Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti

Vierailija
09.08.2015 |

Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!

Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.

Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D

Kertokaapa!

Kommentit (1652)

Vierailija
721/1652 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pesukoneessa on termostaatti, joka lämmittää veden... Luulin jostain syystä, että pesukone ottaa vettä lämminvesiliittimestä. Hävettää.

Vierailija
722/1652 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että sähkö leijailee sähkölinjoista taloihin noin 15 vuotiaaseen asti :Dd En ajatellut että maan allakin voisi mennä jotain johtoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1652 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin viimeviikkoon asti että minipossut ovat pieniä kokoelämänsä... ei sitten

Vierailija
724/1652 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että:

Presidentti tekee kaikki päätökset maassa.

Purkan nieleminen aiheuttaa suoliston tukkeutumisen.

Suomesta lähetetään ruokaa afrikan lapsille.

Namusetä on vain yksinkertainen höpsö, joka tykkää jaella karkkeja lapsille.

Isä ja äiti ei harrasta seksiä.

Professoriksi voi ruveta kuka tahansa.

Tuulimyllyjen idea on tuottaa sähköä (tajusin vasta teininä että niissä on jauhettu jyvät:-)

Kun sitää silmiä kierossa pitkään, katkeaa "jänne" ja silmät jää siihen asentoon (haahhah, mikä jänne?)

Vierailija
725/1652 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin lukion kakkoselle asti, että kismitys on sitä kun herättyä venytyttää makiasti. Monet kerrat selitin kavereille miten aamulla ihanasti taas kismitti. Mahtoivat aina miettiä että kuinka sitä taas harmitti joku :DD

Vierailija
726/1652 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin tooooooooosi pitkään, että pussikalja on jotakin pussiin tehtyä kaljaa.

Vierailija
727/1652 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin päälle kymmenenvuotiaaksi, että vesakot ovat keskikokoisia villieläimiä.

Vierailija
728/1652 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mullon taskussa kakskytä senttiä vaan" ei tarkotakkaan mitään kolikkoa :( Vasta kolmekymppisenä tajusin. Tarkoittaa siis penistä.

Tuota en kyllä ymmärrä. Jos mulla on kakskytä senttiä taskussa niin kyllä sieltä kolikko/kolikoita löytyy. Miten naisella se voisi tarkoittaa penistä?

"Olen ennenkin heittänyt kravatin pois

Varaa vyötäkin pikkuisen säädellä ois

Kun on pohjalla näin, suunta ainoa on ylöspäin

Mullon taskussa kakskytä senttiä vain

Sinä siihen et suostu edes vilkaisemaan

Pari kymmentä vaivaista senttiä vain

Se sut saa tuskin naurahmaan

Parikymmentä senttiä vain

Mullon taskussa kakskytä centtiä vain, siinä on kaikki sen luojalta sain

Sillä pärjännyt oon jumalaa ei oo vain, sillä totta tein unelmistain

Parikymmentä centtiä vain"

Ja biisin laulaa mies, Pate Mustajärvi.

Hassu väärinkuulema tuossa eli oikeasti on: Sillä pärjännyt oon jumalaare jo vain! :D

Vierailija
729/1652 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että "verkkaisesti" tarkoittaa nopeasti. 

Tämä on yllättävimpiä asioita, jotka olen oppinut tällä palstalla.

Siis että hämmästyttävän moni on kuvitellut, että verkkainen tarkoittaa nopeaa.

Kun se koko sana on jo itsessään niin äärettömän hidas ja rauhallinen, verk...kai...nen.

"Verkkaan kun illan sammuvi rusko..."   Ei se aurinko yhtäkkiä sammu vaan vaipuu hiljalleen horisontin taa ja taivas vaihtaa väriä hitaasti ja verkkaisesti.

Omaan korvaan ainakin se kuulostaa niin samalta kuin reippaasti, siksi

Vierailija
730/1652 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että naisellakin on eturauhanen jossain siellä alavatsan tietämillä. Olen siis nainen.

Niinhän naisella onkin. Se tunnetaan nimellä Skenen rauhanen, ja on syntynyt samoista rakenteista kuin miehen eturauhanen.

Vierailija
731/1652 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opin vasta eilen, että tiikereitä on vain Aasiassa (joo tää oli nolo) ja että kaksikyttyräiset kamelit ovat äärimmäisen uhanalaisia ja niitä on vain Pohjois-Kiinassa ja Mongoliassa. Kaikki Afrikan ja Lähi-Idän kamelit on dromedaareja.

Luonnonvaraiset kaksikyttyräiset kamelit ovat uhanalaisia, mutta kotieläiminä eivät.

Vierailija
732/1652 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkainen -> verkkarit. verkkareissa urheillaan niin verkkainen on tietenkin reipas ja nopea sana! :D

Vierailija
733/1652 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä parikymppisenä luulin että vihreät haluaisivat suojella luontoa ja että vasemmisto olisi työväen puolella.

Tästä nyt on aikaa parikymmentä vuotta mutta vieläkin naurattaa oma naivius. :)

Vierailija
734/1652 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin mietin ettei oo vääriä luuloja, mutta olipas yksi! Oon luullut aina että kyykäärme on sellanen VÄHINTÄÄN käsivarren paksuinen, ja kaks metriä pitkä, ja kun näin ekan kyyni, purskahdin nauruun kun se olikin lyijykynän kokoinen!  Enkä oo paljoa sen isompia nähnyt, vaikka oon jo 56v. =)

Vähän sama mulla. Olen sillointällöin löytänyt kyyn pihaltamme ja luullut että ne on olleet tosi pieniä. Vaarattomia kyyvauvoja. Mutta kun joku muu näkikin yhden "vauvan" niin se olikin tyyliin suurin kyy mitä hän oli nähnyt. Luulin että aikuinen kyy on paksu ja yli metrinen mutta eihän se ole kuin reilu puoli metriä. Ja tosi ohut..

Pienet kyyt on itse asiassa myrkyllisempiä kuin aikuiset kyyt, sillä pikkukyyt eivät osaa vielä säädellä erittämänsä myrkyn määrää.

Vierailija
735/1652 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että pesukoneessa on termostaatti, joka lämmittää veden... Luulin jostain syystä, että pesukone ottaa vettä lämminvesiliittimestä. Hävettää.

ei se termostaatti sitä vettä lämmitä. Termostaatti vain ohjaa sähköä sähkövastukselle jos veden lämpötila on liian alhainen. Se vastus lämmittää sen veden.

Vierailija
736/1652 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:30"]

Luulin, että ambulanssit lähtee liikkeelle sairaalalta.

Ja minä luulin, että ambulanssit vain heittää potilaan sairaalaan ja lähtee kiireellä hakemaan seuraavaa potilasta. Ei, ne ottaa vuoronumeron ja jäävät koko jengi hengaamaan sinne tien tukoksi siihen asti kunnes heidän vuoronumeronsa tulee.

(Pitäisi olla ambulansseille oma jononsa. Eipä ihme, ettei tarvitsevat saa lanssia, kun henkilökunta seisoo enimmät ajat tyhjän panttina sairaalan vastaanotossa).

Ja tämän olen nähnyt Helsingin Meilahden sairaalan vastaanotossa, jonne itse nilkutin kipeän koipeni kanssa 40 asteen kuumeessa.

Äläpä nyt jauha p..kaa. Meilahteen mennään lähetteellä, ei sinne oteta potilaaksi jos vain kävelet sisään.  Ambulanssit eivät myöskään ota vuoronumeroita. Toki nekin jonottavat omaa vuoroaan, jos on useita jonossa. Tähänkin on tosin muutama poikkeus.

Vierailija
737/1652 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opin vasta eilen, että tiikereitä on vain Aasiassa (joo tää oli nolo) ja että kaksikyttyräiset kamelit ovat äärimmäisen uhanalaisia ja niitä on vain Pohjois-Kiinassa ja Mongoliassa. Kaikki Afrikan ja Lähi-Idän kamelit on dromedaareja.

Luonnonvaraiset kaksikyttyräiset kamelit ovat uhanalaisia, mutta kotieläiminä eivät.

Kyttyröissä on rasvaa eli vararavintoa ja  tyhjinä ne valuu

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kamelit#/media/File:Camel_seitlich_traben…

Vierailija
738/1652 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyttyröissä on rasvaa eli vararavintoa ja  tyhjinä ne valuu

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kamelit#/media/File:Camel_seitlich_traben…

Kameleita on myös Australiassa - tuotuja ja villiintyneitä kuten kanit useissa pakoissa.

Vierailija
739/1652 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että mäkihypyssä mitataan hypyn korkeutta eikä pituutta.

:-))))))))))))))))))

Opettaja valitti samaa ala-asteella, että minä luulin näin  (pituus)hypyn suhteen. Muistan olleeni loukkaantunut.

Vierailija
740/1652 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 00:20"]Luulin, että Imatra on lomasaari ulkomailla.

Sekoitat Imatran Sumatraan!

Luulin että Sumatra sijaitsee Suomessa

HS oli jotain 10  vuotta siten lyhyitä pakinoita paikasta nimeltä Belize. Luulin, että ne on fiktiota, mutta sitten varmaan uutisissa tai jossain tuli jotain ko. maasta, ja tajusin, että sellainen onkin oikeaisti olemassa. No tarkistin wikipediasta nyt  - se on itsenäistynyt 1981, eli oppivelvollisuus- ja yleissivistävän koulutukseni jälkeen, joten ei kai ihmekään että en tunnistanut sanaa. Hävetti silti. Olin lukenut niitä pakinoita pari vuotta, sellaisia matkakertomuksen tyylisiä ja tosiaan ajatellut, että ne on fiktiota.