Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkäisyn pois jättämisen jälkeen todella kipeät kuukautiset

30.01.2006 |

Joulukuun lopulla otin pois ehkäisyrenkaan. Kuukautiset tulivat normaalisti, jonka jälkeen toiset alkoivat nyt viikonloppuna. Kierto oli 32 päivää. Nyt on kuukautiset olleet yhtä tuskaa. Alavatsaan koskee kolmatta päivää. Yöllä ei saa kunnolla nukuttua. Burana auttaa vähäksi aikaa.

Ennen ehkäisyä normaalisti mahaan koski muutaman tunnin, jonka jälkeen alkoi vuoto. Ehkäisyä käyttäessä ei ollut minkäänlaisia kipuja. Olen myös ennenkin lopettanut ehkäisyn (en yrittääkseni tulla raskaaksi), mutta silloin ei tällaisia kipuja ilmennyt.

Nyt on vuotokin ollut normaalia enemmän. Johtuuko tämä nyt ehkäisyn lopettamisesta ja hormooneista? Tuli myös mieleen, olisinko ollut jo raskaana, mutta mennyt kesken.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan!

Mulla myös ehkäisyn lopettamisen jälkeen menkoista on tullut aikamoinen riesa. Mulla on ehkä noin viikkoa oireetonta aikaa, kaks viikko ennen menkkoja tissejä alkaa särkeä ja se pahenee menkkojen alkuun saakka. Alavatsassa koko ajan nippailee, eli ei mitään hajua ovulaatiosta, se voi olla noiden tuntemuksien mukaan koska vaan. No, sit mun menkat alkaa, niin 3. tai 4. päivä tulee ihna sairaat vatsa- ja selkäsäryt. Useimmiten menee enemmän kuin 2000 mg Buranaa päivässä, mikä on ihan liikaa, mut ei sitä muutakaan voi. Sitä varmaan kuolis, jos ei ottais särkylääkettä.

Se, että vuotoa tulee enemmän, on ihan normaalia. Pillerit tai muu hormoniehkäisy niukentaa vuotoa. Et tervetuloa Niagaran putouksille:)

Oon gynen luona valitellut joka kerta vaivojani, mut eipä niitä kovin tosissaan oo otettu, vaikka ne tuntuu oikeesti vaikeuttavan lähes jokapäiväistä elämää. Esim. just nyt en vois kuvitellakaan hölkkääväni, tissit on niin kipeet taas..

Jos yhtään lohduttaa, niin kuulemma synnyttämisen jälkeen menkkakivut saattaa alkaa helpottaa:) Mä nyt sit vaan odottelen, että pääsis synnyttään. Ollaan yritetty vauvelia 1 v 3 kk. Nyt on kiertopäivä 29/27-33, joten asia mahdollisesti ratkeaa tällä viikolla sitten:)

Ei muuta kun mukavaa kevättä sinulle ja muillekin!!!!

Vierailija
2/4 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mä ku olin luullu,et olin pillereitä syödessäki kärsiny..mut eipä ne kivut ollu sit mitään.

toivottavasti helpottaa!! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekat luomumenkat pillerien jälkeen alkoi eilen, ja sairaan kovat kivut.. Yöllä heräsin monta kertaa kipuun.

Alisa: Jos Buranaa menee noin paljon (selvästi yli max. suosituksen), niin suosittelisin johonkin muuhun kipulääkkeeseen, joka tehoaa paremmin nimenomaan menkkakipuihin. Ihme juttu että gynesi oli noin välinpitämätön, kun ei kuunnellut sinua. Kysäisepä ehkäsiyneuvolan terkkarilta, hän voi varmasti neuvoa sinua. Ei noin kovista menkkakivuista tarvitse nykyään enää kärsiä.

Vierailija
4/4 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut kivuliaat menkat, mutta pillereiden lopetuksen jälkeen ensimmäiset menkat oli jotain hirvittävää. Kierto ei ollut vielä palautunut normaaliksi ja menkat alkoi yllättäen kesken työpäivän eikä mulla tietenkään ollut mitään lääkettä mukana. Kivut oli todella kovat!

Tämän jälkeiset menkat on onneksi ollut mulle normaalin kivuliaita, eli selviän 1-2 kipulääkkeellä päivässä. Olen syönyt resepti lääkkeitä kuukautiskipuihin 16-vuotiaasta lähtien, tavalliset Buranat yms. ei todellakaan auta. Nykyiset lääkkeet on tehokkaat ja vaikutus alkaa n. 15 min kuluttua, oispa tällaisia ollut aina!!!