Oon ollu jo niin kauan yksin, että kuulostaa oudolta kaikki parisuhteeseen liittyvä
Ei esim. tarvitse tuskailla ehkäisyn sivuvaikutusten, puolison kuorsaamisen, pettämisen, kesälomien tai minkään kanssa.
Onkohan sittenkin antoisampaa olla sinkku..? Ehkä jonkun viihdykkeen voisin kesäksi ottaa, mutta parisuhde kuulostaa päivä päivältä kaukaisemmalta vaihtoehdolta.
Kommentit (16)
Mulla sama juttu. Lisäksi vielä se monta vuotta sitten päättynyt parisuhde oli kaikkea muuta kuin hyvä, ja musta tuntuu että mulla ei varmaan ole edes käsitystä ns. Normaalista parisuhteesta. En usko että tulen koskaan enää parisuhteessa olemaan.
Jaaha, en kyllä tuskaile minkään mainitsemasi kanssa. Pitkä parisuhde on osa mun elämää, ei meillä ole mitään jatkuvaa tuskailua ja vääntöä vaan mukavaa ja turvallista arkea. Ja ennen kaikkea rakkautta.
Intrvertti varmaan voi viihtyä paremmin itsekseen kuin toisen ihmisen kanssa. Minä ekstroverttinä olen aina nauttinut hyvästä parisuhteesta ja huonoista olen tietysti hankkiutunut eroon.
Olet ollut ilmeisesti huonossa suhteessa joskus.
Vierailija kirjoitti:
Ai jos viihtyy yksin niin se tarkoittaa, että on jotenkin pettynyt parisuhteisiin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Intrvertti varmaan voi viihtyä paremmin itsekseen kuin toisen ihmisen kanssa. Minä ekstroverttinä olen aina nauttinut hyvästä parisuhteesta ja huonoista olen tietysti hankkiutunut eroon.
Viihdyn kyllä ihmisten kanssa, mutta vain rajallisen määrän aikaa.
Ap
Olen introvertti ja yrittänyt parisuhdetta muutaman kerran viimeisen 5 vuoden aikana. Aina alkanut ahdistamaan nopeasti. Viihdyn yksin. Nyt olen sen itselleni myöntänyt.
Onhan meillä sinkuilla aina edes jotain seuraa täältä palstalta. Haluaisitteko nähdä palstalaisia livenä?
Minusta taasen kuulostaa oudolta, kun tyrkytetään ystävyyssuhteita. Aivan samalla tavoin ystävyys vaatii henkilökemiaa kuin parisuhdekin. Parisuhteeseen rima on tosin korkeammalla kuin ystävyyteen. 

Parisuhde on minulle huomattavasti tärkeämpi, kuin ystävyyssuhde. Niin elämän myötä oppii mikä on tärkeää.
Sama täällä! Mulla myös takana todella huono parisuhdekokemus josta exä vielä jälkeenpäin sanoi että kun minä niin draamaa halusin niin järjestihän hän sitä sitten (esim. vieraita naisia jne). Nyt sen jälkeen kun olen ollut yli 10 vuotta yksin, rakastan tätä rauhaa ja seesteisyyttä, kukaan ei yritä saada minusta jotain reaktiota irti tai muutakaan vaan arki saa olla ihanan tasaista. Ei tulisi aivan heti mieleen hakeutua vastaavaan suhteeseen enää ikinä uudestaan.
Nauti olostasi ja harrastele yhden yön juttuja silloin kun panettaa tai jos panettaa useasti niin hanki pari vaki panoa. Ei kyllä mitään syytä vaki pariutua.
Samoja tuntemuksia täällä. Erosta on aikaa 12 vuotta, en pitänyt kiirettä uuden kumppanin löytämisessä, ajattelin että tulee vastaan sitten kun tulee. Eipä tullut ja olen jo niin tottunut yksinoloon etten varmaan enää osaisi olla kenenkään kanssa.
Olen sinkku, mutta Itselläni on hormonaalinen lääkitys, vaikka mitään seksiin viittaavaakaan ei ole ollut 5 vuoteen. En vaan tule toimeen ilman. Minulle se on siis siunaus, ei riesa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jos viihtyy yksin niin se tarkoittaa, että on jotenkin pettynyt parisuhteisiin?
Ap
Ekstrovertit ei vissiin osaa olla yksin ja luulevat että kaikki ovat samanlaisia. Laumasieluja.. just joo. Voisi nuo ekstrovertitkin joskus miettiä ettei kaikkia ole SAMANLAISIA. mutta ei ne osaa. Introvertit sentään YLEENSÄ tajuaa, että jotkut haluu olla yksin tai pienissä porukoissa silloin tällöin. Ja jotkut ovat jopa ylisosiaalisia. On ymmärrystä ja osaa astua toisenkin ihmisen ajatusmaailmaan.
Yksinäisyys alkoi vuonna -72 kun synnyin
Mätäsuu (ko) se siellä?