Kakkoshätä ja pyyhkiminen vai pesu?
Kaverini kertoi, että se pesee aina kakalla käynnin jälkeen paikat ja sitten pyyhkii. Minä vain pyyhin. Miten te teette? En ole koskaan kuullutkaan aiemmin että joku pesisi joka kerta.
Kommentit (68)
Höh, tuo ekan sivun kakkhullu ei oo vieläkään kertonut, miten hän ottaa tämän asian esille tuttaviensa kanssa. Jostain syystä mulle tulee nimittäin mieleen sellainen skenaario, jossa kanssaihmistensä intiimihygieniasta huolestunut AV-mamma kysyy luennolta joltain arvostetulta akatemiaprofessorilta, miten tämä hoitaa kakkoshätänsä puhdistamisen...
Eikös tuo jatkuva saippualla peseminen kuivata ihoa ja sitten alkaa arse kutiamaan.
Ihan vanha kunnon pesukomuutti l. pesuvati kannuineen ja telineineen on paras ja toimii vaikka mökin ulkohyyskässä. Koska paras ulostamisasento on se polvet mahdollisimman ylös,on hyvä pitää vessassa aina saatavilla . n. 40 cm korkuista jakkaraa. Pesuun haaleaa vettä ja hajusteeton ihoa ärsyttämätön saippua. Pesu käden avulla viemällä vettä muutaman kerran pyllyvakoon ja pyyhkiminen pienellä froteepyyhkeellä. Kädet tietenkin pestään sen jälkeen saippualla ja oikein kynsiharjallakin vielä ,mutta kiitos optimaalisen ulostusasennon jossa pakaroita ei voi puristaa yhteen, eivät ne käytännössä likaannu lainkaan toimituksessa. Tätä hygieenistä pesukäytäntöä vessassa olen noudattanut siihen nyt erittäin tyytyväisenä jo muutaman vuoden ajan ,enkä todellakaan osta vessapaperia enää kuin vierasvaraksi vain.
Mökillä menen suoraan järveen pesemään pyllyni paskomisen jälkeen. Istun kyykyssä ja napolla heittelen vettä pyllylle. Mieheni tekee samoin.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 07:04"]Mökillä menen suoraan järveen pesemään pyllyni paskomisen jälkeen. Istun kyykyssä ja napolla heittelen vettä pyllylle. Mieheni tekee samoin.
[/quote]
Huutonaurua!!! On se varmaan näky kun peset ahteriasi.
Pesen käsisuihkulla. En hinkkaa käsin peräaukkoani enkä käytä saippuaa. Verenpaine riittää putsaamaan kakat ainakin minun perästäni. Täysin puhtaaksi tulee ilman hinkkaamisiakin. Pytyn reunoille ei myöskään pestessä paskaa roisku. Olen myöskin kykenevä siistimään omat sotkuni ulostamisen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:56"]Pesen käsisuihkulla. En hinkkaa käsin peräaukkoani enkä käytä saippuaa. Verenpaine riittää putsaamaan kakat ainakin minun perästäni. Täysin puhtaaksi tulee ilman hinkkaamisiakin. Pytyn reunoille ei myöskään pestessä paskaa roisku. Olen myöskin kykenevä siistimään omat sotkuni ulostamisen jälkeen.
[/quote]
Ja piti siis sanoa veDenpaine eikä verenpaine... :D
Ripulilla.pestään ja ummetuksella selviää puhtain paperein
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:32"]Mä teen niin, että
* jos tulee ns. siisti kovahko tuotos, pyyhin vaan paperilla
* jos puolipehmeä vähän sotkeva tuotos, pyyhin ensin vauvojenhoitoon tarkoitetulla kosteuspyyhkeellä ja sitten paperilla
* jos tulee sotkevaa löllöä, pesen.
Ja siis käyn kokovartalosuihkussa n. 1,5 vrk välein, jolloin pesen luonnollisestikin myös alapään.
[/quote]
Laitatko se paskaisen kosteuspyyhkeen sit vessan roskikseen? Niitähän ei sa laittaa pönttöön.
Kolme näkinkenkää, se on tulevaisuutta.
http://www.thejay.com/2009/01/02/using-the-three-seashells/
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:48"]
Pyyhin pelkästään, eihän paperiin edes tule mitään, jos syö terveellisesti (paljon kasviksia ja kuitua)?
[/quote]
Sama, yleensä paperiin ei edes silti jää mitään, ellen ole syönyt jotain, josta maha ei pidä.
PS. tolle yhdelle: se päivittäinen alapesu hoituu suihkussa, ei sitä tarvi tehdä pytyllä, ellei ole kuukautiset.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:44"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 07:04"]Mökillä menen suoraan järveen pesemään pyllyni paskomisen jälkeen. Istun kyykyssä ja napolla heittelen vettä pyllylle. Mieheni tekee samoin.
[/quote]
[/quote]
Tein kanssa samaa kunnes kerran olin menossa paskomisen jälkeen rantaan pelkässä t-paidassa perse paskaisena. En huomannut että mökkinaapuri oli ajanut veneeellä laiturin toiselle puolelle. Yritin siinä sitten vetää paitaa alaspäin ja jutella jotain.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:44"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 07:04"]Mökillä menen suoraan järveen pesemään pyllyni paskomisen jälkeen. Istun kyykyssä ja napolla heittelen vettä pyllylle. Mieheni tekee samoin.
[/quote]
[/quote]
Tein kanssa samaa kunnes kerran olin menossa paskomisen jälkeen rantaan pelkässä t-paidassa perse paskaisena. En huomannut että mökkinaapuri oli ajanut veneeellä laiturin toiselle puolelle. Yritin siinä sitten vetää paitaa alaspäin ja jutella jotain.
[/quote]
No hyi helkkari.
Kuinka usein nämä pesijät käyvät kakalla? Itselläni on nopea suoli. Käyn kakalla min 3 kertaa päivässä. En mä missään työpaikalla tai kylässä viitsisi alkaa pesemään. Muutenkin kun kakka on koostumukseltaan hyvää, ei se juurikaan likaa.
Kotona pesen. Jos tulee hätä töissä tai kyläpaikassa, niin pyyhin vain. Musta tuntuu että peppu puhdistuu nopeiten, helpoiten ja parhaiten pesemällä. Varsinkin yhtään liisterisemmän tuotoksen jäljiltä on pyyhkiminen hidasta ja hankalaa ja paperia kuluu tuhottomasti.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:25"]
Kuinka usein nämä pesijät käyvät kakalla? Itselläni on nopea suoli. Käyn kakalla min 3 kertaa päivässä. En mä missään työpaikalla tai kylässä viitsisi alkaa pesemään. Muutenkin kun kakka on koostumukseltaan hyvää, ei se juurikaan likaa.
[/quote]
Kerran päivässä, 1-3 päivän välein. Tulee aika jööti, kun suoli puskee ulos satsinsa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:21"]Mua on alkanu ällöttää noi pesijät. Pakko laittaa bideesuihku kokonaan pois käytöstä, ettei kukaan vieraistani vaan ala sitä käyttää meillä. Yäks. Se on vaan meille ja vaan erikoistapauksissa. Muuten peseydyn suihkussa.
[/quote]
Ällöttää kans noi jotka kädellä hinkkaavat peräaukkoaan ja huuhovat vedellä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:25"]
[/quote]
Yleensä 1-2 kertaa päivässä, aamulla ja illalla, useammin kuitenkin aamulla. Vaikka lähes aina oonkin kotona noihin aikoihin, niin luulen kyllä että pesisin kylässäkin, ihan vaan tottumuksesta.
pyyhin ja pesen AINA kakkoshädän jälkeen!!1
HYI näitä paskapeppuja jotka tyytyvät vain "pyyhkimään"