**HEINÄKUISTEN torstai-sunnuntai**
Kommentit (50)
Tämä aamu on alkanut ihan hyvin, jopa meidän parisuhteenkin kannalta. Mies jo ehkä sanoi (rivien välistä lukien..) hyväksyvänsä vauvan, mutta synnytykseen en edelleenkään sitä halua..Mielihän voi vielä muuttua matkan varrelta, mutta siis nyt näin..
Illalla möyrittiin mahassa ihan kivasti..Kirjoitinkin tuolla johonkin muuhun ketjuun siitä vauvan liikkumisesta..Meillä kun tuo esikoinen oli vallan mahdoton masuasukki! Toivottavasti tämä oli edes hiukan rauhallisempi, mutta nyt jo tuntuu olevan vauhtia piisaksi asti..Loppuaikaa melkein jo kauhulla odotellen, kun maha heiluu puolelta toiselle eikä itse meinaa henkeä saada ;) No, onneksi sinne on vielä aikaa..
Joku miettikin tuossa tuota uimista kesällä..Minä ja tyttö oltaisiin vaikka koko päivä, joka päivä läpi kesän uimassa, jos vain aika ja säät sallisivat..Nyt tulee ensi kesänä stoppi ainakin synnytyksen jälkeen. Toivottavasti paikat pysyy kiinni eikä muutenkaan ole mitään erikoista, niin saisi uiskennella mahdollisimman pitkälle. No, mun tuurilla taas säät ovat sitten todella huonot :( Vaikka LA onkin 30.6. niin todennäköisesti se menee taas yli ja heinäkuun helteille..
Nenä " valuu" vieläkin ja välillä tulee kamalia yskänpuuskia! Mutta olo on huomattavasti parempi kuin eilen..Yöllä piti käydä oksentamassa hirveä määrä limaa, yskänpuuskan seurauksena..Siksi en uskaltanut lähteä tänään linkillä yhtään mihinkään vaan tulin sitten omalla autolla, vaikka bensaa meneekin :( Mutta olispas ollut taas kiva oksentaa linkissä syliinsä :(
Mutta nyt tauolle :)
~suviande ja öttiäinen 17+6~
Pupulle: voisitteko lähteä hääreissuun jo edellisenä päivänä ja yöpyä jossakin juhlapaikkakunnalla tai niillä nurkilla? Itsellä on vähän sama ongelma - häät viikon kuluttua pitkän ajomatkan takana. Toisaalta aion kyllä sinnitellä reilun kellonympäryksen bussissa kuukauden kuluttua, kun lähdemme Lappiin hiihtelemään. Saapa nähdä mitä siitäkin tulee :)
Suviande: hienoa, että miehesi ei enää vihottele. Toivottavasti pääsette sopuun ja elämä voisi asettua! Puhukaa, puhukaa ja puhukaa. Itse olemme kokeneet ryhmätoiminnan hyväksi, eli pidämme " Siippapiiriä" kerran kuussa kahden muun avioparin kanssa. Siellä yksi pari alustaa illan aiheen josta sitten keskustellaan ensin oman puolison kanssa ja sitten porukalla. Onnekseni mieskin on tottunut tämmöiseen puhekulttuuriin!
Neuvolakäynneistä: mulla oli eka käynti 8.12. ja toinen tulee olemaan 3.2. eli pari kuukautta välissä. Ensimmäinen raskaus mullakin kyseessä, joten en oikein osaa sanoa mikä olisi paljon tai vähän. Toisaalta olisi ollut kiva päästä kuuntelemaan sydänääniä jo aiemmin, mutta meneehän se näinkin. Kukahan muu kylläkin kuvasi tunteitaan tutun kuuloisesti, eli ultran jälkeen oli pari päivää rauhallinen mieli ja nyt taas hermostuttaa? Eli vähän samat fiilikset, mutta mies yrittää parhaansa mukaan rauhoitella ja välillä onnistuukin. Joten eiköhän tässä vielä viikko mene odotellessa.
Mitään liikkeitä ei tunnu - en kyllä varmaan tunnistaisikaan kovin helpolla :) Maha on kyllä palloontunut, mutta ei huomattavasti. Tuskin kukaan vielä katsomalla huomaa, eikä vielä olla kovin laajasti uutista kerrottukaan.
Seksistä puheen ollen. Täällä on myös väsymys tuttu vieras. Mielelläni menen kymmenen jälkeen nukkumaan ja mies senkun valvoisi vaikka kuinka pitkään. Kerran-pari viikossa silti seksiä harrastetaan, mikä on meillä itse asiassa ihan tavallista (monilla tuntuu olevan määrällisesti enemmän). Kyllä se sitten aina on kivaa, kun vaan saa itsensä innostumaan. Mutta itse en ole ollut mitenkään aloitteellinen viime aikoina.
Jep, mutta nyt ulos ja lenkille - aivan ihana auringonpaiste! Sitten onkin illalla koululla projektia, eilenkin hurahti 11,5 tuntia koulussa, kun alkaa dead linet painaa niskaan.
Iloa ja voimia kaikille!
Terv. Suippo ja emppu 14+6 (höh, monilla on jo paljon enemmän :)
Joo, yleensä n. kerran viikossa..
Nyt on ollut varmaan kk:n tauko, osittain mun väsymyksestä ja osittain tuosta miehen vihoitteluista johtuen..
Mies sitten aina välillä heittääkin,että hän lähtee johonkin mistä saa, kun omakaan ei anna. Mutta ei mua todellakaan aina haluta, varsinkin kun joka ilta olisi kiva mennä nukkumaan jo kahdeksalta ;)
Ehkä se tästä taas ajan myötä paranee..
No, jatkettaaksemme aihetta: Te, joilla on jo 1 tai useampia, niin oletteko odottaneet kuinka pitkä ajan synnytyksen jälkeen ennen kuin olette " uskaltaneet" ? Meillä meni 2 vk ;)
Ekana Myytille, että helpottavaa kuulla että jollain muullakin on jo maha iso! Just mietin, että onkohan tää enää normaaliakaan.. Meillä esikoinen nyt 1v ja hänestä maha alkoi näkyä vasta rv18, nyt olen käyttänyt äitiysvaatteita jo viikosta 12 lähtien. Ja kun tulimme eilen mummilaan, äitini tokas heti ekana että " Miten toi sun maha voi olla jo noin ISO??" ja sitten vasta tajusin itekkin kunnolla, että se oikeesti on jo niin iso kun esikoisesta jossain puolenvälin paremmalla puolella, eikä tässä nyt vasta ole viikkoja kuin reilut 15. Toivotaan juu että se kasvu siitä tasottuu :) yKSI VAUVA MASUSSA KUITENKIN PITÄIS OLLA, ELLEI ULTRA VALEHDELLUT ;)oho, tuli sitte isolla vahingossa.. Esikoisesta ei raskaus näillä viikoilla edes näkynyt, nyt en todellakaan mahdu omiin vaatteisiini. Juuri eilen hain alesta lauantain häihin hameen, jonka ajattelin laittaa häpyluun kohdilta poikki ja siihen jatkeeksi resorivyötärön, jottan mahdun siihen :) pakko oli saad auusi juhla-asu, enkä jaksanut kokonaan tehä ite, enkä mistään tähän hätään löytänyt resorivyötäröistä, niin päädyttiin sitte tollaseen ratkasuun.
Mietinkin tässä et josko ois poika täälä kertaa, kun toi maha on tohon eteen jo nyt ilmestynyt, mut eipä sitä koskaan tiedä kumpi sieltä tulee :)
meillä on neuvolat myöskin kuukauden väliin ja sitten jossain vaiheessa kahden viikon välein ja ihan lopussa viikon välein. Käynnit kestää n.puol tuntia. Toinen neuvola mulla vasta nyt 1.2. ja odotan kovasti että pääsee ekaa kertaa kuulemaan ne sydänäänet! Liikkeitä olen EHKÄ saattanut jo hiukan tuntea, mutta satavarma en vielä uskalla olla. Jostaan syystä olen kuitenkin melko luottavaisin mielin, että ne sydänäänet kuuluu. No, nyt kun sanoin sen ääneen, niin alkoi hiukan huolestuttaa että mitä jos ei sittenkään.. No toivotaan parasta!
Nyt heittäydyn lepäämään, kun esikoinen nukkuu :)
Mukavaa keväistä perjantaita kaikille!
Lootuska rv 15+3
Meillä on nuo lapsukaiset olleet kipeinä, mutta nyt alkaa helpottamaan!!! :) Itellä on taas tuota ilkeää flunssaa, paksua vihreetä räkää ja kurkku öisin ihan hitsin kipiä :(
Huomenna meinataan kumminkin Ruotsiin lähteä!
Seksistä: mä odotin koko alkuraskauden että mua rupeis taas kiinnostamaan nuo sänkypuuhat, kun sillon ei todellakaan tehnyt mieli, ja ukko senkun valitti että mikä ikiimpi susta on tullut ;) .. Ei sitten tajunnut että oksennuksien välillä ei ehkä kikkelit kiinnosta...
No nyt ollaan tultu siihen että erotiikka maistuu jälleen..!! Jee! Ei meilläkään enempää kun se 2 kertaa viikossa sekstailla, johtuen osin miehen iltapainotteisesta työstä, ja kyllä mullekkin hyvin uni maistuu illalla!
Joku kyseli sänkytouhuista synnytyksien jälkeen, ekan jälkeen kesti kyllä n. 6 viikkoo, kunnes jälkivuoto loppu, ja tokasta en tarkalleen muista, mutta epäilen että n. kuukauden päästä synnytyksestä... mulla on meinaan ongelma harrastaa seksiä jos vuodan :( tuntuu vain epäpuhtaalle.. (Huom! Tämä on siis mun ongelma, enkä tod. tuomitse muita!!!)
Liikkeitä en vielä tiedosta tuntevani, joskus saattaa joku tuntua siltä, mutta niitä on niin harvakseen, että luulempa niitten olevan ilmaa...!?
Joku oli tilannut Brunolta ajan.. Millä viikolla olet kun menet 4D- ultraan? Itekkin taidan mennä jos eivät rakenneultrassa sukupuolta kerro.. Se on 14.2.
Nyt taidan mennä välipaloja laittamaan!
maryanne 16+4
Heissan! Yritän tappaa aikaa täällä töissä kun oottelen että ukko tulis hakemaan. Tylsää... Joku kyseli seksistä, meillä on kyllä meno hiipunut siihen 1-2 kertaa viikossa ja itsellä on kyllä halut jossain huitsin nevadassa. Mutta kyllä se sitten on kivaa kun alkuun pääsee, ei vaan huvita tehdä aloitteita yhtään. Sänky vetää vaan puoleensa nukkumistarkoituksessa ;) Meillä meni esikoisen jälkeen n.1kk kun uskallettiin koittaa. Mä kyllä inhosin kans sitä jälkivuotoa ja niitä kipuja, kaikki raskausajan vaivat kyllä kesti kun tiesi että ne on vauvan takia kestettävä, mutta sitten kun jo oli synnyttänyt niin ärsytti kun oli niin kipeä. Eikä osannut varautua siihen ollenkaan, että sitä piti ottaa kokoajan särkylääkettä melkein kahden viikon ajan ja välillä meinas itku tulla kun oli niin kipeä. Tosin mulla tehtiin episitomia (meniköhän se sana oikein...). Tikit kiristi tosi ikävästi ja joku tyhmä lääkäri oli vielä jättänyt hirveen pitkän langan sinne roikkumaan ja sehän sitten tarttui jokapaikkaan ja kiristi haavaa. Jospa tällä toisella kerralla välttyis tuolta... Mullakin on jo iso maha, mutten yhtään muista miten iso mulla oli esikoiselta tässä vaiheessa, valtava se oli jokatapauksessa sitten ennen la. Nyt ei oo onneksi tullut painoa vielä kuin 3,5kg, esikoiselta tässä vaiheessa varmaan yli 10kg! :O Eipä tässä muuta kuin mukavaa viikonloppua kaikille!
T:Moonagirl 17+6 ja kiristelevä maha :/
Säikähdyksiä ja onnen hetkiä ollaan koettu. Liikkeitä alkoi tuntumaan joskus rv 11+ ja siitä ne ovat vain voimistuneet. Päivittäin tuntuvat nyt ja pari kertaa on päällepäinkin tuntuneet.
Viikko sitten säikähdettiin pahasti kun aloin vuotamaan verta. Mutta onneksi oli väärähälytys, johtui ilmeisesti siitä kun istukka on kohdunsuunvieressä. Vuoto loppui ja äippäpolillakin käytiin. Kaikki kunnossa ja ultrassa nähtiin meidän vauveli hyvin voivana.
Rautakuurille jouduin pienten punasolujen takia. Mulla on rv 10 asti vaivannut päivittäinen päänsärky. Välillä jopa migreenityyppinen. Raskauspahoinvointikin vaivaa edelleen. Kävin sitten verikokeissa ja mulla on pienet punasolut. Mikä ilmeisesti tarkoittaa sitä etteivät ne kuljeta tarpeeksi happea yms tärkeitä ravinteita mun elimistössäni. Nyt sitten toivotaan että rautalääkkeet kasvattaisi noita verisoluja ja se auttaisi päänsärkyyn ja pahaanoloon.
Verenpaineet ovat vähän koholla mutteivat vielä onneksi huolestuttavasti.
Muuten voidaan hyvin. Maha kasvaa hurjaa vauhtia ja kohtukin alkaa olemaan navan tietämillä. Äitiysvaatteet ovat jo käytössä ja ainoastaan jollain telttamallisilla paidoilla saa tuon mahan enää jotenkuten peitettyä. Mutta tuskin jää enää kenellekkään epäselväksi että minä kasvatan pientä ihmettä sisälläni.
Kauhea vauvakuume nyt itsellä kun ystäväni sai pari päivää sitten pienen tytön. Viisi kuukautta pitäisi vielä malttaa ennenkuin saa oman nyytin syliin... toivottavasti pysyykin sinne asti massussa eikä kovin paljon etukäteen synny.
Oikein mukavaa odotusta ja viikonloppua kaikille.
Eilen iltapäivällä sain soiton ja tulokset siitä veriseulonnasta (down). Ja hieman oli arvot koholla, siis tosi vähän. Ja tänään kävin jo äitipolilla ja ultrasivat ja rakenteet ok. Täällähän ei mitata alkuraskauden ultrassa ollenkaan niskaturvotusta eivät pidä sitä luotettavana seulana, no mulla ultraaja sen kuitenki mittas ja se oli 1 mm. Eli ei hätää mut kävin verikokeen koska se tarjottiin. Äitipolin lääkäri sanoi taas ettei olis kannattanu koska ei ollu niskaturvotusta ja veriseulonta on epäluotettava! No miks hitossa sitä sit täällä otetaan?!
Ultran jälkeen sit tehtiin myös lapsivesipunktio ja nyt odotellaan kaksi viikkoa tuloksia... Toisaalta olen hyvillä mielin mut toisaalta piilee mielessä et entä jos kaikki ei olekaan hyvin. Tuli mieleen voiko edes toivoa kolmatta tervettä lasta kun kaksi jo on. Maha tuntuu vähän epämiellyttävältä sen punktion jälkeen mikä vissiin ihan normaalia. Tää ilta täytyy ottaa rennosti enkä saa nostella mitään ym. Ja toivoa täytyy ettei ala menee kesken punktion takia. Ilmeisesti aika harvinaista mut voihan se huonolla tuurilla osua omalle kohdalle.
Eli hiukan apeissa tunnelmissa täällä. Ihanaa oli kyllä nähdä vauvan vilkuttelevan ja voimistelevan masussa.
Mut kuiteski iloista viikonloppua kaikille!
Netta ja Nöppönen 16+6
Onneksi oli lyhyt päivä ja olin jo puol 2 kotona :) Nyt tuossa sitten kattelin viime vuoden tuloja, eikä kyllä kovin paljoa naurattanut :(
Olisiko kenelläkään tietoa siitä, määräytyykö ne äippärahat vuoden 2004 verotettujen tulojen perusteella vai olenko minä ymmärtänyt asian taas jotenkin väärin?! Sitten olisin tyytyväinen, jos niin menee..Siitähän oli tässä jokin aika sitten pitkäkin ketju, mutta en jaksanut lukea sitä loppuun, kun toisilla oli tiedossa niin kamalan " isot rahat" .. ;) Esikoiselta olin pelkkä opiskelija ilman tuloja ja silloinhan sain automaattisesti sen minimin..Mutta nyt kun on noita tulojakin..Pitää varmaan lukea vielä tuhannen kerran noi kelan sivut, jos se vaikka onkin siellä jossain mainittu, mutta olen sen jotenkin hypännyt yli.. :/
Tänään tapahtui ihme, kun mies tuli kotiin syömään..Se kapsahti ihan ekaks kaulaan kiinni (siis halaamaan..)! Mä olin vähän ymmyrkäisenä siinä sitten, että mitäs tämä on?! Kait se alkaa ihan oikeasti tulla järkiinsä tms..
Niin noista jälkivuodoista. Mulla se kesti jonkun reilun viikon, mutta kyllä sitä sinä aikana tuli ihan kiitettävästi. Piti yölläkin herätä vaihtamaan rättiä ja tulipa siinä " muutamat" lakanapyykitkin pestyä. Olokin oli sen mukainen, kun niin reilusti vuoti. Onneksi siitä sitten kuitenkin tasaantui. En ottanut kuin synnärillä 2 särkylääkettä, kun PAKOTTIVAT! Mä en vieläkään ymmärrä miksi mun piti ne ottaa, vaikka en ollut edes kipeä. Ja vielä sinä aamuna kun mun vanhemmat ja pikkusisko ja -veli tulivat käymään >:( Mä olin kuin joissain aineissa, en tajunnut siitä päivästä yhtään mitään! Onneksi on kuvia muistona..
Kylläpä alkoi väsyttämään ;) No, onhan se kellokin kohta jopa kuusi *heh*, johan sitä kohta voisi mennä tuonne kammarin puolelle..
Huomenna tulee jo rv 18 täyteen, niin se vain aika menee..
...pääsen viimein tänne. Ostimme syksyllä uuden tietokoneen, josta meni kolmisen viikkoa sitten tuo hiiren ja näppiskän lähetin rikki. Nyt vasta saimme uuden tilalle, joten kivaa päästä lukemaan kuulumisia. Olenkin ihan out nyt, kun on niin pitkä aika siitä, kun viimeksi pääsin käymään täällä. Toivottavasti ei ole tapahtunut kenellekään mitään ikävää tällä välin.
Mutta, veriseulassa kävin minäkin ja suhde oli 2:35 000, kun riskiluku on 1:250 eli sen suhteen hyviä uutisia. Mutta sitten teki kuvotus olon oksetukseksi, jota kesti viikon. Kävin labrassa, mutta kaikki ihan ok. Samoin ultrassa vielä varmistettiin vauvan vointi ja hyvin kasvaa. Nyt on pahoinvointi kuvotuksineen ollut jo kuusi päivää poissa, että mikä lie loppuhuipennus ollut tuo oksentelu. Ultrassa näkyi nyt, että tällä hetkellä on etinen istukka, mikä saattaa vaikuttaa siihen, etteivät liikkeet tunnut kovin aikaisin. Jotain satunnaisia lepatuksia olen ollut havaitsevani, mutta tullennevat sieltä kyllä.
Meilläkin mies on ihan täysillä mukana ja huolehtii ehkä liikaakin, kun oli jo sitä mieltä, ettei luistelutyylin hiihto olisi enää minua varten, mutta ihana näin!
Voimia Suviande sinulle, jospa mies tulisi järkiinsä.
Carelia ja Tiitiäinen kohta 16
Ihanaa kun on perjantai...ei huvittaisi työt enää ollenkaan. Ja vielä kun pitää joka aamu herätä niin aikasin. Ja itselläni aika ruumiillinen työ vielä. Huomenna olisi serkun vauvakutsut,hänellä jo rv 34. Kävin ostamassa lahjaksi ihania tytön vaateita. Ultran mukaan pitäsi olla tyttö.
Joku kyseli seksistä...meillä sitä harrastetaan noin 4 kertaa viikossa. Kuulostaa paljolta...voi johtua siitä että olemme aika tuore pariskunta yhdessä vasta noin vähän vajaa vuosi. Ja tottkai itseäni väsyttää iltaisin tosi paljon ja joskus olen jo yhdeksältä nukkumassa. Mutta ainahan seksiä voi harrastaa muulloinkin kuin illalla jos vain on tilaisuus.Mutta se siitä...
Neuvolassa olen ollut kaksi kertaa ensimmäisein kerran 2.1 ja siiten ultra 10.1 kun oli jo raskaus aika pitkällä ja nyt kolmannen kerran 24.1 neuvola lääkäri. Seuraava kerta 20.2 ja rakenneultra 27.2.
Sydänäänet kuulu viikolla 11+1 vaikka silloin luultiin että on viikko 12+1. Painoa tullut 400grammaa.
Toivon kaikille joilla on huolia voimia ja hyvää oloa kyllä elämä menee omalla painollaan:)
Hauskaa illan jatkoa kaikille!
rv 14+5
Tämä on minullekin eka kerta kun kirjoitan. Odotan esikoistani ulkomailla (rv 15) ja on huojentavaa kuulla kaikista kanssaodottajista kotimaassa. Täällä joskus tuntuu, että on vähän yksin tämän kanssa, vaikka mies kyllä tukee. Oli myös huojentavaa kuulla, että sielläkään ei aina pääse neuvolaan (omasta mielestä) riittävän usein. Itselläni oli lääkäri (täällä ei varsinaisesti tunneta neuvolasysteemiä) 13.1., jolloin kuunneltiin sydänääniä, mutta ensimmäisen kerran näen pikkuisen vasta 23.2. Ei tietysti malttaisi odottaa siihen asti.
Muutenkin samanlaiset asiat täällä pyorii; maha kasvaa ja viime yönä tunsin kuinka vauva kierähti masun toiselta puolelta toiselle! Ainakin siltä se tuntui. Voiko se olla niin? Joissain asennoissa istuessani, varsinkin aterian jälkeen, napa pulpahtelee myös ainakin osittain pintaan. Siinäkään ei sitten varmaan kauaa mene. Itsekin matkustan häihin ensi viikolla, ja sen vuoksi joudun matkustamaan lentokoneessa useita tunteja. Toisaalta on mukavaa päästä hemmottelemaan itseään ja matkustamaan miehen kanssa, mutta toisaalta sitä myös jännittää. Onneksi vointi on ollut koko ajan hyvä.
Kaikille jaksamista ja hyviä vointeja! Tämä on aivan mahtava palsta ja listakin tuntuu olevan täynnä upeita äitejä!
Heips ja valitus alkaa....
(Mä en oikeesti ole kovin negatiivinen ihminen, en tiiä mikä on tullut..)
Me ollaan siis tänään lähdössä sinne Ruotsiin ja esikoinen 6v. odottaa sitä ihan mahdottomasti.. Aamulla sitten herättiin siinä 5.30 maissa kun kakkonen 1v. yökki sängyssä, mutta iloisesti puhua pälpättii :-)
No nousin sitten ja laitoin normaalisti velliä ja annoin hänelle, eikä mennyt kauaa niin velli lensi kaaressa... ilonen kuitenkin kun mikä.. Ajattelin sitten n. tunnin päästää antaa vähän banaania joka kovettais masua, ja maitohappobakteereita ja pikkasen mehua. Meni pikku määrä, mut samalla tuli hirveet ripulit.... äääääk. Laitoin jo n. 8.30 ulos nukkumaan, ja nukahti heti.. toivon todella et tää johtuu antibiootti kuurista eikä ole oksutautia...
No nyt suihkuun, hauskaa ja rauhallista viikonvaihdetta teille!!
maryanne ja kolmonen 16+5
Alulle panija pohti tuolla sitä, että on ikävää kun tahtoisi lukea menneitä pinoja, muttei niitä jaksa enää etsiä tuolta vaikka kuinka kauaa... Juuri sen takia minä yritin jossain vaiheessa ottaa sitä käytäntöä tavaksi, että joka pinossa olisi linkki edelliseen pinoon. Niin olisi tosi kätevä selata aiempia pinoja läpi! Mutta kukaan ei tuntunut innostuvan asiasta :( Kukaan ei oikeastaan edes kommentoinut, että olisiko se kenestäkään muusta ollut hyvä idea vai ei, niinpä en ole itsekään linkitellyt sen enempää... Enkä minäkään joka päivä käy välttämättä pinoilemassa, niin se, joka ekana ehtii ja viitsii ja osaa, vois linkin aina laittaa.
Huh huh, tässä pinossa olikin jo lukemista, kun en ole keskiviikon jälkeen täällä lukemassa käynyt :) Tulikin paljon kommentoitavaa:
Moonagirl pohti tuota sisaristuin asiaa. Meillä on tosi vanhat oran vaunut, semmoset isopyöräiset, metalli runkoiset, joissa on vaan kova koppa, ja semmonen ihanana tweed kangaspinta :) Niihin kävi brion joku vanha istuin, jossa oli hyvin säätöjä. Kirppareilta noita löytyy paljon, ainakin täällä päin niitä näky olevan ihan liva-kirppiksilläkin, mutta samoin niitä voi huhuilla netti kirppiksiltä, sieltä minä löysin omani!
Kiva oli kuulla sinusta willi02! Hyvä etteivät vuodot olleet sen vakavampia.
Mulle oli tullut viime veuvolassa viime viikolla alle kilo painoa lisää. Edellisessä raskaudessa oli tullut vasta viikolla 21. se alle kilo lisää, eli nyt ois ollut painonnousu sotten vissiin vähä runsaampaa :) Mutta ei kai tässä vielä mitään hätiä. Toivottavasti ei paino nouse loppuajastakaan paljon. Viimeksi lihoin 9 kg ja laiduin pysyvästi heti synnytyksen jälkeen 11 kg ja enemmänkin, mutta nyt siis alkupaino oli pari kiloa vähemmän kuin esikoista odottamaan alkaessa.
Mulla on synttärit kesäkuussa, eli minäkin oisin saamassa myöhäistä synttärilahjaa :) Minä ehdin siis täyttää 21 v kuukautta ennen kakkosen syntymää siis. Miehellä oli synttärit eilen, täytti 22.
Mulla maha tuntuu minusta nyt pienemmältä kuin esikkoa odottaessa! Näillä viiikoilla mulla oli esikoisen kans jo sievä ja selvä pieni vauvamaha, nyt tuon mahan saa vielä hyvin vaatteilla huomaamattomaksi (vaikka omat vaatteet ei enää ollenkaan mahdukaan...) ja sen vois laittaa vielä läskinkin piikkiin... Mua ihmetyttää miten tää maha on niin pieni! Kohtu oli jo navan korkeudella mullakin. Terkka kyllä sanoi, että mulla on vielä vähän taaksepäin suuntautunut kohtu tässä vaiheessa, mitähän lie sitten tarkoitti... Siis ei mulla ollut taaksepäinkääntynyt kohtu esikkoa odottaessa, voiko se vaihdella eri raskauksissa?? Vai tarkoittikohan terkka vaan, ettei kohtu ole vielä kunnolla pullahtanut eteen...?
Niin ja sitten vielä seksistä. Ennen esikon odotusta mulla oli sekhaluja vaikka muille jakaa... Ruinasin mieheltä monta kertaa päivässä ja silläkin meni aina mun himoihin hermot. Kun aloitimme suhteen, minusta tuntui kuin olisin elänyt puutteessa, koska olin tottunut tyydyttämään itseni vähintään kerran päivässä, enkä viitsinyt samassa sängyssä nukkuessa ruveta yksinään hommiin.... No, kun aloin odottaan esikkoa, halut rauhoittuivat mukavasti eikä ylimääräiset halut enää ollenkaan vaivanneet :) Loppua kohden kerrat harvenivat vielä entisestään. No, eka kerta synnytyksen jälkeen harrastimme seksiä kans joku 2vk:n päästä, koska mullakin alko vuoto olla lopuillaan tuolloin. Se kerta ei vielä ollut kyllä kovinkummoinen :) Nyttemmin haluni ovat jossain unholassa... Suureksi ihmeekseni en kaipaa niitä yhtään, olen vain tyytyväinen kun ne eivät minua enää kiusaa. Nyt mies muistelee kaihoten sitä aikaa, kun minä ruinasin vieressä koko ajan :) Nyt seksihaluja ei kai ole niin paljon ensinnäkin siksi, ettei sitä voi enää harrastaa silloin kun tahtoo. Mies tahtoisi aamulla ja minä illalla. Iltaisin mies tulee nukkumaan vasta tunteja mun jälkeen, joten sillon ei yleensä enää seksiä harrastella. Mies taas haluaisi aamulla, eli silloin kun hän herää joskus 10-13 välillä, mutta minua ei hirveästi kihelmöi ajatus seksistä sängyllämme, jossa tyttökin pomppii ihmeissään ja repii minua hiuksista ja taputtelee isäänsä poskeen.... Meillä harrastetaan seksiä harvoin. Musta tuntuu että asialle vois kyllä tehdä jotain, mutta minkäs teet kun miestäkin iltaisin, kun olis kahdenkeskistä aikaa, tietokone kiinnostaa enemmän.
Voi kamalaa.... Tulipa pitkä sepostus, nyt kyllä lopetan ja jätän tilaa muillekin!
Niinaemo ja pikkupiipero rv 16+5 sekä Mimosa 1v4kk
Huomenia kaikille heiniksille. Jälleen uusi odottaja ilmoittautuu joukkoon. Olen kyllä hyvin tiiviisti lukenut pinoja, mutta en ole itse kirjoitellut.
Meille tulossa pikku kolmonen, rv 17+6-18 riippuen siitä kuka raskauskiekkoa lukee. neuvolakorttiin merkitty lasketuksi ajaksi 30.6. Entuudestaan meillä huhtikuussa 6v. täyttävä typykkä sekä myöskin huhtikuussa 4v. täyttävä poika.
Nett@: meillä sama tilanne eli kävin veriseulassa (täällä ei np-ultraa) ja meni hieman yli rajan. Riskisuhde oli 1:192 ja päädyimme menemään lapsivesipunktioon. Minulle punktio tehtiin torstaina ja nyt sitten odotellaan. sain sairaslomaa 2 päivää työn raskauden takia eli ei suositeltu pariin päivään nostoja ja kantamisia. Siispä olen kaksi päivää luvan kanssa makoillut ja nyt on paikat jumissa. Muuten hyvä olo.
Neuvolakäynneistä kun on kyselty, niin minulla ensimmäinen neuvola oli 2.12 ja sitt pääsin sydänäänten uudelleenkuunteluyritykseen jouluviikolla (kun ei ekalla yrittämällä kuulunut ja minulla oli yksi keskenmeno takana). Lääkäri oli 28.12 ja täällä otettava ainoa ultra ( ei siis np) 2.1. Seuraava neuvola olis tiistaina eli 31.1. Lisäksi pääsen rakenneultraan ens kuun lopulla, koska olen ollut noissa kromosomitutkimuksissa.
Seksikyselyyn sen verran, että meillä on ollut tyyli minusta johtuen " väsyttää enemmän kuin haluttaa" , mutta onneksi sitä jaksaa innostua kuitenkin sen 1-2 kertaa viikossa.
Tässä kuulumisia tällä kertaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille.
Lapinkultu ja pikkuinen rv 18
Niinaemo: Minä ainakin kommentoin silloin et se linkitys olisi hyvä. Niin tehtiin myös kun pyörin näillä sivuilla kuopuksen huhtihippuset 05 ryhmässä. Mut pyysin silloin kun siis ehdotit linkitystä et joku neuvois blondia miten se tapahtuu. Toisaalta näin pitkätkään pinot ei oo kivoja luettavia, eli mieluummin päiväpinot, mun mielestä.
Lapinkultu: (olikohan nicki oikein, mä aina sekoitan...) Kiva kuulla etten ole ainut joka painii epätietoisuudessa nyt pari viikkoa , en tietysti toivo kellekään tätä tilannetta. Mulla ne luvut oli 1:222 ja sanottiin et heitto on tosi pieni. Tänään olen jo kuopustani pitäny sylissä 9 kk ja n. 10 kg mut kyllä se hiukan masussa tuntui joten välttelen kyllä vieläkin kanteluja. Mulle lääkäri sanoi et eilinen olis vain rennosti otettava ja sen jälkeen voisi olla normaalisti, tietysti omien tuntojen mukaan. Meillä mies lähteekin ma viikoksi työreissuun joten mun on kyllä jo esim lumityöt tehtävä itse ja tietysti lasten hoito. Meillekin olisi kolmas tulossa.
Toisaalta olen varma et kaikki on vauvalla hyvin mut sit tulee epäilys et entä jos ei olekaan hyvin. Tulee pitkät kaksi viikkoa odotella tuloksia...
Mut toivotaan et molemmilla olisi onnea matkassa!
Netta ja Nöppönen 17 tasan
Tervetuloe joukkoomme lapinkultu ja buddy77 :) Ja olikohan jotain muitakin uusia vielä...? Tervetuloa jokatapauksessa, tänne kyllä mahtuu :9
Linkityksestä netalle ja muille: linkitys onnistuu esimerkiksi niin, että klikkailet ittes vaikka tänään lauantaina perjantain pinoon ja siellä ollessa mustaat hiirellä ja kopioit internet osite kentän koko tekstin. Tällä hetkellä tätä viestiä kirjoittaessani esimerkiksi osoitekentässä lukee näin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/new_post.asp?do=reply&messageID=62…
Saat kopioitua tekstin valitsemalla tuolta ylälinkeistä Kopioi tekstin ollesa mustana tai vaihtoehtoisesti painamalla vain Ctrl näppäimen pohjaan ja käyttämällä samalla pohjassa kirjaimista c näppäintä. Sitten vaan kun kirjoitat tähän päivän pinoon viestiä lisäät jossain vaiheessa kopioimasi tekstin kirjoitukseesi. Silloin voit kanms valita tuolta ylävalikoista Liitä toiminnon tai painaa taas sen Ctrl näppäimen pohjaan ja käyttämällä samalla kirjaimiston v näppäintä pohjassa. Tällöin aiemmin kopioimasi teksti liitetään viestiin ja siitä tulee automaattisesti linkki (vaikkei se näytä siltä kirjoittaessasi viestiä, se muuttuu kun lähetät viestin), koska tietokone tunnistaa sen internet osoitteeksi. Kokeile :)
Heipsan!
Vaihteeksi olen koneella viikonloppunakin, kun mies lähti katsomaan moottorikelkkoja ja esikko nukkua posottaa. TV:stäkään eituu mitään, tylsää... Tervetuloa uusille!
Buddy77: Missä päin asutte? Me ollaan ehkä kanssa parin vuoden päästä muuttamassa ulkomaille miehen työkomennuksen takia, ei vaan vielä tiedetä minne :)
Oon tässä miettinyt etät miten ihmeessä saan suklaanhimoni kuriin? Joka päivä on pakko saada suklaata... Ei oo kovin hyvä kun mulla on vaara saada rask.diabeteskin... Vitsi kun on heikko ihminen! :/ Sitä on niin helppo sallia itselleen kaikkia herkkuja kun on raskaana. Tänään on pakko mennä ostamaan Tropical-mehuja! Ne on namia!!!! :P Vaikka meillä K-kauppa onkin vähän kauempana niin pakko kai sinne on vääntäytyä rattaiden kanssa, hengästyttää jo valmiiksi :D Ja siinä on vielä hirvee ylämäki matkalla...
Nettako se ainakin jutteli siitä veritestistä? Täällä olis saanut sen myös, mutten mennyt koska olen kuullut että moni on turhaan säikäytetty sen perusteella. Kävin sitten np-ultrassa kuitenkin yksityisellä, mutta neuvolassa ne sanoivat että se olisi huonompi seula kuin se veritesti??? En tiedä kyllä yhtään kumpi sitten on parempi? no, sen turvotuksen (1,4mm) ja mun iän (28) perusteella lääkäri sanoi että riski on pienempi kuin normaalisti, en oikein tajunnut mitä tarkoitti mutta riittää mulle. Toivottavasti kenellekkään ei tule mitään huonoja uutisia punktioista!
Mä ootan kuin kuuta nousevaa ens ti rakenneultraa! :D Ihanaa! Eilen ja tänään on tuntunut ihan kunnon potkujakin, välillä ylös ja välillä alas, eli siellä kyllä heilutaan miten päin sattuu :) Neuvola-ajoista vielä, mä en oo käynyt kuin 2 kertaa neuvolassa, ei edes oo sydänääniä kuunneltu vielä (no, lääkärineuvolassa yritettiin ja ei kuulunut kunnolla)ja mä oon sentään jo 19. viikolla! :O Seuraava aika on 14.2. Mun mielestä tosi pitkä tauko... Johtuukohan sitten siitä kun on toinen lapsi. No, nyt tuo asukki puski itsensä jotenkin niin että tuli ihan hirvee pissahätä, joten menen vessaan ;) Ihania raskauden iloja! Voikaa paksusti mammat!
T:Moonagirl tasan 18 rv
Kaiken kaikkiaan kamala loppuviikko meillä! Pari päivää takaperin olin pojan ja koiran kaa ulkoilemassa, kun iso koira hyökkäs meidän koiran kimppuun. Otin vaistomaisesti koiran syliin, ettei toinen koira saa purtua (yritti niskaan purra). Se alko hyppimään mun päälle ja piti hirveetä ärinää päällä. Meikä huusi varmaan kuin palosireeni sen omistajalle, että ottaa koiransa kiinni ja vähän äkkiä. Onneks ei sattunut mitään muuta kuin mojova mustelma reidessä. Säikähdin kyllä pahanpäiväisesti ja poika rassukin ihan hiljaa istu rattaissa eikä uskaltanut sanoa mitään. Ihme, että ihmiset pitäävät koiria irti, jos ne hyökkäilee=(
Täällä alko ne ihanat liitoskivut. Olisin kyllä suonut myöhemmille viikoille, mut minkäs teet.. Ja sit kun olen päässyt valituksen makuun.. Tänä aamuna tuli migreeni. Kamala päänsärky ja oksentaminen, yäks! Nyt alkaa jo hellittää ja josko kohta uskaltasi kokeilla syödä jotain. Mies lähti Bundes liga-peliin toiseen kaupunkiin ja viipyy varmaan iltaan. Oli saanut kaverinsa kanssa vip-liput ja ihan tohkeissaan olivat. Olen ite kerran ollut semmosessa ja aika mahtava oli vaikka jaliksesta ite nyt en niin välitäkkään. tunnelma on kyllä sanoinkuvaamaton, kun 80 000 ihmistä pitää meteliä=) Koko stadioini kirjaimellisesti tärisi, kun porukka alko huutamaan. Ens viikolla olis lääkäri ja pääsee taas kattomaan pikkuista=) Painoa ei vielä ole tullut ollenkaan, vaan eiköhän sekin aisa pian korjaannu.. Ekan raskauden aikana tuli +20kg!, jotka kyllä olen saanut pois. Nyt yritän +12kg. Ihanan aurinkoisia viikonloppupäiviä kaikille teille!
Toinen neuvolakäynti takana. Käynnin kohokohta oli tietysti kun sai kuulla ne sydänäänet :) Muuten noi neuvolakäynnit on ainakin tähän mennessä tuntunut aika puuduttavilta näin " toisella kierroksella" ollessa. Olis vaan jo kesä ja heinäkuu!
Painoa ei ollut tullut onneksi kuin puolisen kiloa. Tavoite on, että koko raskauden aikana ei tulis 12 kiloa enempää kun lähtöpainoa on jo muutenkin. Neuvolatäti lähinnä ihmetteli kun ei ole tullut sen enempää. Lääkäri taas piti vartin esitelmän siitä mitä saa ja mitä ei syödä...
Mites teillä muilla on tullut painoa tähän mennessä?
Sweet20 ja Heddastiina: Mullakin synttärit heinäkuun loppupuolella, mutta veikkaan, että saan " synttärilahjani" vähän myöhässä :)
Mukavaa viiikonloppua ja hyviä vointeja kaikille heiniksille!
Heinämamma 14+3