*¤¤*Syyskeijujen tiistai pino*¤¤*
Kommentit (42)
No niin, eka neuvola on sitten 16.2.
Poika on päikkäreillä jä yritän täällä jotain syödä. Mäkin jo ehdin sanomaan, ettei mulla mitään pahoinvointia ole, vaan kuinkas kävikään, oksettaa niin hitosti :( Muakin pyörryttää, mutta ei raskauden takia, mua on aina pyörryttänyt alhaisen verenpaineen takia.
Mä menin sitten ja ostin äitiysvaatteita. Oli pakko ostaa sellanen tunika ja hame :) jotta olis jotain päälle pantavaa sit kesälläkin. Sit ostin ihan tavalliset löysät housut, tosin kokoa isommat.
Tisha, poika ja rv 6+3
pitkästä aikaa. Jälleen on jääny ihan lueskelu puolelle mulla.
Ystävämme pahoinvointi on tavoittanut minutkin. Päivisin tökkii koko ajan (siis huono olo, en oksenna) mutta öisin...miten voi ihmisellä olla niin huono olo aamuyöllä?? En ole jaksanu vielä nousta laatottamaan, mutta lähellä se aina on. Ja inhottaa, kun ei voi mennä maate kun yököttää. Väsyttäs ihan kamalasti kuitenki.
Mulla on tänään ekaa päivää mammahousut jalassa, omat farkut tuntu niiiiin sinkeiltä tänä aamuna että päätin lopettaa niiden kanssa tappalemisen. Ainoo puoli tässä mammahousujen pitämisessä on se, että maha näyttää isommlta kuin onkaan!! Varmaan johtuu housujen mallista jotenkin.
Mulla olis huomenna eka neuvola aamulla...raskaus tuntuu tuskin sen todellisemmalta sittenkään. Mie en vieläkään luota siihen että kaikki olis hyvin, pelkään enemmän kuin koskaan aiemmin. EKan kanssa en es osannu pelätä mitään, toisen kanssa jo vähän, ehkä miun on ihan viisasta jättää tähän kolmeen lapsiluku ;)
Kummasti on kyllä tuo työmotivaatio päässy laskemaan tämn odotuksen myötä ;)
Minjuska ja hiirenherne 9+0
Mukavaa tiistaita kaikille!
Täällä tiistai alkanut ihan mukavasti. Pitkästä aikaa jaksoin lähteä poikien kanssa pihalla. Aivan innoissaan olivat. Huono omatunto kyllä on kun lapset joutuu olemaan päivisin vain sisällä, kun äiti potee huonoa oloa. Ehkä se nyt tästä helpottaa..
Mulla myös mammahousut ja muutama paitakin käytössä. En viitsi suotta venyttää paitojani. Edellisen raskauden kohdalla pidin normaaleita paitojani isonkin mahan kanssa ja ne venyivät sitten aivan muodottomiksi.
Onko muuten kenelläkään syyskeijulaisella kuvia irc-galleriassa tai muilla vastaavilla sivuilla? Ois mukava nähdä kuvia tesitä ja lapsistanne.
Andoliniska 6+5
Täällä on ihan hyvä olo ja sain juuri tuossa mahankin täytettyä pinaattikeitolla,olipas hyvää ;)Huomenna olisi eka neuvola ja kieltämättä hieman jännittää,ajattelin kysäistä että jospa vaikka kuuluisi jo sydän äänet vaikka tiedän kyllä että eivät vielä välttämättä kuulu.
Tänään ajattelin lähteä oikein pitkälle lenkille kun poika herää,niin ei ala tässä kertyä ihan vielä liika kiloja kun tulee syötyä niin mahdottomasti :)
Osanottoni kaikille keskenmenon kokeneille ja paljon lohtua niille joilla on jotain epätietoisuutta!!Pidetään peukut pystyssä että kaikki olisi kuitenkin hyvin!!
Hauskaa päivänjatkoa kaikille!! =)
Nirpukka 9+4
odottajille olemassa yahoo-meililistaa tai vastaavaa? Kiitos tiedosta, onnea odotukseen!
rosvohummeri on meillä syysmammoilla yahoossa oma lista. Löytyy täältä: http://groups.yahoo.com/group/syysaidit-06
Mistä te muut ootte löytäny kivoja mammavaatteita? Tänään pitäis mennä vähän kauppoja kiertelee. Mies nyt haluu mulle vaatteita ostaa ja enään en tavallisia viitti ostaa kun kohta en niihin kuitenkaan mahdu. esikoista odottaessa mulla oli tosi vähän mammavaatteita kun melkein kaikki omat vaatteet meni päälle. parit mammahhousut vaan silloin ostin ja en enään edes löydä niitä mistään.
Tänään on ollut tosi paha olo koko päivän. oikein mitään en oo saanut syötyä kun kaikki tekee niin pahaa. Puhelimessa en oikein äitini kanssa pystynyt puhumaan kun oksennus meinas koko ajan tulla kurkkuun. kuulostin puhelimessa varmaan tosi ihanalta.
Nyt meikkaamaan. Mies kun tulee kotiin niin lähdetään ostoksille.
Öttis
Hieronta oli aikasin aamulla ja meni aivan hienosti ilman pahoinvointia. Tänään on muutenkin mennyt hienosti, taisi olla tuo sunnuntain olo sittenkin poikkeus.
Miehen autosta hajosi lämmitys, joten hänet jouduin kuskata töihin ja jossakin välissä täytyy kanssa hakea.
Minun mieli tekisi kanssa kovasti päästä shoppailemaan... ehkä vielä tällä viikolla onnistuu. En kyllä vielä tarvitse mitään mammavaatteita, miten ihmeessä te olette saaneet vatsat jo kasvamaan? Mä laihdutin syksyllä 13kg häihin, joten mun puolesta se voi tulla samantien takaisin ja vasta sitten alan laskeskella raskauden tuomaa painoa...ööh. eikös se noin mene? Eli ihan vapaasti olen herkuistakin nauttinut, joista syksyn aikana kieltäydyin, mutta ei tuo vatsa vaan kasva! No, ehkä hiukkasen on isontunut...
Seirana rv 7+6
Masussa kellii 1,16cm pituinen toukka. Kaikki on siis hyvin!!! Kävin eilen sairaalassa ultrassa gynenpolilla niiden vuotojen takia. Sainkin odottaa 3,5 tuntia, huhhuh. Ultran mukaan viikkoja ois nyt 7+3, menkkojen mukaan 8+1, mutta ei lääkäri maininnu mitään lasketun ajan muutoksesta vielä. Katotaan sit np-ultrassa. Vaan kylläpä helpotti!Tänään oli sitten neuvola, eikä siellä ilmennyt mitään erikoista. Lääkärineuvola on 16.2. ja np-ultra 2.3.
Mullakin ois himo vaateshoppailuun. Lindexiltä on PAKKO saada mammafarkut, tulen hulluksi ilman farkkuja. Nyt oli näköjään myös matalavyötäröisiä, sovitin kakkosta oottaessa niitä mahan yli meneviä ja en tykännyt yhtään.
Pojalle kerrottiin eilen ja nyt on pikkumies onnellinen. Äitillä on kuulema vauvansiemen masussa :)
-piias- rv 8+1 ja poika (ihan pian) 4v ja tyttö 1v7kk
mietin ihan samaa, kuin sinä Seirana, miten teidän muiden masut on jo niin isoja, että ammavatteita tarvii? Ehkä se teidän parin viikon etumatka on niin merkittävä? Vai onko tämä niin, että ensimmäisen kanssa saa mahan kasvua odotella pidempään?
Ois ihanaa, kun näkyis jo. Tulis konkreettisemman oloiseksi tämä koko homma. =)
Cherie_80
hei cherie_80 ja seirena!
Kyllä masun kasvaminen on riippuvainen monennestako raskaudesta on kyse. ainakin minulla.
ensimmäisestä maha alkoi näkymään kunnolla vasta noin rv. 20, toisesta lapsesta muutamia viikkoja aikaisemmin ja nyt tästä kolmannesta maha pulpsahti esiin jo ensimmäisillä viikoilla.
Kyllä se maha sieltä tulee esiin, kun vaan malttaa odottaa. Helppoa se odottaminen ei ole, koska se ois niin mukavaa kun maha näkyis jo ja vois ylpeänä esitellä muille pyöreätä kumpua.
rv. 6+5
Piias: Ihanaa kuulla että kaikki ok.
Itsellä edelleen se tilanne, että uusintaultraa odottelen. Ensi viikon torstaina pitäisi mennä katsomaan, onko kaikki hyvin vai ei. Hiljaksiin olen ollut lähinnä tuon takia.
Tuuli+ masu8+4 tai 6+3
Hei!
[b]Pahoitteluni syksyä odotellen ja Mytty!!! En keksi lohdutus sanoja mutta toivon että pääsette asian ylitse ja elämä jatkuu.[/b]
[color=purple]Ja täällä yksi tuhruttelija joka vannoi eilisen kauheiden uutisten jälkeen pysyvänsä poissa täältä, mutta kas tässä taas... voih. Oma tuhrutteluni loppui lauantaina, nyt sitten ollut outo olo kun ei enää vuoda. Perjantain ultra jännittää niin tuhannesti. Miten se onkin että vain nuo kurjat tilastot jäävät päähän, vaikka suurimma osalla täältäkin kaikki on hyvin.
Ja " ihanaa" lukea että on muitakin univaikeusia omaavia keijuja, oikeesti, minäkään en ole nukkunut yhtään ehjää yötä kohta kuukauteen, argh!!! Ja tuo mahan kasvu, hurjaa, itse olen ns. helposti lihoavaa tyyppiä, joten tuntuu että paisuu koko ajan kuin pullataikina... ällö olo. Onneksi en ole vielä kyllä pahemmin edes päässyt herkuttelun makuun, huom...vielä ;) Itse ostin kokoa suuremmat housut, väljää mallia, onpahan sitten jotain pidettävää syyskuussa, tai ainakin toivon mahtuvani niihin!!
Joo, mutta nyt on valmistauduttava jumpalle menoon, huh, tunnin spinnig tunti edessä... ja jumppa pn niin retuperällä että jos tässä pikkuhiljaa yrittäis saada taas kuntoa paremmaksi. Kaikkea tuo kuukauden tauko saakin aikaan, syke nousee heti taivaisiin. Vaikuttaako muuten tämä raskaus siihen sykkeeseen, tuntui ainakin vaikuttavan...
Mutta joo, toiveikasta tiistaita kaikille keijuille!!!
Terkuin Kathy ja sintti rv8 (JEEEEEE!!!!!!!!)
..lukea tarkemmin eilisiä.
Olen äärettömän surullinen pinosta poistuneiden takia. Kovasti voimia teille ja plussatuulia seuraaviin kiertoihin, tietenkin ekaan maholliseen :)
-piias-
cherie ja seirana: kyllä tuo masunkasvu on outo asia, että jo nyt näkyy vatsa, mutta minulla näkyy!!! Kuulemma johtuu siitä että on kolmas raskaus... jos pitää löysiä paitoja, ei vatsaa varsinaisesti vielä huomaa, mutta housujen napit eivät mene enää kiinni!
Esikoista odottaessa meni sinne viidenteen kuuhun asti ennenkuin alkoi vatsa kasvaa ja toista odottaessa johonkin kolmanteen-neljänteen kuuhun... nyt elelen tokan kuun loppua =D
Ja sinänsä jännä asia on se, että neuvolan mukaan odotetaan periaatteessa 10 kk eikä 9kk johtuen ilmeisesti tästä hedelmöittymisestä. eli siis n. 2 vkoa lisää odottamista tai jotain sinne päin. =)
Mutta nyt lähden saunaan ipanoitten ja miehen kanssa....
*tiitiäinen79, pojat 02 ja 04, masu 7+6* jee viikko vaihtuu huomenna!
Täällä nukutaan kans huonosti.. koko yön saa pyöriä ja etsiä oikeaa nukkumisasentoa, jota ei ole olemassakaan.. Olen aina ennen nukkunut mahallani mutta nyt tuntuu sellainen painontunne mahassa ettei mitään mahdollisuutta nukkua mahallaan..
Kävin viime perjantaina ekassa neuvolassa ja ultrassa, koska minulta leikattiin kohdunulkoinen raskaus & oikea munatorvi pois marraskuussa ja nyt oli sitten pelko saman toistumisesta vasemmalle puolelle.
Mutta siellähän se masukki oikeassa paikassa köllötteli.. =) Ilo on kyllä ylimmillään! =)
Päästään parin viikon päästä katteleen uudestaan ja sitten vielä rv:lla 12. Seurataan vähän tarkemmin kun tahtoo tota mun mahaa sen verran vihloa.
Mut masun kasvusta ja painon noususta.. Hirvittää ku meinaa turvottaa jo nyt niin ettei farkut meinaa mahtua kiinni.. Painoakin on kyl tullu vähän lisää mut ku on koko ajan nälkä.. Yritän kyl syödä terveellisesti mutta välillä vähän repsahtaa..
Pahoinvointia on aina sillon tällön mut vielä ei oo tarvinnut pönttöä halailla.. Mut kaikki hajut.. voi yök!
Ja se on ihmeellistä, kun aikasemmin en oikein voinut sietää valkosipulia niin nyt siihen on himo. =)
Tulipas kerrankin kirjoiteltua.. Käyn kyllä lukemassa pinoa ahkerasti mutta harvoin saa aikaiseksi kirjoitettua mitään..
Illanjatkoja kaikille!
Mauki rv 6+3
Muistupas mieleen, että toista odottaessani napsin B-VITAMIINIA pahoinvointiin, eli kuulin että B-12 Riboflaviinin pitäs avittaa pahoinvointiin, Hiiskatti vaan kun en muista, auttoko se ;)
Mutta kävin kuitenkin apteekissa ja napsin Berexiä naamaan, katotaan muuttuuko olo miksikään. Onko kukaan muu koskaan kokeillu tätä? Ja työkaveri sano syöneensä jotakin apteekista ja luontaistuotekaupasta saatavaa inkivääriltä maistuvaa pahoinvointiin ja saaneensa avun siitä, tietääkö kukaan, mistä on kyse ja auttaako? Jos saisw edes tunnin etomisvapaata aikaa niin olis jo onnellinen.
Miun pahoinvointi se teki sit klassiset, eli kuten aiemminkin, alkoi vasta myöhemmin kuin muilla. Esikoisesta vkolla 10, toisesta 9 ja nyt 8 loppu puolella.
Piias: mukavaa kuulla että olet joukossamme edelleen, on ollu aika " musta viikko" , eli moni on joukostamme kirjautunut pois. Jännä juttu, ettei siunkaan toukka vastaa viikkoja, mullahan sanovat samaa. Mulla hiirenherne oli 8+1 mitattaessa 10mm. Mutta sanovat kyllä, että rv12 ultra varataan menkoista laskettuna ja siinä sit katellaan, siirretäänkö laskettua. Huomenna olis eka neuvola ja siellähän se ultrakin sit varataan...Kiva kuulla sinusta!
Minjuska ja hiirenherne 9+0
Mie tein tänään testin!!! =) Laskin just tolla laskurilla et olis 6. rv mut voi olla että joudun ilmottautuukin viel noihin lokakuisiin... On ollu ihan hullu päivä ja ihan hirveä väsymys iski ihan yllättäen! Oon ihan pyörällä päästäni, vaikka ennestään onkin poika kohta 1v 8kk. En meinaa käsittää koko asiaa, oikeesti voiko tää olla totta!?! =)
Ihanaa kun pojalle tulee kaveri!
Hirvee tää turvotus mahassa, ei mahdu kun todella matalalantioiset farkut jalkaa ja sit maha jää pömpöttää siihen päälle! Oon ollu 2 viikkoo ihan ihmeissäni että miten kummassa tälleen voi yhtäkkii alkaa lihomaan, varsinkin kun oon ollu roskaruokalakossa. Oikeestaan kun miettii ihan järjellä, niin olisi pitänyt tietää tää jo ilman testiäkin, mut se vaan jotenkin on liian hyvää ja ihmeellistä ollakseen totta tai jotain...
Odottelen tässä just et mies tulis kotiin töistä, että pääsen ihmettelemään asiaa sen kanssa, vaikka kyllä se jo tietää=) Voi luoja, en voi vieläkään uskoa tätä! :D
Meille tulee taas vauva!!!!! :D
-Heidi 6. rv
Hei tytöt!
Mun flunssa iski takaisin! Jos mulla on ollukin koko alkuraskauden tätä päänsärkyä, niin nyt tää kyllä räjähtää! Ja kurkku on myös niin kipeä, että pian lähtee ääni. Kun päälle lisää vielä pahoinvoinnin, niin voila! Elämä on " kamalaa" . Noh, ei saisi ruikuttaa. Etenkin kun täällä on joitakin, joilla oikeasti on murheita. Suuret surunvalitteluni teille km:n kokeneille! Ei löydy sanoja, kun ei itse voi tietää, miltä se tuntuu.
Mutta" kivaa" kuulla, että muillakin on jo mammavaatteita käytössä. Mulla ei tod. mahdu ne farkut enää jalkaan (paitsi yhdet ohuimmat ja venyvimmät). Sain hyvän vinkin siitä bellybeltistä, aion ehkä hankkia sellaisen. Ne mammavaatteet ihan oikeasti kyllä korostavat sitä masua entisestään! Huh. Mullahan on siis kyseessä eka raskaus, kuinkahan paljon se masu oikein ehtii ekalla kolmanneksella vielä kasvaa? Ilmeisesti kohdun asento vaikuttaa tosi paljon masun kokoon, mulla se mitä ilmeisimmin on eteenpäin :)
Mutta taidan painua takaisin pehkuihin potemaan. Kuumettakin taitaa vähän olla. Parasetamoli on sitten p----eestä! Ei auta yhtään.
Terkuin Rizzu & Untamo rv 8+3
Tännekin se paha ja etova olo on saapunut. Eilen illalla alko ja tänään päivällä jatku iltaa kohden pahentuen. Ruoka ei maistu yhtään ja sitte tulee enemmän paha olo, eli valmis oravanpyörä. Onneks just sain syötyä pakasteherneitä, ni olo vähän helpotti.
Väsyttää niin paljon ihan koko ajan. Kerroin työkaverille tänään väsymyksen syyn. Hän oli niin onnellinen puolestani. Lupautui myös heti varamummiksi, koska äitini asuu toisella paikkakunnalla. Ihanaa, että nyt voi töissä puhua mieltä painavista asioista, kun toisella on kokemusta kolmesta omasta lapsesta ja kolmesta lapsenlapsesta.
Mulla on aina ollu pyäreä masu, enkä osaa yhtään ajatella, et se olis jo kasvanu. Tuskinpa se on, tai ehkä ihan ihan vähän. Sais kyllä ksavaa jo, mut ehtiihän se. Mammavaatteita oon jo pitkään hypistelly ja yhden paidan ostinkin. Sitä ei kyllä vielä voi käyttää, ku on niin suuren olonen masunkohdalta. Kovasti haluan ostaa sellaisen mammafarkkuhameen ja lappuhaalarit.
Oli ihana lukea -piias-, että kaikki on hyvin.
Voimia kaikille joilla on murheita!
Hyvää yötä!
lotta-mari ja masuvauva rv 7+6
Mä sain viikonloppuna siskolta vaatteita lainaan, sillä on ollut iso vatsa lämpimään aikaan, joten sillä oli kesävaatteita. Itsellä kun on edelliset vatsat olleet viileämpään aikaan. Normaalit paidat menee vielä paidoista riippuen. Mietin että pitäisi varmaan jossain välissä tehdä masutuubi, kun vaan ehtisi.
Siskoni alustavasti lupasi tehdä muuten uudelle tulokkaalle muutamat hahtuvat, kun siitä kysyin :)