Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** SISUNAISET 30.1.2006 ***

30.01.2006 |

Hei!

Tämän aamun punnitus toi lukemat 59,2kg eli alaspäin ollaan menossa:)

Tosin eilen olin jumpassa, ja olen huomannut, että jumpan jälkeisenä päivänä paino on yleensä yläkantissa, liekö lihaksissa jotain nestettä tms... En tiedä, mutta tyytyväinen olen tuohon tulokseen. Mites muut?

Kommentit (28)

1/28 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko sujui melko mallikkaasti, yhtä juustoisaa poikkeusta lukuunottamatta. Perjaintaina käyneet vieraat toivat tullessaan ihania juustoja ja viiniä, joten mussutin niitä kuin hiiri koko illan. Ja tässä tarkoitan suurta määrää, en hiiren annosta:)

Jumpissa kävin kahdesti viikon aikana, ja muutenkin pyrin liikkumaan mahdollisimman paljon. Saa nyt nähdä, kuinka hyvin tämä viikko menee. Toivon, että pystyn tsemppaamaan lähinnä iltaisin, sillä iltapuputus on minun ongelmani. Päivät menevät yleensä tosi hyvin, mutta illat ovat vaikeita...

T:Bikka

Lähtöpaino 60kg, tavoite 55kg.

00 00 00 00 0X Eli yksi puolen kilon pallo on jo poksahtanut!!!

Paino nyt 59,2kg. Kohta poksautan toisenkin!

Vierailija
2/28 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino on noussut. aamulla 69,9kg. lähtö oli viikko sitten 69,2.

johtuu varmaan viikonlopusta. käyn harvoin ulkona joten herkuteltua on tullut viikonloppuna ja eilen oli sitten vaalivalvojaiset vielä. eli turvotusta ja herkuttelua. koitin kyllä sipsien sijaan herkutella porkkana ja kurkkudipillä, mutta näin siinä käy.

takaisin ruotuun...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[size=2]

Nimi:

Lähtö kg, Tavoite kg, Paino nyt kg, Vko pudotus kg, Tot pudotus kg, Matkaa tavoitteeseen kg, Vkoa edessä että tavoite toteutuu

[color=fuchsia][b] Annika1973 [/b]♥[/color]

!! Ei päivitystä, edellisviikon tulokset !!

94 kg, 66 kg, 72 kg, -0.5 kg, 22 kg, 6 kg, 15 vkoa

[color=green][b] Körömölli [/b]♥[/color]

88 kg, 70 kg, 83.5 kg, 0.0 kg, 4.5 kg, 13.5 kg, 24 vkoa

[color=fuchsia][b] 90M [/b]♥[/color]

90.5 kg, 70 kg, 79.9 kg, -0.1 kg, 10.6 kg, 9.9 kg, 19 vkoa

[color=green][b] Löysä [/b]♥[/color]

80.3 kg, 70 kg, 78.6 kg, 0.0 kg, 1.7 kg, 8.6 kg, 11 vkoa

[color=fuchsia][b] Emonamoha [/b]♥[/color]

90 kg, 68 kg, 86.7 kg, -0.7 kg, 3.3 kg, 18.7 kg, 54 vkoa

[color=green][b] Puppiska [/b]♥[/color]

84 kg, 58 kg, 63.4 kg, -2.1 kg, 20.6 kg, 5.4 kg, 13 vkoa

[color=fuchsia][b] Sininen31 [/b]♥[/color]

101 kg, 65 kg, 88.2 kg, 0.2 kg, 12.8 kg, 23.2 kg, 24 vkoa

[color=green][b] Minlee [/b]♥[/color]

95.5 kg, 75 kg, 84.9 kg, -0.9 kg, 10.6 kg, 9.9 kg, 28 vkoa

[color=fuchsia][b] BM22 [/b]♥[/color]

96 kg, 75 kg, 94.3 kg, -0.8 kg, 1.7 kg, 19.3 kg, 25 vkoa

[color=green][b] Katti26 [/b]♥[/color]

90.2 kg, 71 kg, 85.4 kg, -0.2 kg, 4.8 kg, 14.4 kg, 18 vkoa

[color=fuchsia][b] Perenna [/b]♥[/color]

74 kg, 62 kg, 63.1 kg, -0.2 kg, 10.9 kg, 1.1 kg, 5 vkoa

[color=green][b] Bikka [/b]♥[/color]

60 kg, 55 kg, 59.6 kg, -0.4 kg, 0.4 kg, 4.6 kg, 12 vkoa

[color=fuchsia][b] Pointzi06 [/b]♥[/color]

88.8 kg, 77 kg, 88.8 kg, 0.0 kg, 0 kg, 11.8 kg, 30 vkoa

[color=green][b] Momentti [/b]♥[/color]

69 kg, 63 kg, 69 kg, 0.0 kg, 0 kg, 6 kg, 15 vkoa

[color=blue]

Suurin vko pudotus:

[b]

1. sija => Puppiska : -2.1 kg

[/b]

Ajallisesti lähinnä tavoitettaan:

[b]

1. sija => perenna : 5 vkoa

2. sija => löysä : 11 vkoa

3. sija => bikka : 12 vkoa

[/b]

Laihdutustietoja, kaikki Sisunaiset huomioiden:

mukana: Annika1973, Körömölli, 90M, Löysä, Emonamoha, Puppiska, Sininen31, Nepo, BM22, Katti26, Perenna, Bikka, Pointzi06, Momentti

ei-aktiiviset: Kääkkis, Huhtis, Poju01

Laihduttajia: 14 (aktiivisesti mukana olevia)

Painomme oli alussa: 1201.3 kg

Painamme nyt: 1097.4 kg

Tavoitepainomme: 945 kg

Viikolla paino tippui: -5.7 kg

Kokonaispainonpudotus: 103.9 kg

Matkaa tavoitteeseen: 152.4 kg

[/color][/size]

- Minlee

Vierailija
4/28 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi: Minlee

Ikä: 30 v.

Pituus: 178 cm

Aloituspaino: 95.5 kg

Tavoitepaino: 75 kg

Paino viime viikolla: 84.9 kg

Paino nyt: 86 kg

Viikon pudotus: +1100 g

Kokonaispudotus: 9.5 kg

Matkaa tavoitteeseen: 11 kg

Eli aikaslailla plussaa tuli, mutta tuo oli odotettavissakin. (kävin siis vaa' alla viikon aikana, joten tulos oli odotettavissa).

Menkoilla on varmasti osuutta asiaan, kuten myös sillä, että valvoin ne pari yötä tytön kanssa ennen edellisviikon punnitusta. Mutta tuosta jatketaan.

5/28 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

BIKKA:Hieno juttu, että oot liikkunut ja painokin on tippunut..mä ole muuten kans huomannut, että jumppa/lenkkeily tms. kerää varmasti nestetä lihakseen ja se näkyy vaa´assa ;o)!!

MINLEE:No voi kökkö, että paino nousi, mutta varmasti on turvotusta!!

Ens viikolla tuleekin sit jo taas miinusta!!

Mä otin tuosta Minleen listasta mallia ja laitan tiedot samalla lailla..vaikuitti kätevältä..samoin oon tuota monta kertaa katsonut, että pitäiskö ottaa käyttöön tuo pallura/rasti-systeemi minkä Bikka laittoi..siitä näkyis kivasti karistetut kilot ;o)!!

Nimi: Körömölli

Ikä: 28 v.

Pituus: 165 cm

Aloituspaino: 88 kg

Tavoitepaino: 70 kg

Paino viime viikolla: 83.5 kg

Paino nyt: 82.4 kg

Viikon pudotus: -1.1 kg

Kokonaispudotus: 5.6 kg

Matkaa tavoitteeseen: 12.4 kg

Ja ne pallurat ois näin sitten vissiin, kun merkkaan niin, että yks 0/x on aina yks kilo ;o):

0000000000000xxxxx

Viikko sujui hyvin..tänään pidän pisteettömän päivän, mutta huomenna taas tiukka linja päälle..tosin miehellä on ihan hullu työviikko edessä eli on töissä aamusta iltaan, joten lenkille en pääse varmaan kertaakaan, mutta ruokavaklion pidän kohdillaan ;o)!!

6/28 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille kovasti tsemppiä vielä, kun senkin unohdin laittaa..sylissä nääs yks vinku-iita ;o)!!

t.köris

Vierailija
7/28 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa iloinen yllätys, kun kävin puntarilla.

Paino viime viikolla: 85,4 kg

Paino nyt: 84,9 kg

Paino putosi: 500 g

Olin melkein varma, että pudotusta ei tule. Liikunta jäi kokonaan pois ohjelmasta ja vaikka viikon olin tosi tiukkana niin viikonloppuna repsahdin ihan kunnolla...Eilen vielä kyläiltiin ystävien luona, jossa oli maailman parasta (ja vielä heillä perinteisesti miehen tekemää) suklaakakkua, ihanaa juustoparsakaali piirakkaa ja jäätelöä...Ja minähän herkuttelin!

Tällä viikolla skarppaan tosissani. Mulla on tähtäimessä torstaina se painonvartijoiden toinen tähti. Sen saa kun 6kg menee rikki! PV puntari näytti 600g vähemmän kuin meidän oma. Ne lukemat menee omia latujaan siellä ja täällä on sitten sivupersoonani lukemat, heh. :O)

Vierailija
8/28 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taisi jäädä viimeviikon pinoutuminen väliin , sorry !

Tosin ei kyllä muutosta ole tullut mihinkään suuntaan. Tuntuu kehoni viihtyvän tässä.

Sortunut herkkuihin kyllä olen *tunnustaa nöyränä*. Meilläkin mies tehnyt mahottomia työpäiviä ja sitä sitten mukamas vaihtaa illantullen vapaalle ja mussuttaa (/%&%¤# :/ plääh.

kopsaanpa minäkin ::

Nimi: perenna

Ikä: 44

Pituus: 169 cm

Aloituspaino: 74 kg

Tavoitepaino: 62 kg

Paino viime viikolla: 63 kg

Paino nyt: 63,0 kg

Viikon pudotus: -

Kokonaispudotus: 11 kg

Matkaa tavoitteeseen: 1 kg ;o)

Nämä mun luvut on vähän tylsää luettavaa. Mutta mieli kyllä on piristynyt lisääntyneen auringon myötä. Ostin oransseja kynttilöitäkin ja madonvihreän villatakin ...kevään merkit mulle !

Ja kiitos kaikille, jotka olette niin ihania ja aktiivisia tässä meidän mukavassa ketjussa. Kiitos terkuista ja tsempeistä.

Tänään täytyy käyttää esikoinen kouluun ilmoittautumisessa, apua kuinka aika rientää.

Muistetaan, että meillä on vain tämä aika ja tämä elämä tässä ja nyt. Nautitaan ja pidetään itsestämme huolta. *pohdiskelee*

Tsemppiä sisukkaat ja heilahdellen helmikuuhun ja vaaka saa heilahtaa alaspäin kaikilla !!!!

:: perenna

Vierailija
9/28 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanaa, olen pudottanut hää grammat! Eli viikolla lähti pois se 200g, mutta ei sitten muuta.. Jos joulua ei huomioida, niin tämä oli tämän laihiksen pienin tiputus. Liekkö kulutukseni jo tippunut niin, että tämänhetkinen ruokamäärä olisi ns. ylläpitoannos ja laihtuakseni kroppa vaatii pienempää kalorimäärää? Kyselen, kun en tiedä...

stepperiä olen polkenut melkein joka ilta. On muuten naiset aika tehokas värkki! 200kcal vaatii n.1700 askelta ja noin puoli tuntia. Ja hiki tulee. Alussa meinasi tulla pohkeet kipeäksi, mutta sekin on helpottanut. Suosittelen.

Nyt on repussa jo uimapuku, huomenna menen altaaseen. Jos sieltä vaikka löytyisi lisää motivaatiota tälle projektille.

yritetään sisukkaasti selvitä tulevasta viikosta

Vierailija
10/28 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ja kumma paino laski taas pikkuisen, aamupaino 79.3 kg eli 600 grammaa miinusta. Tuo puntari on kyllä vähän ihmeellinen, kun saattaa antaa monta eri lukemaa peräkkäin, vaikka muka seison ihan samassa kohtaa. Minä valitsen tietysti pienimmän luvun.

Täytyy myöntää, että vaikka kuinka uhosin, että alan tsemppaamaan, niin tosi laiska olen ollut. Jumpassa kävin kerran koko viikolla, ihan ärsyttää tämä saamattomuus. Mutta toisaalta sitten perjantaina sain antibiootit korva-ja poskiontelontulehdukseen ja se varmaan olikin syynä tähän voimattomuuteen ja laiskuuteen. Nyt alkaa jo olla ihmismäinen olo, joten tekosyyt on loppumassa.

Olenkin töstä juuri lähdössä jumppaan, joten jatketaan myöhemmin.

Onnea taas miinustajille, ja plussanneille tsemppipotkut!

Terveisin, 90M

Vierailija
11/28 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän vissiin asustelet Kandassa? Tai ainakin jossain siellä kaukana.

Miten sinä sinne olet päätynyt? Et kuitenkaan varmaan ole siellä syntynyt, sillä sen verran hyvin Suomen kielen hallitset.

Saa nähdä taas mitä tämä viikko tuo tullessaan, siis laihiksen suhteen. Töissä ollessa kaikki on paljon helpompaa, mutta kotona vaikeaa. Meillä on taas esikoinen vaihteeksi kipeänä, joten kotona tulee vietettyä enempi aikaa (vuorotellaan miehen kanssa " vaihtivuoroja" ). Heti tänä aamunakin sorruin ottamaan pakastimesta pullan kahvin seuralaiseksi. Oli sentään ihan perus pullapitkon palanen, mutta silti.

Semmoista tänne.

- Minlee

Vierailija
12/28 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikalla ollaan taas. Ollut hieman kiirettä, et en ehtinyt viimeviikolla tulla ilmoittelemaan. Liikuttu on joka päivä vähän. Eilen tuli salilla käytyä.. nyt hieman paikat kipeänä, mutta ei hätiä mitään tänään aion mennä jumppaan.. tässäpäs tietoja:

Nimi: Bigmama 22

Ikä: 23

Pituus: 164 cm

Aloituspaino: 96 kg

Tavoitepaino: 75 kg?

Paino viime viikolla: 94,3 kg

Paino nyt: 93,4 kg

Viikon pudotus: -0,9 kg JEE!

Kokonaispudotus: 2,6 kg

Matkaa tavoitteeseen: PALJON!

puppiska: Joo meillä on häät heinäkuussa. Vielä tuntuu et aikaa on vaikka kuinka paljon, mutta kas ollakkaan tammikuu on jo ohitse... Pukukin löytyi lauantaina. Ihme ja kumma, että löytyy tämmöselle isommalleekkin aika hyvin...

´mut nyt kahvin keittoon... enneku kuuluu ulkoa kauheaa karjumista...

-BM22

Vierailija
13/28 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei päässyt eilen nettiin, mutta nyt sitten ilmoittelen. Liian vähän oli painoa mielestäni tippunut eli viime viikolla paino oli 88.8 ja nyt 88.5!!!

Tosi pettynyt tulokseen, mutta joskos ensi viikolla jo paremmin.

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
14/28 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 0,5 kg plussaa on, maanantai-aamun paino oli 72,5 kg. Jotenkin tuntuu että motivaatiota kyllä löytyy, eli haluaisin vielä laihtua n. 6 kg, mutta nyt ei löydy sitä sisua ollenkaan. Yhtä takkuilua on tämä tammikuu ollut, toivottavasti helmikuu olisi parempi. Lenkkikaverikin on sairaana (eli koira, hänellä on sitkeä keuhkoputkentulehdus jota hoidetaan nyt toisella peräkkäisellä antibioottikuurilla) joten pitkiä lenkkejä on nyt jäänyt tekemättä. Maanantaina kävin kyllä kuntonyrkkeilyssä ja se oli ihan kivaa, täytyisi nyt vain jatkaa liikuntaa, jospa pääsisin vielä hiihtämäänkin tällä viikolla. Sunnuntaina vietämme esikoisen 7-v synttärit, tsempatkaa mua nyt etten repsahda aivan täysin!!! Olisiko kenelläkään vinkkejä vähäpisteisistä herkuista noihin synttäreihin? Pojan toiveitten mukaan laitan kyllä ihan perinteinen kermakakku mutta muut tarjoiltavat voisi olla jotain uuttakin...

Vierailija
15/28 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vietetty viimeinen viikko sairaalassa lapsen kanssa ja omat voimat on ihan loppu. Olen taatusti lihonut, minä kun onnistun tankkaamaan hiilareita oli tilanne mikä tahansa... alan sitten uudestaan jos löydän sisuni ja saan tämän perhetilanteeni muutenkin paremmin hallintaan. Parempaa vuoden jatkoa teille muille sisukkaille!

Tässä oma suosikkini vähäkalorisemmasta herkusta:

200g hienoksi raastettua porkkanaa (~3 isoa)

50g mantelijauhoa

50g sulatettua margariinia

2 munaa

1 1/4dl fariinisokeria

1 1/4dl kauranlesettä

1dl vehnäjauhoa

1 /12tl leivinjauhetta

Kuorrutus:

1dl tomusokeria

1rkl sitruunan/limetin mehu

(nonparelleja)

1. vatkaa munat ja fariinisokeri vaahdoksi

2. lisää voisula joukkoon

3. lisää loput aineet (leivinjauhe vehnäjauhojen seassa)

4. kaada voideltuun laakeaan tasapohjaiseen vuokaan (esim. lasivuoka)

5. paista 175 asteessa 30-35min

6. levitä kuorrutus hiukan jähtyneen kakun päälle ja ripotele nonparellit heti pinnalle. Käytä kakkua jääkaapissa/pihalla ja leikkaa annospaloiksi kun kuorrute on kovettunut.

On aivan ihanaa, herkullista ja kosteaa. Eikä niin kovin epäterveellistäkään, vai?

EM

Vierailija
16/28 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en oikeesti uskalla syödä mitään sokerista kun laihdutan. tai mulla ainakin se näkyy heti vaa' alla.

meikäläinen kävi eilen salilla :-) tiukkaa kuntopiiriä ja olo oli jo puolivälissä ihan kuollut. olen palannut ruotuun, jes!

mun herkkuja laihduttaessa ovat nälkään kuppikeitot. rainbowlla oli joku missä oli vain 25kcal annos. vie nälän hyvin kun palan vihannesta tai leipää nakertaa kaveriksi. toinen lemppari on valion mehukeitot joissa alle 10kcal.

lapset tänään aloitti mulla hoidon. pienempi jäi itkemään tosi sydäntäsärkevästi... itseäkin itkettää ja tekis mieli syödä. noh, käyn hakemassa pojat parin tunnin päästä. josko se siitä.

Vierailija
17/28 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lapset tais kaikki herätä väärällä jalalla, kiukuttelevat ja tappelevat kaikesta pienestä... taitaa tulla piiiiitkä päivä. Huoh. Nyt pieni kahvitauko ja pala kakkua, niin taas jaksetaan.

Voi Emonamoha, lähetän sulle suuren rutistuksen, ymmärrän kyllä, jos sulla on voimat vähissä. Lapsen sairastelu on ihan kamalaa. Toivottavasti kaikki on jo hyvin. Pidäthän oikein hyvää huolta itsestäsi, hemmottele itseäsi välillä ja tule kertomaan kuulumisia. Me ollaan täällä odottamassa sua sitten, kun olet valmis jatkamaan urakkaasi (tällä menolla minä ainakin olen täällä vielä monta vuotta!) . *halii*

Minlee, juu, mä olen ollut täällä Kanadassa pian 8 vuotta. Mulla on se tyypillnen tarina; tapasin elämäni rakkauden, ja se oli menoa! Mieheni muutti tänne jo lapsena, mutta puhuu kyllä Suomea ihan hyvin.

Täällä on ollut aivan ihmeen lämmintä, jopa +10 astetta! Lunta on enää muutama hassu likainen kokkare, mies haravoi pihan viikonloppuna! On ollut kuulemma vuosisadan lämpöisin tammikuu. Nyt jotkut ennustaa, että se varsinainen talvi tulee vasta helmi-maaliskuun vaihteessa. Mulla ei pitäisi olla mitään tekosyitä olla lähtemättä lenkille, mutta jotenkin ei vaan motivaatiota löydy! Jumpassa sentään kävin maanantaina, ja tänään pitäisi mennä taas. Ja sillä jumppapallolla olen lähinnä leikkinyt täällä kotona. Mutta kyllä kummasti sekin tuntuu lihaksissa.

Mulla alkaa siivousinto kasvamaan...selvä kevään merkki! Kohta (siis joskus tulevaisuudessa) käyn taas koko kämpän läpi, ja heitän kaiken turhan menemään kierrätykseen. Mua alkaa jo niin risomaan tämä ainainen sekamleska!

Nyt loppui kahvi, joten pitänee mennä taas erotuomariksi.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille, 90M

Vierailija
18/28 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit kauniisti, kiitos. Keräilen tosissaan voimia uuteen koitokseen, tällä hetkellä kun tuo painonpudotus ei ole elämässä prioriteettilistan ykkösenä. Lapsi on onneksi toipumassa, eli parempaa päin mennään. Kohti aurinkoa :)

Niistä kaloreista oli kysymys, eli tässä porkkanaruutujen kalorimäärät:

vehnäjauhot, 1dl (65g) 228kcal

kauraleseet, 1 1/4dl 210kcal

mantelijauhot, 50g 302kcal

margariini 50g, 360kcal

fariinisokeri, 100g 390kcal

porkkana, 200g 56kcal

tomusokeri 1dl (60g) 240kcal

sitruunamehun (1 rkl) kaloriarvoa en löytänyt

Yhteensä 1786kcal

Siitä kun lohkaisee itselleen vaikkapa 1/20 osan jää kalorit alle sadan. Ja huomattavaa on, että sisältää kivasti kuituja toisin kuin kakut yleensä. Ja tämä on siis juhlaan ja ystävien kyläilyyn sopiva resepti, ei arkisyömiseen :) Toinen kevyt on marjarahkalla täytetty kääretorttu -aina maistuva herkku. Entäs sitten eräskin kakkuohje, joka oli Pirkka-lehdessä...

200g Digestive-keksejä

75g sulatettua rasvaa

Murusta keksit ja sekoita joukkoon rasva. Painele irtopohjavuoan pohjalle.

Täyte:

1 1/2dl sokeria/makeutusjauhetta

2tl vanilliinisokeria

4dl rasvatonta piimää

2dl kuohu-/vispikermaa

3rkl sitruunamehua

6 liivatelehteä

Liota liivatelehtiä kylmässä vedessä. Sekoita sokerit piimään. Vaahdota kerma ja yhdistä piimäseokseen. Purista liivatelehdistä ylim. vesi ja sulata ne lähes kiehuvaan sitruunamehuun. Sekoita vähän jäähtynyt liivateseos piimä-kermaseokseen ja kaada vuokaan pohjan päälle. Anna hyytyä muutaman tunnin kylmässä. Levitä päälle Piltti-mango- tai aprikoosisosetta ja koristele kermavaahdolla tms.

On muuten tosi hyvää! Kaloreita en ole laskenut, mutta etenkin jos sen tekee makeutusaineeseen, ne jäävät aika alas.

Terkuin EM

Vierailija
19/28 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täällä käsiteltiin yhtä lempiaihettani, leipomista.. (ei siis kauheasti tartte kysellä syitä ylipainoon)

Mulla on hyvä kahvikakun resepti;

3kananmunaa

1dl sokeria/makeutusainetta

100g margariinia, kiehuvan kuumana

2dl perunajauhoja

1dl vehnajauhoja

1tl leivinjauhetta

1tl vaniljasokeria

2tl kardemummaa

1.vatkaa kananmuna ja sokeri vaahdoksi. Lisää margariini.

2.Sekoita keskenään perunajauhot, vehnäjauhot, leivinjauhe, vaniljasokeri ja kardemumma. Lisää siivilän läpi muiden aineiden joukkoon.

3.Voitele kakkuvuoka ja jauhota vehnäleseillä. Kaada taikina vuokaan ja paista 175 asteessa tunti.

Kakku on parhaimmillaan parin päivän päästä, eli siinäkin mielessä hyvä kakku että ei tartte sotkea keittiötä juhlapäivänä.

Jotain ohjeita löytyy myös painonvartijoiden sivuilta.

Mukavia juhlia ja onnea pienelle sankarille!

20/28 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KATTI26:Toivotaan, että se tähti tulee ;o)!!!!

PERENNA:Sun " lista" ei oo lainkaan tylsää luettavaa..päinvastoin tsemppaavaa..jospa joku päivä itsekin ois samoissa lukemissa..sitä sisua ja sinniä vaan tarvitaan ;o)!!

Ihania kevättunnelmia sulla..tuli itellekin hyvä mieli niitä lukiessa ;o)!

SININEN31:Ihana tsemppi sulla päällä, jatka samaan malliin ;o)!!

90M:Pikaiset paranemiset sinne ja kovasti tsemppiä!!

MINLEE:Huoli pois..saat olla tyytyväinen, että otit vaan pitkonsiivun!!

Pikaiset paranemiset esikolle ;o)!!

BIGMAMA22:Hieno tsemppi sulle, jee..hienoa, että mieleinen puku löytyi :o)!

POINTZI06:Ens viikolla tulee varmasti suurempi pudotus, kunhan vaan pysyt ruodussa..tsemppiä!!

ANNIKA1973:Helmikuu sujuu varmasti paremmin..sä oot jo nin upeesti pudottanut ja kauan aikaa pysynyt lujana, että ehkä siksi rupee välillä tökkimään..kyllä se siitä sitten taas :o)!!

EMONAMOHA:Voi sinua..pikaista paranemista lapsellenne :o)!!

Laihtari on nyt pienin murheistasi..se on ymmärrettävää, mutta muista se, että kun taas oot laihtarifiiliksellä niin täältähän sä meidät sit löydät ;o)!!

MOMENTTI:Tsemppiä kuntoiluun!!

Uskon, että on ihan hirveetä jättää itkevä lapsi hoitoon..meillä tuo 3vuotias on niin ujo piimä, että se tulee olemaan varmasti ihan kamalaa meilläkin..oikein ahdistaa pelkkä ajatuskin, mutta hyvin lapset sopeutuu ja pian loppuu itkut ;o)!!

Ja sitten tuli kommentoitua teidän juttuja..oottekin ollut ahkeria kirjoittelijoita tällä viikolla..j voitteko uskoo, että tää taitaa olla mun 3.viesti vasta ja ollaan jo keskiviikko illassa ;o)!!

Meillä mies on tosiaan niin hullusti töissä, että en kerkii koneella olla juurikaan, kun aina on joku lapsi lahkeessa kiinni ja nytkin oon jo niin väsy, että painun just pian pehkuun ;o)!!

Viikko on sujunut ihan hyvin..tänään olin koiran kanssa taas lenkillä ja oli se menoa..meidän koira kun on mieletön vetäjä..valitettavasti ja maa oli ihan peilikirkas jäästä niin aattelin moneen kertaan, että ois pitänyt jättää väliin, mutta kunnialla ja yhdellä pyllähdyksellä selvittiin ;o) ja tuli taas hyvä mieli, että oli edes jotain liikunnallistakin tehnyt ;o)!!

Hei..sitten mulle tuli mieleen, että ootteko te missään yhteisöissä???

Mä kuulun muutamaan ja tuli mieleen, että meidän porukasta sais varmaan aivan mahtiyhteisön, kun ollaan jo täälläkin mun mielestä niin huippuporukka ja siellä yhteisössä tulee mun mielestä vielä tiivimmäks porukaksi niin olisko kellään intoa, jos perustaisin meille sisunaisille oman yhteisön tuonne msn:ään??

Ihan samalla tapaa voitais täällä silti pinoutua viikottain, mutta siellä vois jutella myös ihan niitä ja näitä..sais kuvia laittaa, jos haluaa yms. paljon mukavaa juttua!!!

Eipä mulla muuta..ötysiä kaikille ja kovasti tsemppiä :o)!!

t.Köris