Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saulin vastaus lasten pahoinvointiin oli, että se johtuu siitä, kun muilla on kännykkä ja itsellä ei.

Vierailija
28.01.2006 |

Siis aivan uskomattoman typerä vastaus. Kertoo hänen omista materialistisista arvoistaan.

Kyllä lasten ja nuorten pahoinvointi on ihan jotakin muuta kuin sitä, että kaverilla on hienompia hyödykkeitä. Tuo on vain promille siitä.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjeessä käskettiin perheen ostamaan kotiin tietokone tyttären koulunkäyntiä varten. Näin kirjeen, se oli hyvin määräävä, siinä kerrottiin jopa, millainen tietokoneen pitäisi olla, aivan uusinta mallia. Ongelma oli vaan siinä, että ystäväni perhe elää pienellä palkalla ja heillä on iso asuntolaina, ei ole varaa ostaa tietokonetta. Konetta ei ostettu, vanhemmat ottivat yhteyttä opettajaan. Tytär masentui kovasti, hänestä tuntui, että hän jää opiskeluissa jälkeen, kun ei voi harjoitella tietokoneella kotona. Asiasta tuli vakavia riitoja, tytär haukkui vanhempiaan. Minusta on menty liian pitkälle, koulussa pitää riittää se, että koulussa tehdään tehtäviä tietokoneella, kukaan ei voi määrätä, että köyhien on hankittava kotiin tietokone.

Vierailija
22/48 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjastosta saa varata tietsikka vuoroja ja kouluissakin koneita käytössä, jossa varmasti saa kouluhommia tehdä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa lapsia kasvata kukaan muu kuin vanhemmat. Soita Tastulalle, jos kysymykset olivat jollain lailla sinua ärsyttäviä. Ei kai Tastulakaan sitä tarkoittanut, että hallitus nyt olisi vastuussa lapsista. Hän tiedusteli, mitä minimisosiaaliturvaan voisi jatkossa sisällyttää. Ja joka tapauksessa Saulin vastaus oli aivan fiksu, hänestä sekä sivistys että lasten ja vanhempien välisen yhteydenpidon edellytysten parantaminen ovat ihan ok asioita.

Ei minulla ole tarkoitus AP, pyrkiä kääntämään sinun päätä, ketjusi irvokas vääristymä ainoastaan ei vastaa todellisuutta, mitä haastattelussa puhuttiin.

Minulle on aivan sama, sisällytetäänkö toimeentuloturvaan päivän lehti ja kännykkälasku.

De facto Sauli vastasi kysymykseen asiallisesti ja hyväksyi molemmat. Kännykkää tarjosi Tastula, SOS.DEM.!!!

Vierailija
24/48 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai tyttö voi mennä kirjastoon, mutta ei se ole ollenkaan sama kuin että kotona on kone. Opettajan suhtautuminen tyttöön oli myös tuon tapauksen jälkeen alentuvaa, hän oli jopa todennut, että kyllä on surullista, kun vanhempasi eivät pysty ostamaan sinulle konetta.

Vierailija
25/48 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännykkää tarjosi toimeentuloturvaan sisällytettäväksi tastula, sos.dem.

Toki kyllä se nyt ihan ok olisi, siis päivän lehti ja kännykkä. Mutta ei saa ottaa vastauksia ulos kokonaiskontekstistaan, tässä se nyt taas nähdään. Idiootti on irrottanut ainoastaan Saulin vastauksen kokonaisuudesta ja kirjoittanut fiksun otsikon.

Oikeastaan tässä ja tässä on se akateemisuuden ja yksinkertaisen ihmisen ero.

Vierailija
26/48 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, olen jo ekalla kierroksella äänestänyt Saulia. Nyt toisella en ole päässyt vakuuttuneeksi hänen paremmuudestaan.

Mielenkiintoista on se, että kun haluaa virittää keskustelua, jotkut ihmiset eivät pysty perustelemaan kantaansa ollenkaan. Käskevät vain lukea viestiketjua taakse päin.

Yleensä oikeasti älykkäät ihmiset tajuavat, että maailmassa on monta tapaa tulkita asioita ja monia näkökulmia. Tässäkin keskustelussa se on tullut ilmi. Eli ne, jotka ovat jo päättäneet äänestää Saulia, hakevat hänen typeristäkin kommenteistaan ikään kuin fiksua tulkintaa. Ne, jotka ovat epävarmoja, haluavat saada lisäevidenssiä selvittääkseen kantansa.

Ihmisillä on taipumus itse vääristää tietoa ja se näkyy tässäkin ketjussa. Itse otin tarkastelun alle yhden minua mietityttäneen seikan. Halusin herättää ihmiset ajattelemaan. Se ei näköjään onnistunut niin hyvin kuin olisin toivonut.

Mukavaa äänestyspäivää kuitenkin kaikille. Itse en vieläkään tiedä, kumpaa äänestän.

ap

Vierailija
27/48 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran yksinkertaistetusti tän asian otin esille aloitusviestissäsi. Mun akateemisessa maailmassa opetetaan pohdiskelemaan asioita ja miettimään monelta kantilta, näkemään KOKONAISUUKSIA. Ei irrottamaan yhtä lausetta kokonaisuudesta ja repostelemaan sillä.

Vierailija
28/48 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap, jos sinua kehotetaan lukemaan viestiketjua uudelleen (sen sijaan, että saisit pyytämäsi perustelut), tarkoitetaan, että ne pyydetyt perustelut on jo moneen kertaan kirjoitettu tähän ketjuun.

Hoh hoijaa...

Vierailija
29/48 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilenpä, että on kyllä ihan ap:n omaa mielentuotosta toi...

Vierailija
30/48 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikonut äänestää Saulia, mutta tuo kommentti oli kyllä hurjan huono. En siis vieläkään tiedä, kumpaa äänestän.

ap

Vierailija
31/48 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö.

Vierailija
32/48 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.s oli hänen vastaus kysymykseen, miksi on pahoinvoivia lapsia. Se jos toisilla lapsilla on enemmän ja hienompia tavaroita mm. kännykkä.

Vierailija
33/48 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja porvarihan nyt ei tajua tavallisten ihmisten ongelmista muutenkaan mitään.

Vierailija
34/48 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka nyky lapset ovat tottuneet saamaan aina kaiken ja nopeasti itselleen. Sitten joskus kun ei saadakaan juuri sitä mitä on haluttu, ei sitä kestetä. Kyse oli siis mulle kaikki heti kulttuurin kritisoimisesta.

Ei ollut mielestäni mikään älyttömän järkevä kommentti, muttei se sentään ollut niin, että lapset voi huonosti jos ei saa kännykkää.

Vierailija
35/48 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja porvarihan nyt ei tajua tavallisten ihmisten ongelmista muutenkaan mitään.

Vierailija
36/48 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli materiaali nykyaikana tärkeää, mullekaikkiheti!!Pakko saada! Sitä se tarkoitti. Tyyli oli vaan lyhyt ja " pistävä" ...(Ironiaa kenties?)

Vierailija
37/48 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuten Halonen vastas samasessa ohjelmassa? " Lasten täytyy itse ottaa vastuuta itsestään."

Vierailija
38/48 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tavallinen ihminen. Tulet näkemään huomenna.

Vierailija
39/48 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on tavallinen ihminen. Tulet näkemään huomenna.

Vierailija
40/48 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla niinkin. Valitettavaa, että maastamme löytyy vielä liikaa näitä kommariaatteisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi