänä vetää graavilohta oikein urakalla, enen kuin joku kolkutti mielessä...

Mutta nyt kun on tähän oksutukseen päässyt - niin ompa ihana käydä lukemassa muittenkin huonosta olosta!

iita-emma 5+6

Vierailija
14/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa täältäkin pitkästä aikaa, itsekin olen väsymyksestä johtuen jaksanut todella vähän istuskella tietokoneen ääressä. Onneksi paha olo ei vieläkään hirveästi vaivaa, ja lievään pahaan oloon on syöminen usein auttanut. Musta tuntuukin, että olen koko ajan syömässä jotain...;)

Noista levottomista öistä: mä kyllä nukahdan todella helposti (usein jo reippaasti ennen klo 22), mutta yöllä sitten heräilen useaan otteeseen. Välillä ravaan vessassa, välillä kuumat tai kylmät aallot vaivaavat, eli hikoilen ja palelen vuorotellen.

Porenn: munkin vatsa alkaa jo pikkaisen näkyä (itsekin odotan kolmatta) ja mustakin se on vain kivaa. Saisi näkyä jo enemmän! Vielä ei toki tartte mammavaatteisiin siirtyä, mutta koska käytän aika myötäileviä vaatteita normaalisti, ne taitavat aika pian jäädä pieniksi.

Kohta mulla onkin sitten eka neuvolakäynti, täytyy ottaa kuopus mukaan, eli saas nähdä miten visiitti sujuu...!

Mukavaa päivänjatkoa!

Mäkimeirami rv 9+0 (8+4) ja pojat 06/02 sekä 01/05

Vierailija
15/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kurja kuulla syksyäodotellen ja Myttön tilanteesta, olen seurannut kaikkien tuhrustelijoiden tilannetta tiiviisti ja on kauhea kuulla että ne päättyvät näin. Kummallekin pahoitteluni.

Sitten taas omaan napaan; tilanne kai aivan sama täällä, aamulla taas pyyhkäisytuhru, sitten ei taas mitään aivan niin kuin eilenkin. Ei kipuja. Fiilikset siinä mielessä samat että en todellakaan jaksa enää liikaa sitä tuhrua säikähtää, ja aion ottaa rauhallisesti. Tajusin että hirveällä stressaamisella en voi tilannetta muuttaa vaikka oliskin menossa kesken, mietin asiaa sitten jos niin käy. Ja tietysti hieman helpottaa se tieto ettei kohdallani ole kyse tuulimunasta tai kohdun ulkoisesta.

Viime viikollahan fiilistelin jo että pahoinvointi taitaa jo hellittää, ja paskanmarjat, pari viimeistä päivää on taas ollut aika kauheita. Kaikki hajut saavat yökkimään. Rinnat on edelleen tosi kipeät ja väsyttää. Joku aikaisemmin kyselikin miten yöt menevät; ihan reisille minulla ainakin, voin sanoa etten ole kuukauteen nukkunut yhtään ehjää yötä. En saa ensin unta, sitten heräilen keskellä yötä useita kertoja ja heräänpä vielä aamulla " liian aikaisin" .

Mutta toisaalta, en valita kun ihan vaan vähän, pysyisi se vauva vaan kyydissä..!

Tinah 9+3

Vierailija
16/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mulla on jo käytössä äitiysvaatteet :D Tavalliset housut menee juuri ja juuri - jos seison. Ihan turha yrittää istua, ellei kyseessä ole jotkut trikoot ja kuminauhavyötärö. Äitiyshousuja olen käyttänyt jo melkein pari viikkoa, tavalliset housut ahdistavat sen verran. Totta, ihanaa kun masu näkyy :)

Vierailija
17/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut syksyäodotellen ja Mytty! Hurjasti lohtuhalauksia teille,koittakaahan jaksaa eteenpäin! Ja parempaa onnea jatkossa!!!

Vierailija
18/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut syksyäodotellen ja Mytty! Hurjasti lohtuhalauksia teille,koittakaahan jaksaa eteenpäin! Ja parempaa onnea jatkossa!!!

Vierailija
19/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone sitten sekoilee...huom. MINÄhän en tee mitään virheitä enkä muutakaan ;))

Äitiyshousut otin itsekin jo käyttöön,ovat vaan niin paljon mukavmmat kuin ahdistavat ja puristavat farkut...Masu on varsinkin iltaisin tosi turvoksissa. Ihanaa sit kesällä,kun se onkin semmoinen pyöreä pallo ;)

Vielä kun tää kuvottava olo loppuis,niin mikäs täs olis ootellessa.

Sitä odotellessa...

H ja " jesse" 8+6

Vierailija
20/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sulla on jo mammavaatteet käytössä?:) Mullakin olis " kiusaus" kohta siirtyä niihin, kun alkaa varsinkin iltaisin vatsa olla tosi turvoksissa. Ja sain viime viikolla kaverilta lainaksi tosi paljon aivan ihania äitiysvaatteita, joten senkin puolesta olis kiva siirtyä niihin!