Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harry Potter -kirjojen epäloogisuudet

Vierailija
19.07.2015 |

Mitä olette bonganneet?

Kommentit (5340)

Vierailija
1381/5340 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Tylypahkan kokoisessa paikassa oli vain yksi talkkari?

Ohan siellä kotitontut tekemässä oleskeluhuoneiden siivoamiset yms.

Vierailija
1382/5340 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, tämä ketju palautettiin poistamisen jälkeen! :) Juuri vähän aikaa sitten luin ketjun KOKONAAN läpi ja aloin osallistua keskusteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/5340 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mörkö otti tarvittavan muodon heti, jos joku katsoi siihen. Möröllä on varmaan taikavoimia joiden ansiosta se voi vaistota Villisilmän taikasilmän tuijotuksen kaukaakin.

Vierailija
1384/5340 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Rowling siis itse joskus sanonut, että Dumbledore oli homo ja ihastunut nuorena Grindelwaldiin? Saisiko lähdettä tuolle?

Vierailija
1385/5340 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Fleur kiitteli Harrya kerta toisensa jälkeen Gabriellen "pelastamisesta"? Kai Fleurin tapainen fiksu noita ymmärsi, että Gabrielle ei oikeasti ollut missään vaarassa.

Vierailija
1386/5340 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Rowling siis itse joskus sanonut, että Dumbledore oli homo ja ihastunut nuorena Grindelwaldiin? Saisiko lähdettä tuolle?

On sanonut jossain.

Vierailija
1387/5340 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää nyt varsinaisesti ei ole epäloogisuus mutta kiinnostaisi tietää kun omat kirjat on lainassa, enkä pääse tarkistamaan että onko kukaan lukenut ensin Kirottua lasta ja sen jälkeen vilkassut Kuolemanvarjeluksista, onko siinä joku semmonen väli oikeesti missä Bellatrixillä olis ollut aikaa olla raskaana ja synnyttää kenenkään huomaamatta? Mua on häirinnyt tää jo pitkään kun jouluna sain sen uuden kirjan ja muutaman päivänpääst se oli luettu :D Ja hölmö menin lainaamaan kuoleman varjelukset kaverille :D

Tuskin on, mutta tuolla ei mielestäni edes ole kauheasti väliä koska kirottu lapsi on täynnä typeryyksiä ja epäloogisuuksia oikean potterkirjasarjan kanssa. Se on kuin kökköä fanficciä, paitsi että fanficin kirjoittajat yleensä tuntevat aiheensa paremmin.

Vierailija
1388/5340 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole lukenut, enkä aio lukea Kirottua lasta. Olen lukenut vähän juonikuvauksia ja arvostelua, ja ei sytytä alkuunkaan. Koko kirjahan on sitä paitsi kirjoitettu näytelmämuotoon. Hahmot, niiden väliset suhteet ja juoni kuulostavat kököltä.

Vierailija
1389/5340 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Regulus Musta teki tarpeettoman itsemurhan, kun joi myrkkylientä ja antautui manaliusten vietäväksi, ja käski Oljon tuhota hirnyrkki - vaikka olisi voinut antaa Oljon juoda myrkkyliemi, kutsua itse taitavana velhona tulen manaliuksia vastaan ja veneillä Oljon kanssa pois lammelta? Oljohan oli jo sitä paitsi kerran pelastunut lammen pohjasta vain Reguluksen kutsulla, ja Regulus tiesi tämän.

Vierailija
1390/5340 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, ja siitäkin on jo melkein 10 vuotta. Aika kuluu äkkiä 😱

http://news.bbc.co.uk/2/hi/7053982.stm

Vierailija
1391/5340 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole mitään väliä oliko Dumbbis homo vai hetero, mutta on vähän sellainen kutina että Rowling on vasta jälkikäteen päättänyt, että homo oli kun fanit ja kriitikot ovat alkaneet epäillä sitä.

En muista oliko kirjoissa selkeästi sanottu asiasta. Olen aina mieltänyt Dumbledoren jotenkin seksuaalittomaksi hahmoksi. Tuntuupa oudolta kun tuli mieleen että silläkin roikkuu penis kaapunsa alla :)

Ihan mutuilen vain, ei tartte suuttua.

Vierailija
1392/5340 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ekassa kirjassa Mrs Weasley kysyy lapsiltaan oikean lähtölaiturin numeroa Tylypahkan junaan? Eihän hän ole saattanut lapsiaan koulumatkalle kuin viimeiset... 10 vuotta? Ja käynyt Tylypahkan itsekin.

Miten se ilmaisee sen tietämättömyytensä?

Joskushan vanhemmat antavat lastensa kertoa vastauksen johonkin vaikka oikeasti tietääkin sen ennestään. Kasvattaakseen.

Vierailija
1393/5340 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää nyt varsinaisesti ei ole epäloogisuus mutta kiinnostaisi tietää kun omat kirjat on lainassa, enkä pääse tarkistamaan että onko kukaan lukenut ensin Kirottua lasta ja sen jälkeen vilkassut Kuolemanvarjeluksista, onko siinä joku semmonen väli oikeesti missä Bellatrixillä olis ollut aikaa olla raskaana ja synnyttää kenenkään huomaamatta? Mua on häirinnyt tää jo pitkään kun jouluna sain sen uuden kirjan ja muutaman päivänpääst se oli luettu :D Ja hölmö menin lainaamaan kuoleman varjelukset kaverille :D

Tuskin on, mutta tuolla ei mielestäni edes ole kauheasti väliä koska kirottu lapsi on täynnä typeryyksiä ja epäloogisuuksia oikean potterkirjasarjan kanssa. Se on kuin kökköä fanficciä, paitsi että fanficin kirjoittajat yleensä tuntevat aiheensa paremmin.

Minustakin Kirottu Lapsi oli pikemminkin fanfictionia kuin oikea teos. Se koko Delfi-hahmo oli kuin 11-vuotiaan kirjoittama "cool" Mary Sue. "Uuu minulla on tällaiset erikoisen väriset hiukset ja erikoinen tatuointi ja olen tosi taitava soluttautuja ja olen TOSI PAHA tyyppi mutta oikeasti olenkin syvä hahmo joka vain haluaa rakkautta ja niin olen muuten näiden kahden tosi coolin hahmon lapsi etsiisniinkujoo". Ymmärrän, että lordi Voldemort valitsisi parikseen Bellatrix Lestrangen puhdasverisyyden vuoksi, mutta kysymys kuuluukin: mistä lähtien lordi Voldemort on ollut kiinnostunut naisista? Sen lisäksi on ärsyttävää, että Delfi on vain sellainen paha hahmo, joka haluaa palauttaa isänsä valtaan ja saada häneltä rakkautta ja hyväksyntää koska hänellä oli ikävä lapsuus.  Tällainen kuvio vaatii yksityiskohtaisempaa kuvausta siitä, minkälainen prosessi johti Delfin kieroutumaan tuolla tavalla!

Minua ärsyttää myös se, miten tarinan lasten elämät pyörivät yksinomaan heidän vanhempiensa ympärillä, ja vanhempien elämät pyörivät heidän lastensa ympärillä. Harry Potter ei enää ollut Harry Potter, vaan pelkkä "joku vaan" isä, jolle oli annettu nimeksi Harry Potter siksi, koska niin nyt vain kuuluu tehdä, että tarinan saa liitettyä alkuperäisiin kirjoihin. Melkein koko ajan, kun kirjassa kuvattiin aikuisten puhuvan keskenään, he puhuivat vain lapsistaan. Ja minua ärsyttää, miten Draco Malfoy tuotiin mukaan sellaisena epämääräisenä, puolivalmiina hahmona, joka oli ikäänkuin jo kasvanut aikuiseksi ja lopettanut lapselliset vihanpitonsa, mutta joka on silti ollut pakko kirjoittaa aina välillä sanomaan jotain ilkeää, "koska hänhän on Draco Malfoy eli pahis eli hänen on oltava ikävä". Ja herranjestas miten ne lapset puhuivat omien vanhempiensa nuoruusvuosista! Tässä suora lainaus Scorpiuksen vuorosanoista: "Ja ilman Krumia Ron ei tullut mustasukkaiseksi ja se mustasukkaisuus oli tärkeää, ja niin Ron ja Hermione pysyivät tosi hyvinä ystävyksinä mutta eivät koskaan rakastuneet - -". Miten on mahdollista, että Draco Malfoyn poika tietää noin yksityiskohtaisesti, mitä Ronin ja Hermionen välillä tapahtui vuosikymmeniä aikaisemmin? Yksikään lapsi ei puhu tuolla tavalla isänsä tuttavien teinivuosien treffeistä. Noin puhuu vannoutunut Potter-fani, joka pystyy luettelemaan kaikki kahdeksan kirjaa sanatarkasti läpi ulkomuistista.

Ja oli muuten aika kurja temppu, minkä tekivät Amos Diggorylle.

"Hei me tuodaan takaisin sinun poikasi, joka kuoli vuosia sitten."

"Älkää ipanat pelleilkö."

"Eikun ihan tosi, me tuodaan sun poikasi elävänä takaisin! Luota meihin!"

"Todellako? Oikeastiko? Se antaisi elämälleni taas merkityksen!"

"Sori, ei me tuodakaan sitä takaisin henkiin, parempi että pysyy kuolleena."

Vierailija
1394/5340 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas tuli heti Kuoleman varjeluksia lukiessani mieleen, että Albuksen ja Gellertin välillä oli muutakin kuin pelkkää ystävyyttä.

Vierailija
1395/5340 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Regulus Musta teki tarpeettoman itsemurhan, kun joi myrkkylientä ja antautui manaliusten vietäväksi, ja käski Oljon tuhota hirnyrkki - vaikka olisi voinut antaa Oljon juoda myrkkyliemi, kutsua itse taitavana velhona tulen manaliuksia vastaan ja veneillä Oljon kanssa pois lammelta? Oljohan oli jo sitä paitsi kerran pelastunut lammen pohjasta vain Reguluksen kutsulla, ja Regulus tiesi tämän.

Regulus välitti Oljosta, eikä halunnut aiheuttaa tälle kärsimystä? Regulus tiesi, ettei voisi jatkaa entistä elämäänsä?

Vierailija
1396/5340 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin Kirottu Lapsi oli pikemminkin fanfictionia kuin oikea teos. Se koko Delfi-hahmo oli kuin 11-vuotiaan kirjoittama "cool" Mary Sue. "Uuu minulla on tällaiset erikoisen väriset hiukset ja erikoinen tatuointi ja olen tosi taitava soluttautuja ja olen TOSI PAHA tyyppi mutta oikeasti olenkin syvä hahmo joka vain haluaa rakkautta ja niin olen muuten näiden kahden tosi coolin hahmon lapsi etsiisniinkujoo". Ymmärrän, että lordi Voldemort valitsisi parikseen Bellatrix Lestrangen puhdasverisyyden vuoksi, mutta kysymys kuuluukin: mistä lähtien lordi Voldemort on ollut kiinnostunut naisista? Sen lisäksi on ärsyttävää, että Delfi on vain sellainen paha hahmo, joka haluaa palauttaa isänsä valtaan ja saada häneltä rakkautta ja hyväksyntää koska hänellä oli ikävä lapsuus.  Tällainen kuvio vaatii yksityiskohtaisempaa kuvausta siitä, minkälainen prosessi johti Delfin kieroutumaan tuolla tavalla!

Minua ärsyttää myös se, miten tarinan lasten elämät pyörivät yksinomaan heidän vanhempiensa ympärillä, ja vanhempien elämät pyörivät heidän lastensa ympärillä. Harry Potter ei enää ollut Harry Potter, vaan pelkkä "joku vaan" isä, jolle oli annettu nimeksi Harry Potter siksi, koska niin nyt vain kuuluu tehdä, että tarinan saa liitettyä alkuperäisiin kirjoihin. Melkein koko ajan, kun kirjassa kuvattiin aikuisten puhuvan keskenään, he puhuivat vain lapsistaan. Ja minua ärsyttää, miten Draco Malfoy tuotiin mukaan sellaisena epämääräisenä, puolivalmiina hahmona, joka oli ikäänkuin jo kasvanut aikuiseksi ja lopettanut lapselliset vihanpitonsa, mutta joka on silti ollut pakko kirjoittaa aina välillä sanomaan jotain ilkeää, "koska hänhän on Draco Malfoy eli pahis eli hänen on oltava ikävä". Ja herranjestas miten ne lapset puhuivat omien vanhempiensa nuoruusvuosista! Tässä suora lainaus Scorpiuksen vuorosanoista: "Ja ilman Krumia Ron ei tullut mustasukkaiseksi ja se mustasukkaisuus oli tärkeää, ja niin Ron ja Hermione pysyivät tosi hyvinä ystävyksinä mutta eivät koskaan rakastuneet - -". Miten on mahdollista, että Draco Malfoyn poika tietää noin yksityiskohtaisesti, mitä Ronin ja Hermionen välillä tapahtui vuosikymmeniä aikaisemmin? Yksikään lapsi ei puhu tuolla tavalla isänsä tuttavien teinivuosien treffeistä. Noin puhuu vannoutunut Potter-fani, joka pystyy luettelemaan kaikki kahdeksan kirjaa sanatarkasti läpi ulkomuistista.

Tämän kommentin jälkeen voin sanoa vain, että onneksi minäkin jätin lukematta Kirotun lapsen. :D

Vierailija
1397/5340 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat kai, että mistä lähtien Voldemort on ollut kiinnostunut kummastakaan sukupuolesta? Paitsi että Voldemort on täysin epäseksuaalinen hahmo, hänen ajatuksiinsa kuolemattomuudesta ei yksinkertaisesti sovi mikään perintöprinssi. Bellatrixin hahmoon tosin sopiikin, että kaikista kuolonsyöjien naisista juuri hän synnyttää Voldemortille puhdasverisen perillisen. Ehkä Bella raiskasi Volden?

Vierailija
1398/5340 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta Delfistä; on totta, ettei Voldemort kyennyt tuntemaan rakkautta tai aitoa kiintymystä keneenkään ihmiseen, mutta arvostihan hän kuitenkin kovasti äidinpuoleisia sukujuuriaan. Ehkäpä hän halusi, että Luihuisen suku jatkuu?

Vierailija
1399/5340 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta Delfistä; on totta, ettei Voldemort kyennyt tuntemaan rakkautta tai aitoa kiintymystä keneenkään ihmiseen, mutta arvostihan hän kuitenkin kovasti äidinpuoleisia sukujuuriaan. Ehkäpä hän halusi, että Luihuisen suku jatkuu?

Voldemort halusi olla kuolematon, joten hän ei tarvinnut ketään muuta kuin itsensä jatkamaan Luihuisen sukua. Muutenkin Voldemort katsoi näissä asioissa enemmän taakse kuin eteenpäin, esimerkiksi juuri hankkimalla Tylypahkan perustajien omistamia esineitä.

Vierailija
1400/5340 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän lordi Voldemort ollut mikään "minun suku minun suku perhe SUKU PERHE SUKULINJA PUHDAS SUKULINJA tarvitsen soveltuvan perijän!" Eikä hän varsinkaan ollut sellainen ihminen, jota kiinnostaisi jonkun TOISEN (Luihuisen) suku. Lordi Voldemort oli minusta itsekeskeisempi tyyppi, jota ei hirveästi kiinnosta toiset ihmiset, olivat sitten sukua tai ei (vaikka kuten sanoitkin, hän kyllä kunnioitti äitinsä sukua). Kaiken lisäksi lordin suunnitelmahan oli olla kuolematon ja hallita maailmaa. Ei hän suunnitellut epäonnistuvansa siinä :D Hänen suunnitelmissaan ei siis ollut tilaa perijälle.

Se siis on päivänselvää, ettei lordia kiinnostanut tehdä naperoita, joten Delfi oli satavarmasti vahinko (ainakin Voldemortin puolelta, Bellatrix olisi saattanutkin haluta kantaa ison pomon lasta). Mutta minusta jo se on täysin järjenvastaista, että nämä kaksi olisivat harrastaneet yhdessä seksiä. Aikaisempi sanoi, että ehkä Bellatrix raiskasi lordinsa, mutta eihän se nyt niin voi olla. Ainakin minun käsittääkseni Bellatrix todella kunnioitti Voldemortia ja tosissaan tunnusti tämän jumalaseman. Sen lisäksi Bellatrixista ei olisi jäänyt jäljelle edes märkää länttiä, jos hän olisi yrittänyt jollain tavalla satuttaa lordi Voldemortia.

Saan mielikuvan siitä, miten lordi Voldemort valitsee joukoistaan uskollisimman puhdasverisen naisen, jonka kanssa purkaa vähän paineita ennen kuin jysäyttää sodan päälle. On se niin stressaavaa, kun kolme murrosikäistä hiippastelevat pitkin Britanniaa posauttelemassa hänen sielunpalojaan taivaan tuuliin.

Täysin järjenvastainen mielikuva. Lordi Voldemort on pikemminkin sellaista nättiä prinsessatyyppiä, joka vaikeita aikoja kohdatessaan lukittautuu torniinsa itkemään, kaikkien katseilta piilossa, että jaksaa sitten julkisesti hymyillä vakuuttavasti ja valaa uskoa uskollisiin alamaisiinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme