Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan taas asioita joita et "ymmärrä"

Vierailija
23.07.2015 |

-mansikoiden pakastaminen. Menee hyvät marjat pilalle, ne maistuu kuitenkin aina "pakastimelta". Mieluummin syön tuoreina ja talvella ostan pakastealtaasta (vadelmia ja mustikoita ennemmin silloinkin kun mansikoita).
-Emmaljunga-vaunujen hienous, ihan samperin rumia ja kömpelön näköisiä kärryjä. Ja voiko olla rumempia kun ne SV:t tuplana.
-Kymppitonni(e)n häät lainarahalla tai vuosikausien säästämisen jälkeen, yhteen päivään ihan perkeleellisesti rahaa.

Kommentit (191)

Vierailija
61/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:53"]Yksityisautoilu kun julkisetkin kulkis. [/quote] Mä en ainakaan tykkää julkisilla kulkea, kauheasti ihmisiä, ehkä myös spugeja tai narkkareita, kalliit liput ellei mene täyteen tupatulla hikisellä tarjousmatkalla ja joutuu lähtemään ainakin puoli tuntia aikaisemmin kuin mitä omalla autolla joutuis ja yleensä matka myös kestää pidempään kuin omalla autolla. Mulla superhalpa pikkuauto, joten on paljon halvempi ja mukavempi kuin julkinen liikenne.

[/quote]

Minä en taas tykkää kulkea likaisessa ilmassa, jonka yksityisautoilijat jättävät jälkeensä, kun osaavat ainoastaan painaa poljinta, eivät siivota jälkiään.
[/quote]
Eiköhän sitä saastetta tule muustakin, kuin pelkistä autoista ja jos kaikki hukkaisivat autonsa niin vastaavasti julkiseen liikenteeseen pitäisi ainakin tuplata bussien ym määrät joten varmaan loppujen lopuksi ilmansaastemäärä olisi ihan sama.
[/quote]
Ja autoista tehdään koko ajan energiatehokkaampia ja vähemmän saastuttavia, varsinkin pienet autot vievät vähän bensaa ja säästävät näin loppuun kuluvaa öljyä ja myös co-päästöt on pienempiä, kuin vaikka siinä bussissa, joka tarvitsee hurjasti enemmän bensaa/dieseliä ja näin taas kuluttaa öljyvaroja ja saastuttaa luontoa.

62/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:53"]Yksityisautoilu kun julkisetkin kulkis.
[/quote]
Kuopiossa maksaa 12km matka bussilla 5e. Olisitko valmis kulkemaan näinkin halvalla paikallisliikenteellä?? Oma auto maksaa noilla hinnoilla itsenä takaisin äkkiä.
[/quote]

Niin maksaa Helsingin seudullakin 12 km kuljettajalta ostetulla kertalipulla 5 €.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua ihmisiä, joiden mielestä kotiäitiys on loisimista ja laiskuutta. Kannattaisi itse tehdä samaa hommaa ja kokeilla miten leppoisaa se on.

Vierailija
64/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

170/50kg painavien ''kuppikokoni on 95A''. Miten vitussa se olisi mahdollista?

Vierailija
65/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:00"] [quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:53"]Yksityisautoilu kun julkisetkin kulkis. [/quote] Mä en ainakaan tykkää julkisilla kulkea, kauheasti ihmisiä, ehkä myös spugeja tai narkkareita, kalliit liput ellei mene täyteen tupatulla hikisellä tarjousmatkalla ja joutuu lähtemään ainakin puoli tuntia aikaisemmin kuin mitä omalla autolla joutuis ja yleensä matka myös kestää pidempään kuin omalla autolla. Mulla superhalpa pikkuauto, joten on paljon halvempi ja mukavempi kuin julkinen liikenne. [/quote] Minä en taas tykkää kulkea likaisessa ilmassa, jonka yksityisautoilijat jättävät jälkeensä, kun osaavat ainoastaan painaa poljinta, eivät siivota jälkiään. [/quote] Eiköhän sitä saastetta tule muustakin, kuin pelkistä autoista ja jos kaikki hukkaisivat autonsa niin vastaavasti julkiseen liikenteeseen pitäisi ainakin tuplata bussien ym määrät joten varmaan loppujen lopuksi ilmansaastemäärä olisi ihan sama.

[/quote]

Siis millä logiikalla olisi ihan sama? :DD Bussiin mahtuu noin 50 hlöä, yksityisautoon noin 1. Väität, että bussi saastuttaa 50-kertaisesti, tai vähintään sen 10-kertaisesti??

Vierailija
66/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:00"] [quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:53"]Yksityisautoilu kun julkisetkin kulkis. [/quote] Mä en ainakaan tykkää julkisilla kulkea, kauheasti ihmisiä, ehkä myös spugeja tai narkkareita, kalliit liput ellei mene täyteen tupatulla hikisellä tarjousmatkalla ja joutuu lähtemään ainakin puoli tuntia aikaisemmin kuin mitä omalla autolla joutuis ja yleensä matka myös kestää pidempään kuin omalla autolla. Mulla superhalpa pikkuauto, joten on paljon halvempi ja mukavempi kuin julkinen liikenne. [/quote] Minä en taas tykkää kulkea likaisessa ilmassa, jonka yksityisautoilijat jättävät jälkeensä, kun osaavat ainoastaan painaa poljinta, eivät siivota jälkiään. [/quote] Eiköhän sitä saastetta tule muustakin, kuin pelkistä autoista ja jos kaikki hukkaisivat autonsa niin vastaavasti julkiseen liikenteeseen pitäisi ainakin tuplata bussien ym määrät joten varmaan loppujen lopuksi ilmansaastemäärä olisi ihan sama.

[/quote]

Siis millä logiikalla olisi ihan sama? :DD Bussiin mahtuu noin 50 hlöä, yksityisautoon noin 1. Väität, että bussi saastuttaa 50-kertaisesti, tai vähintään sen 10-kertaisesti??
[/quote]
Autolla voi kulkea myös ainakin viisi henkinen perhe, joten jos kaikki Suomen ihmiset nyt lopettaisivat oman auton käytön niin tarvittaisiin tosiaankin ainakin tuplaten lisää busseja ja ne bussit taas vievät paljon enemmän polttoainetta kuin pienemmät autot eli saastuttavat enemmän kuin yksi henkilöauto, joten loppujenlopuksi se ilmansaastemääre olisi jotakuinkin sama kuin siinä, että osa kulkee bussilla ja osa omalla autolla.

Vierailija
67/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:00"] [quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:53"]Yksityisautoilu kun julkisetkin kulkis. [/quote] Mä en ainakaan tykkää julkisilla kulkea, kauheasti ihmisiä, ehkä myös spugeja tai narkkareita, kalliit liput ellei mene täyteen tupatulla hikisellä tarjousmatkalla ja joutuu lähtemään ainakin puoli tuntia aikaisemmin kuin mitä omalla autolla joutuis ja yleensä matka myös kestää pidempään kuin omalla autolla. Mulla superhalpa pikkuauto, joten on paljon halvempi ja mukavempi kuin julkinen liikenne. [/quote] Minä en taas tykkää kulkea likaisessa ilmassa, jonka yksityisautoilijat jättävät jälkeensä, kun osaavat ainoastaan painaa poljinta, eivät siivota jälkiään. [/quote] Eiköhän sitä saastetta tule muustakin, kuin pelkistä autoista ja jos kaikki hukkaisivat autonsa niin vastaavasti julkiseen liikenteeseen pitäisi ainakin tuplata bussien ym määrät joten varmaan loppujen lopuksi ilmansaastemäärä olisi ihan sama. [/quote] Ja autoista tehdään koko ajan energiatehokkaampia ja vähemmän saastuttavia, varsinkin pienet autot vievät vähän bensaa ja säästävät näin loppuun kuluvaa öljyä ja myös co-päästöt on pienempiä, kuin vaikka siinä bussissa, joka tarvitsee hurjasti enemmän bensaa/dieseliä ja näin taas kuluttaa öljyvaroja ja saastuttaa luontoa.

[/quote]

Bussi kuluttaa, muttei kuljeta hurjasti enemmän? Ja ainoastaan yksityisautoja kehitetään? Suurimmat päästöt syntyvät valmistuksessa. Sen perusteella päättelet, että yksi iso saastuttaa enemmän kuin 10-50 pientä? Ööö... :D En edes ole ekspertti, mutta jonkinlaista maalaisjärkeä löytyy :D

68/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:53"]Yksityisautoilu kun julkisetkin kulkis. [/quote] Mä en ainakaan tykkää julkisilla kulkea, kauheasti ihmisiä, ehkä myös spugeja tai narkkareita, kalliit liput ellei mene täyteen tupatulla hikisellä tarjousmatkalla ja joutuu lähtemään ainakin puoli tuntia aikaisemmin kuin mitä omalla autolla joutuis ja yleensä matka myös kestää pidempään kuin omalla autolla. Mulla superhalpa pikkuauto, joten on paljon halvempi ja mukavempi kuin julkinen liikenne.

[/quote]

Minä en taas tykkää kulkea likaisessa ilmassa, jonka yksityisautoilijat jättävät jälkeensä, kun osaavat ainoastaan painaa poljinta, eivät siivota jälkiään.
[/quote]
Eiköhän sitä saastetta tule muustakin, kuin pelkistä autoista ja jos kaikki hukkaisivat autonsa niin vastaavasti julkiseen liikenteeseen pitäisi ainakin tuplata bussien ym määrät joten varmaan loppujen lopuksi ilmansaastemäärä olisi ihan sama.
[/quote]
Ja autoista tehdään koko ajan energiatehokkaampia ja vähemmän saastuttavia, varsinkin pienet autot vievät vähän bensaa ja säästävät näin loppuun kuluvaa öljyä ja myös co-päästöt on pienempiä, kuin vaikka siinä bussissa, joka tarvitsee hurjasti enemmän bensaa/dieseliä ja näin taas kuluttaa öljyvaroja ja saastuttaa luontoa.
[/quote]

Riittävän hyvin kuormitettu joukkoliikenne on ympäristöystävällisempää per henkilö.

Vierailija
69/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:17"] [quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:00"] [quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:53"]Yksityisautoilu kun julkisetkin kulkis. [/quote] Mä en ainakaan tykkää julkisilla kulkea, kauheasti ihmisiä, ehkä myös spugeja tai narkkareita, kalliit liput ellei mene täyteen tupatulla hikisellä tarjousmatkalla ja joutuu lähtemään ainakin puoli tuntia aikaisemmin kuin mitä omalla autolla joutuis ja yleensä matka myös kestää pidempään kuin omalla autolla. Mulla superhalpa pikkuauto, joten on paljon halvempi ja mukavempi kuin julkinen liikenne. [/quote] Minä en taas tykkää kulkea likaisessa ilmassa, jonka yksityisautoilijat jättävät jälkeensä, kun osaavat ainoastaan painaa poljinta, eivät siivota jälkiään. [/quote] Eiköhän sitä saastetta tule muustakin, kuin pelkistä autoista ja jos kaikki hukkaisivat autonsa niin vastaavasti julkiseen liikenteeseen pitäisi ainakin tuplata bussien ym määrät joten varmaan loppujen lopuksi ilmansaastemäärä olisi ihan sama. [/quote] Siis millä logiikalla olisi ihan sama? :DD Bussiin mahtuu noin 50 hlöä, yksityisautoon noin 1. Väität, että bussi saastuttaa 50-kertaisesti, tai vähintään sen 10-kertaisesti?? [/quote] Autolla voi kulkea myös ainakin viisi henkinen perhe, joten jos kaikki Suomen ihmiset nyt lopettaisivat oman auton käytön niin tarvittaisiin tosiaankin ainakin tuplaten lisää busseja ja ne bussit taas vievät paljon enemmän polttoainetta kuin pienemmät autot eli saastuttavat enemmän kuin yksi henkilöauto, joten loppujenlopuksi se ilmansaastemääre olisi jotakuinkin sama kuin siinä, että osa kulkee bussilla ja osa omalla autolla.

[/quote]

Totta. Paljon saastuttavampaa, että bussi kuljettaa sitä yhtä yksittäistä perhettä joka mahtuisi henkilöautoonkin!

70/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:17"]

[/quote]

[/quote]
Autolla voi kulkea myös ainakin viisi henkinen perhe, joten jos kaikki Suomen ihmiset nyt lopettaisivat oman auton käytön niin tarvittaisiin tosiaankin ainakin tuplaten lisää busseja ja ne bussit taas vievät paljon enemmän polttoainetta kuin pienemmät autot eli saastuttavat enemmän kuin yksi henkilöauto, joten loppujenlopuksi se ilmansaastemääre olisi jotakuinkin sama kuin siinä, että osa kulkee bussilla ja osa omalla autolla.
[/quote]

Niin niin, mutta jos mietitään työmatkaa, autossa kulkee keskimäärin ehkä 1.2 henkilöä. Koko perhe kulkee autolla vain erikoistapauksessa.

Vierailija
71/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä/perheitä, joilla raha-asiat huonosti, luottotiedot menneet ja velkaa hirveesti. Silti hankitaan lisää lapsia, koiria ja ostellaan mitä sattuu. Tälläsiä perheitä tiedän itse muutaman ja en vaan voi ymmärtää.

Vierailija
72/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Anonyymi nihilisti" time="23.07.2015 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:00"] [quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:53"]Yksityisautoilu kun julkisetkin kulkis. [/quote] Mä en ainakaan tykkää julkisilla kulkea, kauheasti ihmisiä, ehkä myös spugeja tai narkkareita, kalliit liput ellei mene täyteen tupatulla hikisellä tarjousmatkalla ja joutuu lähtemään ainakin puoli tuntia aikaisemmin kuin mitä omalla autolla joutuis ja yleensä matka myös kestää pidempään kuin omalla autolla. Mulla superhalpa pikkuauto, joten on paljon halvempi ja mukavempi kuin julkinen liikenne. [/quote] Minä en taas tykkää kulkea likaisessa ilmassa, jonka yksityisautoilijat jättävät jälkeensä, kun osaavat ainoastaan painaa poljinta, eivät siivota jälkiään. [/quote] Eiköhän sitä saastetta tule muustakin, kuin pelkistä autoista ja jos kaikki hukkaisivat autonsa niin vastaavasti julkiseen liikenteeseen pitäisi ainakin tuplata bussien ym määrät joten varmaan loppujen lopuksi ilmansaastemäärä olisi ihan sama. [/quote] Ja autoista tehdään koko ajan energiatehokkaampia ja vähemmän saastuttavia, varsinkin pienet autot vievät vähän bensaa ja säästävät näin loppuun kuluvaa öljyä ja myös co-päästöt on pienempiä, kuin vaikka siinä bussissa, joka tarvitsee hurjasti enemmän bensaa/dieseliä ja näin taas kuluttaa öljyvaroja ja saastuttaa luontoa. [/quote] Riittävän hyvin kuormitettu joukkoliikenne on ympäristöystävällisempää per henkilö.

[/quote]

Huh, toinenkin tajuaa! Luulin jo että meni liian korkealentoiseksi tälle palstalle :D

Vierailija
73/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:14"]

Miksi feministit eivät näe Islamisaatiossa ongelmaa?

[/quote]

Mamut sulautuvat pikkuhiljaa kantaväestöön siten, että nuorempia mamusukupolvia määrittävät mm. pienemmät perheiden koot, tyttöjen koulutus ym. muut suomalaisille tutut asiat. Nuoremmat polvet elävät erilaista elämää kuin vanhempansa. Tuntemistani muslimitytöistä suurin osa ei pidä huivia (tosin ovat kurdeja eli muutoinkin tulkitsevat koraania löyhemmin), kaikki opiskelevat korkeakoulussa ja yksi on valinnut jopa suomalaisen miehen miehekseen. Islam on paljon muutakin kuin ääri-islamia.

Toki suomessakin tapahtuu naisiin kohdistuvia ja islamin uskosta johtuvia väärinkäytöksiä, mutten näe mitään suurta ja pelottavaa "islamilaistumisen aaltoa".

Vierailija
74/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:57"]

-mansikoiden pakastaminen. Menee hyvät marjat pilalle, ne maistuu kuitenkin aina "pakastimelta". Mieluummin syön tuoreina ja talvella ostan pakastealtaasta (vadelmia ja mustikoita ennemmin silloinkin kun mansikoita). -Emmaljunga-vaunujen hienous, ihan samperin rumia ja kömpelön näköisiä kärryjä. Ja voiko olla rumempia kun ne SV:t tuplana. -Kymppitonni(e)n häät lainarahalla tai vuosikausien säästämisen jälkeen, yhteen päivään ihan perkeleellisesti rahaa.

[/quote]

Keksin kohta omat, mutta mansikoita pakastan siksi, että kaupasta ei talvella saa _suomalaisia_ pakastemansikoita. En halua keittää niitä ennen käyttöä. Emmaljungat oli maalla hyvät. Kulki kurassa, rännässä ja auraamattomassa lumessa eikä mikään osa hajonnut seitsemään vuoteen lähes joka päivä käytössä olleista vaunuista. Ulkonäössä ne ei varmasti pärjänneet, mutta olivat käytännöllisyydessään aivan huiput. Myin ne vielä viidelläkympillä eteenpäin.

Vierailija
75/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoreksiaa

Vierailija
76/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytystä, en vaan tajua miten vauva voi mahtua syntymään alapäästä....

Vierailija
77/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:53"]Yksityisautoilu kun julkisetkin kulkis. [/quote] Kuopiossa maksaa 12km matka bussilla 5e. Olisitko valmis kulkemaan näinkin halvalla paikallisliikenteellä?? Oma auto maksaa noilla hinnoilla itsenä takaisin äkkiä.

[/quote]

Ööö olisin? Ja olen opiskelija :D Ei ihan niin äkkiä sinulta onnistuisikaan miettiä, miten saat absorboitua ne aiheuttamasi päästöt pois ilmakehästä..

Vierailija
78/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miksi kuuluu kirkkoon, jos ei usko siihen, mitä kirkko opettaa. Hyväntekeväisyys on tässä huono peruste, koska kirkko on erittäin kustannustehoton hyväntekijä.

Vierailija
79/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotaa ja tupakkaa.

80/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:06"]

[quote author="shatteredK" time="23.07.2015 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:20"]

[quote author="shatteredK" time="23.07.2015 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:13"]

Ohis, mutta onko sulla joku preferenssi, miehieä, naisia kohtaan? Entä oletko ite mies vai nainen?

[/quote]

Miehet ja pikkutyttömäiset/poikamaiset naiset. Olen mies.

[/quote]

Olet siis homo pedofiili?

[/quote]

En ole homo, mutta jos olisin, niin olisiko se jokin ongelma sinulle? Jos olisi, niin en ole pahoillani.

[/quote]

Mutta olet pedofiili? En ymmärrä pedofiilejä.

[/quote]

Niin. Onhan se kieltämättä aika hämärää, en nimittäin itsekään ymmärrä itseäni täysin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme