Miksi Disney-elokuvissa?
Listataan tähän asioita, joita olette ihmetelleet Disneyn elokuvissa.
1. Miksi niin monen kauniin, pitkän, hoikan naisen isä on pieni, pyöreä pullukka? Esim Bellen isä (Kaunotar ja Hirviö), Jasminen isä (Aladdin), Janen isä (Tarzan)
2. Mistä se musiikki tulee aina kun hahmot alkavat laulaa?
Kommentit (618)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:01"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:09"]
50: Senkus laitat itse.
[/quote]
Okei. Miksi Kaunottaressa ja hirviössä Kipolla on mukina ollessaan särö, mutta ihmiseksi muuttuessaan ei mitään jälkeä/arpea tms?
[/quote]
Mä aina ajattelin että särö oli ikään kuin se kolo etuhampaiden välissä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:01"]
[/quote]
Okei. Miksi Kaunottaressa ja hirviössä Kipolla on mukina ollessaan särö, mutta ihmiseksi muuttuessaan ei mitään jälkeä/arpea tms?
[/quote]
Jos sillä on ihmisenä aivovamma? Se ei vältsisti näy päälle päin.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:01"]
[/quote]
[/quote]
Mä aina ajattelin että särö oli ikään kuin se kolo etuhampaiden välissä.
[/quote]
Hauskasti ajateltu! :)
Miksi kanihahmoille (Rumpali jne.) piirretään ANTURAT? Jokaiselle, en ole yhtäkään nähnyt ilman.. Kaneilla on oikeasti jaloissa paksu nahka ja karva! Sapettaa kun muuten leffat ja eläimet tehdään viimeisen päälle hienoiksi, mutta tuo moka... Argh!
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:36"]Koska suunnattu lapsille ovat nuo kaikki [/quote] Rasittava harhaluulo. Disney-leffat ovat suunnattu kaikenikäisille. T: 19-vuotias Disney-fani
[/quote]
AIVAN! Oman lapsuuden ja lapsen saannin välillä Disney-leffojen katselu vähän jäi mutta tarinat on aina ollut rakkaita ja varsinkin musiikit tunteita nostattavia! Nyt olen ihan onneissani kun 2,5v tytär jo melkein kokonaisen elokuvan jaksaa katsella kerralla. Hän kun ei juuri muuta telkkaria katso tai ruudun äärellä vietä aikaa niin voidaan katsella useamminkin näitä :) Yleensä katsotaan yksi leffa kahdessa päivässä (ei tietenkään joka päivä. Leffa/kaksi viikossa). Mun lapsuudessa leffat oli VHS:llä niin nyt niitä olen uudestaan ostellut DVD:lle ja haluan ne kaikki!!!!!!! Vaikka tiedänkin että on hölmöä koska 20 vuoden päästä on taas uusi formaatti ja lapsenlapsille joutuu taas uudet ostamaan mutta onhan ne oltava :D
T:22v Disney-fani
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:01"]
Miksi kaikki hahmot ovat niin naiiveja ja tyhmiä?
[/quote]
Lapsen helppo samaistua kaltaiseensa. Ja jos ihan rehellisiä ollaan niin lapsethan ovat tietyssä mielessä naiiveja ja tyhmiä.
Miksi hahmoilla on tapana kuolla kupsahtaa tms, mutta sitten ne heräävätkin taas maagisesti rakkauden voimasta eloon?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:33"]
Miksi pahikset on (aina? ainakin usein) rumia? Eikö kaunis muka voi olla paha, ja ruma hyvä?
[/quote]
Lapsen silmissä maailma on aika mustavalkoinen. Pahaan liitetään kaikki negatiiviset ominaisuudet kun taas hyvään kaikki positiiviset. Pieni lapsi ei osaa hahmottaa ihmistä joka on kaunis ja suosittu, jolla on paljon kavereita ja kome mies, paljon rahaa jne mutta joka onkin ilkeä. Ja vielä vähemmän ymmärtävät kaksinaamaisuutta ja piilokettuilua. Ruma, yksinäinen ja kaikille ilkeä on yksinkertaisempi hahmo ja siksi lasten sadussa toimivampi. Samoin kuin kaunis, viaton, kiltti, ystävällinen. Lapsi ei ymmärrä että kukaan ei ole läpeensä paha tai täysin hyvä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:36"]Koska suunnattu lapsille ovat nuo kaikki [/quote] Rasittava harhaluulo. Disney-leffat ovat suunnattu kaikenikäisille. T: 19-vuotias Disney-fani
[/quote]
AIVAN! Oman lapsuuden ja lapsen saannin välillä Disney-leffojen katselu vähän jäi mutta tarinat on aina ollut rakkaita ja varsinkin musiikit tunteita nostattavia! Nyt olen ihan onneissani kun 2,5v tytär jo melkein kokonaisen elokuvan jaksaa katsella kerralla. Hän kun ei juuri muuta telkkaria katso tai ruudun äärellä vietä aikaa niin voidaan katsella useamminkin näitä :) Yleensä katsotaan yksi leffa kahdessa päivässä (ei tietenkään joka päivä. Leffa/kaksi viikossa). Mun lapsuudessa leffat oli VHS:llä niin nyt niitä olen uudestaan ostellut DVD:lle ja haluan ne kaikki!!!!!!! Vaikka tiedänkin että on hölmöä koska 20 vuoden päästä on taas uusi formaatti ja lapsenlapsille joutuu taas uudet ostamaan mutta onhan ne oltava :D
T:22v Disney-fani
[/quote]
Joo mullakin oli iso kasa VHS:llä Disney-leffoja ja tuli kulutettua kyllä niitä urakalla! Ne meni kyllä niin huonoon kuntoon jossain vaiheessa ja luovuttiin samalla VHS-soittimesta. Nyt olen taas monta vuotta keräillyt DVD:lle ja tavoitteena on saada kerättyä kaikki klassikot ja Pixarit hyllyyn! :D Disney-biisit ovat myös kovassa kulutuksessa. Odotan sitä, kun pääsen näyttämään omille lapsilleen näitä upeita eloluvia!<3 T: Sama 19-vuotias Disney-fani
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:30"]
Miksei prinsessoilla ole ystäviä? Ainoat joilla on ihminen ystävänä taitaa olla Pocahontas ja Tiana.
[/quote]
tuhkimon hiiret ja linnut <3 lumikin kääpiöt
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:44"]
Miksi Kaunottaressa ja hirviössä kukaan ei ihmetellyt prinssinsä katoamista ja mennyt ikinä linnaan? Kaikki vaan unohti monarkian vai mitä ihmettä?
[/quote]Se prinssi oli muuten kymmenvuotias hirviöksi muuttuessaan. Kauhea vanha pedofiilinoita sai pakit kymmenenvuotiaalta ja päätti kostaa. Tämä todistetaan sillä, että yhdessä laulussa se kynttilämies sanoo, että he ovat olleet linnassa kymmenen vuotta vankina ja hirviön ruusu lakastuu hirviön täyttäessä 21 vuotta. Parempi selitys löytyy youtubesta "did you know movies" tjsp. kanavalta.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:13"]
Luulisi, että Pinocchiossa olisi ollut huomattavasti kustannustehokkaampaa vain kasvattaa aaseja kuin ylläpitää kallista huvipuistoa muuttaakseen poikia aaseiksi. Ja eikö kukaan tosiaan yhdistänyt kymmenittäin kadonneita poikia siihen puiston pitäjään kun kauhealla haloolla lähtivät hevoskärryillä satamaan tämän kanssa?
[/quote]
Miksi ne pojat edes muuttuvat aaseiksi? Oli muuten aika shokki katsoa kyseinen elokuva nyt aikuisena. Mielestäni poikien vieminen saarelle symbolisoi pedofiliaa. Saaren nimikin on "Pleasure island".
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:13"]
Minua nyt ei juurikaan ärsytä mikään näissä saduissa kun tosiaan ne on satuja ja sadun omaisesti kerrottuja. Mutta jos jotain pitää mainita niin miksi aina "tosi rakkauden suudelma" pelastaa? Kuinka ärsyttävä oli se Ruususen kummitäti Ilomieli kun piti tollainen mahdottomuus laittaa heräämisen ehdoksi? Miten kukaan voisi edes todella rakastua ja näin suudella "tosi rakkaudesta" jos tapaa naisen ensimmäistä kertaa koomassa? Oli vain sattumaa että ehtivät tavat aikaisemmin sinä päivänä. Miksei voinut olla vaikka isän tai äidin halaus/kyynel/suukko.....
[/quote]
Mun mielestä oli aika hauskaa katsoa Maleficent, koska siinä tuo tosirakkauden suudelman ajatus päivitettiin tähän sun ajatusmaailmaan. Toki tää oli nykypäiväistetty spin off, eikä tietty mennyt ihan alkuperäisen sadun mukaan.
Miksi niillä on AINA mekot?
Kuulin aina lapsena, että Tähkäpään äitipuolen nimi oli Gotler.... :D:D
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:00"]Miksi niillä on AINA mekot?
Kuulin aina lapsena, että Tähkäpään äitipuolen nimi oli Gotler.... :D:D
[/quote]
Jasminella oli housut häissäkin. :D
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:56"] [quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:36"]Koska suunnattu lapsille ovat nuo kaikki [/quote] Rasittava harhaluulo. Disney-leffat ovat suunnattu kaikenikäisille. T: 19-vuotias Disney-fani [/quote]
AIVAN! Oman lapsuuden ja lapsen saannin välillä Disney-leffojen katselu vähän jäi mutta tarinat on aina ollut rakkaita ja varsinkin musiikit tunteita nostattavia! Nyt olen ihan onneissani kun 2,5v tytär jo melkein kokonaisen elokuvan jaksaa katsella kerralla. Hän kun ei juuri muuta telkkaria katso tai ruudun äärellä vietä aikaa niin voidaan katsella useamminkin näitä :) Yleensä katsotaan yksi leffa kahdessa päivässä (ei tietenkään joka päivä. Leffa/kaksi viikossa). Mun lapsuudessa leffat oli VHS:llä niin nyt niitä olen uudestaan ostellut DVD:lle ja haluan ne kaikki!!!!!!! Vaikka tiedänkin että on hölmöä koska 20 vuoden päästä on taas uusi formaatti ja lapsenlapsille joutuu taas uudet ostamaan mutta onhan ne oltava :D T:22v Disney-fani [/quote] Joo mullakin oli iso kasa VHS:llä Disney-leffoja ja tuli kulutettua kyllä niitä urakalla! Ne meni kyllä niin huonoon kuntoon jossain vaiheessa ja luovuttiin samalla VHS-soittimesta. Nyt olen taas monta vuotta keräillyt DVD:lle ja tavoitteena on saada kerättyä kaikki klassikot ja Pixarit hyllyyn! :D Disney-biisit ovat myös kovassa kulutuksessa. Odotan sitä, kun pääsen näyttämään omille lapsilleen näitä upeita eloluvia!<3 T: Sama 19-vuotias Disney-fani
[/quote]
Onks niitä mahollista löytää vielä vanhoilla suomennoksilla? ku ainaki Aladdinista on pilattu monta hyvää kohtaa sillä että ne on muka liian raakoja.
T. 23v disney fani
Mua aina ihmetytti Pienessä merenneidossa se, kuinka se Erikin patsas oli päätynyt Arielin luolaan? Tuskin se mahtui putoamaan katossa olevasta kolosta, enkä usko, että Pärskykään sai sitä sinne ainakaan omin voimin raahattua.
[/quote]