Listataan taas asioita joita et "ymmärrä"
-mansikoiden pakastaminen. Menee hyvät marjat pilalle, ne maistuu kuitenkin aina "pakastimelta". Mieluummin syön tuoreina ja talvella ostan pakastealtaasta (vadelmia ja mustikoita ennemmin silloinkin kun mansikoita).
-Emmaljunga-vaunujen hienous, ihan samperin rumia ja kömpelön näköisiä kärryjä. Ja voiko olla rumempia kun ne SV:t tuplana.
-Kymppitonni(e)n häät lainarahalla tai vuosikausien säästämisen jälkeen, yhteen päivään ihan perkeleellisesti rahaa.
Kommentit (191)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:03"]
kvasiälyköitä,
[/quote]
Ja mä en ymmärrä tätä sanaa.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 05:50"]
Persumielisten junttilogiikka ja asioiden täydellinen mustavalkoisuus, esim sanon etten inhoa maahanmuuttajia = oon siis automaattisesti vihervassarihyysärihintti joka haluaa täyttää suomen kaikilla maailman pakolaisilla. Joo, mitään muita mielipiteitähän asiasta ei yksinkertaisesti voi olla kuin noi ääripäät.
[/quote]Tämä ja sen vastakohta, jos vähänkin kyseenalaistat esim. vapaan liikuvuuden olet rasisti,natsi ja fasisti. Asioista pitäisi pystyä puhumaan eikä mitätöidä & solvata ihmisiä jotka näkevät ilmiöissä harmaan sävyjä eivätkä vain leimaa niitä 100% hyvä vs. 100% paha.
se että ostetaan rasvatonta maitoa yms "terveellisiä" kevyttuotteita, ja samalla kertaa kori täynnä kaljaa, limpparia ja sipsejä.
Valitetaan vauva-arjen ja elämän raskautta ja silti tehdään lisää lapsia (ja vielä todella pienellä ikäerolla). Miksi?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:17"]Valitetaan vauva-arjen ja elämän raskautta ja silti tehdään lisää lapsia (ja vielä todella pienellä ikäerolla). Miksi?
[/quote]
Lapsiluku on yleensä ennalta päätetty ja halutaan saada se täyteen
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:41"]
Mä en tajua miksi ruokakauppojen pitää uudistua niin, että kaikkien tuotteiden järjestys on aina uusi. Ja miksi tämä uudelleenjärjestely pitää tehdä niin usein. Etenkin isoissa kaupoissa kestää ainakin minulla aikansa ennenkuin oppii uuden järjestyksen, ja ei enää melkein kassoilla huomaa jonkun puuttuvan ja se on siellä ihan perällä kaupassa jossain sadan kilsan päässä :/
[/quote]Eikä riitä se uusi järjestys vaan pakkauksien ulkonäkö muutetaan, eikä heti huomaa, vaan alkaa ostamaan jotain muuta tuotetta. tämä on joku amerikkalainen -ismi, jota luullaan hyväksi, mutta samaa kiroavat kaupan työntekijätkin.
Asioilla kehuskelu ja oman kypärän kiilottaminen mitä varsinkin narsistiset ihmiset harrastaa. Itse olen aina miettinyt asiaa filosofian näkökulmasta niin että paras ja parhauden tavottelu on yksinkertaisesti tyhmää. Sillä ei ole mitään merkitystä maailman kannalta kuka jotain on ja paras ja kiva käsite on muutenkin mahdoton koska eri ihmiset tykkää eri asioista. Tän takia juuri tämmöset ihmiset on todella tyhmiä jos ei yhtään mieti asiaa että mitä järkeä siinä on
Miten antiikin roomalaisilla oli tyylikkäitä asumuksia ja 1800-luvulla amerikkalaiset asuivat sitten sellaisissa lautahökkeleissä? Kun katselee, miten Pompeijissa oli rakennettu ja asuttu, oli hienoja maalauksia seinillä, oli väriä ym. Ja sitten 1800-luvun jenkit.
Miten ihmiset voi salata toisiin kohdistuvia törkeitä rikoksia vain koska ovat jotenkin samalla puolella rikosten tekijöiden kanssa tai muuten jotain kaunaa rikoksen uhreja kohtaan.
Miten ihmisellä meni vuoteen 1687 asti, ennenkuin Newton keksi painovoima lain? Jo Aristoteles pohti painovoimaan liittyviä asioita, mutta meni 2000 vuotta, ennenkuin Newton syrjäytti ne. Aristoteleen mukaan raskaat kappaleet pyrkivät alaspäin ja kevyet ylöspäin.
En ole koskaan ymmärtänyt kvasiälyköitä, joita tälläkin palstalla liikkuu melkoisesti.