Istanbul matkakokemuksia?
Onko sellainen kohde jonne kannattaa mennä? Onko joku käynyt hiljattain?
Kommentit (24)
Olen käynyt usein, viimeksi ennen pandemiaa. Paljon nähtävää... "Aidossa" kylpylässä käynti on super rentouttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt usein, viimeksi ennen pandemiaa. Paljon nähtävää... "Aidossa" kylpylässä käynti on super rentouttavaa.
Okei! Onko suositella jotain "aitoa" kylpylää?
Miksi kukaan mihinkään ählämilandiaan edes haluaisi lähteä?
Hei, aivan mahtava paikka! Käyn siellä yleensä ostoksilla nelisen kertaa vuodessa, mutta nyt pandemia-aikana hieman harvemmin. Kaikki on melkein ilmaista, kun liiran kurssi on niin huono. Joten tyhjillä matkalaukuille sinne ja täysillä takaisin.
Kannattaa ehdottomasti käydä Aya Sofiassa ja Sinisessä moskeijassa. Historiallisella alueella on paljonkin muuta nähtävää. Ja ravintoloista kannattaa tietty käyttää niitä, mitkä ovat täynnä paikallisia. Herkullisin ruoka yleensä niissä.
Istanbulissa on monia kaupunginosien omia markkinoita, missä käyminen antaa oman pikantin lisänsä. Luksusostoskeskuksia on viime aikoina noussut kuin sieniä sateella. Kiva tsekata jotkut niistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Sama!
Lempikaupunkini maailman metropoleista. Nuo kylpylät on uskomattomia, ne pesukokemukset vei ihan lapsuuteen kun mummo pesi ja huuhteli Harjun saunassa meidät pienet❤
Koskaan en kyllästy. Löytyy muuten hyviä sarjoja Istanbulista, esim Suojelija ja Musta raha rakkaus, niissä pääsee fiilistelemään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei! Onko suositella jotain "aitoa" kylpylää?
Esim Gagaloglu hamam. Sori kirjoitettu ilman ylämerkkejä.
Idän pikajunalla ei ainakaan kannata matkustaa. Saattaa loppua matka lyhyeen.
Vierailija kirjoitti:
Idän pikajunalla ei ainakaan kannata matkustaa. Saattaa loppua matka lyhyeen.
Kuinka niin? Puhkeeko niistä usein renkaat vai miksi?
Kuinka helposti tuolta saa mahataudin?
Tuleeko hamamissa helpostikin ahmedin slaikkaa hanuriin?
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko hamamissa helpostiki ahmedin slaikkaa hanuriin?
Hehheh
Vierailija kirjoitti:
Kuinka helposti tuolta saa mahataudin?
Vuonna 86 kipristeli vähän vatsaa kun ostin katukärrystä Lahmacunin eli "pikkupizzan". Saattoi johtua mausteistakin.
80 matkaa ympäri maailmaa ja ainoat ruokamyrkytykset Espoosta ja Helsingistä. Istanbulissa on ihan normaali hygieniataso:)
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko hamamissa helpostikin ahmedin slaikkaa hanuriin?
En ole käynyt miesten puolella. Mene ja kokeile
Oi. -90 luvulla olin 2vk. Eka viikko tottulua esim liikenteeseen. Kylpylä-sauna hauska kokemus. Basarissa olis viihtyny vaik viikon teetä juoden. Mausteiden huumaava tuoksu...
En muista mitään ostaneeni.
Nuori blondi nainen sai kyllä huomiota.
Hotellin respalla oli saman niminen vaimo, siitä vitsailtiin.
Kannatti kokea koko reissu.
Vierailija kirjoitti:
Onko hyvät kebabit?
'
Kebbee varmaan löytyy joka lähtöön. Muita ruokavinkkejä?