Mitä mieltä naisista joilla lapsia useamman miehen kanssa?
Onko jotenkin hyväksytympää jos on uusperhe ja naisella lapsia kahden miehen kanssa,kun olla yh ja lapsia kolmen miehen kanssa.
Kommentit (64)
mulle tulee yhdestä tutusta välillä outo olo, kun on lapsia kahden eri miehen kanssa ja silti yh.. Että miten ihminen voikin valita kaksi kertaa " väärän" miehen? Siis ettei suhde toimikaan jne. toki tulee eroja ja ongelmia, mutta silti.
Vierailija:
sillä mentaliteetillä että " jos tää ei suju niin erotaan ja vaihdetaan" . Ihan selkeästi.
Voi elämä. Kai nyt osaat tehdä eroa sen välille, että tehdäänkö lapset kenen tahansa kanssa ja katsotaan onnistuuko, ja sen, että täytyy olla ehdottomasti 100% varma siitä että kaikki menee nappiin, ennen kuin tekee lapsia.
että kyllä se isänkin pärstäkerroin kohteluun yleensä vaikuttaa.
19
Vierailija:
mulle tulee yhdestä tutusta välillä outo olo, kun on lapsia kahden eri miehen kanssa ja silti yh.. Että miten ihminen voikin valita kaksi kertaa " väärän" miehen? Siis ettei suhde toimikaan jne. toki tulee eroja ja ongelmia, mutta silti.
Miten ylipäätään ihminen voi tehdä elämässään virheitä? Kaksi kertaa tai jopa useammin! Sellaista nyt vain elämässä voi sattua. Missä pumpulissa sinä olet kasvanut? En tarkoita, etteikö niitä virheitä voi sattua ihan omasta tyhmyydestä, mutta jos kaksi kertaa on eronnut miehestä - ja vielä hyvänen aika saanut kummankin kanssa lapsen, jo on aikoihin eletty" - niin mikähän siinä nyt on niin perinjuurin ihmeellistä. Valitettavaa tietysti, mutta virheiltä et varmaan sinäkään voi elämässä välttyä.
Välittyyköhän siitä yh-äidistä jotain vaarallista säteilyä?
kun kaikki eivät tunnu osaavan.
16
Myös YH jolla on kaksi lasta kahden eri miehen kanssa ei oikein houkuttele. Itse EN todellakaan sekaantuisi
-Mies
Vierailija:
1. Teinin " me ollaan aina yhdessä" raskaus. Ero tuli kun lapsi oli 3kk, poikaystävä (18v) ei kestänytkään lapsia ja minusta (16v) tuli yh.
2. Kännissä laivamoka. Isästä ei ole muistikuvia
3. Avioliitto. Lapsi.
4. Sama isä lapsella kuin 3:lla. Mies kuitenkin kuoli onnettomuudessa ja minusta tuli leski.
5. Uusi mies ja onnellinen elämä. Lapsi.
6. Sama isä kuin 5:lla. Mies päättikin vaihtaa nuorempaan.
7. Uusi mies, uusi avioliitto. Lapsi. Mies kuoli sairauskohtaukseen.
8 ja 9. Uusi mies. Uusi avioliitto. Syntyi kaksoset. Mukana myös miehen 4 lasta. Uusperhe. Onnellista elämää takana jo 5 vuotta.
Ikää nykyään 43v. Kaikista lapsistani olen onnellinen, vaikka lapsilla ei sama isä olekaan ja elämä on heitellyt.
syntyneet vuosina 1920-1942. Ei hän varmaan ainakaan baareissa ollut hypännyt ;)
Mutta kyllä hieman karsaasti katson niitä yh-naisia, joilla esim. kolme lasta eri miesten kanssa ja ovat sinkkuja. Se herättää eittämättä ajatuksen, että ei oikein ole elämä ja prioriteetit kunnossa. Että ihminen on jotenkin tuuliajolla tai muuten jotenkin " hölmö" tai erittäin itsekäs, kun ei ajattele lapsiaan tuon enempää, että pitäisi huolta ydinperhekuviosta edes jollain tasolla.
Yhteenveto: kerran voi ihminen erehtyä, mutta siitä pitäisi jo oppia (ja ajattelen, että monet uusperheläiset ovat oppineet). Monen eri isän kanssa lapsia tekevät yh-äidit tuntuvat jotenkin epäkelvoilta äideiltä.
Jotkut heistä tunnollisia ja kunnollisia ja osa vosuja.
Sama pätee myös naimisissa oleviin - heissäkin on uskottomia vosuja.
Joku on jäänyt leskeksi ja löytänyt uuden kumppanin ja saanut lisää lapsia mitä pahaa siinä on. Avioero voi tulla naisen tahdosta riippumatta ja ymmärrän täysin että etsii uuden elinkumppanin.
Niitä en ymmärrä jotka vaihtavat miestä kuin rukkasta ja jokaisen kanssa lapsi.
Yhteenveto: kerran voi ihminen erehtyä, mutta siitä pitäisi jo oppia (ja ajattelen, että monet uusperheläiset ovat oppineet). Monen eri isän kanssa lapsia tekevät yh-äidit tuntuvat jotenkin epäkelvoilta äideiltä.
[/quote]
Ai että uusperheläiset ovat oppineet.. Just joo. Kaikki uusperheet ovat jotenkin säälittäviä ja ovat tehneet kamalia virheitä..
Ehkäisyn perustiedot kyllä on selvitettävissä aika helposti, ellei niitä kotona/koulussa ole selvitetty.
Joillakin on vaan ihme pakko mennä pikaisesti naimisiin, hankkia pikaisesti lapsia. Toiset harkitsee.
Mutta onneksi on niitä poikkeuksia!!
Mä jos eroisin omastani, niin tuskin tekisin lisää lapsia uuden kanssa (jos sellaisen löytäisin).
Meni naimisiin ja tuli raskaaksi 19-vuotiaana, sai toisen lapsen 23-vuotiaana.
Miehenä täysi kusipää joka petti toisen naisen kanssa.
Äitini oli todella naiivi maalasityttö.
Hän oli monta, monta vuotta yksin kun taas luuli kohtaavansa unelmien miehen. Noh, avioliitto ja kaksi lasta lisää ja tämäkin mies petti.
ja niille jotka syyttävät äitäni tyhmäksi ämmäksi joka ei tajua ottaa hyvää miestä, nämä kummatkin miehet osaavat näytellä ulospäin mitä parhainta ihmistä.
Esim. olin itse teini-ikäinen ja äidin toinen mies vaikutti oikealta pyhimykseltä, oli uskovainen ja absolutisti.
En olisi ikinä arvannut, että äijä pelaa seläntakana sellaista peliä, olin kuin puulla päähän lyöty!
Nyt kummatkin ukot ovat jatkaneet elämässään kuviota, että nainen vaihtuu ja on tullut heille lisää lapsiakin.
On se jännä, että naista tässäkin syytetään.
Kyllä se niin on, että mies voi puheillaan ja paskanjauhamisella lirkuttaa ehkä vähän huono itsetuntoiset ja epävarmat naiset pauloihinsa.
Miehet on pahan alku ja juuri. ja sinä " mies" joka ällösit yh:ta, pidä idioottimaiset mielipiteesi omana tietonasi, et voi tietää miten elämä kutakin heittelee, " mies"
Miehet vaan panee paksuksi ja siirtyvät seuraavaan kohteeseen.
Minun äidilläni on lapsia kolmen eri miehen kanssa. Ne kolme miestä ovat myös ainoat, joiden kanssa äitini on ollut. Aikuinen tekee toki hyvin pitkälle omat valinnat, mutta äidilleni ei silti elämä ole ollut kovin hellää. Ensimmäisen miehen kanssa tuli ero miehen väkivaltaisuuden takia, muut kaksi lähtivät toisten naisien mukaan. Niin se elämä heittelee.
Surullista, jos joku pitää äitiäni " hutsahtavana" tämän takia, mutta onneksi itse osaan kaiketi juuri tämän perhetaustan takia ajatella avarakatseisemmin. Ei kaikki ole aina niin helppoa ja itsestäänselvää. Minun äitini on hyvä ihminen ja hyvä äiti. Hänellä on ollut kasvatettavanaan kolme lasta.