Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HEINÄKUISTEN torstai-sunnuntai**

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä otti ja alkoi siivoamaan :) Mä olen ollut tänään niin niin vihainen, että! Meidän yksi naapuri opettaa hevostaan ravihevoseksi MEIDÄN pihan läpi menevällä tiellä, mikä on yksityinen, eli ei siis mitään asiaa tänne! Tänään se kaakki (anteeksi hevosimmeiset!) sitten pillastui täysin ja veti pitkin meidän " nurmikkoa" tuolla umpihangessa kärryt perässään! Melkein oli osunut autoihinkin! Ja tyttö oli pihalla leikkimässä! Siis aivan hullun meininki! ARGH! Vien tänä iltana niitten postilaatikkoon pienen nootin asiasta ja kiellän kaiken läpikulun HEVOSILLA! Ei vois ottaa enää enempää päähän! Se vielä ajaa jonkun yli ja niinkuin tuolla ei olisi monia kilometrejä metsäautotietä jolla mennä >:(

ASiasta toiseen..Olen niin vihainen, että otin sitten ja aloin siivoamaan. Koko huusholli on käännetty nurin ja vaihdoin meidän makkarin järjestystä. Siirsin 2 vaatekaappia toiseen kohtaan, käänsin sängyn toisin päin ym..Nyt kun vielä tohtii tehdä tuollaisia hommia ja mahakaan ei ole tiellä ;) Tuo piti tehdä ihan vauvankin takia, että sopii hoitopöytä ja pinnasänky sitten kesällä sinne :) Olen puhunut siitä ukolle jo kauan ja se vaan aina sanoo, että kyllä sen kerkeää..Ai milloin?! Ei musta keväämmällä paljon apua ole..kun ei tohi kovin " raskaita" väännellä..No, otin sitten " lusikan kauniiseen käteen" ja tein itse! Ja nyt on sitten paikka valmiina. Pitääkin taas opetella nukkumaan uudelleen siinä sängyssä, kun se on eri kohdassa eikä ukolla enää olekaan seinää siinä vieressä ;)

Mutta nyt äkkiä pyyhkimään pölyt ja sit hakeen tyttö pois kaverin luota. Kaipa ne nyt on jo tullut " hiihtämästä" ..

~suviande ja öttiäinen uudella viikolla, 18~

Vierailija
42/50 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti jälleen täällä! Mahankasvusta kommenttia ensin; meni niin kuin aiemmin arvelinkin, että varmaan 16 viikon tienoilla pullahtaa esiin ja näin kävi (aikaisemmin kun ollut jo kaksi maha-asukkia). Nyt on sievä pieni kumpu. Painoa ei ole tullut vielä grammaakaan, mutta nousee varmaan tässä, kun on tuo ruoka jälleen ruvennut maistumaan ja herkut siinä sivussa... Yritän kuitenkin pitäytyä siinä, ettei nousisi kovin paljon yli 12 kg:n, kun sain tässä välissä pudotettua kaikki vanhat kilot ihannelukemiin. Pitänee liikkua ahkerasi niin kauan kuin mahdollista ja mukavaa.

Seksistä, että meillä harrastetaan edelleen aina kun haluttaa. Minulla raskaudet ovat saaneet aina seksielämän kukoistamaan, niin nytkin.

Carelia ja Tiitiäinen pian 16 rv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti Niinaemo " opetuksesta" , enköhän nyt osaa jos satun edes joskus oleen ekana pinoa aloittamassa! Joten otetaankos nyt kaikki itseämme niskasta kii ja aloitetaan linkitys! Ja jos pinon aloittaja ei ole sitä tehnyt niin seuraava vois linkittää.

Moonagirl ja muutkin: Moni mun tuttu joka ollut raskaana ei myöskään ole sitä veriseulaa käynyt juuri sen virhetulosten takia. Yksi työkaveri kävi ja " jäi kiinni" ja punktio pelasti ja ei ollu mitään vikaa. Myös tämä mun äitipolin lääkäri pitää luotettavampana np-ultraa kuin veriseulaa. Mullahan alkuraskauden ultrassa lääkäri mittasi " epävirallisesti" np:n ja se oli 1 mm. Ja sorry kun nyt varmaan jo toistan itseäni mut ihmettelen miksi täältä lopetettiin sit tää np:n mittaus kokonaan ja ennemmin tarjotaan veriseulaa jos lääkäri ja neuvolan henkilökuntakin pitää sitä epäluotettavana. No kun kerran sen kuiteski kävin niin nyt on vain jaksettava tää piina-aika ja toivottava et kaikki olis hyvin. Esikon raskausaikana (esikko nyt vajaa 4v.) vielä np täällä mitattiin mut kuopuksen 9kk raskaudessa sitä ei enää mitattu.

Ja sorry kun mä vaan jahkaan tän veriseulan parissa.

On vaan koko ajan mielessä.

SeksiG:

Meillä ekan kerran esikon jälkeen sekstailtiin n. 6 viikkoa synnytyksestä. Repesin ja tikattiin aika paljon silloin. Kuopuksen syntymän jälkeen kahden viikon jälkeen harrastettiin, silloin en revenny ja vuotokin loppui jo aikasemmin.

Raskausaikana sekstailua oli harvemmin kun odotin esikoista. Itse pelkäsin keskenmenoa ja mies koki oudoksi rakastelun kun tiesi et masussa on vauva. Sit tokaa odottaessa ei ollu näitä pelkoja ja aika aktiivisia oltiin.

Tässä raskaudessa kans aktiivinen linja eli 2-3(4) kertaa viikossa nyt kun ei vielä maha ole niin tiellä ja ei liitoskivut ym vaivaa. Nyt kyllä pieni selibaatti tän punktion takia...

Netta

Vierailija
44/50 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin pääsi " huilaamaan" ..Sain äsken siivoukset valmiiksi, petivaatteet ja matot puistettua ja tuotua sisälle. Sittten petasin pedit ja käytiin tytön kanssa suihkussa. Nyt voisi mennä nukkumaan ;) Väsy iski nyt kyllä lopullisesti..

Hmm..Eilen kuulin yllättävän kysymyksen..Yksi mun ukon kaveri kysyi, et ootanko mä!!! Mä kun luulin, et se ei näy näitten mun valmiiksi isojen kerroksien alta ja muutenkin oli toppavaatteet päällä..Mä vaan siihen sitten, et en..Mulla kyllä oli taskut täynnä tavaraa, nauroinkin sille, että mulla on puoliomaisuutta mukana ;) Kun mulla on sellainen extrasäästöpussi purkkaa, mynthonia yskään, ja xylitolhedelmäkarkkeja yökötykseen taskussa + rahapussi, kännykkä..huulirasva, avaimet..Eli sitä tavaraa on ihan oikeasti kohta omaisuuden verran mukana..Tiedän, että nekin " kasvattaa" mahaa reilusti..Mutta kun mä en ole mikään laukkuihminen, niin kaikki melkein kulkee aina taskussa mukana ja kesällä pikkureppu..

G: Onko muita, joiden iho kuivaa ihan sairaan paljon? Mä oli äskeisen suihkussa käynnin jälkeen kuiva kuin korppu! Hirveää! Kämmenien yläpuolen iho halkeilee, vaikka rasvaan joka ilta, välillä päivälläkin.. Mulla on kuiva iho aina talvella, mutta nyt on kyllä ihan huippu! Tuossa sitten vetelin neribasea naamaan, käsiin ja jalkoihin..Alaselkä jäi vielä rasvaamatta.

Mutta nyt vois syödä jotain ja mennä nukkumaan :)

Vierailija
45/50 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suviande, syötkö mitään d-vitamiini valmistetta? Esikoista odottamaan alkaessa iho kuivi mulla tosi paljon (sillonkin oli siis vielä talvi) ja ihon kuivuminenhan on ensimmäinen d-vitamiinin puutteesta ja raskauden aikanahan sitä tarvitsee entistä enemmän, joten ei muuta ku d-vitamiinia tai vaikka kalanmaksaöljyä ruokavalioon lisäämään!

Eipä nyt oikeestaan muuta... :) Ajattelin vaan nostaakin tätä pinoa, ettei ihan hukkaan huku!

Niinaemo rv 16+6

Vierailija
46/50 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavasti alkaa mulla lähestyä raskauden puoliväli ja pahoinvointi (***koputtaa puuta***) on ainakin toivon mukaan taakse jäänyttä elämää. Ruoka maistuu vähän liiankin hyvin ja varsinkin makea. Ja niin tuhannesti kun päätin, ettei nyt tule niitä 20 kiloa, niin hyvällä vauhdilla tätä menoa mennään siihen suuntaan...voi pirhana! No mutta toisaalta yritän olla stressaamatta painoasialla liikaa. Tulee mitä tulee...

Maha on pullahtanut reippaasti eteen (liekö sitten suklaan syönnillä osuutta asiaan ;-) ). Toissa viikolla vielä pidin ns " omia" farkkuja kumilenkillä (sillai napinlävestä kummari, että väh' än joustaa), mutta nyt ei ole tullut enää kuuloonkaan nuo farkut. Ei kerta kaikkiaan vyötärö enää anna armoa (mikä vyötärö?!?!).

Liikkeitä olin tuntevinani n. vkolta 14. Nyt mahassa käy välistä melkoinen jytä, joka tuntuu jo päällekin päin. On se ihanaa, kun se aika raskaudesta on ohi, jolloin ei itse tuntenut mitään merkkejä (pahoinvointia lukuun ottamatta) elämästä sisällä.

SeksiG: ei oikein maistu makkaripuuhat. olen usein niin väsynyt ja päänsärky on vaivannut. Miesraukka.

Rakenneultra on 13.2 ja keskiraskauden lääkärineuvola 1.2. Ihmettelen tuota keskiraskauden lääkäriaikaa. Muistelin, että se olisi mellä päin Vantaalla usein vasta vkoilla 24-28 (tai jotain). Mutta ihan mielellään mä käyn paikkani tarkistuttamassa.

Nyt täytyy mennä, esikoinen vaatii huomiota! Kauniita ja aurinkoisia kevät-talvipäiviä!

Minni 17+6

Vierailija
47/50 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä päivät ja viikot vaan hurjan nopsaan menee.

Neuvolassa kävin torstaina. Hemoglobiini oli 115, mutta vielä en saanut rautalääkkeitä. Verenpaineet hyvät. Vauveli potkiskeli kamalasti dopleria ja sykkeet oli 147-152, eli meillekin tulee sitten jompikumpi ;) Nyt tajusin että siinä meidän neuvolan doplerissa näkyy pienellä näytöllä se syke ja kuinka se vaihtelee, niin sain itse sitä katsella.

KOhdun korkeus oli kuulemma suurin piirtein navan kohdalla.

Ja paino oli PUDONNUT 1kg. Vaikka ei mulla ole mitään pahoinvointiakaan ollut ja syön kyllä ihan hyvin. Kai se johtuu siitä että mikään makea ei maistu.

Seuraava neuvola onkin vasta 6.3. kun sain itse päättää tulenko siinä välissä vai en (kun silloin maaliskuussa saa sen raskaustodistuksen äippärahaa ym varten) ja ajattelin että ei kai mun siinä välissä tarvitse käydä kun 3 viikon päästä on ultrakin.

Mut nyt täytyy mennä..

t. Myy rv 17+3

Vierailija
48/50 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se sitä ala jo kohta olemaan, vaikka vielä täällä lorvinkin yöpaitasillani ;) Kohta pitäisi taas uskaltautua tuonne ulos hoitamaan eläimet, mutta ei vielä kiirettä. Katselisi vaikka ensin noita ensi viikon töitä ja menisi sitten vasta. Tyttö on lähdössä taas kaverin luokse, mutta menköön. Kun ei sitä viikollakaan jouda.

Tulostin tuossa tyttöjen ja poikien nimilistat..Voisi alkaa jo lueskelemaan ja mietiskelemään niitäkin..

Kyllä olen yrittänyt d-vitamiinia syödä..Mulla on aina talvisin kuiva iho varsinkin jaloissa. Olen palanut 13-vuotiaana jalkojeni sisäpuolelta siis tuosta reisien.. ja pakkasella niitä sitten kiristää ja välihousuaikaan iho kuivaa :( Että ei kiva!

Mä olen ihan pihalla noista Yahoon-keskustelusivuista. Vaikka kirjaudun, niin en kuitenkaan pääse niihin keskusteluihin mukaan :( Olisi ollut kiva liittyä yhteen täällä päin olevien äitien ryhmään, mutta enpäs sitten päässytkään..

Ei mutta nyt hommiin, ennenkuin päivä loppuu kesken ;) Ihana auringonpaiste!

~suviande ja öttiäinen 18+1~

Vierailija
49/50 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, miten ihana sää ulkona oli tänään! Meidän lämpömittari näytti auringon siihen paistessa +15 ;) Mutta eipä siellä kyllä muutenkaan tainnut yhtään pakkasastetta olla. Räystäistä tippuu vesi, että kyllä se kevät sieltä vielä tulee ja sitten kesä ja sitten tulee itsekullekin oma nyyttinsä :D

Lampaita juoksutin ulkona, kylläpäs ne hyllyivätkin pitkissä karvoissaan pitkin pihamaata..Meille tulee noita pikkunyyttejä noille lampaille (tai ainakin pitäisi) tässä maaliskuun loppupuolella ;) Saa sitten hoivailla niitä..Ja jos minä ne vuohivauvatkin vielä jostain saan niin sittenhän mun kevät menee siivillä eikä huomaakaan kun on oma odotuskin jo loppusuoralla..

Mutta nyt nuijimaan pihvejä, ukolla on kuulemma nälkä ;)

Vierailija
50/50 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei sitten tytön kanssa lähdetty laivalle, esikoinen sai lähteä mummunsa kanssa, ja kivaa on kuullemma ollut.. tulevat huomenna. Eilen itkin, olin hirmu pettynyt kun en päässyt mukaan, kotiäidillä kun nuo huvit on vähissä.. nyt on kiva olo, vaan kova ikävä tota mun poikaa..??! Tyttökin toipui, oli kuullemma antibiooteista johtuvaa oksentelua?! On kyllä tänään ripuloinut kovasti..

Kommentoin tota niinaemon ehdotusta linkittää edellinen ketju mukaan, kuullostaa hyvältä!! Ja lupaan ittekkin yrittää!!

Eipä tässä, odottelen ukkoa kotiin, pikkanen nukkuu ja pressan valintaa jännitän..

maryanne 16+6