Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menisittekö kokeeseen, johon ette ole valmistautuneet kunnolla?

Vierailija
12.02.2024 |

Mulla on tänään myöhemmin tentti, johon en ole saanut luettua. Olen lukenut ehkä neljäsosan koealueesta, joka ei varmasti riitä läpipääsyyn, ellei kysymykset ole jotain sellaisia johon sattumalta osaan vastata terveellä jäljellä. Menisittekö kokeeseen vai jättäisittekö menemättä? Toisaalta tuntuu tyhmältä jättää kokeilematta, mutta toisaalta en halua tarkastajan näkevän, että en todellakaan ole lukenut tarpeeksi ja olen vaan tullut kokeilemaan onneani.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin ja kokeilisin. Ja olen mennytkin ja joskus tuurilla päässyt läpi.

Jos ei mene läpi niin ottaisin kokemuksena ja ehkä siitä voisi jotain oppia.

Vierailija
2/14 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Ainahan se saattaa mennä läpi. Ei siinä häviä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston ruokalassa oli pitkä jono. En jaksanut odottaa. Menin ilmoitustaululle lueskelemaan ilmoituksia ja huomasin siellä seuraavan lukukauden tentin. Ehdin juuri alkamassa olleeseen tenttiin ja sain oikeuden osallistua. Päättelin kysymysten avulla vastaukset. Vastasin tunnissa ja menin syömään. Tentti meni läpi. Vuosi oli noin 1991.

Vierailija
4/14 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa mennä. Olen mennyt monesti ja päässyt useimmiten läpi ihan hyvin pistein.

Vierailija
5/14 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa mennä. Saat 3 tuntia aikaa keskittyä miettimään tenttikysymyksiä ja sitten voit mennä kotiin lukemaan samat asiat seuraavaa tenttiä varten.

Vierailija
6/14 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana menin monta kertaa ja aina pääsin läpi. Vain pari kertaa arvosana oli niin surkea että vastasi valmistautumista. Toki mulla oli hyvä yleistieto, ja hyvä yleismatematiikka, ja niiden perusteella oli aika helppo kysymyksestä päätellä, mitä siihen piti vastata.

Nykyään ylioipstossa toimivana opettajana voin myös kertoa, että tentaattoria ei kiinnosta, oletko lukenut vai et. Sitä kiinnostaa vain, voiko sut päästää läpi, eikä siinäkään ole mitään henkilökohtaista. Jos ei nyt niin seuraavalla kerralla sitten. Itse alan huomata, että joku yrittää tenttiä useampaan kertaan vasta kun nimi toistuu listalla noin neljänteen tai viidenteen kertaan.

Vierailija
7/14 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on mennä. Mitä siitä seuraa, jos ei mene? Nolla. Mutta jos menee ja saa edes jonkin arvosanan, olisko nollaa parempi, ja etenkin jos voi uusia!

Vierailija
8/14 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran tilanne, että suuri tentti eli noin 1200 sivua uutta asiaa ja oli vakavia perheongelmia akuutisti. Menin silti tenttiin ja yllättäen siellä olikin sellaisia kysymyksiä, jotka liittyivät jo aiempaan tekemääni tenttiin ja sain läpi. Sen jälkeen menin aina tenttiin. 

Vierailija
9/14 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kannattaa mennä. Näet minkä tyyppiset kysymykset tenttiin tulee ja voit sitten optimoida lukemista. Joskus myös pääsee läpi hyvinkin pienellä valmistautumisella.

Vierailija
10/14 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi yliopistotutkintoa ja olen valmistunut, vaikka en ole varmaan koskaan onnistunut lukemaan koko koealuetta.

Vierailija
11/14 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin kerran lukea tenttiin raitiovaunussa matkalla yliopistolle ja pääsin läpi

Vierailija
12/14 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö mee ny tekee se tentti. Hyvinki on mahdollista että pääset läpi, kyllä sulle sen verran tietoo on sinne päähän uponnu että soveltamalla onnistuu. Iteki aina stressasin liikaa jotain kirjatenttejä kun olin mielestäni lukenu liian vähän, mut kertaakaan en saanu hylättyy. Ja siis luin yleensä kerran osan alueesta, en tod kaikkee ja kertaus jäi väliin. Joo ei vitosia tullu mut 1-3 ja nehän riittää.

Vierailija
13/14 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä.

Vierailija
14/14 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vasta sitten, kun olet valmistautunut. Ihan oman oppimisesi ja opettajan hermojen säästämiseksi näin. Älä ainakaan odota mitään kirjallista palautetta vastauksistasi, jos ne ovat pelkkiä arvauksia.

Terveisin AMK-ope, jota oikeasti ketuttaa ne, jotka tekee tenttejä tyyliin neljännen kerran ja missään välissä ei ole tehty melkein yhtään mitään oppimisen eteen.