Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti

Vierailija
09.08.2015 |

Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!

Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.

Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D

Kertokaapa!

Kommentit (1649)

Vierailija
541/1649 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä selvisi minulle vastikään eräästä dokumentista:

Earl Grey-tee on nimetty jaarli (earl) Greyn mukaan. Paatuneena kahvikissana ihmettelin aina, miksi Earl Grey-teetä on jonakin aamuun viittaavana breakfast-teenäkin, kun koko teen nimi on "aikainen" (early) harmaus." Ei se ollutkaan Early Grey! :))
https://fi.wikipedia.org/wiki/Earl_Grey_-tee

Sama! Tähän asti oon kans luullut,että se earl on aikainen tms... en asiaa hurjasti ole pohtinut, mut joskus tuli mieleen, et miks tuo nimi on aikainen harmaa...

Vierailija
542/1649 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiellettiin pienenä lapsena kiipeemästä isoihin tuomiin, joita kasvoi meidän takapihalla. Perustelu oli, että niissä on käärmeitä siellä oksistossa (oli siis niin tuuheat puut, ettei lehtien läpi nähnyt runkoa korkeemmallaa ollenkaan). Vasta aikuisena oon tajunnut, ettei siellä nyt varmaankaan käärmeitä ollut, vanhemmat ei vaan halunneet että kiipeilen siellä ja taitan niskani tippuessani tosi korkealta. Mutta kyllä aikuisiälläkin olen niitä "käärmeitä" puissa kuumotellut ennen tajuamista...

Myöskin pikkulapsena mulla oli paita, jossa pupu soitti kitaraa ja siinä kitarassa oli joku punanen nappi. Mulle kerrottiin, kun kateltiin myöhemmin lapsuudessa kuvia, missä mulla näkyi sittemmin jo pieneksi jäänyt paita, että siitä napista painamalla paita soi. Senkin hoksasin vasta aikuisena, että ei kai se soinut, miten olisi normaali pikkulapsen paita 80-luvulla voinut soida ilman koneistoja. Taisi olla kyse siitä, että lapsi oli se joka "soi" nauramalla, kun navan kohdalla olevasta paidan napista painoi :)

Luulin myös pitkälti yli parikymppiseksi, että morsian kirjoitetaan morsiain ja kouriintuntuva kouriintuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1649 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että aikuiset ei riitele pikkuasioista, vaan osaa selvittää asiat puhumalla.

Vierailija
544/1649 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 23:53"]Luulin pitkään että Kiera Knightley, Natalie Portman ja Scarlett Johansson ovat yksi ja sama henkilö.

Samoin Se alkuperäinen Vares ja Jussi Lampi

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 23:53"]Luulin pitkään että Kiera Knightley, Natalie Portman ja Scarlett Johansson ovat yksi ja sama henkilö.

Samoin Se alkuperäinen Vares ja Jussi Lampi

Natalie Portman ja Kiera Knightley ovat niin samannäköisiä, että edes äitinsä eivät erota heitä toisistaan :D Olivat testanneet Phantom Menacen kuvauksissa. Tästä oli levyn lisädokkarissa juttua...

Vaikea uskoa.. Portman on upea ja KEIRA on vähän vähemmän upea.

Vierailija
545/1649 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne sit lähtee???

Vierailija
546/1649 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron ystäväni puolesta hänen harhaluuloistaan. Hän on siis parikymppinen nainen. Käymme usein kahvilla ja olin juuri lukenut edellisenä päivänä jenkeissä tehtävistä partial birth aborteista joissa vauva kaavitaan jotenkin elävänä ulos niin että kallo murskataan jollain tekniikalla. Mainitsin ystävälleni että näitä on tehty ihan yhdeksällä raskauskuukaudella. Hän näytti mietteliäältä ja ilmeettömältä ja tokaisi sitten että "niin kauankos se raskaus kestää, 12 kuukauttako?".

Tämä ystävättäreni siis luuli että 9 kuukauden ikäinen vauva on vasta jossain keskikehitysvaiheessa eikä vielä "oikea vauva". En voi uskoa miten aikuinen nainen ei tiedä näin vesiselviä biologian totuuksia.

Vierailija
547/1649 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitimme kymmenvuotiaina serkkuni kanssa kuusivuotiaalle serkulle, että lapset syntyvät peräreiästä. Ja kuusivuotias että kyllä ne pillusta syntyy. Ajatus oli omalle päälle aivan mahdoton, tuleehan kakkakin pyllynreiästä. Ai, että miten noloa.

Vierailija
548/1649 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin englanninkielistä keskustelupalstaa ja ihmettelin, kun joku kirjoittaja käytti jostain naisesta tai tytöstä sanaa "lassie". Ihmettelin, miksi se kutsuu ihmistä koiran nimellä.

Sitten tajusin, että skottienglannissa lass, lassie tarkoittaa tyttöä.

Vierailija
549/1649 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin mietin ettei oo vääriä luuloja, mutta olipas yksi! Oon luullut aina että kyykäärme on sellanen VÄHINTÄÄN käsivarren paksuinen, ja kaks metriä pitkä, ja kun näin ekan kyyni, purskahdin nauruun kun se olikin lyijykynän kokoinen!  Enkä oo paljoa sen isompia nähnyt, vaikka oon jo 56v. =)

Vierailija
550/1649 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että kun lapselle, joka saisi syntymässä sukunimekseen esim. Pentti, ei saa antaa Penttiä etunimeksi, niin ajattelin näin, että myöskään jos joku Pentti-niminen mies menee naimisiin Pentti-sukunimisen naisen kanssa, hän ei saa ottaa naisen sukunimeä.

Vierailija
551/1649 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on kaksi kivespussia, minulla ainakin on!

Vierailija
552/1649 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:40"]Eikä, joku toinenkin paljasti anjovis-luulonsa ihan samaan aikaan! :D 

t: 122

Hyvä ajoitus :D ! Pakko kyllä todeta että anjovis on oikeasti tosi harhaanjohtavan kuuloinen nimi kalalle ;D t.121

Anjovis on se kalasäilyke, tehty useimmiten kilohailista. Eli merissä ei uiskentele anjoviksia:D

:O mind blown

Vierailija
553/1649 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli kyllä lapsuuden harhaluulo, mutta kerronpa silti. Asuin pienellä paikkakunnalla ja luulin, että automarketeissa ajetaan autolla siellä hyllyjen välissä. Että voi vaan rullata ikkunan alas ja ottaa tavaraa autoon ja kaasuttaa seuraavaan hyllyväliin. Olin todella pettyny ja hämmentynyt, kun ensimmäisen kerran pääsin K-Citymarketiin ja se auto jätettiinkin parkkipaikalle.

Vierailija
554/1649 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin varmaan kolmekymppiseksi asti, että avoliitto rekisteröidään johonkin. Eihän siinä ole mitään järkeä että puhutaan jostain liitosta, vaikka sitä ei ole virallisesti sovittu.

Vierailija
555/1649 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimalaisia tosiaan luullaan hyvin yleisesti mehiläiseksi, itsekin opin tunnistamaan nämä erot aikuisena. Luulin kuopuksen syntymään asti, että lääkäri tulee aina synnytykseen mukaan. Esikoisen synnytyksessä oli, enkä tajunnut vasta kun kuopuksen nopean ja helpon synnytyksen aikaan, että lääkäri kutsuttiin vaaratilanteen takia. 

Vierailija
556/1649 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin pitkään että anjovis on jonkinmoinen kasvis tai juures. Olin aika ällikällä lyöty kun selvisi että kyseessä on kala.

Sama täälllä. Luulin myös, että osterivinokas on jokin merenelävä.

Vierailija
557/1649 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:40"]Eikä, joku toinenkin paljasti anjovis-luulonsa ihan samaan aikaan! :D 

Hyvä ajoitus :D ! Pakko kyllä todeta että anjovis on oikeasti tosi harhaanjohtavan kuuloinen nimi kalalle ;D t.121

Anjovis on se kalasäilyke, tehty useimmiten kilohailista. Eli merissä ei uiskentele anjoviksia:D

Sardelli-kalan nimi on englanniksi anchovy, eli periaatteessa kyllä uiskentelee. Kyseessä ei kuitenkaan ole tämä suomessa anjovis-nimellä myytävä tuote.

Vierailija
558/1649 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sardelli-kalan nimi on englanniksi anchovy, eli periaatteessa kyllä uiskentelee. Kyseessä ei kuitenkaan ole tämä suomessa anjovis-nimellä myytävä tuote.

Olisin kyllä vastannut Trivial Pursuitissa kanssa, että anjovikset ne siellä meressä uiskentelee. :-)))

.

Wikipedia: Sardellia käytetään Euroopassa suolattuna, öljyyn säilöttynä maustekalana, johon voidaan viitatata termillä anjovis (ransk. Anchois, ital. Acciuga, engl. Anchovy). Tätä ei kuitenkaan pidä sekoittaa Pohjoismaissa anjoviksena tunnettuun kilohailista valmistettuun maustekalasäilykkeeseen.

Vierailija
559/1649 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei oo ihan aikuisuuteen asti mut luulin varmaan 13-vuotiaaks asti että Kärpästen Herra on parodia Taru Sormusten Herrasta.

Vierailija
560/1649 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että kaikki miehet haluavat laihan tä hoikan naisen. Onneksi eivät. ❤ Myös meille pyöreämmille on ihania, komeita ja älykkäitä miehiä pilvin pimein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä