Harry Potter -kirjojen epäloogisuudet
Kommentit (5378)
"Ron vilkaisi Hermionea selvästikkin toivoen, että tämä pieni huumorin pilkahdus pehmittäisi häntä, mutta Hermionen ilme pysyi kovana ja raajat tiukasti ristissä." XD XDD
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:44"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:33"] Kyllä tuohon "verisyyteen" vaikuttavat muutkin sukupolvet kuin omat vanhemmat! Esimerkiksi Harry oli PUOLIVERINEN eikä PUHDASVERINEN, vaikka molemmat tämän vanhemmat osasivatkin taikoa. Itse olen ajatellut, että puhdasverisyys vaatii ainakin pari-kolme sukupolvea noitia ja velhoja. Harryn ja Ginnyn lapset olisivat kuitenkin luultavasti lähempänä puhdasveristä kuin puoliveristä, mutta kirjassahan puhdasverisinä velhosukuina puhuttiin lähinnä suvuista, joissa ei ole ikinä ollut lähes yhtäkään jästiä, esim. Malfoyn ja Weasleyn suvut. Eli kyllä se puhdasverisyys vaatii vähän enemmän, kuin yhden sukupolven: esim. kahden jästisyntyisen velhon/noidan lapsi ei kyllä olisi puhdasverinen - eihän Harrykään muuten olisi puoliverinen.
Tämä siis lähinnä tuolle "SUOMALAINEN" inttäjälle - velhojen "verisyydet" eivät ole ihan verrattavissa kansallisuuksiin ;) [/quote] Missä kirjassa Harryn sanotaan olevan puolierinen? Malfoyhan esim pilkkaa kyllä Harrya siitä että tämän äiti oli kuraverinen, mutta itse en ainakaan ole huomannut kohtaa jossa Harrya olisi sanottu puoliveriseksi. Ja ihan vain huomautuksena niin Weasleyn suvussa oli joku kaukainen sukulainen joka nai jästin. [/quote] Puoliverinen prinssi
[/quote]
Nyt en varmanksi muista, mutta Kalkaroshan oli puoliverinen Prinssi. Sirius taas naureskeli, että meinaako Harry ottaa tämän lempinimekseen kun Harry kyseli tältä asiasta. Harrya ei siis suoraa sanottu puoliveriseksi kirjassa?
[/quote]
Naureskelija oli Lupin. Sirius oli jo kuollut. Ja kyllähän siinä sanottiin Jamesin olleen puhdasverinen, Lilyn kuraverisyys mainittu jo ajat sitten.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:15"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 11:15"]
Onko tätä jo kysytty ja vastattu?
Kun kerran kuraveriset oli niin kamalaa ja kamalia, miksi Harryn äitiä ei kukaan haukkunut ja pilkannut. Hänhän oli siskonsa kanssa (jonka luona Harry asui) molemmat ihan tavallisia jästejä. Miksi Harrya siis pidettiin ihan oiekana velhona vaikka äitinsä oli jästi?
Vai onko minulta mennyt jotain ohi?
[/quote]
Käsittääkseni puoliveriset ovat ihan ok kuolonsyöjien mielestä, onhan itse Pimeyden lordikin sellainen.
[/quote]
monikaan ei tiennyt voldemortin olleen alunperin tom valedro, eikä tämän alkuperästä. voldemort väitti olevansa salazar luihuisen jälkeläinen ja puhdasverinen. vaikka puoliveriset olivat kuolonsyöjien mielestä parempia kuin jästisyntyiset (ja puoliverisiä oli myös kuolonsyöjinä,vaikka salasivat asiaa) eivät ne sitä arvostaneet.
[/quote]
Mutta eikös hän alkanut jo koulussa kerätä kannattajia itselleen, joiden seurassa alkujaan alkoi käyttää Voldemort-nimeä? Kyllä silloin väkisinkin ainakin osan kuolonsyöjistä täytyy tietää hänen juuristaan.
[/quote]
Miten?
"kerro Tom vanhemmistasi."
"Äitini kuuluu Kolkon sukuun ja on Salazar Luihuisen perillinen, isäni lähti/kuoli kun olin vauva, häneltä sain nimeni."
"ok"
Eihän ne sitä tienneet jollei Tomppa ite kertonut.
[/quote]
Luulisi nyt ainakin jonkun tajuavan, ettei Valedro ole puhdasverisen velhosuvun nimi.
Mä olen miettinyt, että miksi Hermione ei pyytänyt Ronia tanssiaisparikseen liekehtivässä pikarissa kun selkeästi halusi hänen kanssaan sinne mennä. Kai Hermione jo silloin tiesi millainen taulapää Ron on ja olisi hyvin voinut itse pyytää häntä. Mutta ei kun meni sen typerän Krumin kanssa.
Mua vähän ärsyttää, että Hermionen ja Ronin suudelma oli Hermionen alotteesta, olisi kiva jos Ron olisi edes kerran skarpannut.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 19:14"]Se, että he eivät käyttäneet sähköä.
[/quote]
Tähän ei ole suoraa vastausta, mutta on teorisoitu että taikuus "normaalien" esineiden ympärillä muuttaa niitä ja saa ne lopulta käyttäytymään kuin ne olisivat elossa (esim. Weasleyden Ford Anglia sekosi kun se taiottiin lentämään).
Kyllä Harryn puoliverisyys on mainittu kirjoissa useampaan otteeseen, yhtenä esimerkkinä mainittakoon se, että vitoskirjassa Dumbledore sanoi, että Voldemort valitsi uhrikseen Harryn, koska tämä oli hänen itsensä tapaan puoliverinen sen sijaan, että olisi valinnut puhdasverisen Nevillen.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:55"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:33"] Kyllä tuohon "verisyyteen" vaikuttavat muutkin sukupolvet kuin omat vanhemmat! Esimerkiksi Harry oli PUOLIVERINEN eikä PUHDASVERINEN, vaikka molemmat tämän vanhemmat osasivatkin taikoa. Itse olen ajatellut, että puhdasverisyys vaatii ainakin pari-kolme sukupolvea noitia ja velhoja. Harryn ja Ginnyn lapset olisivat kuitenkin luultavasti lähempänä puhdasveristä kuin puoliveristä, mutta kirjassahan puhdasverisinä velhosukuina puhuttiin lähinnä suvuista, joissa ei ole ikinä ollut lähes yhtäkään jästiä, esim. Malfoyn ja Weasleyn suvut. Eli kyllä se puhdasverisyys vaatii vähän enemmän, kuin yhden sukupolven: esim. kahden jästisyntyisen velhon/noidan lapsi ei kyllä olisi puhdasverinen - eihän Harrykään muuten olisi puoliverinen.
Tämä siis lähinnä tuolle "SUOMALAINEN" inttäjälle - velhojen "verisyydet" eivät ole ihan verrattavissa kansallisuuksiin ;) [/quote] Missä kirjassa Harryn sanotaan olevan puolierinen? Malfoyhan esim pilkkaa kyllä Harrya siitä että tämän äiti oli kuraverinen, mutta itse en ainakaan ole huomannut kohtaa jossa Harrya olisi sanottu puoliveriseksi. Ja ihan vain huomautuksena niin Weasleyn suvussa oli joku kaukainen sukulainen joka nai jästin. [/quote] Puoliverinen prinssi
[/quote]
Nyt en varmanksi muista, mutta Kalkaroshan oli puoliverinen Prinssi. Sirius taas naureskeli, että meinaako Harry ottaa tämän lempinimekseen kun Harry kyseli tältä asiasta. Harrya ei siis suoraa sanottu puoliveriseksi kirjassa?
[/quote]
Naureskelija oli Lupin. Sirius oli jo kuollut. Ja kyllähän siinä sanottiin Jamesin olleen puhdasverinen, Lilyn kuraverisyys mainittu jo ajat sitten.
[/quote
Niin, eli on pääteltävissä, että Harry on puoliverinen, ei sanottu suoraa kirjassa?
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 14:01"]Mä olen miettinyt, että miksi Hermione ei pyytänyt Ronia tanssiaisparikseen liekehtivässä pikarissa kun selkeästi halusi hänen kanssaan sinne mennä. Kai Hermione jo silloin tiesi millainen taulapää Ron on ja olisi hyvin voinut itse pyytää häntä. Mutta ei kun meni sen typerän Krumin kanssa.
Mua vähän ärsyttää, että Hermionen ja Ronin suudelma oli Hermionen alotteesta, olisi kiva jos Ron olisi edes kerran skarpannut.
[/quote]
Luulen että kun hyvännäköinen, suosittu Krum osoitti kiinnostusta, Hermione suostui koska kukaan ei ollut ennen tehnyt niin. Oli imarreltu huomiosta ja halusi varmaan tehdä Ronin vähän mustasukkaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:57"]
Kun kerran kuraveriset oli niin kamalaa ja kamalia, miksi Harryn äitiä ei kukaan haukkunut ja pilkannut. Hänhän oli siskonsa kanssa (jonka luona Harry asui) molemmat ihan tavallisia jästejä. Miksi Harrya siis pidettiin ihan oiekana velhona vaikka äitinsä oli jästi?
[/quote]
Käsittääkseni puoliveriset ovat ihan ok kuolonsyöjien mielestä, onhan itse Pimeyden lordikin sellainen.
[/quote]
monikaan ei tiennyt voldemortin olleen alunperin tom valedro, eikä tämän alkuperästä. voldemort väitti olevansa salazar luihuisen jälkeläinen ja puhdasverinen. vaikka puoliveriset olivat kuolonsyöjien mielestä parempia kuin jästisyntyiset (ja puoliverisiä oli myös kuolonsyöjinä,vaikka salasivat asiaa) eivät ne sitä arvostaneet.
[/quote]
Mutta eikös hän alkanut jo koulussa kerätä kannattajia itselleen, joiden seurassa alkujaan alkoi käyttää Voldemort-nimeä? Kyllä silloin väkisinkin ainakin osan kuolonsyöjistä täytyy tietää hänen juuristaan.
[/quote]
Miten?
"Äitini kuuluu Kolkon sukuun ja on Salazar Luihuisen perillinen, isäni lähti/kuoli kun olin vauva, häneltä sain nimeni."
"ok"
[/quote]
Luulisi nyt ainakin jonkun tajuavan, ettei Valedro ole puhdasverisen velhosuvun nimi.
[/quote]
Tunnetko sinä kaikki Suomessa tai edes kaupungissasi alusta asti asuneet sukunimet ulkoa?
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 14:06"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:57"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miten?
"ok"
[/quote]
[/quote]
Tunnetko sinä kaikki Suomessa tai edes kaupungissasi alusta asti asuneet sukunimet ulkoa?
[/quote]
Eikös sitä ole kirjoissa korostettu, että puhdasverisiä velhosukuja on enää hyvin vähän jäljellä?
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 14:01"]
Mä olen miettinyt, että miksi Hermione ei pyytänyt Ronia tanssiaisparikseen liekehtivässä pikarissa kun selkeästi halusi hänen kanssaan sinne mennä. Kai Hermione jo silloin tiesi millainen taulapää Ron on ja olisi hyvin voinut itse pyytää häntä. Mutta ei kun meni sen typerän Krumin kanssa. Mua vähän ärsyttää, että Hermionen ja Ronin suudelma oli Hermionen alotteesta, olisi kiva jos Ron olisi edes kerran skarpannut.
[/quote]
Halusi näpäyttää Ronia siitä että tuli ajatelleeksi Hermionea vasta kun alkoi olla myöhäistä löytää ketään. Tyypillistä naisten käytöstä, miehen on muka aina oltava se joka tekee aloitteen. Olisihan Hermione ihan hyvin voinut kysyä itse Ronia jos kerran halusi niin paljon.
Musta taas on outoa, että kolmannessa kirjassa ennustuskokeessa Potter "ennustaa" että Hiinokka pääsee karkuun teloittajaa, mutta Punurmio vihjaili ennustuksen menneen pieleen. No, Hiinokka pääsee vapaaksi mutta silti koko asiaa ei enää noteerata kirjassa :D. Saiko Potter lopulta kokeen läpi?
- Miksi kaikki tapahtuu keväällä?
- 4. kirjassa kaikki kolmivelhokilpaan osallistujat mainitaan jo kirjan alussa Huispauksen mm- kisoissa. Diggory, Krum, Veelat... (No, Fleuria ei suoranaisesti mutta yllättäen hän onkin puoleksi veela.) :DD kuin typerää ja ennalta- arvattavaa.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 14:01"]Mä olen miettinyt, että miksi Hermione ei pyytänyt Ronia tanssiaisparikseen liekehtivässä pikarissa kun selkeästi halusi hänen kanssaan sinne mennä. Kai Hermione jo silloin tiesi millainen taulapää Ron on ja olisi hyvin voinut itse pyytää häntä. Mutta ei kun meni sen typerän Krumin kanssa. Mua vähän ärsyttää, että Hermionen ja Ronin suudelma oli Hermionen alotteesta, olisi kiva jos Ron olisi edes kerran skarpannut. [/quote] Luulen että kun hyvännäköinen, suosittu Krum osoitti kiinnostusta, Hermione suostui koska kukaan ei ollut ennen tehnyt niin. Oli imarreltu huomiosta ja halusi varmaan tehdä Ronin vähän mustasukkaiseksi.
[/quote]
Krum ei ollut hyvän näköinen vaan suorastaan ruma. Oli vain kuuluisa. Mutta tuo Ronin tekeminen mustasukkaiseksi oli varmasti yksi syy. Hermionehan sanoo ainakin leffassa (en muista oliko kirjassa) että ajattelin juuri Krumin hänen tanssiparinaan ärsyttävän Ronia eniten.
Mä taas tahtoisin tietää (tämänkin olen laittanut aijempaan ketjuun) miksi salaisuuksien kammion jälkeen kaikki kangistetut oppilaat pääsi seuraavalle luokalle. Colin Creevyhan oli kangistettuna lähes koko vuoden. Oliko tässä "ei ollut oma vika" ajatus? Luulisi että jos ei ole oppinut mitään mitä koulukavereille on koko vuoden opetettu niin ei voisi siirtyä seuraavalle luokalle. Ja muutkin kangistetut olivat pitkään poissa tunneilta.
254: jatkaa. Entä ne kaikki jotka kävivät koulua seitsemännessä osassa? Opetusmetodit oli varmaan vähän erilaiset eikä opetussisällötkään ollut varmaan ihan sitä mitä yleensä. Pääsikö kaikki silti suoraan seuraavalle luokalle?
Minua kiinnostaa se, että Hagridin isä oli normi tallaaja, mutta äiti jättiläinen. Fine, mutta myöhemmin jättiläiset kuvataan kivenmöhkäleiden näköisiksi sammalta kasvaviksi idiooteiksi jotka ovat kaikenlisäksi agressiivisia. MITEN Hagridin vanhemmat ovat tavanneet ja ylipäätään lisääntyneet? Ja kun nelosessa Hagrid kysyy madame Maximelta, kumpi hänen vanhemmistaan oli jättiläinen, ja jos M olisikin sitten vaikka vastannut että joo isäni oli jättiläinen ja äitini velho/jästi, niin miten ikinä sen jättiläis isän penis olisi mahtunut ihmis äitiin ja miten tuollainen puolijättiläis vauva mahtuisi syntymään (olettaen että ovat myös vauvoina valtavia). Maximehan ei vastannut Hagridille, mutta mietinpähän vaan että kumminpäin.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:55"]
[/quote]
[/quote]
[/quote
Niin, eli on pääteltävissä, että Harry on puoliverinen, ei sanottu suoraa kirjassa?
[/quote]
Katso viesti 246
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:35"] [quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:21"] Mä oon aina ihmetellyt, että miksi viimeisissä kirjoissa hirnyrkkien etsiminen ja tuhoaminen jätetään vain Harryn, Ronin ja Hermionen vastuulle, eikä muu Feeniksin kilta saa edes tietää niiden olemassaolosta? Siksikö, että Harry itse oli viimenen hirnyrkki? Eihän sitä olis tarvinnut muille kertoa, mutta varmasti niiden kuppien ja sormusten ym jahtaamisessa muu kilta olisi ollut hyödyksi. Tai jos Harry, Ron ja Hermione olisivat kuolleet, niin kuka sitä hommaa olisi sitten edes jatkanut? Ja itekin oon ajatellut, että uskomattoman typerää Voldemortilta tehdä hirnyrkit noin tunnistettavista esineistä. Olis tehnyt hirnyrkin jostain Saharan hiekanjyväsestä, niin kukaan ei olisi ikinä löytänyt sitä. [/quote] Olen ajatellut sen itse niin, että jos hirnyrkkitieto tulisi julkiseksi, leimahtaisi täysmittainen sota hyviksien ja pahiksien välille ja koko taikayhteiskunta olisi vaarassa tuhoutua [/quote] No siis, dumbbishan nimenomaan halusi että ensin tuhotaan hirnyrkit salaa ja viimeisenä harry kohtaa volden, ihan niinkuin punurmio ennusti. Miettikääs jos harryn hirnyrkkien metsästys olisi ollut julkista, eiköhän volde olisi tehtaillut niitä lisää tai piilottanut ne? Eli ideana siis salaamisessa oli, ettei voltsi saa missään nimessä tietää että hänen sielunpalansa ovat tuhoutuneet tai kukaan ylipäätänsä tietää niiden olemassa olosta. [/quote] Voltsuhan tajusi sen pankkimurron jälkeen, siis kirjassa, että kohteena oli tietty kuppi eikä esim. jotain muuta sieltä holvista. Voltsulle tuli pikkasen kiire tarkistaa muutkin nyrkit ja harrylle kavereineen tuli kiire löytää se viimeinen tylypahkasta ennen kuin voltsu tulee paikalle. [/quote] Niinpä :) mua muuten aina huvittaa nämä lempinimet. Volde, Voltsi ja Voltsu. Voisin kuvitella oikean Volden reaktion, jos tietäisi millä lempinimillä av-analyytikot häntä kutsuvat :D [/quote]Mulle se on aina vaan Tomppa tai Tomi, tuntu ärsyttävän kaikkein eniten.
[/quote]
Tuosta muuten tuli mieleen että kuinkakohan helvetin vanha se Vuotavan Noidankattilan Tom oikein on jos Dumbledore käski pikku-Valedroa kysymään häntä paikan päällä, vai onko kyseessä "nykyajan" Tomin isä?
[/quote]
Kuten tässäkin ketjussa on jo useampaan otteeseen sanottu, velhot ja noidat ovat huomattavasti pitkäikäisempiä kuin jästit.