Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harry Potter -kirjojen epäloogisuudet

Vierailija
19.07.2015 |

Mitä olette bonganneet?

Kommentit (5379)

Vierailija
1161/5379 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtyykö ne jalokivet tiimalaseissa automaattisesti saman tien kun joku opettaja tai valvojaoppilas koulun alueella vain sanoo antavansa tai vähentävänsä pisteitä, siis miten kaukana hyvänsä olisi koulun aulasta?

Vierailija
1162/5379 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/5379 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jonkun verran mietitty Harryn isän johtajapoikuutta ilman valvojaoppilasmenneisyyttä, ilmeisesti se on mahdollista: http://harrypotter.wikia.com/wiki/Prefect

Vierailija
1164/5379 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha keskustelu mutta aivan sama.

Mulla on mietityttänyt mite Tylypahkassa hoidetaan se asia kun jollakin alkaa menkat. Varmaan ekaks ne käy matami Pomfreyllä, mutta entä sen jälkeen? Kuskaako ne kotoaan hirveät määrät suojia, vai onko velhoilla joku oma tapansa tähän?

Sitte toinen: mua on myös mietityttänyt se, onko velhomaailmassa yhtään kehitysvammaisia lapsia tai aikuisia. Ja jos on, pystyvätkö he taikomaan samalla tavalla kuin tavalliset velhot? Entä missä he kävisivät koulua?

Mite velhomaailmassa hoidetaan synnytykset? Tapahtuuko se kotona, vai menevätkö velhot sinne niiden sairaalaan (pyhä mungoko se nyt oli?)

Vierailija
1165/5379 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmivelhoturnauksesta tuli mieleen, kun Viktor Krum viettää niin paljon aikaa kirjastossa ennen ensimmäistä tehtävää. Onko siellä kirjoja bulgariaksi, vai joutuuko hän lukemaan kaiken englanniksi joka ei ole hänen kotikielensä? Eikö se ole hiukan epäreilua?

Vierailija
1166/5379 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoja en ole lukenut mutta elokuvat olen katsonut. Eikä tämä ole varsinainen epäloogisuus vaan pieni virhe. Salaisuuksien kammio elokuvassa kun harry on siellä tunnelin sisällä, taustalla näkyy jonkun kuvaajaryhmän jäsenen varjo.

Vierailija
1167/5379 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmivelhoturnauksesta tuli mieleen, kun Viktor Krum viettää niin paljon aikaa kirjastossa ennen ensimmäistä tehtävää. Onko siellä kirjoja bulgariaksi, vai joutuuko hän lukemaan kaiken englanniksi joka ei ole hänen kotikielensä? Eikö se ole hiukan epäreilua?

Potter-maailmassa tunnuttiin muutenkin pitävän Britanniaa melko lailla maailman napana, ulkomaalaisia ei paljon näkynyt muuten kuin Liekehtivässä pikarissa, ulkomaalaisetkin kaikki kuitenkin puhui suht hyvää englantia (Bulgarian taikaministeri tosin feikkasi ymmärtämätöntä alussa kun Toffeen elekieli oli niin hassun näköistä) niin miksei siis lukeminenkin siten olisi taittunut.

Vierailija
1168/5379 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on jonkun verran mietitty Harryn isän johtajapoikuutta ilman valvojaoppilasmenneisyyttä, ilmeisesti se on mahdollista: http://harrypotter.wikia.com/wiki/Prefect

Itseäni lähinnä ihmetyttää, että miten James ylipäätään pääsi johtajapojaksi? Halusivatko opettajat antaa hänelle mahdollisuuden, että hän aikuistuisi ja oppisi ottamaan vastuuta vai keksikö Rowling vasta myöhemmin, että hän oli sellainen hulivili?

Vierailija
1169/5379 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mietityttänyt mite Tylypahkassa hoidetaan se asia kun jollakin alkaa menkat. Varmaan ekaks ne käy matami Pomfreyllä, mutta entä sen jälkeen? Kuskaako ne kotoaan hirveät määrät suojia, vai onko velhoilla joku oma tapansa tähän?

Luulen, että tyttöjen makuusalien ja vessojen varustukseen kuuluu sopiva tarpeisto, jonka riittävyydestä kotitontut pitää huolen. 

Mut olis kyllä tosi kätevää, jos vaikka kesken huispausmatsin alkais vuoto, vois vaan huutaa että "tulejo kuukuppi" ja se liitäis halki ilmojen paikalleen. Oletan, että luudanvarrella istuessa sisäiset suojat olis aika rock. 

Vierailija
1170/5379 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ajatellut että se hengasi kirjastossa lähinnä katselemassa Hermione, jolloin englannin kielen lukutaito ei ole niin keskeistä. 

Vierailija
1171/5379 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirtyykö ne jalokivet tiimalaseissa automaattisesti saman tien kun joku opettaja tai valvojaoppilas koulun alueella vain sanoo antavansa tai vähentävänsä pisteitä, siis miten kaukana hyvänsä olisi koulun aulasta?

Siirtyy.

Vierailija
1172/5379 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiselle olette antaneet Harry Potterin luettavaksi? Ekaluokkalaiselle?

Vierailija
1173/5379 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity aiheeseen, mutta Voldemort täyttäisi tänään 90 vuotta, jos eläisi vielä.

Vierailija
1174/5379 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on mielenkiintoinen teoria; Toffee oli kuolonsyöjä? http://fandom.wikia.com/articles/fudge-death-eater?li_source=LI&li_medi…

Vierailija
1175/5379 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hagrid yritti nuorena pitää salaa ihmissudenpentuja sänkynsä alla. Ihmissudet ovat kuitenkin loressa tavallisia ihmisiä jotka muuttuvat vain täydenkuun aikaan sudenkaltaisiksi olennoiksi. Hagridin sängyn alla oli siis ihmisvauvoja? Mistä Hagrid sai ne?

Vierailija
1176/5379 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitte toinen: mua on myös mietityttänyt se, onko velhomaailmassa yhtään kehitysvammaisia lapsia tai aikuisia. Ja jos on, pystyvätkö he taikomaan samalla tavalla kuin tavalliset velhot? Entä missä he kävisivät koulua?

Mite velhomaailmassa hoidetaan synnytykset? Tapahtuuko se kotona, vai menevätkö velhot sinne niiden sairaalaan (pyhä mungoko se nyt oli?)

Onhan siellä Tylyaho jossa voi käydä kaupoilla ostamassa menkkarättejä :D Paitsi sinne pääsee vasta kolmannella luokalla.. ja onhan velhomaailmassa "surkkeja" joilla on velho/noita -vanhemmat mutta eivät pysty taikomaan (kuten Voro) joten luulisi että kehitysvammaisiakin on. Synnytykseen mulla ei oo teoriaa mutta luulisi että ahdasta tulee jos kaikki brittinoidat ahtautuu yhteen sairaalaan :D

Vierailija
1177/5379 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä niillä on joku kielenkääntötaika?

Vierailija
1178/5379 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä edes aloita. Mikä Harry Pottereissa on loogista? :D

... ja minä olen ihan potterfani, ei sillä, mutta loogisuutta ja potteria ei voi mainita edes samana päivänä.

Vierailija
1179/5379 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljänneltä luokalta eteenpäin.

Vierailija
1180/5379 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljänneltä luokalta eteenpäin.

Itse olin alta kouluikäinen kun äiti luki miulle ekat Potterit.