Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KULTAINEN 60-LUKU ja viikko 5

30.01.2006 |

Töttöröö!

Taas aloitellaan uutta työviikkoa. Ilahduttavaa on se, että päivät alkaa pidetä ihan oikeesti niin että sen huomaa. Surkeaa on tällä hetkellä keli, ainakin täällä Lounais-Suomessa, on nimittäin niin vetisen jään peitossa noi pikkutiet täällä, etten uskalla edes " nastoitettuna" lähteä tänään lenkille. Tarttee varmaan kaivaa tosta kirjahyllyn videopinosta esille Kathy Smithin mammajumppavideo, jonka ostin kakkosta odottaessa, ja jota en ole vielä tällä rupeamalla kertaakaan tehnytkään.

Tama on ollut ylivilkas viime yöstä lähtien. Aloin jo puolenpäivän maissa huolestua, että eikö se ikinä väsy, mutta otti se sentään lopulta huilit. Kauhea muljaus ja mylläkkä ja ihme karatepotkuja tonne oikean kyljen puolelle. Joku kysyi multa jotain kasin tunnilla ja aioin nousta tuolilta taululle sitä selittämään, mutta vaivuinkin voihkaisten takas tuoliin ja kesti hetken, ennen kuin pystyin vastaamaan! Huhhuh, meillä taitaa olla masussa Karate Kid!

t. Bonita 28+2

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvälle kuulostaa Belinda! Täällähän on pitkästä aikaa kultaisten listalla tositoimiin pääseviä :)

Tinka: annettiinko sinulle mitään ohjeita sen sydämen tykytyksen kanssa? Jostain toisesta pinosta luin jonkun syövän magnesiumia vastaavaan vaivaan, ehkä pitää kokeilla...

Jymy: voi kurja, noi kaatumiset pelästyttää kyllä.

Tuli mieleen, että pitäisi hakea meidänkin mun vanhempien luota mun vanha nukensänky. Se olikin ihan hyvä idea, että vois isoveli siinä hoivailla nukkeaan. Jos häntä nyt traktorileikkien lomassa kiinnostaa... no, voi kiinnostaakin, kun on niin innoissaan siitä, että hänestä tulee isoveli.

Tilasin hänelle netistä sellaisen paidan, jossa lukee edessä isoveli, kun on asiasta niin tohkeissaan.

äitimiia rv 23+1

Vierailija
22/29 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä mihin suuntaan Belindan kivut kehittyy. Pääsetkö synnärille ennen minua. Kyselit tiedänkö kumpi on tulossa. Rakenneultran mukaan poika, siihen uskotaan, enkä kysellyt synnytystapa-arviossa vahvistusta asialle. Ei se mua haittaa vaikkei oiskaan, mies vois kyllä ensin pettyä, kun on jo ajatellut saavansa maatilalle jatkajan, kun tytöt kuulemma aina haluaa vaan kaupunkiin, ei ne haluu jäädä maalle. Ja sitten kaupunkilaistytöt haluaa maalle vaihdossa, kuten minä;)

Voi Jymy, koita nyt levätä ja parannella itsesi ja muut kultaiset olkaahan varovaisia, kun lumen alla piilee jäätä. Minä onneksi köpöttelen jo niin hitaasti eteenpäin, että mummotkin kiitäis ohi, eikä sillä vauhdilla paljon kaaduta.

niisku 37+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva kun huomasin että täällä on ihan oma porukka kultaisia, joihin siis minäkin kuulun ja tämä päivä onkin kulunut tällä koneella surffatessa niin että kukahan ne kotityöt...

Juu, on olleet tosi vaaralliset kelit ainakin odottajan näkökulmasta. Minäkin tällä viikolla kellahdin komiasti selälleni ja liuuin rinnettä alas jonkin matkaa. Ei onneks mitään käynyt, onhan se vauveli aika hyvin suojassa. Meillä siis odotellaan viidettä tenavaa heinäkuuksi eli kesän odotukseen sisältyy muutakin kuin lämpimien kelien odotus.

Jaahas nyt taidetaan lähteä iltapesuille että saa ipanat hyvissä ajoin nukkumaan.

T.meriaani rv 17+0

Vierailija
24/29 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meriaani! Tervetuloa listoille. Meillekin on tulossa viides lapsi ja meillä näyttää näiden viimeisten ikäeroa olevan vain päivä :o)

Äitimiia: Juttelin noista tykytyksistä (samalla oli huimausta ja hunoa oloa) neuvola-terkkari-kaverini kanssa ja kun hän ei ollut niistä huolissaan, niin en niistä neuvolassa maininnutkaan. Eivätkä onneksi vaivanneet enää loppuraskaudesta.

Tinka + Nuppu rv 17+1

Vierailija
25/29 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tällanen linkki, jonka tekstin työkaveri oli printannut mulle. Nauratti, vaikken ihan esikoista odotakaan!

http://www.justjoo.net/jutut.asp?id=78

t. Bonita

Vierailija
26/29 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minne kaikki kultaiset ovat viikonlopun aikana hävinneet?

Eilinen ihana ilma lyhensi työpäivää kummasti; nautimme koirien kanssa auringonpaisteesta yli tunnin metsälenkillä. Puoli tuntia kävelyä tuntuu hyvältä mutta siitä eteenpäin pitäisi muistaa hidastaa vauhtia ja kuunnella linnunlaulua. Kova paineentunne tulee alavatsaan heti kävelemään lähtiessä ja puolessa tunnissa vatsalihakset joutuvat jo töihin kun tuntuu, että pitää pidätellä ettei kaveri putoa lenkkipolulle.

Liikkuminen tuntuu kuitenkin hyvältä ja ajattelin vielä uskaltaa mammajumppaan tällä viikolla; jalat tuntuvat kovin taikinaisilta ja lihakset kaipaisivat pientä kipeytymistä.

Kävimme eilen elokuvissa. Filmi ei ole koskaan tuntunut niin pitkältä. Vauva on potkinut koko odotusajan leffan alusta loppuun mutta nyt olo alkaa olla jo epämukava. Kun istuu pitkään selkä kaarella ja yrittää päästä niin makaavaan asentoon kuin suinkin, aiheuttaa ähinällään ainakin vieruskaverin leffanautinnon keskeytymisen. Nyt taisi alkaa DVD-aika kotisohvalla! Tekisi vain niin hyvää käydä välillä tuulettumassa!

Eilen aloitin viimein vauvanvaatteiden pesun. Vaatteita on kai riittävästi jos niistä tulee 5x 5kg koneellista!!! Mistä ihmeestä niitä on kertynyt! Monta kassilista olemme saaneet ja olen ollut ahkera kirpparikävijä, uutena olen ostanut kai 3 vaatekappaletta. Kirpparivaatteet ovat olleet hinnaltaan alle 50 senttiä - 3 euroa kappale joten ei suuremmin haittaa jos jokin vaate ei ennätä kertaakaan päälle. :) En myöskään alunperin ottanut huomioon, että saisin ystävältäni kassikaupalla vaatteita; hänen poikansa on 3 kuukautta vanhempi kuin meidän syntyvä tyttö ja häneltä jää sopivasti kaikki pieneksi juuri ajallaan. Pojan vaatteet ovat kaikki sävyltään vaaleanruskeita tai valkoisia, värit käyvät hyvin myös tytölle. Vaatteiden pyykkäys ei niinkään pelota mutta silitys!!! Ei kuulu lempipuuhiini muutenkaan, hermothan noin pienissä lappusissa menee!

Tänään ajattelin käydä aikaisen aamulenkin mutta selkäni takaa kuuluu isoa kuorsausta. Koirat ovat tottuneet valoisan ajan lenkkeihin joten taitaa olla toivotonta saada porukkaa liikkeelle ennen auringonnousua. :)

Hyvää työpäivää kaikille kultaisille, tai lomapäivää teille/meille lomalaisille!

belinda_x 36+4

Vierailija
27/29 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan, viikonlopun juhlaputkesta selviytyneenä... meinasin kirjoittaa ' selvinneenä' mutta siitä olis tullut ehkä vähän väärät mielikuvat meidän 6-vuotisjuhlien laadusta. ;-)

Jätin pojat keskenään tuonne olkkarin puolelle ja tulin tänne työhuoneeseen piileskelemään... saa nähdä kuinka monta minuuttia kuluu ennen kuin joku tulee etsimään. Äkkiä tekstiä ruudulle, kauaa tässä ei oo tuhlattavaksi.

Kuulostaa Bonitan yölliset voimistelutuokiot tosi tutuilta. Mulla on myös tosi tukalat oltavat kun tulee päänupista peräsuoleen ja saman aikaan kantapäästä kylkiluihin... Lisäksi eilen illalla ja viime yönä vielä supisti aika ikävän kipeesti niin että menin nukkumaankin jyväpussin kanssa ja yritin olla hengittämättä... Kääks, kyllä tässä nyt pitää ainakin pari kuukautta vielä pysyä koossa.

Velipojalta tuli tekstari; se on päässyt määränpäähänsä Amerikassa, ja aikoo olla siellä melkein jouluun asti. Mistäs me nyt saadaan lapsenvahti synnytyksen ajaksi? Se on tähän asti aina kuuliaisesti paahtanut paikalle taksilla, kun meille on tullut lähtö. Viime kerrallakin tietysti keskellä yötä. Olis nyt kiva jos isi pääsis mukaan tähän viimeiseen synnytykseenkin, kun on muissa ollut myös mukana.

Hyviä vointeja taas kaikille, ja koittakaa varsinkin isomahaiset vaan jaksella... ei se loppusuorakaan ikuisesti kestä...

terveisin Jymy rv 27+4

Vierailija
28/29 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamu alkoi vähän huonosti kun kuopus heräili jo klo 5! Nukahti kyllä aika pian uudelleen, mutta minä en saanut sitten enää unta :o( Olikin muuten aika hedelmällistä aikaa miettiä kaikenlaisia asioita, joita ei päivän mittaan ehdi ajatella! Tuli pari tärkeää juttua mieleen! Aamun pelasti kun pitelin kättä vatsallani (ja yritin siis nukkua selälläni) ja yks kaks alkoikin pieni kuplinta vatsan alla! Siitä ei kyllä voinut erehtyä, kyllä siellä joku pieni suoritti aamujumppaansa! Aivan ihanaa! Taisi kyllä olla aikaisimmat liikkeet, mitä olen missään raskaudessa tuntenut! Nyt varmaan tuleekin pidettyä jatkuvasti kättä vatsalla :o) Onneksi ei ole vielä rasvakerroksia välissä.

Tänään oli sitten lääkärineuvola ja ONNEKSI mies jäi nuorimpien lasten kanssa kotiin ja meni vasta puoleksi päiväksi töihin! Lääkäri oli tunnin myöhässä, joten aikaa meni kaikkiaan reilut 1,5 tuntia. Ja muutenkin oli kiva, ettei lapset pyörineet siinä lääkärin tutkiessa minua. Kaikki oli ok, painoa tullut vain 300g alusta lähtien, eipä ihme ettei vatsa näy. Sykkeet 140 ja löytyivät heti ekalla yrittämällä. HB oli huimat 146, niin hyvä mulla ei ole ollut varmaan koskaan, viimeksi oli jotain 126.

Tänään sitten jo kerrottiin 8-vuotiaalle ja ensi viikolla synttäreitään viettävälle 6-vuotiaalle vauvasta :o) Nuorempi oli vähän ihmeissään, että miten meille voi tulla vauva kun meilla ON JO vauva! Lupasi kyllä sitten hoitaa tuon nykyisen kuopuksen ja minä saan hoitaa uutta vauvaa :o) Aika ihana! Molemmat lapset olivat kyllä innoissaan :O) Toisin kuin tuo vanhin (ensi viikolla 11v) tulee olemaan, ei siis vielä tiedä kun ei ole tullut koulusta kotiin.

Meillä siis tiedossa juhlaputki. Lauantaina on anopin 70v synttärit 250km päässä, 6.pvä esikoisen synttärit, 10.pvä 6-vuotissynttärit ja 13.pvä miehen synttärit :o) Niistä kun toivutaan, niin saadaan alkaa pakkaamaan ja muuttamaan!

Nyt lähden viemään kolmea lasta parturiin!

Tinka rv 16+3

Vierailija
29/29 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten nyt ehdi kirjoitella, joskus toiste taas... kivoja uutisia Tinkalta, onnea! :D