Harry Potter -kirjojen epäloogisuudet
Kommentit (5342)
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin siitä, jos saisin tietää minkälaiset välit Siriuksella ja Bellatrixilla oli teini-iässä. Itse luulen, että sukutapaamiset meni näin, että kumpikin yritti ärsyttää toista mahdollisimman paljon. Bellatrix varmaan suuttui ja raivosi Siriukselle, mutta Sirius vaan nauroi. Luulen myös, että Andromeda ja Sirius naureskeli yhdessä Bellatrixin fanaattisuudelle. Olen myös jostain syystä sitä mieltä, että teini-ikäisellä Narcissalla ja Siriuksella oli melko viileät välit, ehkä tyyliin: mitäpä serkulle kuuluu, kaunis sää tänään. Siriushan kertoi Harrylle vitososassa, että hän näki Bellatrixin viimeksi ollessa Harryn ikäinen, eli 15-vuotias.
Tai sitten Bellatrixista on tullut se äkkipikainen hullu vasta Azkabanissa.
Bellatrix oli Siriusta 8 vuotta vanhempi, tuskin he kovin paljon ovat yhdessä henganneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on varmaan sanottu, mutta Kelmien kartta.
Siinähän näkyi se Peter Piskuilan, eikö Fred ja George huomanneet sitä ikinä, kun käyttivät karttaa? Ronin kanssa samassa sängyssä nukkui tuon niminen?Varmaan vähintään kahdeskymmenes kerta kun tätä kysytään. Heitä tuskin on kiinnostanut vakoilla Ronia (tai Percyä, Piskuilan oli hänen lemmikkinsä ennen Ronia) makuuhuoneessaan vaan käyttäneet sitä reitin varmistamiseen että voivat pujahtaa salakäytäviin tai tekemään muuta jäynää.
Eivätkä koskaan edes sivusilmällä vilkaisseet veljeään, ja huomanneet että mikä vatun piskuilan?
Aika epäloogista!
Muistaisin kuulleeni/lukeneeni jostain teorian, että Kelmit olisivat asettaneet karttaan loitsun, joka aiheuttaa sen, ettei kukaan ulkopuolinen voi nähdä heitä kartassa.
Olihan aiemmin nelosvuonna ongelmia rita luodikon kanssa eikä nuo sitäkään sattuneet kartasta bongaamaan läheltään. En muista tarkkaan miten karttaa käytettiin tuona vuonna mutta luulisi että tuo jengi olisi ruvennut ihmettelemään että tähtitoimittaja väijyy muutaman metrin päässä mutta ketään ei näy paitsi joku kuoriainen.
Eikös vale-Vauhkomieli takavarikoinut kartan Harrylta jossain vaiheessa kouluvuotta, siksi ettei hänen oma todellinen henkilöllisyytensä paljastunut?
Tuo karttahan on sinänsä jo epäloogisuus koska tylypahkassa piti olla karttaamattomuustaiat eli se ei näy millään lailla kartoissa. Samoin siellä on monia muita suojaloitsuja ja ohikulkijat näkee paikalla vain jonkun mitäänsanomattoman raunion.
Mistä Sirius sai Azkabanista karkaamisensa jälkeen taikasauvan?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai mistään ennen kuin riisti sen Ronilta rääkyvässä röttelössä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta selkein epäloogisuus on siinä, että miksi muka jotkut asiat voidaan hoitaa taikuudella mutta sitten toisia ei. Esim. miksi eivät keksi taikaa, jolla Voldemort saataisiin suoraan pois päiväjärjestyksestä.
Tää on täsmälleen sama kuin että mikseivät TSH:ssa laittaneet niitä kotkia tiputtamaan sitä sormusta Tuomiovuoreen.
Vierailija kirjoitti:
Se luudalla lento: Ei ole yksikään keksinyt asentaa mukavaa satulaa luutaan, vaan aina vain mennään kapula perseessä? Kuvitelkaa vaikka fillarin satulaksi moinen oksanpätkä - aikas epämukavaa!
Tuohon löytyy vastaus kirjasesta "Huispaus kautta aikojen", luudassa on pehmennysloitsu joka suojelee lentävien velhojen ja noitien nivusia ja takapuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai mistään ennen kuin riisti sen Ronilta rääkyvässä röttelössä.
Mutta sehän oli Ronin sauva ja hän sai sen takaisin. Vai olisiko Kalmanhanaukion talossa ollut Siriuksen vanhempien sauvat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin siitä, jos saisin tietää minkälaiset välit Siriuksella ja Bellatrixilla oli teini-iässä. Itse luulen, että sukutapaamiset meni näin, että kumpikin yritti ärsyttää toista mahdollisimman paljon. Bellatrix varmaan suuttui ja raivosi Siriukselle, mutta Sirius vaan nauroi. Luulen myös, että Andromeda ja Sirius naureskeli yhdessä Bellatrixin fanaattisuudelle. Olen myös jostain syystä sitä mieltä, että teini-ikäisellä Narcissalla ja Siriuksella oli melko viileät välit, ehkä tyyliin: mitäpä serkulle kuuluu, kaunis sää tänään. Siriushan kertoi Harrylle vitososassa, että hän näki Bellatrixin viimeksi ollessa Harryn ikäinen, eli 15-vuotias.
Millähän logiikalla, jos yhtään on kartalla miksi Bellatrix sinne vankilaan joutui
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millähän logiikalla, jos yhtään on kartalla miksi Bellatrix sinne vankilaan joutui
Sadisti nyt voi olla vaikka ei yhtä kova temperamentti olisikaan. Ei hän oikeudenkäynnissäkään riehunut, suunsa avasi vasta kun heitä vietiin pois..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sadisti nyt voi olla vaikka ei yhtä kova temperamentti olisikaan. Ei hän oikeudenkäynnissäkään riehunut, suunsa avasi vasta kun heitä vietiin pois..
Niin, eihän esim. Voldemortkaan mitenkään erityisen äkkipikainen ole. Ennemminkin kylmän tunteeton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu näyttelijästä. Alan Rickman <3
Niin hyvä näyttelijä, että saanut aikaan koko ilmiön, että naiset kuolaavat pahiksia?
Seuraavaa sutkia harhautusta odotellessa
Ei kai kukaan väittänyt, että Alan Rickman on syy kaikkien pahisten ihailemiselle?
En kuolaa pahiksia yleisesti, vain Snapea. Ja Snape on suosikkihahmoni elokuvissa (ei kirjoissa) puhtaasti Alan Rickmanin ansioista, mikä taas johtuu hänen aiemmista rooleistaan 90-luvulla. Joo, olen vanha! =)
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ootte mieltä tulevasta Harry Potter-rebootista?
Eli kirjat aiotaan uudestaan kuvata, mutta nyt tv-sarjaksi.
Henkilökohtaisesti olen väsynyt nykyään vallalla olevaan vanhojen elokuvien ja kierrätykseen.
Varmaan kuitenkin vilkaisen tuota HP-sarjaa.
Ennemminkin olisin toivonut spin-off -sarjaa esim. Hagridin ja Voldemortin nuoruudesta tai Kelmeistä ja Kalkaroksesta, ettei aina vain toistettaisi samaa tarinaa Harrysta, Ronista ja Hermionesta. Mutta toki suhtaudun odottavilla fiiliksillä tuohonkin, saas nähdä, millainen siitä tulee.
Nötkötti wrote:
Vierailija kirjoitti:
Se luudalla lento: Ei ole yksikään keksinyt asentaa mukavaa satulaa luutaan, vaan aina vain mennään kapula perseessä? Kuvitelkaa vaikka fillarin satulaksi moinen oksanpätkä - aikas epämukavaa!
Tuohon löytyy vastaus kirjasesta "Huispaus kautta aikojen", luudassa on pehmennysloitsu joka suojelee lentävien velhojen ja noitien nivusia ja takapuolta.
Okey, siis "taika" -vähän tylsää että jokaiseen kimurantimpaan voi vastata "taika."
Muutenkin, luulisi pitkillä matkoila tangon päällä retkottamisen olevan epämukavaa, mutta kai siihenkin joku "ei ole epämukavaa-taika." pöh.
Lemmikkieläinten taikaominaisuudet: ohimennen mainittu, sitten täysin vaiettu.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti olen väsynyt nykyään vallalla olevaan vanhojen elokuvien ja kierrätykseen.
Ennemminkin olisin toivonut spin-off -sarjaa esim. Hagridin ja Voldemortin nuoruudesta tai Kelmeistä ja Kalkaroksesta, ettei aina vain toistettaisi samaa tarinaa Harrysta, Ronista ja Hermionesta. Mutta toki suhtaudun odottavilla fiiliksillä tuohonkin, saas nähdä, millainen siitä tulee.
Valitettavasti hollywoodin tuottajat ei enää muuta osaa kuin toistaa ennen tehtyä. Esim. marvelin batmanista, teräsmiehestä ja hämähäkkimiehestä on tehty ties kuinka monta leffaa ja sarjaa ja aina tietty alusta lähtien. Ben setä parka kuolee aina hämähäkkimiesleffasarjan alussa tai sitä ennen, ja samoin batmanin vanhemmat. May täti taas muuttuu nuoremmaksi ja kuumemmaksi leffasta toiseen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti hollywoodin tuottajat ei enää muuta osaa kuin toistaa ennen tehtyä. Esim. marvelin batmanista, teräsmiehestä ja hämähäkkimiehestä on tehty ties kuinka monta leffaa ja sarjaa ja aina tietty alusta lähtien. Ben setä parka kuole
Batman on DC:n.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti hollywoodin tuottajat ei enää muuta osaa kuin toistaa ennen tehtyä. Esim. marvelin batmanista, teräsmiehestä ja hämähäkkimiehestä on tehty ties kuinka monta leffaa ja sarjaa ja ai
Niin ja Teräsmies myös.
Miksei puhdas -tai puoliverisissä velhoperheissä välttämättä kerrota miten porukka lajitellaan? Ainakin Harryn tullessa iso osa oli aulassa paskat housussa, mukaan lukien Ron.