Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harry Potter -kirjojen epäloogisuudet

Vierailija
19.07.2015 |

Mitä olette bonganneet?

Kommentit (5332)

Vierailija
382/5332 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:25"]Tää perus: ihmissudet reagoivat vain lajitoverin kutsuun: Miksi Lupin reagoi Hermionen ulvontaan?
[/quote]

Tämä oli vain elokuvassa, jotka olivat muutenkin kökköjä ja täynnä älyttömyyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/5332 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoissa selvitetään, että joskus, kun joku rakastuu, hänen suojeliuksensa muuttuu samaksi, kuin rakkauden kohteen suojelius. Harryn äidin suojelius oli naaraspeura, samoin kuin Kalkaroksen.

Vierailija
384/5332 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:24"]Totuusseerumi selitettiin kirjoissa huonoksi menetelmäksi, koska sille on olemassa vasta-aine. Lisäksi sen valmistaminen on vaikeaa ja kestää kauan. Lisäksi luulen, että alaikäiselle totuusseeruminen juottaminen olisi laitonta. Lisäksi Harrya ja Hermionea kuvattiin "hämäytetyiksi" jolloin totuusseerumi ei olisi toiminut koska olisivat valehdelleet tietämättään. Siksikin totuusseerumi on huono, muistoja voi peukaloida ja mieltä manipuloida.
[/quote]

Miksi sitä ei olis voinu antaa Siriukselle? Ja Kalkaroksellahan oli sitä litkua valmiiksi jossakin juomavarastossaa, jossakin kirjassa (oisko kutonen tai vitonen) uhkailee sillä Harrya. :D

Vierailija
385/5332 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa että kaikki aikuiset velhot olivat sellaisia paskahousuja. Lapset oli parempia taistelemaan. Järkeä tapattaa Gandalfeja. Dumbledore oli helvetinmoinen ääliö.

Vierailija
386/5332 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:25"]Tää perus: ihmissudet reagoivat vain lajitoverin kutsuun: Miksi Lupin reagoi Hermionen ulvontaan?
[/quote]Typerä elokuvajuttu. Tai sitten Hermione imitoi hyvin :D
-Potterhead 12v

Vierailija
387/5332 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:24"]Totuusseerumi selitettiin kirjoissa huonoksi menetelmäksi, koska sille on olemassa vasta-aine. Lisäksi sen valmistaminen on vaikeaa ja kestää kauan. Lisäksi luulen, että alaikäiselle totuusseeruminen juottaminen olisi laitonta. Lisäksi Harrya ja Hermionea kuvattiin "hämäytetyiksi" jolloin totuusseerumi ei olisi toiminut koska olisivat valehdelleet tietämättään. Siksikin totuusseerumi on huono, muistoja voi peukaloida ja mieltä manipuloida.
[/quote]

Miksi sitä ei olis voinu antaa Siriukselle? Ja Kalkaroksellahan oli sitä litkua valmiiksi jossakin juomavarastossaa, jossakin kirjassa (oisko kutonen tai vitonen) uhkailee sillä Harrya. :D
[/quote]nelonen

Vierailija
388/5332 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:24"]Totuusseerumi selitettiin kirjoissa huonoksi menetelmäksi, koska sille on olemassa vasta-aine. Lisäksi sen valmistaminen on vaikeaa ja kestää kauan. Lisäksi luulen, että alaikäiselle totuusseeruminen juottaminen olisi laitonta. Lisäksi Harrya ja Hermionea kuvattiin "hämäytetyiksi" jolloin totuusseerumi ei olisi toiminut koska olisivat valehdelleet tietämättään. Siksikin totuusseerumi on huono, muistoja voi peukaloida ja mieltä manipuloida.
[/quote]

[/quote]oikeastaan se on neljäs kirja

Vierailija
389/5332 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toffee pelkäsi asemansa puolesta. Velhojen vankilasta piti olla mahdotonta murtautua ulos. Ja sitten Sirius karkasi. Ei Toffee halunnut myöntää että joo, kappas, kyllähän sieltä pääsee ulos, ei noi ankeuttajat oikein osaa, ja hups muuten Sirius oli viaton. Hän ei missään nimessä halunnut antaa parin koulukakaran nolata omaa mainettansa koko velhomaailman edessä. Paljon helpompi tukkia lapsosten suut ja marssia tilanteesta pois.

Vierailija
390/5332 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moneen kohtaan vastauksena on, että henkilöt olivat niin ennakkoluulojensa vankeja, etteivät voineet ajatella totuuden olevan toinen kuin se, mitä he olettavat.

jälkiviisaus on paras viisaus...

Vierailija
391/5332 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee se, että KAIKKI Harryn sukulaiset Petuniaa lukuunottamatta on kuollu. Tai sis luulis että olis ollu muitakin sukulaisia, toisaalta tarina olis sitten ollut ihan erilainen mutta kuitenkin.. :D

Vierailija
392/5332 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:38"]Mua häiritsee se, että KAIKKI Harryn sukulaiset Petuniaa lukuunottamatta on kuollu. Tai sis luulis että olis ollu muitakin sukulaisia, toisaalta tarina olis sitten ollut ihan erilainen mutta kuitenkin.. :D
[/quote]

Harryn kaikki isovanhemmat olivat kuolleet ennen hänen syntymäänsä, James oli tunnetusti ainoa lapsi ja Petunia Lilyn ainoa sisar. Pikkuserkkuja siis korkeintaan jos jotain.

Vierailija
393/5332 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:25"]Tää perus: ihmissudet reagoivat vain lajitoverin kutsuun: Miksi Lupin reagoi Hermionen ulvontaan? [/quote] Tämä oli vain elokuvassa, jotka olivat muutenkin kökköjä ja täynnä älyttömyyksiä.

[/quote]

Pottereissa om sama kuin Song of Ice and Fireissä. Kirjat ovat kymmenen kertaa moniulotteisempia kuin elokuvat ja sarjat. En pystynyt edes katsomaan viimeistä Hobittia loppuun asti. Minun oli pakko lähteä oksentamaan jo heti alussa kun Bardi löi käsillä varsijousen kappaleet kellotorniin kiinni... Hyi saatana. Pottereiden lopussa kaksintaistelu käytiin kirjassa koulun sisäpihalla kaikkien silmien alla, eikä missään now man's landilla puoli kilometriä koulun ulkopuolella. Kirjan lopputaistelu oli paljon dramaattisempi ja voimakaampi. Hollywood on visuaalista syöpien syöpää.

Vierailija
394/5332 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt monia epäkohtia, olen lukenut kirjat kolmeen kertaan ja leffat kattonu niin monta kertaa että osaan ulkoa. Suurin osa vastauksista näihin epäkohtiin on siis todellakin löytynyt kirjoista, jos lukee ne tarkasti.
Tämä ei ole epäkohta, mutta olen miettinyt, onko Voldemort kalju että kukaan ei voisi käyttää hänen hiuksiaan monijuomaliemeen? :D Tai kun hänellä oli nuorena, siis Tom Lomen Valedrona, hiukset, mutta kun hänestä tuli "the dark Lord" häneltä vain jotenkin lähti hiukset. Nenä kuulemma lähti että muistuttaisi enemmän käärmetta ja olisi pelottavampi. :DD
t. Potterhead, 14 v :)

Vierailija
395/5332 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:38"]

Mua häiritsee se, että KAIKKI Harryn sukulaiset Petuniaa lukuunottamatta on kuollu. Tai sis luulis että olis ollu muitakin sukulaisia, toisaalta tarina olis sitten ollut ihan erilainen mutta kuitenkin.. :D

[/quote]

No mullakin on ihan oikeasti äidin kuoltua kaikki sukulaiset kuolleet. Minkäs teen...

Vierailija
396/5332 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:25"]Tää perus: ihmissudet reagoivat vain lajitoverin kutsuun: Miksi Lupin reagoi Hermionen ulvontaan? [/quote] Tämä oli vain elokuvassa, jotka olivat muutenkin kökköjä ja täynnä älyttömyyksiä.

[/quote]

Pottereissa om sama kuin Song of Ice and Fireissä. Kirjat ovat kymmenen kertaa moniulotteisempia kuin elokuvat ja sarjat. En pystynyt edes katsomaan viimeistä Hobittia loppuun asti. Minun oli pakko lähteä oksentamaan jo heti alussa kun Bardi löi käsillä varsijousen kappaleet kellotorniin kiinni... Hyi saatana. Pottereiden lopussa kaksintaistelu käytiin kirjassa koulun sisäpihalla kaikkien silmien alla, eikä missään now man's landilla puoli kilometriä koulun ulkopuolella. Kirjan lopputaistelu oli paljon dramaattisempi ja voimakaampi. Hollywood on visuaalista syöpien syöpää.
[/quote]

Oksentamaan? :D

Vierailija
397/5332 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:48"]

Oksentamaan? :D

[/quote]

Jotkut ottavat fantasiansa niin herttaisen tosissaan.

Vierailija
398/5332 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:46"]

Olen löytänyt monia epäkohtia, olen lukenut kirjat kolmeen kertaan ja leffat kattonu niin monta kertaa että osaan ulkoa. Suurin osa vastauksista näihin epäkohtiin on siis todellakin löytynyt kirjoista, jos lukee ne tarkasti. Tämä ei ole epäkohta, mutta olen miettinyt, onko Voldemort kalju että kukaan ei voisi käyttää hänen hiuksiaan monijuomaliemeen? :D Tai kun hänellä oli nuorena, siis Tom Lomen Valedrona, hiukset, mutta kun hänestä tuli "the dark Lord" häneltä vain jotenkin lähti hiukset. Nenä kuulemma lähti että muistuttaisi enemmän käärmetta ja olisi pelottavampi. :DD t. Potterhead, 14 v :)

[/quote]

No onhan se pääkallomainen look pelottavampi ja sopivampi. Voldemort on vähän kuin Dungeons & Dragonsien Lich, mutta kuitenkin elää vielä. Lisäksi minun mielestäni Voldemort ei ole yhtään pelottava, mikä latisti ainakin minun lukukokemustani. Millainen "pahis" pelkää kuolemaa? Lastenkirjojahan ne toki ovat.

Vierailija
399/5332 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi epäloogisuus on, miksi Dumbledore käski Harrya tuhoamaan ensin muut hirnyrkit ja sitten vasta Volden ruumiissa olevan sielunpalasen. Kaiken järjen mukaan olisi kannattanut ensin tuhota Volden kroppa ja sitten rauhassa metsästellä hirnyrkkejä. Ei olisi Voldemort paljoa heitellyt kapuloita rattaisiin ruumiittomana sielunrepaleena...

Vierailija
400/5332 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:46"]Olen löytänyt monia epäkohtia, olen lukenut kirjat kolmeen kertaan ja leffat kattonu niin monta kertaa että osaan ulkoa. Suurin osa vastauksista näihin epäkohtiin on siis todellakin löytynyt kirjoista, jos lukee ne tarkasti.
Tämä ei ole epäkohta, mutta olen miettinyt, onko Voldemort kalju että kukaan ei voisi käyttää hänen hiuksiaan monijuomaliemeen? :D Tai kun hänellä oli nuorena, siis Tom Lomen Valedrona, hiukset, mutta kun hänestä tuli "the dark Lord" häneltä vain jotenkin lähti hiukset. Nenä kuulemma lähti että muistuttaisi enemmän käärmetta ja olisi pelottavampi. :DD
t. Potterhead, 14 v :)
[/quote]no eikös se syy ulkonäön muuttumiseen ollut se, että kun Voldemort oli paloitellut sielunsa niin moneen osaan, ettei hän lopuksi ollut kunnolla ihminenkään. (Pyydän anteeksi kaikilta kaljuilta :D)
-Potterhead 12v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi