Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti
Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!
Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.
Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D
Kertokaapa!
Kommentit (1649)
Vierailija kirjoitti:
Olin lähes kolmikymppinen kun luin Täällä pohjantähden alla kirjan. Siinä lukiessa tajusin, että sukuni toinen haara vähintään on saattanutkin olla punaisia. Oletukseni oli aina, että valkoisia. Koulusta historiasta jäi päähän, että valkoiset voitti - kaikki suomalaiset on siis valkoisia; punaiset oli pettureita ja ne tapettiin ja hävitettiin. Valkoiset voitti: olemme voittajia, kun olemme itsenäinen maa ja olemme hengissä. Tietoisuuden muuttuminen oli jopa vähän rankka kokemus. Isän suku molemmin puolin on torppareita - on täysin mahdollista, että siellä on punaisia kannatettu. Isoisä ei puhunut näistä ajoista, mutta jotain isoa traumaa oli tapahtunut hänelle nuorena (oli 17-18 vee noihin aikoihin); hänelle oli mm. 40-l sotaan lähtö erittäin vaikea.
Tajusin siis, että historian opetuksessa minua oli itse asiassa huijattu. Ei näistä kotona puhuttu.
Mitään huijattu ole. Olet vain ollut tyypillinen teini, etkä ole kuunnellut hissantunneilla.
Perenna = mikä tahansa monivuotinen (puutarha)kasvi. Se kylvetään/istutetaan kerran, kasvi talvehtii ja kasvaa joka vuosi keväällä uudestaan. Vrt. yksivuotinen kasvi, joka kylvetään keväällä, kukkii kesän ja kuolee syksyllä pois. Talven jälkeen se ei lähde enää kasvuun, pitää kylvää uudet siemenet.
Kaveri (poika) luuli pitkään, että menkkavuoto on sinistä, kuten terveyssidemainoksissa.
Vierailija kirjoitti:
Hiffasin vasta vähän aikaa sitten, että vaalien ovensuukyselyt tehdään äänestyspaikalla, eikä siis kierretä ovelta ovelle kysymässä, ketäs äänestit. Hävettää olla välillä näin typerä.
Mä tajusin tän viime vuonna USA:n vaalien aikaan :D ja siis olin aatellu et ovensuukyselyt on ennen äänestämistä ihmisten ovilla tehtyjä kyselyitä. En tiedä miksi... Ja oon siis parikymppinen ja seuraan kyllä uutisia ja äänestän itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Minulle selvisi vuonna 2007 että Nightwish, Stratovarius(?) ja Sentenced ovat eri bändejä :D
örinää kaikki -30v-
No Nightwish ei ole kyllä pääosin mikään örinäbändi :D tottakai siellä on joissakin biiseissä kohtia joissa Marco laulaa vähän möreällä äänellä mutta ei sekään mitään örinää ole verrattuna vaikka puhtaasti meidän Lordiin.
Luulin vielä pari vuotta sitten, että Volvo on lempinimi volkswagenille, ihan niinkuin volkkari on lempinimi sille myös. Olen nyt 25.
Luulin myös aikuiseksi asti, että Tove Jansson on ruotsalainen mies.
Yksi pomoni oli Inari nimeltään. Luulin hänen olevan mies, mutta olikin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin lähes kolmikymppinen kun luin Täällä pohjantähden alla kirjan. Siinä lukiessa tajusin, että sukuni toinen haara vähintään on saattanutkin olla punaisia. Oletukseni oli aina, että valkoisia. Koulusta historiasta jäi päähän, että valkoiset voitti - kaikki suomalaiset on siis valkoisia; punaiset oli pettureita ja ne tapettiin ja hävitettiin. Valkoiset voitti: olemme voittajia, kun olemme itsenäinen maa ja olemme hengissä. Tietoisuuden muuttuminen oli jopa vähän rankka kokemus. Isän suku molemmin puolin on torppareita - on täysin mahdollista, että siellä on punaisia kannatettu. Isoisä ei puhunut näistä ajoista, mutta jotain isoa traumaa oli tapahtunut hänelle nuorena (oli 17-18 vee noihin aikoihin); hänelle oli mm. 40-l sotaan lähtö erittäin vaikea.
Tajusin siis, että historian opetuksessa minua oli itse asiassa huijattu. Ei näistä kotona puhuttu.
Mitään huijattu ole. Olet vain ollut tyypillinen teini, etkä ole kuunnellut hissantunneilla.
Kyllä 1980-luvulla vielä tulkittiin 1918 tapahtumat eri tavoin kuin nyt.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_sis%C3%A4llissodan_nimet
Maustepippurikaan ei ole pippuri. Se on sukua myrtille ja neilikalle - mutta ei pippureille.
Koala ei ole karhu. Pihta ei ole kuusi. Sanoja tosiaan suomennetaan väärin.
Luulin, että hammastahnapurkeissa, joista tulee raidallista tahnaa, on kaksi tuubia eri värisiä tahnoja sisäkkäin. En keksinyt mitään muuta absoluuttista selitystä sille, että tuubia voi sen kiinni ollessa puristella ja rutistella miten tykkää, mutta tahna valuu silti ulos kauniin raidallisena, eivätkä värit sekoitu.
Kerran leikkasin tuubin auki, koska en kestänyt enää epätietoisuutta.
S.Pendragon kirjoitti:
Luulin, että hammastahnapurkeissa, joista tulee raidallista tahnaa, on kaksi tuubia eri värisiä tahnoja sisäkkäin. En keksinyt mitään muuta absoluuttista selitystä sille, että tuubia voi sen kiinni ollessa puristella ja rutistella miten tykkää, mutta tahna valuu silti ulos kauniin raidallisena, eivätkä värit sekoitu.
Niin no mitä paljastui??
En tiedä, liittyykö tämä aiheeseen, mutta lapsena luulin että kaikki kaupoissa myytävät asiat valmistetaan kaupan takahuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Kimalaisia luulin aikuisikään asti ampiaisiksi. Vasta mieheni tavattuani hän selitti kimalaisen, mehiläisen ja ampiaisen erot.
Tämä on hämmentävän yleistä. Kimalaisia ja ampiaisia näkee Suomen kesässä niin paljon, että luulisi ihmisten tietävän mitä ne ovat. Mehiläisiä harvemmin näkee. Toki niissä kaikissa on vähän samaa näköä, mutta aika helposti kuitenkin erotettavissa toisistaan.
Monesti olen myös kuullut sanottavan että kimalaiset eivät pistä vaan purevat. Mistähän ihmeestä sekin uskomus on saanut alkunsa.
Luulin, että ihmisestä ja eläimistä löytyy luut, lihakset ym. ja sitten vielä erikseen kerros nimeltä liha.
Vierailija kirjoitti:
S.Pendragon kirjoitti:
Niin no mitä paljastui??
Siellä on tuubin keskellä semmoinen väriraita, joka jotenkin vaan pysyy kasassa puristamisesta huolimatta.
Luulin, että Ylessä tai Hesarissa ei sensuroida uutisia jonkun pääministerin, poliitikon tai muun vaatimuksesta. Nyt ymmärrän, että oikeastaan kaikki uutisointi on suodatettu jonkun toimittajan tai päätoimittajan mielipiteiden ja sidonnaisuuksien läpi. Onko olemassakaan uutista, joka ei olisi jollakin lailla kantaa ottava tai kertoisi asiasta vain tietyt faktat ja jättäisi jotakin kertomatta. Siksi onkin hyvä lukea uutisia useista eri lähteistä ja jopa ulkomaisista tiedotusvälineistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä itse pikkutyttönä kysyin äidiltä 70-luvulla, että oliko meidän sukulaiset punaisten vai valkoisten puolella. Äiti ei vastannut mitään. Ei yhtään mitään. Päättelin sitten omassa mielessäni, että varmaan punaisten, kun aina vappumarssilla kannettiin punaisia lippuja.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, liittyykö tämä aiheeseen, mutta lapsena luulin että kaikki kaupoissa myytävät asiat valmistetaan kaupan takahuoneessa.
Mun poika haaveili pienempänä kaupan kassan ammatista, siinä kun saa niin paljon rahaa.
Perenna on monivuotinen kasvi.