Kakkoshätä ja pyyhkiminen vai pesu?
Kaverini kertoi, että se pesee aina kakalla käynnin jälkeen paikat ja sitten pyyhkii. Minä vain pyyhin. Miten te teette? En ole koskaan kuullutkaan aiemmin että joku pesisi joka kerta.
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:29"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:21"]Mua on alkanu ällöttää noi pesijät. Pakko laittaa bideesuihku kokonaan pois käytöstä, ettei kukaan vieraistani vaan ala sitä käyttää meillä. Yäks. Se on vaan meille ja vaan erikoistapauksissa. Muuten peseydyn suihkussa. [/quote] Ällöttää kans noi jotka kädellä hinkkaavat peräaukkoaan ja huuhovat vedellä.
[/quote]
En mä ainakaan kädellä hinkkaa :D Veden paine hoitelee puhdistuksen, lopuksi pyyhin ja kuivaan paperilla.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:29"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:21"]Mua on alkanu ällöttää noi pesijät. Pakko laittaa bideesuihku kokonaan pois käytöstä, ettei kukaan vieraistani vaan ala sitä käyttää meillä. Yäks. Se on vaan meille ja vaan erikoistapauksissa. Muuten peseydyn suihkussa. [/quote] Ällöttää kans noi jotka kädellä hinkkaavat peräaukkoaan ja huuhovat vedellä.
[/quote]
En mä ainakaan kädellä hinkkaa :D Veden paine hoitelee puhdistuksen, lopuksi pyyhin ja kuivaan paperilla.
[/quote]
Siksikö sitä paskaa onkin vessan reunuksilla kun jotkut paineella huuhtovat rectumiaan?
Luotan hoonaukseen. Vessaharja soveltuu tähän mainiosti.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:29"] [quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:21"]Mua on alkanu ällöttää noi pesijät. Pakko laittaa bideesuihku kokonaan pois käytöstä, ettei kukaan vieraistani vaan ala sitä käyttää meillä. Yäks. Se on vaan meille ja vaan erikoistapauksissa. Muuten peseydyn suihkussa. [/quote] Ällöttää kans noi jotka kädellä hinkkaavat peräaukkoaan ja huuhovat vedellä. [/quote] En mä ainakaan kädellä hinkkaa :D Veden paine hoitelee puhdistuksen, lopuksi pyyhin ja kuivaan paperilla. [/quote] Siksikö sitä paskaa onkin vessan reunuksilla kun jotkut paineella huuhtovat rectumiaan?
[/quote]
No kyllä mä ainakin tsekkaan pytyn jäljiltäni joka kerta vähintään sillä bideesuihkulla sitten, olin sitten kylässä tai kotona. Jos jotakin likaa on niin se on kyllä siellä pohjassa viiruina. Eikä musta nyt niin paljoa paskaa lennä että se pytyn reunukset likaisi.
Ei se bideellä peseminen mitään auta. Ei se paska lähde sillä, että vedellä hiukan huuhtelee. Jos sen pepun haluaa oikeasti pestä, niin pitäisi mennä oikeaan suihkuun ja kädellä pestä saippuan kera. Toi bidee vaan levittää sitä ulostetta ympäriinsä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:07"]Ei se bideellä peseminen mitään auta. Ei se paska lähde sillä, että vedellä hiukan huuhtelee. Jos sen pepun haluaa oikeasti pestä, niin pitäisi mennä oikeaan suihkuun ja kädellä pestä saippuan kera. Toi bidee vaan levittää sitä ulostetta ympäriinsä.
[/quote]
Niinpä. Olen huomannut.
Monasti ollut istuin ihan märkä näiden suihkuttelijoiden jälkeen. Täytyis ajatella seuraaviakin ja jättää istuin siedettävään kuntoon.
Meillä ei ole kotona lainkaan bideesuihkua, ja sen vuoksi en käy arkisin kakalla kotona. Aamu-ulostuksen hoidan vasta työpaikalla, koska siellä pääsee pesulle. Kyllä mä hieron peräaukon kädellä ja vedellä puhtaaksi, mutta pesen sen jälkeen käteni kahdesti saippualla. En voisi kuvitellakaan raapivani peräaukkoani paperilla. Joskus olen joutunut hätätapauksessa käyttään paperia ja peräaukko on tullut kipeäksi ja kutisevaksi.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:42"]Luotan hoonaukseen. Vessaharja soveltuu tähän mainiosti.
[/quote] Päivän paras :')
Pyyhin ensin ja putsaan savetilla sitten.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:29"]Meillä ei ole kotona lainkaan bideesuihkua, ja sen vuoksi en käy arkisin kakalla kotona. Aamu-ulostuksen hoidan vasta työpaikalla, koska siellä pääsee pesulle. Kyllä mä hieron peräaukon kädellä ja vedellä puhtaaksi, mutta pesen sen jälkeen käteni kahdesti saippualla. En voisi kuvitellakaan raapivani peräaukkoani paperilla. Joskus olen joutunut hätätapauksessa käyttään paperia ja peräaukko on tullut kipeäksi ja kutisevaksi.
[/quote]
Missä paskannat viikonloppuisin? ABC:llä? Vai luikitko suihkuun pyyhkimättä peppu kakkasena kotioloissa? Miten estät ettei kakkaa tipu matoille?
Käytättekö saippuaa myös, te jotka vedellä pesette?
Käyn aina ihan kunnolla suihkussa kakkosjätöksien jälkeen.
Mä teen niin, että
* jos tulee ns. siisti kovahko tuotos, pyyhin vaan paperilla
* jos puolipehmeä vähän sotkeva tuotos, pyyhin ensin vauvojenhoitoon tarkoitetulla kosteuspyyhkeellä ja sitten paperilla
* jos tulee sotkevaa löllöä, pesen.
Ja siis käyn kokovartalosuihkussa n. 1,5 vrk välein, jolloin pesen luonnollisestikin myös alapään.
Ennen vain pyyhein, mutta kun on nykyisin ulkoisia peräpukamia, niin pakko on pestä. Niihin peräpukamaryhmyihin kun uloste tarttuu sen verran pahasti ettei pelkällä paperilla lähde. Bideetä en osaa käyttää joten peseydyn ihan suihkussa joka minulla on samassa tilassa kuin wc. Onneksi kakkaan vain kerran päivässä, aina aamulla samaan aikaan, joten en joudu miettimään pesemistä muualla kuin omassa kotona.
Kuka helkkari näitä aloituksia tekee joka viikko? Jokainen toimii parhaaksi katsomallaan tavalla. Olen elänyt sen ajan, kun takapuoli pyyhittiin sanomalehteen ulkohuussissa eikä käsisuihkusta ollut vielä tietoakaan. Nyt te suihkuttelijat kai pyörrytte?
Kyllä pesen alapääni kerran päivässä niinkuin on ihan suositeltavaa.
Pyyhin pelkästään, eihän paperiin edes tule mitään, jos syö terveellisesti (paljon kasviksia ja kuitua)?
Kaikki tuntemani ihmiset pesevät lukuunottamatta paria vajakkia. Näillä vajakeilla on tosin muitakin ongelmia elämänhallinnassaan, kuin puutteet normaalissa hygienianhoidossa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:25"]Kuinka usein nämä pesijät käyvät kakalla? Itselläni on nopea suoli. Käyn kakalla min 3 kertaa päivässä. En mä missään työpaikalla tai kylässä viitsisi alkaa pesemään. Muutenkin kun kakka on koostumukseltaan hyvää, ei se juurikaan likaa.
[/quote]
Yleensä kakkaan kerran päivässä. Toisinaan kahdesti jos olen syönyt jotain vatsaa ärsyttävää. En pidä ollenkaan outona sitä, että kerran tai kaksi vuorokaudessa alapäänsä pesee vedellä. Minä tekisin niin vaikken paskoisi kuin kerran viikossa. Nyt se päivittäinen alapesu hoituu samassa yhteydessä kuin pepun pesu kakan jälkeen.