Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan taas asioita joita et "ymmärrä"

Vierailija
23.07.2015 |

-mansikoiden pakastaminen. Menee hyvät marjat pilalle, ne maistuu kuitenkin aina "pakastimelta". Mieluummin syön tuoreina ja talvella ostan pakastealtaasta (vadelmia ja mustikoita ennemmin silloinkin kun mansikoita).
-Emmaljunga-vaunujen hienous, ihan samperin rumia ja kömpelön näköisiä kärryjä. Ja voiko olla rumempia kun ne SV:t tuplana.
-Kymppitonni(e)n häät lainarahalla tai vuosikausien säästämisen jälkeen, yhteen päivään ihan perkeleellisesti rahaa.

Kommentit (191)

Vierailija
81/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="shatteredK" time="23.07.2015 klo 21:00"]

Lasten hankkiminen. Älkää provosoituko, en vain itse tajua, mitä hienoa ja iloista siinä on. Ei muiden lisääntyminen minulle kuulu, mutta en vain käsitä sitä, varsinkin, kun ajattelee millainen paikka maailma on. Julma, kylmä, armoton ja menossa kovaa vauhtia päin helvettiä.

[/quote]

En provosoidu, koska en ole mamma itsekään, mutta nyky-suomi on yksi maailman turvallisimmista maista sekä äidille, että lapsille elää. Olemme nykyään parantuneen tiedonvälityksen myötä tietoisempia lähestulkoon jokaisesta maailman konfliktista ja siihen päälle vielä iltapäivälehdet rummuttavat "skandaalejaan" eli jos ei osaa käyttää suhteellisuudentajua, maailma varmasti on huiman pelottava paikka jonne ei lapsia uskalla hankkia. Oikeastihan esimerkiksi väkivaltarikokset ovat tasaisesti vähenneet viime vuosikymmeninä suomessa mutta monen ihmisen mielessä asia on päinvastoin.

Vierailija
82/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:19"]

En ymmärrä flegmaattisuutta eleissä, ilmeissä ja sanoissa, kun tällaiselle flegulle kertoo minkä tahansa uutisen. Iloisen tai surullisen, ei ole eroa reagoimattomuudessa. Latistavaa seuraa.

[/quote]

jos on joskus rankaistu joidenkin tunteiden näyttämisestä. Kyllä sitä oppii kivikasvoksi kun ihan pikkulapsesta saakka kielletään ja häpäistään. Myös masennus aiheuttaa apatiaa.

Ehkä juttusi eivät ole niin mahtavan hauskoja että toinen kokisi tarvetta kieriskellä maha kippurassa lattialla.

Inhottavampaa on mielestäni se kun tekonauretaan ja äänen sävystä jo erottaa että teeskennellään kiinnostunutta tai myötätuntoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi Räsästä. Miten niin paha ihminen ei näe omaa pahuuttaan.

Vierailija
84/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia

Vierailija
85/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että halpuus menee ekologisuuden edelle. En vaan voi käsittää. Ja olen itse köyhä, mutta pärjään silti.

86/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:45"]

Lasten hankkiminen. Älkää provosoituko, en vain itse tajua, mitä hienoa ja iloista siinä on. Ei muiden lisääntyminen minulle kuulu, mutta en vain käsitä sitä, varsinkin, kun ajattelee millainen paikka maailma on. Julma, kylmä, armoton ja menossa kovaa vauhtia päin helvettiä.

[/quote]

En provosoidu, koska en ole mamma itsekään, mutta nyky-suomi on yksi maailman turvallisimmista maista sekä äidille, että lapsille elää. Olemme nykyään parantuneen tiedonvälityksen myötä tietoisempia lähestulkoon jokaisesta maailman konfliktista ja siihen päälle vielä iltapäivälehdet rummuttavat "skandaalejaan" eli jos ei osaa käyttää suhteellisuudentajua, maailma varmasti on huiman pelottava paikka jonne ei lapsia uskalla hankkia. Oikeastihan esimerkiksi väkivaltarikokset ovat tasaisesti vähenneet viime vuosikymmeninä suomessa mutta monen ihmisen mielessä asia on päinvastoin.

[/quote]

Eikö ilmastonmuutos, massatyöttömyys ja taloudellinen epävakaus muka vaikuta suomalaisiin? On hyvä sulkea silmänsä.

Vierailija
87/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkureppuja.

88/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:19"]

En ymmärrä flegmaattisuutta eleissä, ilmeissä ja sanoissa, kun tällaiselle flegulle kertoo minkä tahansa uutisen. Iloisen tai surullisen, ei ole eroa reagoimattomuudessa. Latistavaa seuraa.

[/quote]

Kuulostaa minulta pahimpina päivinä. Masennus  tekee naamasta ankean.

Vierailija
89/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Aikuisia ihmisiä, jotka ovat erittäin ulkonäkökeskeisiä. Oma ulkonäkö merkkaa ihan älyttömästi, minkä lisäksi aloitetaan keskusteluja, joissa arvostellaan muiden ulkonäköä. Ihan oikeasti, mitä väliä?

- Ihmiset, jotka ovat todella ylpeitä omistamistaan tavaroista tai hienoista rotueläimistä. Aivan kuin olisi jotenkin heidän ansiotaan, että nämä tavarat ja eläimet ovat niin hienoja. En nyt siis tarkoita normaalia iloa hienojen asiodien omistamisesta, vaan sellaista suoraa ylpeyttä.

- Ihmisiä, jotka jaksavat kitistä joka kerta, kun jossain mainitaan sukupuolineutraalius. Aivan kuin se tarkoittaisi sitä, ettei kukin saisi olla juuri sillä tavalla mies tai nainen kuin haluaa, vaikka kyseessä olisi stereotyyppinen tapa. Eli ei ymmärretä sitä, että se ei ole keneltäkään pois, jos suvaitaan erilaisia ihmisiä laajemmalti.

- Komediat, joihin on lisätty nauruääntä valmiisiin kohtiin. Kyllä ihmiset tajuavat nauraa hauskoissa kohdissa ilman sitä esimerkkinauruakin, huumoria ei tarvitse alleviivata.

- Ihmisiä, jotka suhtautuvat lähtökohtaisen negatiivisesti kaikkiin uskontoihin ja näkevät uskonnoissa pelkästään negatiivisia piirteitä. Varsinkin, jos he kuvittelevat olevansa jotenkin erityisen realistisia ja objektiivisia näissä mielipiteissään.

Vierailija
90/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="shatteredK" time="23.07.2015 klo 22:50"]

[/quote]

[/quote]

Eikö ilmastonmuutos, massatyöttömyys ja taloudellinen epävakaus muka vaikuta suomalaisiin? On hyvä sulkea silmänsä.

[/quote]

Toki vaikuttaa. Ilmastonmuutostalkoisiin tulee mielestäni jokaisen osallistua ja toivoisin maiden hallituksilta järeämpiä aseita sen taltuttamiseksi. Ihmiskunta ei toisaalta menesty silläkään että lakataan lisääntymästä.

Olen itse kasvanut suomalaisittain melko huonoissa oloissa. Päihdeperheessämme väkivalta, taloudellinen epävarmuus, työttömyys sekä mielenterveyden ongelmat olivat arkipäivää. Suomessa on kuitenkin niin hyvä tilanne, että minunkinlaisia huonotaustaisia ihmisiä tuetaan ja musta on kasvanut ihan normaali tasapainoinen, työssäkäyvä aikuinen. Kovin monessa maailman maassa asiat eivät valitettavasti ole näin hyvin. Muutenkin suomalainen köyhyys on aivan eri kaliiberia verrattuna kehitysmaihin. Tämän vuoksi on mielestäni liioittelua että suomessa joku ei uskalla lisääntyä.

Vierailija
91/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on yksi ihmislaji jota en oikein ymmärrä. Ihmiset jotka kohtelevat koiriaan kuin ihmisvauvoja. Koiralle ei saa sanoa rumasti ettei tule paha mieli ja niin päin pois.

Vierailija
92/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinrääkkäys.

Heikomman lyöminen.

Vierailija
93/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:14"]

Miksi feministit eivät näe Islamisaatiossa ongelmaa?

[/quote]

Älä yleistä. Minä ainakin näen.

T. Islankriittinen feministi

Vierailija
94/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:21"]

Miksi humanitaarisia maahanmuuttajia otetaan.

[/quote]

Humanitaarisista syistä kenties?

95/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:01"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Toki vaikuttaa. Ilmastonmuutostalkoisiin tulee mielestäni jokaisen osallistua ja toivoisin maiden hallituksilta järeämpiä aseita sen taltuttamiseksi. Ihmiskunta ei toisaalta menesty silläkään että lakataan lisääntymästä.

Olen itse kasvanut suomalaisittain melko huonoissa oloissa. Päihdeperheessämme väkivalta, taloudellinen epävarmuus, työttömyys sekä mielenterveyden ongelmat olivat arkipäivää. Suomessa on kuitenkin niin hyvä tilanne, että minunkinlaisia huonotaustaisia ihmisiä tuetaan ja musta on kasvanut ihan normaali tasapainoinen, työssäkäyvä aikuinen. Kovin monessa maailman maassa asiat eivät valitettavasti ole näin hyvin. Muutenkin suomalainen köyhyys on aivan eri kaliiberia verrattuna kehitysmaihin. Tämän vuoksi on mielestäni liioittelua että suomessa joku ei uskalla lisääntyä.

[/quote]

Oli kyse uskalluksesta tai ei, en siltikään tajua, miksi pitää lisääntyä. Miksi ihmislajin pitää menestyä? Ei meistä ole kuin haittaa täällä. Olemme tuhoisin ja kusipäisin laji koko maapallolla. Miksi kukaan haluaa lisääntyä? Lapsissa on hirveä hoitaminen ja jatkuva huolehtiminen... eikä kukaan takaa sitä, vaikka kuinka hyvin suorittaisi velvollisuutensa vanhempana, etteikö lapsille sattuisi jotakin.

Itse olen päättänyt olla hankkimatta lapsia, koska tiedän, etten voisi olla tasapainoinen ja turvallinen vanhempi ja koska maailma on mielestäni liian paha paikka. Ei tänne kannata tulla kärsimään ja aiheuttamaan kärsimystä.

Vierailija
96/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito avioliitto -aloitetta

Vierailija
97/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi hullut ja humalaiset hankkivat lapsia.

Jos tai oikeastaan kun ei pysty huolehtimaan edes itsestään, niin on julmaa ja moraalitonta hankkia jälkikasvua.

Vierailija
98/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Merkkilaukkujen ostelijoita. Ne laukut on rumia ja epäkäytännöllisiä.

- Tatuointeja. Sama kuin laukuissa.

- Miten kukaan normaali ihminen voi kannattaa Guggenheimia.

- Espoossa asuvia porvareita joilla on kaupunkimaasturi ja jotka käyvät lapsiensa kanssa Cheekin konserteissa ja äänestävät kokoomusta. Kaikki näissä ihmisissä on käsittämätöntä. Aivan kuin kuuluisin aivan eri lajiin heidän kanssaan.

Vierailija
99/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:17"]

En ymmärrä, miksi hullut ja humalaiset hankkivat lapsia.

Jos tai oikeastaan kun ei pysty huolehtimaan edes itsestään, niin on julmaa ja moraalitonta hankkia jälkikasvua.

[/quote]

En ymmärrä, miksi kukaan hankkii ylikansoituksen aikana.

Vierailija
100/191 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="shatteredK" time="23.07.2015 klo 23:10"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:01"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oli kyse uskalluksesta tai ei, en siltikään tajua, miksi pitää lisääntyä. Miksi ihmislajin pitää menestyä? Ei meistä ole kuin haittaa täällä. Olemme tuhoisin ja kusipäisin laji koko maapallolla. Miksi kukaan haluaa lisääntyä? Lapsissa on hirveä hoitaminen ja jatkuva huolehtiminen... eikä kukaan takaa sitä, vaikka kuinka hyvin suorittaisi velvollisuutensa vanhempana, etteikö lapsille sattuisi jotakin.

Itse olen päättänyt olla hankkimatta lapsia, koska tiedän, etten voisi olla tasapainoinen ja turvallinen vanhempi ja koska maailma on mielestäni liian paha paikka. Ei tänne kannata tulla kärsimään ja aiheuttamaan kärsimystä.

[/quote]

Niinno, on jokseenkin luonnollista ja inhimillistä haluta oman lajinsa selviävän :) Halutessaan ihmiset kyllä osaisivat elää luontoa nyk. mittakaavassa tuhoamatta eli ihminen ei automaattisesti ole mikään luonnontuho. Kunpa vain saataisiin ekologisempi ja luontoa kunnioittavampi asenne iskostettua ihmisiin!

Mutta ei sinun tarvitse eikä pidä lisääntyä jos et halua. Se on täysin oma asiasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän