Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdunlaskeuma onko peli menetetty

Vierailija
25.05.2012 |

Mulla todettiin kohdunlaskeuma, synnytyksestä 4,5 kk. Kohdunnapukka on TOSI alhaalla. Voiko parantua itsellään jos treenaa lantionpohjalihaksia vai onko leikkaus ainut vaihtoehto saada paikat takaisin normaali kuntoon?

Hyviä treenivinkkejä kuulisin myös mielelläni.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukalla lantionpohjatreenillä tilanne korjaantui. On edelleen ilmeisesti jonkin verran alhaalla muttei vaivaa mitenkään. Joskus saattaa huomata että laskeuma alkaa tuntumaan, sitten vaan taas muistaa jumpata. Laskeuman jälkeen en ole ollut raskaana. Laskeumasta nyt useampi vuosi aikaa.

Imetysaikana lantionpohjanlihakset olivat jotenkin tunnottomat, en löytänyt niitä millään. Kun imetys loppui miltei heti alkoi lantionpohjajumppa sujumaan.

Vierailija
22/41 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki avuksi laadukkaat emätin (geisha-)kuulat niin saat enemmin aikaan ja kuulia voi käyttää pitempiäkin aikoja kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukalla lantionpohjatreenillä tilanne korjaantui. On edelleen ilmeisesti jonkin verran alhaalla muttei vaivaa mitenkään. Joskus saattaa huomata että laskeuma alkaa tuntumaan, sitten vaan taas muistaa jumpata. Laskeuman jälkeen en ole ollut raskaana. Laskeumasta nyt useampi vuosi aikaa.

Imetysaikana lantionpohjanlihakset olivat jotenkin tunnottomat, en löytänyt niitä millään. Kun imetys loppui miltei heti alkoi lantionpohjajumppa sujumaan.

... noussut sen verran ylös, että voi käyttää kuukuppia? Siis jos satut käyttämään? Nyt siis mulla on niin alhaalla, että pelottaa ettei ikinä nouse niin ylös, että voi käyttää kuukuppia.

Mulla on just se ongelma etten tunne lantinopohjalihaksia. Imetitkö pitkään?

Vierailija
24/41 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki avuksi laadukkaat emätin (geisha-)kuulat niin saat enemmin aikaan ja kuulia voi käyttää pitempiäkin aikoja kerralla.

Tiedätkö suositella jotain hyviä kuulia? Pitääkö samalla tehdä jotain treeniä vai riittääkö jos ne saa pidettyä sisällä?

Vierailija
25/41 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että sait paikat normaali kuntoon? Pystytkö nykyään harrastamaan liikuntaa normaalisti?

Vierailija
26/41 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se TK lääkärin lähetekin riitä...

Vierailija
27/41 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se TK lääkärin lähetekin riitä...

Kättärille ei pääse fysioterapiaan ilman sieltä saatua lähetettä...

Vierailija
28/41 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kun emättimestä pullistuu ulos pallero, vatsinkin iltaisin voimakkaasti ja kun tunnustelee sisältä niin siellä on pettänyt emättimen seinät oikein huolella, eli on isot muhkut niin että koko emätin on ummessa :(

Vierailija
29/41 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäys/korjaus niitä palleroita on kaksi, mutta pahempi on toi "yläpuoli" jos näin voi sanoa... Itkettää kovasti tämä asia :(

Vierailija
30/41 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää jumpalla tai kuulilla korjaudu.

On olemassa erittäin hyviä korjausleikkauksia jotka tehdään paikallispuudutuksessa/spinaalissa.

Älä enää ihmettele, vaan ota reippaasti yhteyttä gynekologiin. Olet ilmeisesti pääkaupunkiseudulta, joten suosittelen laskeumaleikkauksiin erikoistunutta Tomi Mikkolaa.

Vierailija
31/41 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö suositella jotain hyviä kuulia? Pitääkö samalla tehdä jotain treeniä vai riittääkö jos ne saa pidettyä sisällä?

Heti kun vaan alat tuntea lihasten hiemankin pystyvän puristelemaan tai liikuttelemaan kuulia, niin sitä voi tehdä välillä.

Smartballs tyyppiset on mielestäni (ainakin itselläni) parhaat, ja laskeuma on kokonaan mennyttä aikaa. Synnytyksestä 11 kk, mutta käytän kuulia edelleen 3-4 X viikossa.

Vierailija
32/41 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa erittäin hyviä korjausleikkauksia jotka tehdään paikallispuudutuksessa/spinaalissa.

Älä enää ihmettele, vaan ota reippaasti yhteyttä gynekologiin. Olet ilmeisesti pääkaupunkiseudulta, joten suosittelen laskeumaleikkauksiin erikoistunutta Tomi Mikkolaa.

... ei samantien kertonut, että leikkaukseen mennään, vaikka kävin yksityisellä... Sanoi vaan, että seurataan tilannetta... Missä tuo Tomi Mikkola ottaa vastaan?

Vierailija
33/41 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun vaan alat tuntea lihasten hiemankin pystyvän puristelemaan tai liikuttelemaan kuulia, niin sitä voi tehdä välillä.

Smartballs tyyppiset on mielestäni (ainakin itselläni) parhaat, ja laskeuma on kokonaan mennyttä aikaa. Synnytyksestä 11 kk, mutta käytän kuulia edelleen 3-4 X viikossa.

Tai siis tässä vaiheessa, kun mulla? Mun synnytyksestähän alkaa mulla olemaan kohta 5 kk aikaa...

Aloititko treenin kuulilla kuinka pian synnytyksen jälkeen? Kuinka pitkiä aikoja käytät kuulia kerrallaan? Entä miten aluksi?

Vierailija
34/41 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun vaan alat tuntea lihasten hiemankin pystyvän puristelemaan tai liikuttelemaan kuulia, niin sitä voi tehdä välillä. Smartballs tyyppiset on mielestäni (ainakin itselläni) parhaat, ja laskeuma on kokonaan mennyttä aikaa. Synnytyksestä 11 kk, mutta käytän kuulia edelleen 3-4 X viikossa.

Tai siis tässä vaiheessa, kun mulla? Mun synnytyksestähän alkaa mulla olemaan kohta 5 kk aikaa... Aloititko treenin kuulilla kuinka pian synnytyksen jälkeen? Kuinka pitkiä aikoja käytät kuulia kerrallaan? Entä miten aluksi?

Olin treenannut kuulien kanssa molempien raskauksien aikana joten asia oli tuttu. Esikoisen synnytyksestä aloitin tehokkaamman treenin jälkitark. jälkeen, mutta tämän toisen (jolloin laskeumakin tuli) ehkä 2 viikkoa synnytyksestä.

Kuulat laitan aina aamulla ja pidän aamupäivän ajan, mutta joskus ovat pitempäänkin koska ei niistä todella haittaa ole. Alussa ehkä puoli tuntia on sopiva aika, tai niin kauan kun pystyy ongelmitta kuulia pitämään sisällä. Tsemppiä!

Vierailija
35/41 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiinnostaa niin kuukuppi.fi sivuilta tilasin Joyballs nimiset kuulat muutama vuosi sitten ja olen pitänyt käytössä yhä. Lievän laskeuman sain hoidettua mutta nyt ilolihasten vireyttä tulee pidettyä yllä(:

Vierailija
36/41 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiinnostaa niin kuukuppi.fi sivuilta tilasin Joyballs nimiset kuulat muutama vuosi sitten ja olen pitänyt käytössä yhä. Lievän laskeuman sain hoidettua mutta nyt ilolihasten vireyttä tulee pidettyä yllä(:

Ei ole ollut tuota laskeuma vaivaa, mutta muuten olen jumpannut lantionpohjaa juuri näillä Joyballs kuulilla.

Vierailija
37/41 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jouduin uuteen leikkaukseen, kun ensimmäisen teki Tomi Mikkola. Oli jättänyt syvemmän kerroksen repeämät korjaamatta ja korjannut vain pinnalta. Oli myös todella ylimielinen. Suosittelen kiertämään kaukaa tämän "huippuosaajan".

Vierailija
38/41 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot vasta synnyttänyt, pari vuotta voi mennä helposti että synnytyksestä toipuu kunnolla.

Vierailija
39/41 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kohdunlaskeuma, mutta en halunnut kohdunpoistoa. Kohdunnapukka leikattiin pois ja sitten tehtiin tukileikkaukset,jotta kohtua saatiin ylemmäs.

Ei täysin korjautunut, mutta ei ole haitannut elämää enää kuitenkaan. Ei ole kohdunnapukkaa ulkona roikkumassa, mutta muuten on vähän matalat paikat. En usko, että tamponi pysyisi kovin hyvin, en ole kokeillut. Pidätysongelmia ei ole, ainakaan pahoja.

Kierukoitten laitto on ollut pikkaisen hankalampaa, mutta aina ovat kuitenkin onnistuneet löytämään kohdun aukon lopulta, vaikkei napukkaa olekaan.

Kaiken kaikkiaan leikkaus oli parempi vaihtoehto kuin että olisin jättänyt menemättä.

Ehdottomasti olisin valinnut kohdunpoiston. Kun lapsiluku on täynnä on kohtu täysin turha elin. 

Vierailija
40/41 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti olisin valinnut kohdunpoiston. Kun lapsiluku on täynnä on kohtu täysin turha elin. 

Kohtu kannattelee muita elimiä ja sen poisto altistaa seuraavaksi emättimen pohjan laskeumalle. Tätä onkin sitten vaikeampi taas korjata. Ei siis ihan turha, jos pimpistään tykkää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä