Mies ei halua toista lasta
Ainokaisemme aloittaa nyt koulun ja vuosia olen haaveillut toisesta lapsesta, odottanut, että mieskin on valmis toiseen lapseen. Lapsikin puhuu useasti, kuinka olisi kiva saada vauva perheeseen ja kuinka hoitaisi vauvaa ja on jo miettinyt nimeä pikkusisarelleen.
Meillä on kaikki taloudellisesti kunnossa, on auto, talo ja hyvät työpaikat. Esikoinen on ollut haastava lapsi, sillä hänellä diagnosoitiin dyspraksia 5-vuotiaana. Nyt puhe ja kaikki ongelmat on kuitenkin selätetty ja arki käynyt helpommaksi. Mies kuitenkin varmaan pelkää, että seuraavakin olisi erityislapsi ja toisaalta hän kokee, että elämä kahden lapsen kanssa olisi jotenkin paljon hankalampaa. Silloin kun tapasimme, hän kertoi haluavansa kolme lasta ja naimisiin mennessämme puhuimme kahdesta lapsesta.
Nyt oikeasti olen alkanut pohtimaan, että pitäisikö minun erota miehestä, joka ei millään suostu toiseen lapseen, vaikka yhdessä suunnittelimme isompaa perhettä. En halua, että lapsi jää kokonaan ilman sisaruksia ja minä oikeasti tahdon olla äiti kahdelle lapselle. Tiedän, ettei esikoinen enää saisi sisaruksesta leikkikaveria, mutta itse koen omatkin sisareni todella läheisiksi, vaikka minulla on ikäeroa nuorempiin sisariini 9 ja 12 vuotta.
Olen puhunut ja keskustellut miehen kanssa monia kertoja, tuntuu ettei kumpikaan meistä pysty ymmärtämään toisen kantaa... En voi miestä pakottaa isäksi uudelleen, enkä voi koskaan olla varma löytäisinkö uutta puolisoa, joka lapsen kanssani tekisi. Toive toisesta lapsesta on niin suuri, että välillä ajatellessa asiaa, tunnen fyysistä pahoinvointia ja ahdistusta.
En oikeastaan kaipaa edes mitään neuvoja, ehkä vertaistukea tai keskustelua siitä, miten muiden perheissä on vastaavista tilanteista selvitty.
Kommentit (240)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:11"]Perustelet eroa miehestä sillä, että lapsesi saisi silloin ehkä sisaruksen. Kumman luulet lapsen mieluummin valitsevan: ei sisarusta ja kumpikin vanhempi joka päivä läsnä vai sisaruksen ja erossaolon koko ajan toiseen vanhempaan ja ikävän. Vaikka lapsi kaipaa sisarusta, luultavammin hän silti haluaa ehjän perheen. Sinulla itsellä on enemmän kaipuu lapseen ja tämän (itsekkään) syyn vuoksi olet valmis rikkomaan lapsen perheen [/quote] Lapsi valitsisi totta kai ehjän perheen, jossa kaikki on hyvin. Mutta entä perheen, jossa äiti ei lopulta pysty edes katsomaan isään päin, koska on tälle niin katkera riistetystä mahdollisuudesta? Koen oikeasti mieheni huijanneen minut naimisiin kanssaan valehtelemalla lapsitoiveistaan. Ap
[/quote]
Melko tyypillistä sanoisin. Ei huijaaminen eikä valehteleminen, vaan se että mieli muuttuu kun saa maistaa realismia.
Mies ei halua lasta syystä... että se voi olla hankala? Lupaa hoitaa lapsi itse, ilman miehen jeesiä, ilman että miehen tilanne menee hänen mielestään heikommaksi. Ja pidä lupauksesi.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:15"]Minulla on neljä sisarusta enkä ole läheinen yhdenkään kanssa. Riidoissa emme ole, mutta emme oikein tekemisissäkään. Ei ole mitään yhteistä. Totta kai lapsesi puhuu vauvasta, kun itse ilmeisesti vaahtoat asiasta jatkuvasti. Miestäsi käy kyllä sääliksi, ja niinkuin joku edellä jo sanoikin on hänelläkin varmasti huijattu olo. Huijattiin avioliittoon vain lastentekokoneeksi.
[/quote]
Ja onko se lapsen sisarustoive oikeasti käypä syy hankkia toinen lapsi? Se lapsesi haluaa myös mm. koiranpennun, pihalle muumitalon mallisen leikkimökin, paljon karkkia, joulun joka päivälle jne. Ja pienen lapsen tulevaisuudenmiettimiskyvyllä nuo ovat aika lailla samalla viivalla haluamisissa kuin se sisarusvauvakin.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 15:13"]
Ymmärrän sinua, koska tilanteeni oli sama. Mulla oli ihan valtava tarve ja kaipuu saada toinenkin lapsi. Mies oli alun perin sanonut haluavansa kaksi, mutta ei sitten esikoisen synnyttyä halunnutkaan, koska elämä oli rankkaa. Ja vaikka se helpottui tosi paljon esikoisen ollessa kolme, mieheni ei halunnut aloittaa alusta toisen kanssa. Kyllähän minä ymmärsin häntäkin ja ajattelin, että kunpa voisin itsekin ajatella niin mutten voinut. Itselläni on monta sisarusta, jotka ovat minulle tärkeitä ja läheisiä ja halusin samaa lapsellenikin. Mutta ei se ollut suurin syy vaan se valtava kaipuu olla vielä kerran raskaana, synnyttää ja hoivata ja kasvattaa pientä ihmistä.
[/quote]
Jos yhtään lohduttaa, niin minä toivoin molempien pikkuveljien synnyttyä, että he saisivat syövän ja kuolisivat. Eli sinunkin lapsesi voi ajatella niin jos hän saa pikkuveljen tai siskon.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 15:13"]
Ymmärrän sinua, koska tilanteeni oli sama. Mulla oli ihan valtava tarve ja kaipuu saada toinenkin lapsi. Mies oli alun perin sanonut haluavansa kaksi, mutta ei sitten esikoisen synnyttyä halunnutkaan, koska elämä oli rankkaa. Ja vaikka se helpottui tosi paljon esikoisen ollessa kolme, mieheni ei halunnut aloittaa alusta toisen kanssa. Kyllähän minä ymmärsin häntäkin ja ajattelin, että kunpa voisin itsekin ajatella niin mutten voinut. Itselläni on monta sisarusta, jotka ovat minulle tärkeitä ja läheisiä ja halusin samaa lapsellenikin. Mutta ei se ollut suurin syy vaan se valtava kaipuu olla vielä kerran raskaana, synnyttää ja hoivata ja kasvattaa pientä ihmistä.
[/quote]
Jos yhtään lohduttaa, niin minä toivoin molempien pikkuveljien synnyttyä, että he saisivat syövän ja kuolisivat. Eli sinunkin lapsesi voi ajatella niin jos hän saa pikkuveljen tai siskon.
[/quote]
Herttainen lapsi olet ollut :'D
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:59"]mä en ymmärrä miks jotku haluaa ihan helvetisti lapsia. O___O mulle riittää nolla
[/quote]
Thank god! Toivottavasti pysyt päätöksessäsi, parempi kaikille, jos et lisäänny.
[/quote]
Niin just: kaikki ketkä EI halua lapsia ovat päästään sekaisin. Joo-o...
Ja nyt ollaan oikeasti vuodessa 2015.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:25"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:21"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:13"]Ap sinulla on oikeus omiin unelmiisi ja tavoitteisiisi. Samalla tavalla on myös miehelläsi. Teidän täytyy löytää asiaan joku ratkaisu yhdessä. Kauhean tuomitsevaa porukkaa täällä. [/quote] Kiitos, tässäpä vasta järkevä kommentti. Tiedän, että kuulostan monissa kommenteissani marttyyrilta ja melko lapselliselta. Haluan vain nyt purkaa tuntojani, minulla on tunteet ja näin minä tilanteen koen. Miehelleni en tietenkään asioista puhu näin, ei tilanne parane kotona toista syyttelemällä. Joku sanoi, että en naimisiin mennessämme olisi voinut tietää saammeko lapsia ollenkaan. Totta, mutta tilanteena se onkin eri asia, kuin se (tältä nyt minusta tuntuu), että toinen on vain "ähäkutti, eipäs perustetakaan sellaista elämää ja perhettä, josta yhdessä haaveiltiin". Ap [/quote] No kun mies huomasi ettei olekaan sellaista elämää mistä haaveili. Lastenhankkiminen ei ole mikään vitun ihmisoikeus. Get over yourself bitch. [/quote] Onko pakko olla ilkeä?
[/quote]
Miksi olla mukava kun ei ap:kaan kovin sympaattiselta vaikuta.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:47"]Ymmärrän sinun kaipuu lapsesta. Mutta jos olet vaan tehnyt miehesi mukaan kaikissa asioissa, esimerkiksi tuo puutarhan hoito, lumityöt ja vaihtanut paikkakuntaa. Jos et ole siinä vaiheessa kertonut miehelle totuudenmukaisesti, että tämä ei ole sinun unelma, niin teillä on suurempia ongelmia kuin lapsiluku.
Perheessää tehdään yhdessä päätöksiä. Ei muuteta maalle jos toinen ei tykkää, koti rakennetaan yhdessä ja molempien toiveita huomioiden. Jos et osaa sanoa ajoissa, että en halua niin et voi miestäsi siitä syyttää.
Meillä mies halusi muuttaa maalle, minä en. Tehtiin kompromissi, muutettiin rivitaloon ja ostettiin mökki. Mies halusi kaksi lasta, olisin ollut tyytyväinen yhteen, mutta jossain mielenhäiriössä suostuin toiseen. Saatiiin ihana tyttö, ja en kadu tuota päätöstä.
Mutta asisoista pitää pystyä puhumaan ja neuvottelemaan, jos et osaa ilmaista mielipidettä niin on turha vuosien päästä sanoa, että minä en oikeastaan halunnut muuttaa tänne. Jos miehesi ei suostu sinun mielipititeitä ottamaan huomioon, niin teillä on ongelmia. Kuinka monessa asiassa meinaat sitten antaa periksi?
[/quote]
Kyllä näistä puhuttiin ja mies perusteli tahtonsa ostaa omakotitalon niin hyvin, että minäkin ajattelin viihtyväni. Muutto tuntui ihan ookoolta, minä en halunnut seistä miehen unelmien tiellä ja toki minulla on edelleen täälläkin mahdollisuus saada unelmieni työ, mutta vaikeaa se on. Silloin kun ostettiin talo, ajattelin, että ainakin lapsille on tilaa ja näin mielessäni kahden lapsen potkivan palloa pihassa yhdessä. Nyt talo tuntuu turhan isolta ja työläältä kolmelle hengelle. Ja jotenkin nuo "tyhjät" tai oikeastaan tarpeettomat huoneet vain muistuttavat olemassa olollaan siitä halusta saada toinenkin lapsi.
Kiitos teille, jotka ymmärrätte kipuiluni. Ap
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:21"] Se hoitaa ehkäisyn joka niitä lapsia EI halua. Toki ei salaa jätetä ehkäisyä pois vaan reilusti kerrot miehelle että haluat 2.lapsen ja jätät nyt ehkäisyn pois ja jos mies EI lasta halua niin hän hoitaa ehkäisyn tästä lähtien. SIMPLE LIFE! [/quote] Mitä helvettiä? Pitää todella täydellinen narsisti ja todella epärakastava, että alkaa kiristämään seksillä toista. Seksi tarkoitaa riskiä tulla raskaaksi ja sitten, jos mies käy vieraissa, niin siitäkin suututaan. Kuinka hirveää olisikaan joutua tuollaiseen parisuhteeseen! Siitä on todellakin rakkaus kaukana. IKINÄ ei tulisi mieleenkään tehdä jotain tuollaista omassa suhteessani. [/quote] Mitä kiristämistä se on, jos kertoo miehelle rehellisesti jättävänsä ehkäisyn pois. Jos mies haluaa seksiä, mutta ei lasta hän käyttää kondomia tai pistää piuhat poikki. Vai eikö miehellä ole mitään vastuuta ehkäisystä?
[/quote]
Mä dumppaisin tuollaisen naisen. Täytyy olla kieroutunut mieli jos tuollaista peliä lähtee pelaamaan.
T: mies
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 17:01"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:59"]mä en ymmärrä miks jotku haluaa ihan helvetisti lapsia. O___O mulle riittää nolla
[/quote]
Thank god! Toivottavasti pysyt päätöksessäsi, parempi kaikille, jos et lisäänny.
[/quote]
Niin just: kaikki ketkä EI halua lapsia ovat päästään sekaisin. Joo-o...
Ja nyt ollaan oikeasti vuodessa 2015.
[/quote]
Kaksi ei ole helvetisti..
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 17:07"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:47"]Ymmärrän sinun kaipuu lapsesta. Mutta jos olet vaan tehnyt miehesi mukaan kaikissa asioissa, esimerkiksi tuo puutarhan hoito, lumityöt ja vaihtanut paikkakuntaa. Jos et ole siinä vaiheessa kertonut miehelle totuudenmukaisesti, että tämä ei ole sinun unelma, niin teillä on suurempia ongelmia kuin lapsiluku.
Perheessää tehdään yhdessä päätöksiä. Ei muuteta maalle jos toinen ei tykkää, koti rakennetaan yhdessä ja molempien toiveita huomioiden. Jos et osaa sanoa ajoissa, että en halua niin et voi miestäsi siitä syyttää.
Meillä mies halusi muuttaa maalle, minä en. Tehtiin kompromissi, muutettiin rivitaloon ja ostettiin mökki. Mies halusi kaksi lasta, olisin ollut tyytyväinen yhteen, mutta jossain mielenhäiriössä suostuin toiseen. Saatiiin ihana tyttö, ja en kadu tuota päätöstä.
Mutta asisoista pitää pystyä puhumaan ja neuvottelemaan, jos et osaa ilmaista mielipidettä niin on turha vuosien päästä sanoa, että minä en oikeastaan halunnut muuttaa tänne. Jos miehesi ei suostu sinun mielipititeitä ottamaan huomioon, niin teillä on ongelmia. Kuinka monessa asiassa meinaat sitten antaa periksi?
[/quote]
Kyllä näistä puhuttiin ja mies perusteli tahtonsa ostaa omakotitalon niin hyvin, että minäkin ajattelin viihtyväni. Muutto tuntui ihan ookoolta, minä en halunnut seistä miehen unelmien tiellä ja toki minulla on edelleen täälläkin mahdollisuus saada unelmieni työ, mutta vaikeaa se on. Silloin kun ostettiin talo, ajattelin, että ainakin lapsille on tilaa ja näin mielessäni kahden lapsen potkivan palloa pihassa yhdessä. Nyt talo tuntuu turhan isolta ja työläältä kolmelle hengelle. Ja jotenkin nuo "tyhjät" tai oikeastaan tarpeettomat huoneet vain muistuttavat olemassa olollaan siitä halusta saada toinenkin lapsi.
Kiitos teille, jotka ymmärrätte kipuiluni. Ap
[/quote]
Kai nyt ymmärrät, että talon ostaminen ja lapsen hankkiminen ovat "hieman" eri asioita? Toisesta voi palata vielä entiseen jos ei miellytäkään, toisesta ei. Arvaa kumpi on kumpi?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:21"] Se hoitaa ehkäisyn joka niitä lapsia EI halua. Toki ei salaa jätetä ehkäisyä pois vaan reilusti kerrot miehelle että haluat 2.lapsen ja jätät nyt ehkäisyn pois ja jos mies EI lasta halua niin hän hoitaa ehkäisyn tästä lähtien. SIMPLE LIFE! [/quote] Mitä helvettiä? Pitää todella täydellinen narsisti ja todella epärakastava, että alkaa kiristämään seksillä toista. Seksi tarkoitaa riskiä tulla raskaaksi ja sitten, jos mies käy vieraissa, niin siitäkin suututaan. Kuinka hirveää olisikaan joutua tuollaiseen parisuhteeseen! Siitä on todellakin rakkaus kaukana. IKINÄ ei tulisi mieleenkään tehdä jotain tuollaista omassa suhteessani. [/quote] Mitä kiristämistä se on, jos kertoo miehelle rehellisesti jättävänsä ehkäisyn pois. Jos mies haluaa seksiä, mutta ei lasta hän käyttää kondomia tai pistää piuhat poikki. Vai eikö miehellä ole mitään vastuuta ehkäisystä?
[/quote]
Mä dumppaisin tuollaisen naisen. Täytyy olla kieroutunut mieli jos tuollaista peliä lähtee pelaamaan.
T: mies
[/quote]
Oot joo mies hohoooo, taidat olla lapseton yksinelävä nainen, villi veikkaus.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:25"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:21"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:13"]Ap sinulla on oikeus omiin unelmiisi ja tavoitteisiisi. Samalla tavalla on myös miehelläsi. Teidän täytyy löytää asiaan joku ratkaisu yhdessä. Kauhean tuomitsevaa porukkaa täällä. [/quote] Kiitos, tässäpä vasta järkevä kommentti. Tiedän, että kuulostan monissa kommenteissani marttyyrilta ja melko lapselliselta. Haluan vain nyt purkaa tuntojani, minulla on tunteet ja näin minä tilanteen koen. Miehelleni en tietenkään asioista puhu näin, ei tilanne parane kotona toista syyttelemällä. Joku sanoi, että en naimisiin mennessämme olisi voinut tietää saammeko lapsia ollenkaan. Totta, mutta tilanteena se onkin eri asia, kuin se (tältä nyt minusta tuntuu), että toinen on vain "ähäkutti, eipäs perustetakaan sellaista elämää ja perhettä, josta yhdessä haaveiltiin". Ap [/quote] No kun mies huomasi ettei olekaan sellaista elämää mistä haaveili. Lastenhankkiminen ei ole mikään vitun ihmisoikeus. Get over yourself bitch. [/quote] Onko pakko olla ilkeä?
[/quote]
Miksi olla mukava kun ei ap:kaan kovin sympaattiselta vaikuta.
[/quote]
Kenelle ap on ketjussa ilkeillyt?
Tässä on nyt selvästi kyse sinun omasta halustasi saada lapsi. Lapsi ei tarvitse sisarusta, mikäli hänellä on huolehtivat vanhemmat. Olen itse ainut lapsi, enkä koskaan toivonut sisarusta tai kaivannut sellaista. Leikittiin aina vanhempieni työpäivien jälkeen koko perhe yhdessä, laitettiin ruokaa jne ja koskaan en ollut yksinäinen. Minulle olisi ollut paljon suurempi paha kasvaa ilman ydinperhettä jokapäiväisessä elämässäni :)
Joten lapsesi pärjää kyllä ilmankin, mutta oma HALU tulla taas äidiksi toiselle lapselle on eri asia. Ei kyse ole lapsen tarpeesta, vaan selkeästi omasta halustasi/toiveestasi, jonka tietenkin haluat toetutuvan. Eikä siinä ole mitään väärää. Kannattaa kuitenkin miettiä asiaa monelta kantilta, ja mielestäni vähän itsekäs syy erota, jos liitossa on kaikki muu kohdallaan? Tämä on siis puhtaasti minun mielipiteeni, en tarkoita loukata sinua, ap. Mutta jos itse saisin joskus tietää, että äitini olisi jättänyt isäni vain siitä syystä, että hän ei halunnut toista lasta, olisin todella surullinen ja jotenkin pettynyt. Avioliitto on mielestäni niin vahva sitoumus, että tuollaisen asian, jota ilmankin lapsi ja sinä pärjäätte ja voitte olla onnellisia, takia olisi väärin erota.
No minulle ei sovi hormonaalinen ehkäisy eikä kierukka ja on "oikeat" syyt mitä en nyt tähän ala jakamaan. Meillä mies hoitaa ehkäisyn eli käytössä kondomi...joten kiristänkö minä nyt miestä seksillä :)
Ai että mies vaihtoon jos ei toista muksua tule.
Oi kuinka rakkaus oikein huokuu sun viestistäs miestäs kohtaan. Erotkaa.
Tee niitä lapsia ihmisen kans ketä rakastat.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:11"]Perustelet eroa miehestä sillä, että lapsesi saisi silloin ehkä sisaruksen. Kumman luulet lapsen mieluummin valitsevan: ei sisarusta ja kumpikin vanhempi joka päivä läsnä vai sisaruksen ja erossaolon koko ajan toiseen vanhempaan ja ikävän. Vaikka lapsi kaipaa sisarusta, luultavammin hän silti haluaa ehjän perheen. Sinulla itsellä on enemmän kaipuu lapseen ja tämän (itsekkään) syyn vuoksi olet valmis rikkomaan lapsen perheen [/quote] Lapsi valitsisi totta kai ehjän perheen, jossa kaikki on hyvin. Mutta entä perheen, jossa äiti ei lopulta pysty edes katsomaan isään päin, koska on tälle niin katkera riistetystä mahdollisuudesta? Koen oikeasti mieheni huijanneen minut naimisiin kanssaan valehtelemalla lapsitoiveistaan. Ap
[/quote]
Melko tyypillistä sanoisin. Ei huijaaminen eikä valehteleminen, vaan se että mieli muuttuu kun saa maistaa realismia.
Mies ei halua lasta syystä... että se voi olla hankala? Lupaa hoitaa lapsi itse, ilman miehen jeesiä, ilman että miehen tilanne menee hänen mielestään heikommaksi. Ja pidä lupauksesi.
[/quote]
Tuskin minä tähänkään pystyisin. Täytyy olla realistinen, lapsi sitoo koko elämäkseen ja ainakin 18 vuodeksi ja, jos miehelle näin lupaisin, tarkoittaisi se sitä, että minulla ei olisi enää kodin ulkopuolista elämää. Vaikka lapsen haluan, niin ymmärrän kuitenkin tämän olevan mahdoton järjestely.
Toki sitten, jos miettii vauva-aikaa, niin mies vaihtoi silloinkin kakkavaipan ehkä kerran, joten vauvan pystyn hoitamaan lähes yksin. Uskon, että mieskin voisi oikeasti ja aidosti haluta toisenkin lapsen, jos pääsisi peloistaan yli. On kuitenkin perusluonteeltaan aika negatiivinen ja odottaa aina pahinta, eli ei kannata liikaa toivoa. Ap
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:21"]Se hoitaa ehkäisyn joka niitä lapsia EI halua. Toki ei salaa jätetä ehkäisyä pois vaan reilusti kerrot miehelle että haluat 2.lapsen ja jätät nyt ehkäisyn pois ja jos mies EI lasta halua niin hän hoitaa ehkäisyn tästä lähtien. SIMPLE LIFE!
[/quote]
Se hoitaa ehkäisyn, joka tehtävään on yhteisellä sopimuksella osoitettu.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 17:13"]Tässä on nyt selvästi kyse sinun omasta halustasi saada lapsi. Lapsi ei tarvitse sisarusta, mikäli hänellä on huolehtivat vanhemmat. Olen itse ainut lapsi, enkä koskaan toivonut sisarusta tai kaivannut sellaista. Leikittiin aina vanhempieni työpäivien jälkeen koko perhe yhdessä, laitettiin ruokaa jne ja koskaan en ollut yksinäinen. Minulle olisi ollut paljon suurempi paha kasvaa ilman ydinperhettä jokapäiväisessä elämässäni :)
Joten lapsesi pärjää kyllä ilmankin, mutta oma HALU tulla taas äidiksi toiselle lapselle on eri asia. Ei kyse ole lapsen tarpeesta, vaan selkeästi omasta halustasi/toiveestasi, jonka tietenkin haluat toetutuvan. Eikä siinä ole mitään väärää. Kannattaa kuitenkin miettiä asiaa monelta kantilta, ja mielestäni vähän itsekäs syy erota, jos liitossa on kaikki muu kohdallaan? Tämä on siis puhtaasti minun mielipiteeni, en tarkoita loukata sinua, ap. Mutta jos itse saisin joskus tietää, että äitini olisi jättänyt isäni vain siitä syystä, että hän ei halunnut toista lasta, olisin todella surullinen ja jotenkin pettynyt. Avioliitto on mielestäni niin vahva sitoumus, että tuollaisen asian, jota ilmankin lapsi ja sinä pärjäätte ja voitte olla onnellisia, takia olisi väärin erota.
[/quote]
Eroajatushan ei tässä kohtaa nyt oikeasti liity vin miehen haluttomuuteen tehdä toista lasta vaan siihen katkeruuteen, jota tunnen tästä haluttomuudesta. Jos siitä tunteesta ei pääse yli, niin erohan on väistämättä edessä, ehkä jopa vasta sitten, kun lapsihaaveet eivät edes biologisesti ole mahdollisia. Olen tuon aloitusviestin kirjoittanut niin tunteellisessa olotilassa, etten ole osannut tuoda itseäni ilmi oikein. Ap
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:11"]Perustelet eroa miehestä sillä, että lapsesi saisi silloin ehkä sisaruksen. Kumman luulet lapsen mieluummin valitsevan: ei sisarusta ja kumpikin vanhempi joka päivä läsnä vai sisaruksen ja erossaolon koko ajan toiseen vanhempaan ja ikävän. Vaikka lapsi kaipaa sisarusta, luultavammin hän silti haluaa ehjän perheen. Sinulla itsellä on enemmän kaipuu lapseen ja tämän (itsekkään) syyn vuoksi olet valmis rikkomaan lapsen perheen
[/quote]
Lapsi valitsisi totta kai ehjän perheen, jossa kaikki on hyvin. Mutta entä perheen, jossa äiti ei lopulta pysty edes katsomaan isään päin, koska on tälle niin katkera riistetystä mahdollisuudesta? Koen oikeasti mieheni huijanneen minut naimisiin kanssaan valehtelemalla lapsitoiveistaan. Ap
[/quote]
Ok. Paistaa läpi millainen narsisti olet ja ei ihme ettei miehesi halua enempää lisääntyä kanssasi
[/quote]
Ja sun kommentoinnistasi näkyy millainen idiootti tässä ketjussa kommentoi, katkera, yksinäinen ja typerä ihminen..