Mitä mieltä naisista joilla lapsia useamman miehen kanssa?
Onko jotenkin hyväksytympää jos on uusperhe ja naisella lapsia kahden miehen kanssa,kun olla yh ja lapsia kolmen miehen kanssa.
Kommentit (64)
Minulla on 3 lasta 2 eri miehen kanssa...Näiden vastausten perusteella en " saisi enää yrittää uudelleen saati saada lisää lapsia" !? Onneksi ystäväpiirini ei ole näin ahdasmielistä eikä kukaan, edes miehet, ole koskaan kyseenalaistanut elämänarvojani! Olen alle 3-kymppinen yh, opiskelen, olen töissä, lapseni voivat hyvin, paljon paremmin kuin ollessani ex-miehen kanssa. On meissäkin " epätoivoisissa lapsia tehtailevissa yh-äideissä" eroja. ;) Ja mielummin olen yksin lasteni kanssa kuin yhdessä miehen kanssa tyyliin " olemme yhdessä vain lasten takia" !
liittyvät nyky-yksinhuoltajiin, joilla on lapsia usean miehen kanssa muttei miestä?
Ennen olit leskirouvan pakko löytää uusi elättäjä, ei ollut ehkäisyäkään.
Nykyään ei ole samalla lailla biologian armoilla lastensaamisessa ja Suomessa on sosiaaliturva, niin että ei itseään tarvitse myydä elannon takia.
Eli ei mun mielestäni ole todellakaan yhtään sen hyväksytympää miehelle kuin naiselle. mutta itsehän te siellä tykönänne nämä asiat päätätte.
Ja itse en lapsilleni uusperhettä perustaisi. En ole niin säälittävä rassukka, että lapsia ja miehiä pitää tehdä lisää koko ajan, pärjäisin hienosti lasteni kanssa ilman näiden isääkin. Mutta onneksi olen valinnut mieheni huolella, ja näin elämmekin ihanaa elämää suuren suvun ympäröimänä.
eli kyllä ne naiset vaan ottaa sellaisia miehiä.
miehiä, joilla jopa 5 lasta eri naisille tai aviomiehiä, jotka ovat välillä käyneet vieraissa seurauksena lapsi, mutta " onnellinen avioliitto" jatkuu.. Kuitenkin se nainen näyttää aina olevan se epätoivoinen & säälittävä hutsu...
-48-
Mun usko vakaaseen " loppuelämän" kestävään parisuhteeseen on mennyttä. Nykyään seurustelen ihanan miehen kanssa ja haluaisin kolmannen lapsen, vaikka tiedän että meidän suhde hautaan saakka tuskin kestää, mutta kolmas lapsi MINULLA haaveissa. Mitäs siihen sanotte.
kuin että olet itsekäs. Hyvä äiti edes yrittää turvata lapselle myös isän ja lapsia hankkiessa ei tärkeintä ole omat halut ja tarpeet, vaan lasten hyvinvointi. Jo olemassaolevien ja tulevien. Kovin on heittopussielämää ollut noiden pientesi elämä jo tähänkin mennessä.
Oma biologinen isäni lähti omille teilleen kun olin vielä äitini masussa. Minkäs sille nainen tekee, häh? Myöhemmin sain kaksi pikkusisarusta, joilla on siis eri isä kuin minulla.
Lienee eri asia kuin esim. 53 joka tieten tahtoen aikoo hankkia lisää lapsia, vaikkei itsekään usko suhteen kestävän. Ja isättömiä lapsia on jo kaksi.
Kuvittele itsesi tilanteeseen jossa sinulla olisi jo sisarus samassa jamassa ja äitisi raskaana tulevan isättömän kanssa, koska HÄN HALUAA lapsen. Mahtaisi sulla ymmärrystä riittää.
Olen myöskin samaa mieltä esim. Sharon Stonen kanssa, että on turha odotella unelmien prinssiä jos sitä ei näy eikä kuulu. Adoptoi vaan yksinään lapsen ja siinä se. Jos se nyt sattuisi onnistumaan. :P
Musta pukkiäijät ja petturit on kuvottavia, eikä tulisi mieleenkään rehennellä esim. varatun kanssa seksin harrastamisesta. Molemmat yhtä säälittäviä tapauksia.
Vierailija:
miehiä, joilla jopa 5 lasta eri naisille tai aviomiehiä, jotka ovat välillä käyneet vieraissa seurauksena lapsi, mutta " onnellinen avioliitto" jatkuu.. Kuitenkin se nainen näyttää aina olevan se epätoivoinen & säälittävä hutsu...
-48-
Ja yksinäisen naisen on muuten koko lailla mahdoton saada a-lasta tätä nykyä, kun Kiina kiristi hakijaehtoja.
Myöskään taloudellisesti en ole riippuvainen miehestäni, vaikka meillä perheenä täysin yhteinen talous onkin.
JA jos kuolema tai jokin muu meidät mieheni kanssa erottaisi, niin en ryhtyisi mihinkään uusperhekuvioihin, sen tiedän aivan varmasti. En ole säälittävä akan rahjus, jolla täytyy aina olla mies tukena ja elättämässä.
Eiköhän esimerkkejä ole ihan tarpeeksi. Suomessa vain ei ole ollut tapana ainakaan näihin päiviin asti jakaa huoltajuutta oikeasti tasan eron jälkeen, siitä on tullut sitten viikonloppuisiä ja marttyyriyksinhuoltajia.
Siis vielä kerran: vaikka vanhempien parisuhde päättyisi, se ei välttämättä tarkoita vanhemmuudesta luopumista! Jos jotkut typerykset hylkäävätkin lapsensa, läheskään kaikki erovanhemmat eivät.
siinä on tod. näk. ainakin yksi tai kaksi hulttioisää remmissä mukana.
25 - 50 % per perhe.
Ja käypä lukemassa netti-Iltalehden perhesivuilta etävanhemmista tuore juttu.
Muutenkin harvinaisen asiallista asiaa ollakseen Iltalehden juttu.
kiteytti asiaa näin: " On paljon reilumpaa tehdä lapsia kolmelle eri miehelle, kuin rasittaa yhtä kolmen lapsen elatuksella" . Että näin, onkos tuohon enää mitään lisättävää?
mutta jokaisen lapsen välissä yli 10-vuotta? Kaikki syntyneet avioliitosta tai suhteesta.
Eiköhän aikavälikin kerro paljon henkilöstä??
että on todella pinttynyt tapojensa orja, eikä opi paskan vertaa edellisistä virheistä vaan toistaa niitä kuin joku alkueläin.
Erittäin suositun Lapsi-kirjan kirjoittajalla, Anna Wahlstömillä on 9 lasta useiden eri miesten kanssa, joku suhteista oli muistaakseni melko lyhyt. Silti hänen kirjojaan luetaan inolla lapsenkasvatuksen opastuksena. Omalla anopillani ja edesmenneellä appiukollani on uudet perheet, kun heidän reilusti alle 20-vuotiaana solmimansa liitto ei kestänyt. Ehkä vihiviimeinen mielikuva, jonka osaisin uskovaiseen anoppiin yhdistää on ' hutsahtavuus' , vaikka hänellä kuulema oli muita suhteita ennen nykyisen miehensä löytymistä.
Ja miehen mummolla oli yksi lapsi, jonka isä kaatui sodassa ja sitten useampi mieheni ukin kanssa. Vanhoina aikoina, monet avioliitot päättyivät usein nopeastikin toisen kuolemaan suurin osa leskistä (niin miehistä kuin naisista) avioutui uudelleen, tutstukaapa omien esiäitienne elämään.