Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti
Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!
Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.
Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D
Kertokaapa!
Kommentit (1649)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kimalaisia luulin aikuisikään asti ampiaisiksi. Vasta mieheni tavattuani hän selitti kimalaisen, mehiläisen ja ampiaisen erot.
Tämä on hämmentävän yleistä. Kimalaisia ja ampiaisia näkee Suomen kesässä niin paljon, että luulisi ihmisten tietävän mitä ne ovat. Mehiläisiä harvemmin näkee. Toki niissä kaikissa on vähän samaa näköä, mutta aika helposti kuitenkin erotettavissa toisistaan.
Monesti olen myös kuullut sanottavan että kimalaiset eivät pistä vaan purevat. Mistähän ihmeestä sekin uskomus on saanut alkunsa.
Mun mielestä nää kaikki kuuluu samaan pörisevien saatanoiden ryhmään. Kun niitä näkyy paetaan kiireimmän kaupalla, eikä jäädä tarkkailemaan.
Luulin varmaan ala-asteelle asti että Moskova on kaupunki Suomessa. En tiedä miksi, jos se sitten kuulostaa suomalaiselta :D
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 00:17"]
Mun eräs tuttu ei tiennyt vielä 25 vuotiaana että urosleijona on se sellainen jolla on se harja (tämä tapahtui siis 90-luvun alussa, ennen syntymääni). Luuli vielä jotenkin niin että oisko oranssi-musta-raidalliset (eli tiikerit) olleet uroslaijonia ja naarasleijonat sitten naarasleijonia. Ei kuulemma meinannut millään uskoa kun kaverit kertoivat hänelle uroslaijonasta, väitti että huijaavat häntä kun eihän sellaista eläintä ole olemassakaan millä olisi tuuhea harja pään ympärillä. Vasta leijonakuningas vuonna 1994 paljasti totuuden hänelle. Ja tällainen ihminen on nyt sitten hyvin koulutettu akateeminen (mitä av:lla niin kovin arvostetaan) korkeassa virassa ;)
Se ilmeisesti myös luuli, että tiikerit myös asustavat afrikassa.
Missäs tiikerit sitten asuu,jos ei afrikas?? :D
Vierailija kirjoitti:
Tää ei oo ihan aikuisuuteen asti mut luulin varmaan 13-vuotiaaks asti että Kärpästen Herra on parodia Taru Sormusten Herrasta.
Apua! Olen 25 ja olen aina luullut samoin. Ei hemmetti sentään, kiitos valaisemisesta. :D
Vierailija kirjoitti:
Luulin varmaan ala-asteelle asti että Moskova on kaupunki Suomessa. En tiedä miksi, jos se sitten kuulostaa suomalaiselta :D
Tokihan se kuulostaa, samalla tavalla kuin Lontoo.
Vierailija kirjoitti:
Reilu parikymppikseks luulin et kaikki pähkinät kasvaa puussa/pensaassa.. Kunnes matkustellessani päädyin maapähkinäviljelmälle.. Sieltä niitä kuokittiin ylös ku perunoita..
Nimi tietty voi antaa viitteitä, mutten ollu koskaa ajatellu niin pitkälle..
Taas Aku Ankan syytä!
Nimittäin Super-Hessu joka saa voimansa maapähkinästä, niin sillä kasvaa ne pensaassa talonsa pihalla!!!!!! Törkeää huijausta!!!!!!!
Luulin kateenkorvaa sieneksi pitkään... mutta se olikin joku imukudoselin.
Luulin pitkään, että Milonoffin veljekset ovat yksi ja sama henkilö.
Luulin että ruusukaalit ovat vain pienen pieniä kaaleja, samoin kuin vaikka kirsikkatomaatit vs tomaatit.
Katsokaa Googlesta miten ruusukaalit (brussel sprout plant) kasvaa
Vierailija kirjoitti:
Kimalaisia tosiaan luullaan hyvin yleisesti mehiläiseksi, itsekin opin tunnistamaan nämä erot aikuisena. Luulin kuopuksen syntymään asti, että lääkäri tulee aina synnytykseen mukaan. Esikoisen synnytyksessä oli, enkä tajunnut vasta kun kuopuksen nopean ja helpon synnytyksen aikaan, että lääkäri kutsuttiin vaaratilanteen takia.
Tiesin kyllä pienenä, että on ampiaisia, mehiläisiä ja kimalaisia, mutta kun en tiennyt niiden eroja, sanoin niitä aina ampiaisiksi.
Luulin, että nuorena (n16-18v) tietää kaikista kaiken... eipä se niin sit ollutkaan, kun en tiedä vieläkään.
Jostain syystä luulin pitkään Kiteen olevan Pohjanmaalla.
Luulin pitkään, että pankit ovat puolueettomia kuin viranomaiset.
Eihän ne ole vaan voittoa tavoittelevia yrityksiä!
Luulin pienenä, että kaikki ulkomaat on ihan hurjan, hurjan kaukana, tyyliin toisella puolella maapalloa. En tiedä millä logiikalla...
Joskus 18v tajusin, että vesinokkaeläimellä ei ole nokkaa eikä se pääsääntöisesti edes elä vedessä.
Tää nyt ei oo mikään sen isompi asia, mutta kun kisaillaan niin meillä on tapana sanoa '' än yy tee NYT ''
No olin kaverin kanssa kävelyllä ja yhtäkkiä mulle selvisi koko jutun merkitys. Luulin aina että toi oli jotain vanhaa suomalaista '' entten tentten teelikamentten '' loruilua joka on periytynyt sukupolvelta toiselle, mutta sitten hiffasin:
ÄN = N
YY = Y
TEE = T
NYT!!!! NYT NYT!!!
Kerroin tän kaverilleni ja me molemmat oltiin ihan mind blown. Ollaan aika hitaita joo..
Luulin, että koliikki on verrattavissa ruttoon ja aidsiin ja mitä näitä nyt on. No eihän se sitten ollutkaan sairaus...
Luulin että ihmiset menee kihloihin, naimisiin ja häihin, ennenkun ovat avioliitossa keskenään. (En muista oliko juuri tuo järjestys.)
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin johonkin ala-asteen loppupuolelle saakka, että sanomalehti tulee kaikille automaattisesti kotiin, kun mun lapsuudenkotiin tilattiin aina sanomalehteä. Vasta kun kävin kaverin kotona jonne sanomalehteä ei tullutkaan, tajusin ettei se ole mikään valtion antama ilmainen lahjus :D
Anjovista mäkin luulin pitkään kasvikseksi.
Samoin lapsena luulin, että vaan tylsät aikuiset lopettaa leikkimisen. Muistan kun käytiin mummolassa, ja mummolla oli viihteenä "vaan" telkka ja kirjoja, ja itse silloin ehkä 5-vuotiaana mietin, että mä en kyllä varmasti lopeta ikinä leikkimistä. No, lopetin kyllä, vaikka vieläkin kyllä mielelläni kasaisin vaikka Legoja jos mulla niitä kotona olisi!
Osaatko lukea otsikon?
Siis apua.. Miksi sitten ravintoloissa esimerkiksi tarjotaan härkää ja nautaa eri ruokina? Sonnihan on urosnauta eli samaa kuin lehmä, mutta silti on erikseen naudan pihvit ja härkäpihvit. Maistuuko ne erille?
Maistuu ne erilaiselle,onhan kukko,kana ja broilerikin sama eläin(uros,naaras,"teini"),mutta erimakuisia lihoja.Sitä en tiedä,miksi sukupuoli vaikuttaa siihen miltä eläin maistuu :D
Nauta on yläkäsite. Naaraspuolinen nauta on nimeltään lehmä, urospuolinen on sonni ja poikanen vasikka. Kuohittu sonni on nimeltään härkä. Sekä lehmä, sonni, vasikka ja härkä ovat siis nautoja.
Ja jos ravintolassa tarjotaan "härkää", niin kyllä se on nautaa sekin. Oon tähän asti luullu et nauta=lehmä. Täytän kohta 32v. :D