Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdunlaskeuma onko peli menetetty

Vierailija
25.05.2012 |

Mulla todettiin kohdunlaskeuma, synnytyksestä 4,5 kk. Kohdunnapukka on TOSI alhaalla. Voiko parantua itsellään jos treenaa lantionpohjalihaksia vai onko leikkaus ainut vaihtoehto saada paikat takaisin normaali kuntoon?

Hyviä treenivinkkejä kuulisin myös mielelläni.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologit pitävät vähintään 6kk alarajana ennen kuin katsotaan mihin paikat ovat "asettuneet". Mikäli laskeumat ovat tosiaan sitä luokkaa, että vagina pullistuu häpyaukon tasolle, niin sitä ei tosiaan jumppaamalla saa kuntoon. Silloin on sisälantion ripustukset pettäneet/venyneeet.

Vierailija
2/41 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis 6kk-vuosi SYNNYTYKSESTÄ katsotaan mihin paikat asettuvat. Ja tietenkin lapsiluku täynnä ennen korjausleikkausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun näistä asioista ei puhuta suoraan :( Kävin yksityisellä ja sanoi, että jumppaa niin on mahdollisuus, että paikat palautuu... samaa laulua oon saanut kuunnella jo aikaisemmin kättärillä ja terveyskeskuksessa. Jos olisi jalka poikki, niin hoitoa suunniteltaisiin ja kerrottaisiin mitä tehdään. Nyt vaan jätetään tän vaivan kanssa yksin ja vähätellään :(

Vierailija
4/41 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan kaikki gynekologit tee eivätkä näin ollen kaikki välttämättä osaa ehdottaa kunnollisia keinoja.

Sinuna tosiaan hakeutuisin sellaiselle gynekologille joka noita leikkauksia tekee (pitävät siis vastaanottoa yksityisellä ja ovat myös esim. Naistenklinikalla töissä). Eivät täällä Suomessa rupea ketään naista turhaan leikkaamaan, joten jos tutkimuksessaan tulevat sellaiseen tulokseen ettei leikkausta tarvita, niin eivät varmasti sitten myöskään leikkaa.

Vierailija
5/41 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan kaikki gynekologit tee eivätkä näin ollen kaikki välttämättä osaa ehdottaa kunnollisia keinoja.

Sinuna tosiaan hakeutuisin sellaiselle gynekologille joka noita leikkauksia tekee (pitävät siis vastaanottoa yksityisellä ja ovat myös esim. Naistenklinikalla töissä). Eivät täällä Suomessa rupea ketään naista turhaan leikkaamaan, joten jos tutkimuksessaan tulevat sellaiseen tulokseen ettei leikkausta tarvita, niin eivät varmasti sitten myöskään leikkaa.

Tietääkö kukaan ketään tälläistä lääkäriä, joka on joko Naistenklinikalla tai kättärillä ja tekee noita leikkauksia ja pitää yksityisvastaanottoa?

Vierailija
6/41 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdunlaskeuma, mutta en halunnut kohdunpoistoa. Kohdunnapukka leikattiin pois ja sitten tehtiin tukileikkaukset,jotta kohtua saatiin ylemmäs.

Ei täysin korjautunut, mutta ei ole haitannut elämää enää kuitenkaan. Ei ole kohdunnapukkaa ulkona roikkumassa, mutta muuten on vähän matalat paikat. En usko, että tamponi pysyisi kovin hyvin, en ole kokeillut. Pidätysongelmia ei ole, ainakaan pahoja.

Kierukoitten laitto on ollut pikkaisen hankalampaa, mutta aina ovat kuitenkin onnistuneet löytämään kohdun aukon lopulta, vaikkei napukkaa olekaan.

Kaiken kaikkiaan leikkaus oli parempi vaihtoehto kuin että olisin jättänyt menemättä.

Vierailija
7/41 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen ainakin fysioterapeutit sanoivat, että sinne voi soittaa suoraan heille !!!

he osaavat kyllä puhelimessa arvioida tilannetta ja sen mukaan ohjeista.

eli soit niille suoraan.

ja sitten otat selvää kunnon gynestä, joka perehtynyt laskeumiin ja niiden hoitoo ja leikkauksiin.

eli älä masennu ap

nykyään vaan on oltava itse aktiivinen, mittään ei saa jos ei itse osaa ja jaksa vaatia

eli heti aamulla soitto kättärin jumpparille ja sieltä lisä infoa saat takuu varmasti !!

Vierailija
8/41 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdunlaskeuma, mutta en halunnut kohdunpoistoa. Kohdunnapukka leikattiin pois ja sitten tehtiin tukileikkaukset,jotta kohtua saatiin ylemmäs.

Ei täysin korjautunut, mutta ei ole haitannut elämää enää kuitenkaan. Ei ole kohdunnapukkaa ulkona roikkumassa, mutta muuten on vähän matalat paikat. En usko, että tamponi pysyisi kovin hyvin, en ole kokeillut. Pidätysongelmia ei ole, ainakaan pahoja.

Kierukoitten laitto on ollut pikkaisen hankalampaa, mutta aina ovat kuitenkin onnistuneet löytämään kohdun aukon lopulta, vaikkei napukkaa olekaan.

Kaiken kaikkiaan leikkaus oli parempi vaihtoehto kuin että olisin jättänyt menemättä.

kun tilanteesi noin paha, niin tuntuu pöljältä pitää kiinni kohdusta....

ainoa hyöty kohdusta on, et voi saada lapsia.

Vierailija
9/41 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin kohdunlaskeuma, synnytyksestä 4,5 kk. Kohdunnapukka on TOSI alhaalla. Voiko parantua itsellään jos treenaa lantionpohjalihaksia vai onko leikkaus ainut vaihtoehto saada paikat takaisin normaali kuntoon?

Hyviä treenivinkkejä kuulisin myös mielelläni.

käy gynellä ja hän antaa lähetteen fysioterpautille.

jumpparilla on antaa sinulle todella hyvät ohjeet kotijumppaan, ja alkuun jumppari voi stimuloida alapäänlihaksia eril laitteillaan

monilla tilaanne korjaantuu näillä täysin.

muilla voidaaan tedä leikkaus, jossa kohdunasentoa korjataan

viimeinen vaihtoehto, mikäli lapsia ei halua enää, niin on kohdunpoisto.

eli ota rauhallisesti, mutta vaadi se lähete jumpparille. jotta saat henkilökohtaista ohjausta, ja apua, ja tukea, ja sitä stimuloivaa hoitoakin.

Vierailija
10/41 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on taaksepäin kallistunut kohtu ja nyt oon raskaana. Jossain vaiheessa alkuraskautta huomasin kohdunnupukan pullistuvan ulos, jos oli tullut kauan seistyä. Nyt kohtu suurempi eikä mahdu enää roikkumaan, mutta pakko myöntää, pelottaa, mikä tilanne synnytyksen jälkeen. Toka lapsi tulossa. Eka oli aika iso ja synnytys taisi tuhota alapääni totaalisesti. Ärsyttää, ettei näistä puhuta tai infota ennen kuin tuho tapahtuu, en olisi voinut kuvitellakaan että yhden lapsen synnyttäminen jo voi saada moista aikaan.

Vierailija
11/41 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomi Mikkola

Vierailija
12/41 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan ketään tälläistä lääkäriä, joka on joko Naistenklinikalla tai kättärillä ja tekee noita leikkauksia ja pitää yksityisvastaanottoa?

Siis tähän vastauksena tarkoitin:

Vierailija
13/41 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka osaa neuvoa parhaiten jumpat yms

Kysy, jos teidänkin kunnassa olisi.

Vierailija
14/41 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin kättärille missä olen synnyttänyt, että mitkä mahdollisuudet päästä fysioterapiaan. Ensiksi tarvitsee kuulemma heidän lääkärille ajan ja siinä menee aikaa, sitten joutuu jonottamaan fysioterapiaan eli loppuvuoteen menee :(

Saankohan mitään tuloksia ilman fysioterapiaa aikaiseksi vai pitäisikö mennä yksityiselle fysioterapeutille?

Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja jostain luin, että se altistaa kohdun laskeumalle. Onko siis kukaan vastaavassa tilanteessa oleva joka omistaa taaksepäin kallistuneen kohdun saanut jumpalla paikkoja kuntoon.

Ahdistaa :(

Vierailija
15/41 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen ainakin fysioterapeutit sanoivat, että sinne voi soittaa suoraan heille !!!

he osaavat kyllä puhelimessa arvioida tilannetta ja sen mukaan ohjeista.

eli soit niille suoraan.

ja sitten otat selvää kunnon gynestä, joka perehtynyt laskeumiin ja niiden hoitoo ja leikkauksiin.

eli älä masennu ap

nykyään vaan on oltava itse aktiivinen, mittään ei saa jos ei itse osaa ja jaksa vaatia

eli heti aamulla soitto kättärin jumpparille ja sieltä lisä infoa saat takuu varmasti !!

... mutta ei ollut puhelimessa aikaa/halua neuvoa :( Sanoi, että heidän lääkärin kautta pääsee fysioterapiaan. Ettei hän ilman, että heidän lääkäri on arvioinut pysty antamaan mitään ohjeita.

Tilanne vaan masentaa, ei mahda mitään. Ja se, että tästä asiasta ei tunnu saavan mistään kunnon tietoa.

Vierailija
16/41 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on taaksepäin kallistunut kohtu ja nyt oon raskaana. Jossain vaiheessa alkuraskautta huomasin kohdunnupukan pullistuvan ulos, jos oli tullut kauan seistyä. Nyt kohtu suurempi eikä mahdu enää roikkumaan, mutta pakko myöntää, pelottaa, mikä tilanne synnytyksen jälkeen. Toka lapsi tulossa. Eka oli aika iso ja synnytys taisi tuhota alapääni totaalisesti. Ärsyttää, ettei näistä puhuta tai infota ennen kuin tuho tapahtuu, en olisi voinut kuvitellakaan että yhden lapsen synnyttäminen jo voi saada moista aikaan.

... ekan synnytyksen jälkeen ja jos oli niin paraniko niin, että kaikki näytti olevan kunnossa ennen tätä toista raskautta?

Todellakin ärsyttää ettei näistä tosiaankaan puhuta ja vaikka tuho olisi tapahtunutkin niin vaan hyssytellään ja annetaan ymmärtää, että tilanne on normaali, kun kerta on synnyttänyt.

Siis mullakin tämä oli eka synnytys, siis oon ap.

Tsemppiä sulle ja toivottavasti asiat menevät sun kohdalla hyvin ja paikat palautuvat tuosta toisesta synnytyksestä.

Vierailija
17/41 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttanut jumppa, vaan päädyttiin kohdunpoistoon. Kannattaa tehdä lapset ensin. Ja lopuksi kohdunpoisto. Vaiva pahenee jokaisen raskauden myötä.

Olen ollut tosi tyytyväinen ratkaisuus. En kaipaa runsaita kuukautisia.

Vierailija
18/41 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en saa niitä pysymään ollenkaan sisällä, just äsken koitin.

Ja sitten oon taas yön pimeinä tunteina pohtinut kaikennäköistä...

Miten te jotka sanotte, että kohdunlaskeuma on parantunut, niin onko teillä ollut tuo kohdunnapukka kanssa alhaalla ja treenin avulla noussut ylemmäksi?

Vierailija
19/41 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttanut jumppa, vaan päädyttiin kohdunpoistoon. Kannattaa tehdä lapset ensin. Ja lopuksi kohdunpoisto. Vaiva pahenee jokaisen raskauden myötä.

Olen ollut tosi tyytyväinen ratkaisuus. En kaipaa runsaita kuukautisia.

En haluaisi kohdunpoistoa, mutta se taitaa sitten olla edessä. Kauan jouduit elämään asian kanssa ennen kuin pääsit toimenpiteeseen?

Kohdunlaskeuman lisäksi on muutakin laskeumaa, mutta toi kohdunlaskeuma mua eniten mietityttää.

Oliko sulla kuinka paha laskeuma? Vetäityikö kohtu yhtään jumpalla vai oliko tilanne kokoajan yhtä paha?

Vierailija
20/41 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ilman leikkausta ko. vaivaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi