Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitovapaan muuttaminen & uusi raskaus?

25.01.2006 |

Hei, tietääkö kukaan voiko jo anottua hoitovapaata katkaista ennen aikojaan jotenkin? Olen jäämässä maaliskuun alussa uudelleen äitiyslomalle ja hoitovapaata olen anonut aiemmin maaliskuun loppuun. Nyt palkallinen jakso " juoksee" tuon ajan hoitovapaan alla eli en saa ko.ajalta palkkaa.

Jos esim. palaisin töihin ilmoitettua aiemmin (ts. pitäisi lomapäiviä) niin katkaisisiko tuo hoitovapaan?

Tiedosta kiitollinen

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sain käsityksen, että tuon maaliskuun olisit lomalla ja siten töissä ja saisit siis palkan joka tapauksessa (?).

Varsinkin näin pienellä varoituksella hoitovapaata ei voi perua, mutta muutenkin se rinnastetaan virkavapaaseen. Itsellänikin jää nyt heinäkuun palkka saamatta, kun olen hakenut hoitovapaata heinäkuun loppuun ja kolmannen la on 2.8. Ekan ja tokan välissä hoitovapaani peruttiin jollainen poikkeusluvalla, koska pomoni teki mokan papereiden kanssa. Syy ei siis ollut minun vaan hänen, joten tällä verukkeella hoitovapaa peruttiin minun edukseni.

Vierailija
2/3 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tarkoitatko mahdollisesti vanhempainlomaa (päivärahallinen)? Hoitovapaahan on palkatonta. Jos äiti on hoitovapaalla, niin silloin saa kotihoidontukea Kelalta. Jos sinulla alkaa uusi äitiysloma, niin tokihan saat siitä sinulle kuuluvat äitiyspäivärahat ja se hoitovapaa loppuu. Näin minä asian ymmärtäisin. Sama koskee varmaankin myös työnantajaa eli jos olet ilmoittanut olevasi hoitovapaalla vielä maaliskuun, mutta jäätkin silloin äitiyslomalle, niin kyllähän työnantajankin kuuluu (mikäli työehtosopimukseen kuuluu) maksaa tuolta ajalta palkkaa. Ota yhteyttä Kelaan tai työnantajaasi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lähinnä työehtosopimuksen mukaan.

Kunnalla ja valtiolla hoitovapaata ei voi kuulemma keskeyttää, joten rahallisen menetyksen saa kärsiä omassa pussissaan, muuten se on kiinni vain työehtosopimuksesta. Esim. omassa työpaikassani hoitovapaan pituutta saa muuttaa kaksi kertaa, ilmoittamalla siitä kaksi kuukautta aikaisemmin kirjallisesti. Kysypä omalta palkanlaskijalta tai muulta joka voi tietää asiasta. Kysyjä on kyllä aika myöhään liikkeellä, sillä siihen ei ole enää edes tuota kahta kuukautta, joka on aika monessa paikassa voimassa.