Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huuto.net - Huutaja ei anna palautetta

Vierailija
20.06.2012 |

Myin Huuto.netissä kaksi konserttilippua huhtikuussa ja vein liput huudon voittaneelle Helsingin keskustaan noudettavaksi, sillä konsertti oli samana iltana. Huudon voittanut kertoi, että huusi itseasiassa isänsä tunnuksilla, mutta lunasti kuitenkin huutonsa ja maksoi minulle käteisellä.

Olen pyytänyt useaan otteeseen, siis ainakin kolme neljä kertaa tekstiviestitse, tätä poikaa laittamaan minulle palautteen myynnistä, sillä minulla on palautetta hyvin vähän ja haluaisin sitä lisää, jotta tulevat kauppakumppanini tietävät, että olen luotettava myyjä. Poika on luvannut tekstarilla, että hän laittaa palautteen ja viimeisimmässä viestissään 15.5. eli yli kuukausi sitten hän kirjoitti, että "Juu, sori siinä on kestänyt vähän aikaa, on ollu vähän kaikkee tässä. Koitan ehtiä tämän viikon aikana käydä laittamassa!".. Itse annoin heti samana viikonloppuna positiivisen palautteen hyvästä ja nopeasta kaupasta, mutta en vieläkään ole saanut palautetta ostajalta ja se harmittaa minua. Valitanko ihan turhaan, pitäisikö unohtaa koko juttu vai voisinko muuttaa antamani palautteen esimerkiksi neutraaliksi ja kirjoittaa perään, että muutan palautteeni positiiviseksi, kunnes olen saanut palautteen ostajalta?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostajana kun posti saapuu.

Oletko ajatellut sitä, että ostaja joka ei anna mitään palautetta ei ole tyytyväinen kauppoihin? Esimerkiksi olet postittanut liian myöhään, tuote ollut kuvattua huonompi tms.

Vierailija
22/33 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

julmia ihmiset voivatkaan olla :D - siis hitto, unohda jo se palautteen kerjääminen ja jätä poika rauhaan, heti! Hanki se niinkutsuttu "ihan oma elämä" ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut sitä, että ostaja joka ei anna mitään palautetta ei ole tyytyväinen kauppoihin? Esimerkiksi olet postittanut liian myöhään, tuote ollut kuvattua huonompi tms.

Vierailija
24/33 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään ihmiseltä, jolla on epäilyttäviä palautteita. Se on palautesysteemin tarkoitus, sen perusteella ostaja voi arvioida myyjää.

Palautesysteemi on nerokas ja toimiva.

En kuitenkaan menisi muuttamaan antamaani palautetta neutraaliksi, koska siinä riskeeraat, että tunnuksen oikea haltija närkästyy ja antaakin sinulle negatiivista palautetta, ja vaikka sinulla on mahdollisuus sitä kommentoida, niin tällainen palautesota näyttää aina ulkpuolisille epäilyttävältä ja vähentää luotettavuuttasi.

Sen sijaan se ei haittaa mitään, että jollain on VAIN VÄHÄN palautetta, kunhan se on positiivista. Älä siis jää suremaan tätä yhtä puuttuvaa palautetta.

Vierailija
25/33 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään ihmiseltä, jolla on epäilyttäviä palautteita. Se on palautesysteemin tarkoitus, sen perusteella ostaja voi arvioida myyjää.

Palautesysteemi on nerokas ja toimiva.

En kuitenkaan menisi muuttamaan antamaani palautetta neutraaliksi, koska siinä riskeeraat, että tunnuksen oikea haltija närkästyy ja antaakin sinulle negatiivista palautetta, ja vaikka sinulla on mahdollisuus sitä kommentoida, niin tällainen palautesota näyttää aina ulkpuolisille epäilyttävältä ja vähentää luotettavuuttasi.

Sen sijaan se ei haittaa mitään, että jollain on VAIN VÄHÄN palautetta, kunhan se on positiivista. Älä siis jää suremaan tätä yhtä puuttuvaa palautetta.

muuttaisi palautetta tai yhden yhteydenoton jälkeen enää pyytäisi sitä, mutta mua ärsyttää tää ketju ja nää vastaajat: selvästi ketjua on nosteltu, jotta saataisiin lisää haukkujia paikalle. Aikamoista haaskalintumeininkiä!

Vierailija
26/33 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaaja 26 vastasi kyllä asiallisesti, hänen viestiään en tarkoittanut!

Vierailija
27/33 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkakin kaikki kaupat ovat sujuneet hyvin niin kyllästyin ostajien laiskuuteen.

Melkein kaksikymmenkauppaa viimeistä kauppaa, eikä yhdestäkään palauteta. No en anna sitten minäkään!

T. myyjä ;D

ps. kaikenkaikkiaan minulla kolmattasataa positiivista palautetta (vuosien aikana kertynyt eli harvakseltaan myyn)

Olen huutismyyjä ja annan palautetta vasta sitten, kun ostaja on palautteensa antanutJos ostaja alkaa ruikuttamaan, että palaute puuttuu, kysyn ystävällisesti hänen palautteensa perään.

Minusta systeeminä tuo palaute on hyvä, koska sen perusteella tietää, ketkä ovat nipottavia ostajia ja ketkä ketkuja myyjiä. Tosin kaupoista minulle riittää pelkkä OK ja positiivinen palaute, en odota mitään ylistyksiä.

Vierailija
28/33 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä myyjän kuuluisi antaa palaute ensin, koska mikäli ostaja on hoitanut oman osuutensa (maksamisen) normaalisti, se on myyjän kannalta se olennaisin juttu.

Vierailija
29/33 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä myyjän kuuluisi antaa palaute ensin, koska mikäli ostaja on hoitanut oman osuutensa (maksamisen) normaalisti, se on myyjän kannalta se olennaisin juttu.

koska on äärimmäisen turhauttavaa antaa ostajalle positiivinen palaute ja sitten itse saada neutraali esim. siksi, että "luulin, että tuote olisi väriltään pinkimpi". Näitä "luulevia" ja nipottavia ostajia löytyy sen verran, että kannattaa odottaa se ostajan påalaute, johon sitten voi reagoida tyyliin "luulin, että olisit lukenut kuvauksen, jossa kerrottiin salaman vääristävän värejä".

Vierailija
30/33 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostajana kun posti saapuu. Oletko ajatellut sitä, että ostaja joka ei anna mitään palautetta ei ole tyytyväinen kauppoihin? Esimerkiksi olet postittanut liian myöhään, tuote ollut kuvattua huonompi tms.

mutta että 2000 kauppaa, joista 1500 kertaa tuote on kuvattua huonompi, postitus hidasta jne. ja silti moni tulee ja ostaa minulta uudestaan! Käsittämätönsä, että surkealta myyjältä halutaan ostaa uudestaan, mutta ei kehdata laittaa negatiivista palautetta.

Vierailija
31/33 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautteen antaminen ei ole huudossa kovin helppoa, verraten siihen miten helppoa se voisi olla.

Vierailija
32/33 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten palautteen voi muuttaa?

Vierailija
33/33 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjänä annan palautteen heti, kun rahat ovat tilillä (ja samana aamuna vien oston postiin).

Suuri osa ostajista ei anna palautetta lainkaan eikä se minua haittaa. 99.9 % hyviä palautteita riittää. Negat olivat 'viivästyminen' (tiedätte varmaan Postin kiireet, huokaus) sekä erään ostajan moite 'kuluneesta kirjasta' (hän osti v. 1962 painetun kirjan, josta kerroin sitä kyllä luetun).

Älä ikinä vingu tai kysele palautteiden perään! Se - jos mikä - on todella noloa. Kostonegat vielä nolompia.

Huutis on hyvinkin asiallinen kauppapaikka. Kaikki käyttäjät eivät ole! ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi